Amber

Sut

53 indlæg i dette emne

Hvordan går det med sutten hos jer? Vil jeres små tage den, kan den berolige, og hvor meget bruger I den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme forsøger vi ihærdigt at få ham til at tage den. Men han vil slet ikke. Han kan ikke rigtig finde ud af det og har prøvet mange slags. Han spytter den ud efter 5-10 sek.

Indtil videre har den kun virket 2-3 gange, når han nærmest sov alligevel.. Og den beroliger ikke. Han tror bare han skal have mere mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget, som det også foregår her hos os. Det er SÅ frustrerende, for hvor ville det bare være skønt at kunne give en sut, hvis man kan se, der er optræk til noget.

Vi prøver fortsat, og jeg håber virkelig, det lykkes, så der er andet end brystet, der kan trøste, og tiden imellem amningerne måske kan trækkes lidt ... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget, som det også foregår her hos os. Det er SÅ frustrerende, for hvor ville det bare være skønt at kunne give en sut, hvis man kan se, der er optræk til noget.

Vi prøver fortsat, og jeg håber virkelig, det lykkes, så der er andet end brystet, der kan trøste, og tiden imellem amningerne måske kan trækkes lidt ... :/

Ja håber jeg virkelig også!

Hvor længe går der ml. Amning hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer rigtig meget, synes jeg. I en vågenperiode på et par timer kan jeg nemt amme en fem til seks gange. Og jeg er ret sikker på, hun ikke er sulten hver gang, men det gør hende tilfreds. Og så var det, jeg virkelig gerne ville kunne give hende en sut indimellem istedet.. :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bruger vi sutten rigtig meget. Den er virkelig en god hjælp :) den duer ikke når han er sulten eller hvis han er kørt helt op i det røde felt, men ellers er han glad for den.

I starten var jeg lidt tilbageholdende med at bruge den, men sp siger at man ikke kan give ham dårlige vaner før omkring 4 mdrs alderen, og jeg bliver også bare ødelagt, hvis mine bryster skal agere sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer rigtig meget, synes jeg. I en vågenperiode på et par timer kan jeg nemt amme en fem til seks gange. Og jeg er ret sikker på, hun ikke er sulten hver gang, men det gør hende tilfreds. Og så var det, jeg virkelig gerne ville kunne give hende en sut indimellem istedet.. :-/

Præcis det samme her.. Bliver hun også stiktosset hvis ikke hun bryst ? Det gør han her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bruger vi sutten rigtig meget. Den er virkelig en god hjælp :) den duer ikke når han er sulten eller hvis han er kørt helt op i det røde felt, men ellers er han glad for den.

I starten var jeg lidt tilbageholdende med at bruge den, men sp siger at man ikke kan give ham dårlige vaner før omkring 4 mdrs alderen, og jeg bliver også bare ødelagt, hvis mine bryster skal agere sut.

Hvor lyder det bare godt! Jeg føler mig netop ofte som en omvandrende sut lige i øjeblikket :( Har du gode tips til, hvordan man får dem til at være glade for sutten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det samme her.. Bliver hun også stiktosset hvis ikke hun bryst ? Det gør han her

Ja, så bliver hun bare helt ulykkelig, og det er så den eneste måde at trøste på! Og det er altså lidt hårdt i længden, men det lyder til, at vi er i samme båd på det punkt.

Vi må simpelthen have suttetrænet de små ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare godt! Jeg føler mig netop ofte som en omvandrende sut lige i øjeblikket :( Har du gode tips til, hvordan man får dem til at være glade for sutten?

Mit bedste råd er at klø på med at prøve.... Vælg den variant de trods alt virker gladest for, og drop de andre, det forvirrer kun! Og så giv den evt når de alligevel bare ligger og hyggesutter ved brystet, så de stadig ligger samme sted og forhåbentlig ikke opdager de så meget :)

Og når de sover selv, så læg lidt af dynen/sutteklud hen foran sutten, så den ikke ryger ud så let.

Her er vi stadig i øvefasen, men vi begynder at opleve at sutten kan trøste efterhånden.... Andre gange kløjs han totalt i den, og så prøver vi bare igen senere.

Nogle børn kan godt lide en sut med lidt MM på, eller dyppet i kogt, afkølet vand....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det min mor og min datter der først ku få Julius til at tage sutten - det var som om han blev forvirret hos mig, når jeg lugter af mælk..

Han er stadig ik sådan suuuuper glad for den, men hvis der er mavekneb/småbrok, så vil han gerne have den. Dog bliver han først ret sur, men hvis man lader sutten blive i munden går der 30-60 sek, så sutter han løs på den.

Hvis han er sulten, bliver han stiktosset og nægter den fuldstændig.

Han kan ik holde den i munden selv, men næste størrelse sut er stadig alt for stor.

Og lige inden han sover helt tungt, spytter han selv sutten ud, hvilket passer mig fint :)

Vi har købt en del forskellige slags, men det er alligevel endt med, at den der virker bedst, er den gratis MAM sut fra Rema pakken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare godt! Jeg føler mig netop ofte som en omvandrende sut lige i øjeblikket :( Har du gode tips til, hvordan man får dem til at være glade for sutten?

Har desværre ingen råd. I starten brugte vi vores fingre som sut, fordi sygeplejerskerne på barselsgangen sagde at man kraftigt frarådede brug af sut indtil amningen var helt etableret. Da vi så skulle hjem fik vi at vide, at nu måtte vi godt introducere den. Og han accepterede bare sutten med det samme :)

så vi har også kun forsøgt med en enkelt slags, nemlig MAM sutten fra Remas gratispakke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare godt! Jeg føler mig netop ofte som en omvandrende sut lige i øjeblikket :( Har du gode tips til, hvordan man får dem til at være glade for sutten?

Har i prøvet med forskellige slags sutter? Vi var igennem tre forskellige slags før vi fandt en han vil tage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige er rigtig glad for sin sut :-) men skal være dem med skævt hoved, og MAM sutterne er klart favoritterne :-)

Sutten beroliger meget og det er ret tydeligt når det er sult, så sutter hun anderledes på den og taber nemt sutten :-)

Eneste problem er at hvis hun kun sover let og taber sutten så vågner hun og bliver urolig og vågner hvis hun ikke hurtigt får sutten igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige er rigtig glad for sin sut :-) men skal være dem med skævt hoved, og MAM sutterne er klart favoritterne :-)

Sutten beroliger meget og det er ret tydeligt når det er sult, så sutter hun anderledes på den og taber nemt sutten :-)

Eneste problem er at hvis hun kun sover let og taber sutten så vågner hun og bliver urolig og vågner hvis hun ikke hurtigt får sutten igen :-)

Ej vi har fuldstændig samme problem! Det er så irriterende når man endelig får hende til at sove og hun så spytter sutten ud,så vågner hun..

Men her tager hun også gerne sutten. Og det gjorde hun lige fra start da jeg introducerede den.. jeg havde købt sådan nogle natursutter og dem ville hun ikke have.. så havde jeg heldigvis mam sutten fra remapakken og den var der intet problem med. Hun tager også gerne sutterne fra Avent.

Den bliver brugt til at trøste ved de små ting og holde hende lidt hen hvis hun viser begyndende sult. Den virker ikke hvis hun er oppe i det røde felt..

hun spytter den også selv ud når hun går over i dyb søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her blev sutten accepteret med det samme, men det skal være en et bestemt mærke alle andre ryger hurtig ud. De dage hvor han er lidt urolig og kun vil ligge ved bryst hvor han han falder halvt i søvn med brystet i munden, prøver jeg at 'liste' brystet ud af munden og så give ham sutten det virker meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også op og ned med sutten. Nogle gange vil han godt tage den andre gange vil han ikke. Jeg er nok ikke så god til at bruge den i løbet af dagen når vi bare er os to hjemme. Talte med en veninde der har to små børn, og hun fortalte at den ene af hendes drenge først rigtig blev glad for sutten, da han var 4 mdr. Tror bare det er at hænge i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også prøvet forskelige sutter og valgte den, hun virkede "gladest" for. Men efter at have læst jeres indlæg prøvede vi lige én af de gamle igen, og nu virkede det til, at den var meget bedre. Det er den lille flade fra MAM, Den fylder nok mindst trods alt, for indimellem kan det virkelig se ud til, at hun er ved at kvæles i sutten, og så kan jeg godt forstå, det ikke er super fedt at skulle sutte på den ;)

Jeg er nok heller ikke så god til at give hende den, når vi går rundt hjemme, og hun generelt er tilfreds, men det skal da også prøves, så det ikke er noget, der kun kommer, når alt i forvejen er lidt surt.

Godt at høre, at der er håb endnu.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik han sutten i onsdags, da han bare ville ligge ved brystet. Han vil kun have den ind i mellem, og bruger den til at finde ro, i stedet for brystet. Er glad for at det ikke er hele tiden han vil have den, og at han ikke bruger den om natten. Men den er god at have i baghånden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver nu nuk sutten, med skråt hovede på opfordring fra SP. Han kan nærmest ikke finde ud af hvor han skal gøre af tungen. Men SP siger det godt stadig kan blive til noget.. Men han bliver tosset efter jeg har forsøgt 5 minutters tid.. Nogle der har erfaring med det stadig kan lykkes? Hvor ville jeg ønske han var glad for den så han kunne falde til ro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft glæde af de helt billige runde sutter. Dem fra mam gad han slet ikke. Det passer mig meget godt, for dem brugte vi til den mellemste, og jeg var vildt irriteret over at der ikke var en ring på så man kan holde sutten med en finger. Og så koster de jo en bondegård...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver nu nuk sutten, med skråt hovede på opfordring fra SP. Han kan nærmest ikke finde ud af hvor han skal gøre af tungen. Men SP siger det godt stadig kan blive til noget.. Men han bliver tosset efter jeg har forsøgt 5 minutters tid.. Nogle der har erfaring med det stadig kan lykkes? Hvor ville jeg ønske han var glad for den så han kunne falde til ro

På besøg

Det kan stadig godt lykkes, men det kræver tålmodighed. Jeg ville droppe nuk sutten, hvis han ikke kan finde ud af hvad han ska gøre med tungen.

Prøv avent, mam eller de runde i stedet for. Den han holder længst i, den holder i jer til. Sørg for at han er mæt og ikk for træt, når i øver på sutten.

Nogle gange ka det hjælpe hvis der dryppes modermælk på sutten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver nu nuk sutten, med skråt hovede på opfordring fra SP. Han kan nærmest ikke finde ud af hvor han skal gøre af tungen. Men SP siger det godt stadig kan blive til noget.. Men han bliver tosset efter jeg har forsøgt 5 minutters tid.. Nogle der har erfaring med det stadig kan lykkes? Hvor ville jeg ønske han var glad for den så han kunne falde til ro

Er er det først sådan rigtigt lykkedes for en lille uges tid siden og stadig kun som trøst, aldrig bare for hyggens skyld.. Så ja, da han var ca 6 uger lykkedes det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er er det først sådan rigtigt lykkedes for en lille uges tid siden og stadig kun som trøst, aldrig bare for hyggens skyld.. Så ja, da han var ca 6 uger lykkedes det :)

Og hvor ihærdig var du til at give den? Var det intensiv træning eller bare en gang i mellem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor ihærdig var du til at give den? Var det intensiv træning eller bare en gang i mellem?

Bare engang imellem, når han bliver urolig og jeg ved, det ikke er sult.

Hvis han er helt tilfreds og vågen, nægter han - så åbner han ikke engang munden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER