Marmik

Familielivet efter fødslen

46 indlæg i dette emne

Kødet fryser jeg ned. Og f.eks. har jeg så planlagt at jeg går en tur på fredag og handler nogle småting.

Vi har kun fået dagligvarer leveret én gang indtil videre, så vi ska prøve os lidt frem her i starten mht., hvad og hvor meget det er en fordel for os ar handle den vej :) Men planen er, at vi kun køber via osuma én gang ugentligt.

Åh ja det er jo selvfølgelig en mulighed. Vi har bare ikke en særlig stor fryser. Jeg tror dog ikke jeg kommer til at kunne planlægge en hel uge frem. Det er vi for spontane til. Manden tager tit ud til venner, eller har venner på besøg og spise, farmor kommer og spiser med, drengene er i legegruppe og er ikke hjemme og spise. Men levering fra Nemlig koster ned til 4 kr. hvis man bestiller i god tid, så to gange om ugen er vel ok. Og så har vi stadig behov for at købe lidt ind en gang imellem fordi der er noget vi har glemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser

Jeg har li brug for at komme ud med det, så skriver det lige her.

Efter Klaudia er kommet til verden så har min kæreste k. Endelig fået vigtigheden i at vi bliver gift dels for at sikre os selv men os for sikre vores datter i tilfælde død. Vi blev enige om at det kun var ham og mig plus vores 2 vidner der skal vide det. Men nu hvor papir arbejdet er gået i orden og når vi nærmer os datoen (23/6) så har jeg bare en ufattelig lyst til at ændre mit navn på Fb og fortælle hele verdenen at vi er blevet mand og kone. Vi har valgt at ændre navn i forbindelse med vielsen så vi hedder det samme som Klaudia. Men hvordan er det så med kørekort, pas sygsikringskort osv? Ændres det automatisk eller skal man betale for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser

Jeg har li brug for at komme ud med det, så skriver det lige her.

Efter Klaudia er kommet til verden så har min kæreste k. Endelig fået vigtigheden i at vi bliver gift dels for at sikre os selv men os for sikre vores datter i tilfælde død. Vi blev enige om at det kun var ham og mig plus vores 2 vidner der skal vide det. Men nu hvor papir arbejdet er gået i orden og når vi nærmer os datoen (23/6) så har jeg bare en ufattelig lyst til at ændre mit navn på Fb og fortælle hele verdenen at vi er blevet mand og kone. Vi har valgt at ændre navn i forbindelse med vielsen så vi hedder det samme som Klaudia. Men hvordan er det så med kørekort, pas sygsikringskort osv? Ændres det automatisk eller skal man betale for det?

 

Kørekort skal bestilles og koster 570 kr(eller der omkring) men det er ikek et krav at det skiftes. Ligeledes husk at hvis du skifter det så ryger du under de nye eu-regler som gør at kortet skal fornys hvert 15 år fremadrettet.

 

Sygesikring får du bare tilsendt at kommunen(eller hvem der nu trykker dem)

 

Pas skal du have lavet nyt, ihvertfald hvis du rejser ud af Europa. Hvis du bliver internt i Europa kan du lige så godt bruge kortet med dit gamle navn, men så skal biletter ligeledes være bestilt i dit gamle navn :).  

 

 

Kan udemærket godt forstå at du bare til råbe det ud til hele verden at I er blevet gift :) Morgen efter vi blev gift fik jeg også ændret mit navn på facebook, så alle ligesom vidste det:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang vi skal til at spise vågner L. Vi har prøvet at time det med at han er rolig eller sover, men det lykkedes rigtig dårligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang vi skal til at spise vågner L. Vi har prøvet at time det med at han er rolig eller sover, men det lykkedes rigtig dårligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skulle det ændre sig når han bliver 3 måneder?

Hvis skrigeriet er pga kolik, stopper det om oftest i 3 mdr's alderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis skrigeriet er pga kolik, stopper det om oftest i 3 mdr's alderen :)

Lige præcis :-)

Det giver mig et holdepunkt eller en deadline, så jeg kan klare det. Det giver lidt ro i mit hoved på en eller anden måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født før, hvornår fik i menstraution igen efter fødsel? Er det ikke meget forskelligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født før, hvornår fik i menstraution igen efter fødsel? Er det ikke meget forskelligt?

Jeg fik hormonspiral kort efter 8-ugers tjek, så jeg nåede ikke at få det.

Nogle får det hurtigt igen, andre får det først, når de stopper amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født før, hvornår fik i menstraution igen efter fødsel? Er det ikke meget forskelligt?

Ca 8 måneder efter fødslen... Kort tid efter jeg stoppede med at amme ham.,,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til 8 ugers tjek onsdag. Alt så fint ud, heldigvis. Og fik også lige lavet livmoderhalskræft undersøgelse samtidig ..

Manden og jeg begav os ud i sex igår for første gang. Jeg vil ikke ligefrem sige jeg nød det, for var godt nok stadig øm, men vi tog det stille og roligt og vi skal jo starte et sted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh vi er slet ikke nået til sex endnu.. Det er selvfølgelig også "kun" seks uger siden fødslen og har jo ikke født normalt, så der skulle jo ikke være noget i vejen for det. Bløder heller ikke mere, har kun en masse udflåd, som jeg har fået at vide er sår væske..

men har bare slet ikke lyst.. er så heller ikke mega fan af manden i øjeblikket.. synes han er en hat nogle gange.. f.eks. spurgte han flere gange, hvad jeg ønskede mig til mors dag. Og så fik jeg ingenting. :(

og det virker nogle gange som om han har travlt med at komme ud hjemmefra. det er så træls :/ ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er en periode at manden ikke er et hit, for sådan har jeg det også lige pt. Synes har prioriterer sig selv først. Jeg har et 24 timers job mens han godt kan tage væk en hel dag. Jeg har prøvet at snakke med ham, men synes ikke han er så lydhør. Jeg er nok bare træt - det er jo ikke ham, det er vågen x mange hver nat :-/

Håber det går bedre hos dig Emilie :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er en periode at manden ikke er et hit, for sådan har jeg det også lige pt. Synes har prioriterer sig selv først. Jeg har et 24 timers job mens han godt kan tage væk en hel dag. Jeg har prøvet at snakke med ham, men synes ikke han er så lydhør. Jeg er nok bare træt - det er jo ikke ham, det er vågen x mange hver nat :-/

Håber det går bedre hos dig Emilie :-)

Sådan har jeg det også. Prøver at sige til mig selv, at det bare er hormonerne, det gør det, men det er godt nok lidt svært.

Ved jo godt at min mand er træt, når han kommer hjem fra job, men det er jeg jo altså også :(

Men har taget en beslutning om at jeg vil mere ud af huset. Eks. var jeg i byen uden mand og barn i går. fodrede af og så tog jeg afsted og var væk i næsten 2 timer.

Og her den 30. skal jeg til sommerfest med arbejdet. Havde egentlig tænkt at tage den lille med, men nu har jeg besluttet mig for at malke ud, så manden kan passe Magnus. Så kan jeg få en friaften :)

tror det er vigtigt at prioritere lidt Emilie-tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også. Prøver at sige til mig selv, at det bare er hormonerne, det gør det, men det er godt nok lidt svært.

Ved jo godt at min mand er træt, når han kommer hjem fra job, men det er jeg jo altså også :(

Men har taget en beslutning om at jeg vil mere ud af huset. Eks. var jeg i byen uden mand og barn i går. fodrede af og så tog jeg afsted og var væk i næsten 2 timer.

Og her den 30. skal jeg til sommerfest med arbejdet. Havde egentlig tænkt at tage den lille med, men nu har jeg besluttet mig for at malke ud, så manden kan passe Magnus. Så kan jeg få en friaften :)

tror det er vigtigt at prioritere lidt Emilie-tid :)

Lyder meget fornuftigt. Tror jeg vil dit eksempel og prioritere mig selv lidt mere. Det gælder om at tænke på sig selv og passe på sig selv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder meget fornuftigt. Tror jeg vil dit eksempel og prioritere mig selv lidt mere. Det gælder om at tænke på sig selv og passe på sig selv :-)

Lige præcis. Så tror jeg nemlig det er nemmere at håndtere når manden tager ud til alt muligt, hvis man også selv får muligheden indimellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, har lige brug for at komme ud med lidt luft.

14 dage før dåben fik manden en lørdags stilling hos AB-catering som kører varer ud til erhvervslivet primært fødevarer. Mega fedt, og så fungere han som tilkalder vagt. Jeg har jo selv opfordret ham til at tage alle de timer han kan, fordi vi mangler pengene.

I tirsdag blev han ringet op kl 5.30 om han kunne komme, jamen sef. Kunne han det. Tirsdag eftermiddag blev han spurgt om han kunne tage vagt onsdag, torsdag, fredag plus hans normale lørdags vagt. Jo, det var intet problem. De er timer lønnet derovre og man kører jo til man er færdig sef. Inden for kører/hvile tids reglerne. I hverdagene har han haft arbejdsdage på 12-13 timer og idag ender nok på 10-11 timer. I går købte han nogle gode bøffer med hjem men vi kunne nyde dem da jeg sad med en grædende Klaudia på armen. Manden er sef. Selv træt for han er gået fra en arbejds uge på 8 timer til at den uge at have over 60 timer. Han kom hjem kl 19.15 igår og ville faktisk allerede i seng kl 20 og der blev jeg bare ked af det. Jeg har ikke set min mand hele ugen, min barn har grædt og været pylret det meste af dagen og det eneste vi gør er at bid hovedet af hinanden. Og manden bliver jo bare mega ked af det at han er så meget væk men som han siger jeg har selv givet ham lov (tja mere at pligt/tvang fra min samvittighed fordi hvis han klarer det mega godt derovre så kan man håbe på at de vil fast ansætte ham som hverdags chauffør). Derudover blev han i går spurgt om han kan kører nat de næste 3 uger. Det betyder at den sidste uge han kører nat, der begynder jeg på mit nye job, så Klaudia skal passes af familien. Min mor/stedfar er ude og rejse, min svigermor er på arbejde men heldigvis vil min far/stedmor (primært stedmor) passe hende. For helved jeg er plaget af dårlig samvittighed over at vi skal have hende passet men når mit drømmejob kommer flyvende siger man jo ikke nej (fast stilling, på det sygehus der tættest på os og uden vagt forpligtigelser)

Suk jeg synes det er hårdt at være alene med hende specielt når hun haft meget ondt i maven i går og idag, når man har været vandt til at vi begge gik hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus han jo tager vores privat bil på arbejde da den er mere økonomisk at kører i end hans firma bil (hvor der er betalt afgift af så han må gerne bruge den privat) så føler mig som Palle alene i verden herude på bøh landet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus han jo tager vores privat bil på arbejde da den er mere økonomisk at kører i end hans firma bil (hvor der er betalt afgift af så han må gerne bruge den privat) så føler mig som Palle alene i verden herude på bøh landet.

Øv, det lyder hårdt :kram2

Håber han bliver fastansat snarest!

Er der ikke fri brændstof på firmabil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder hårdt :kram2

Håber han bliver fastansat snarest!

Er der ikke fri brændstof på firmabil?

Nej det er der ikke, han er selvstændig så brændstof skal jo betales af det han tjener og han arbejder kun mandag som er firma releterde,den koster jo omkring 3 kr/km så den er bare for dyr at have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv ja det er da hårdt. Her er min mand også på arbejde i 13 timer af gangen - og det veksler mellem nat og dag. Og især her i juli har han haft mange vagter fordi folk er på ferie. Det synes jeg også har været hårdt.

Du må jo sige til ham, at selvom du har sagt ok til at han arbejder meget, så savner du ham jo bare det mere og at det går ud over jer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER