Marmik

Familielivet efter fødslen

46 indlæg i dette emne

Tænkte det måske kunne været rart for nogle af os, med et emne som man kunne dele lidt, omkring ideer til at huske hinanden, hygge eller komme ud. Hvordan husker man hinanden uden det hele går op i bleer, baby, dåb og amning/mme? Intimiteten med sin bedre halvdel skal jo også holdes ved lige.

Det må jo så være op til folk selv hvor meget de ønsker at dele med andre om livet derhjemme.

Og jeg vil da gerne lægge ud. Den lille bliver 5 uger på torsdag, og vi savner virkelig at være intime herhjemme. Jeg troede fx lige at blødningen egentlig var stoppet helt. Og var

Næsten parat til at huje over at sexlivet og nærheden var på tilbagetog.. Men så startede blødningen igen i forgårs. Øv øv. Har i andre vovet jer ud på sexlivet igen? Og tør i? Jeg er nærmest bange for at skulle syes efter lagengymnastik igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha jamen her husker vi at rose hinanden med de ting vi hver især gør..Og kysser og krammer en del særligt når der dukker udfordringer op...vores søn bliver 5 mdr..jeg var slet ikke klar til sex før efter 8 ugers tjek fordi jeg ville sikre mig alt var ok dernede :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke nået til sex endnu. Vi kysser og krammer, og er gode til at snakke og rose hinanden :)

så indtil videre går det meget godt, men vi har selvfølgelig også været forældre i mindre end 14 dage, så det kan nok stadig ændre sig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intimitet er godt nok også savnet her!!

Her er han 4 uger. Jeg bløder ikke mere - indimellem meget lidt pletblødning, men tiden skal være til sex. Tit er Lauge vågen om eftermiddagen når far kommer hjem. Når der så er ro og vi har spist - hvis han ikke vågner igen - er jeg ved at være godt træt!

Vi har aftalt at det er ugens mål, at vi har sex. Uromantisk ja, men tror det bliver nød til at blive planlagt lidt for at komme igang. Når der kun er ro 3 timer, bliver det jo meget: nu er der tid lige meget hvor vi er.

Derudover er vi gode til at kysse og holde om hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft sex endnu, men putter og kysser osv.... Vores datter er nu 7 uger gammel så ville gerne i gang igen.... Vi har begge lyst, men jeg er bange for at det gør ondt eller føles helt forkert. Og synes desværre ikke manden er så god til at støtte mig, selvom man siger de rigtige ting virker det ikke som om at han alligevel forstår det når man ser hans reaktioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henry er 6uger i dag, vi har ikke haft sex siden han blev født, og puha jeg har meget svært ved at forestille mig at skulle have sex. Ved egentlig ikke hvorfor, jeg er ikke øm eller har ondt, heldigvis viser min mand en rimelig forståelse men man skal vel i gang igen. Tænker det bliver efter 8ugers tjek..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har drøftet det med sex og lysten er der nogle dage alt afhængig af hvordan Alberte har det. Men jeg blev syet en del steder efter fødslen og i forbindelse med at jeg vaskede mig den anden dag, fik jeg lavet en lille "flænge" hvor jeg er blevet syet og vokset fint sammen, så det skræmmer mig lidt at der ikke skal mere til.

Jeg ved ikke med jer andre men jeg er stadig helt fjollet følelsesmæssig i mit hoved hvad angår min mand - nogle dage er jeg helt høj af kærlighed andre gange skal han bare se forkert på mig eller Alberte og jeg er klar til at gå amok og så er lysten til sex fuldstændig væk. Andre der er ligeså fjollet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her prøver vi så meget som muligt at være intime og være sammen uden at have vaginal sex... vi har en enkelt gang prøvet at have sex, men jeg blødte en lille smule efter og så tror jeg at jeg ødelagde det lidt for mig selv ved at tænke for meget i stedet for at slappe af.. vi begynder at prøve igen efter jeg har været til 8 ugers tjek på fredag.

Men jeg synes også det er svært med en baby der ikke sover så længe ad gangen.. man bliver ligesom afbrudt hele tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må nok også indrømme jeg ikke helt tør før efter 8 ugers tjek..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte her at se nogle gode film sammen (når baby sov selvfølgelig). At fortælle hinanden hvor højt vi elsker hinanden og kysse og kramme. Vi kom heller ikke i gang med at være intime lige efter fødslen, så for os var det rart at vi gjorde de andre ting.

 

Skal måske også lige tilføje at vi prøvede at være sammen når der skulle mades og skiftes ble, således at vi brugte tid sammen og tid med baby også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har drøftet det med sex og lysten er der nogle dage alt afhængig af hvordan Alberte har det. Men jeg blev syet en del steder efter fødslen og i forbindelse med at jeg vaskede mig den anden dag, fik jeg lavet en lille "flænge" hvor jeg er blevet syet og vokset fint sammen, så det skræmmer mig lidt at der ikke skal mere til.

Jeg ved ikke med jer andre men jeg er stadig helt fjollet følelsesmæssig i mit hoved hvad angår min mand - nogle dage er jeg helt høj af kærlighed andre gange skal han bare se forkert på mig eller Alberte og jeg er klar til at gå amok og så er lysten til sex fuldstændig væk. Andre der er ligeså fjollet?

Åh jo manden her kan også gå fra drømmemanden til mega irriterende. :-) Træthed hjælper ikke på det. Han mener så, at træthed ikke er en undskyldning?? What!? Selvfølgelig kan det ikke undskylde alt, men mine lunte kan godt være kort når jeg er træt og det er ikke ham, der er oppe flere gange hver nat! Det er fair nok, der er ingen grund til at han er vågen for at se mig fodre barnet, og han skal jo op på arbejde, men lidt mere forståelse kan jeg godt bruge indimellem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres fordeling af opgaver eller hvordan man nu skal sige det? Alle hverdags nætter får manden lov at sove, da han skal op kl. 6 og på arbejde. I weekenden hjælper han til hvis L er meget urolig og skifter ham fx kl meget tidlig. Det er ok for mig, da der ingen grund er til vi begge er vågne, og jeg kan sove i løbet af dagen.

Jeg synes dog vi har svært ved at nå det hele herhjemme. Her tænker jeg oprydning, madlavning, rengøring mv. Jeg prøver at nå lidt hver dag, men ofte når jeg mindre end forventet. L er kun 5 uger, så håber det bliver bedre med tiden Når manden kommer hjem tager han L og jeg nyder ligefrem at kunne lave mad eller bare lave noget andet end baby ting bare et øjeblik ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres fordeling af opgaver eller hvordan man nu skal sige det? Alle hverdags nætter får manden lov at sove, da han skal op kl. 6 og på arbejde. I weekenden hjælper han til hvis L er meget urolig og skifter ham fx kl meget tidlig. Det er ok for mig, da der ingen grund er til vi begge er vågne, og jeg kan sove i løbet af dagen.

Jeg synes dog vi har svært ved at nå det hele herhjemme. Her tænker jeg oprydning, madlavning, rengøring mv. Jeg prøver at nå lidt hver dag, men ofte når jeg mindre end forventet. L er kun 5 uger, så håber det bliver bedre med tiden Når manden kommer hjem tager han L og jeg nyder ligefrem at kunne lave mad eller bare lave noget andet end baby ting bare et øjeblik ☺

Herhjemme har vi en pige på 2,5 i forvejen og så Julius på 7 uger nu.

Jeg afleverer og henter den store i vuggestue med Julius i barnevognen. Vi laver mad inden J kommer hjem - vi spiser allerede kl 17/17.15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres fordeling af opgaver eller hvordan man nu skal sige det? Alle hverdags nætter får manden lov at sove, da han skal op kl. 6 og på arbejde. I weekenden hjælper han til hvis L er meget urolig og skifter ham fx kl meget tidlig. Det er ok for mig, da der ingen grund er til vi begge er vågne, og jeg kan sove i løbet af dagen.

Jeg synes dog vi har svært ved at nå det hele herhjemme. Her tænker jeg oprydning, madlavning, rengøring mv. Jeg prøver at nå lidt hver dag, men ofte når jeg mindre end forventet. L er kun 5 uger, så håber det bliver bedre med tiden Når manden kommer hjem tager han L og jeg nyder ligefrem at kunne lave mad eller bare lave noget andet end baby ting bare et øjeblik ☺

 

Her er vi i den situation at min mand er selvstændig, men desvære mistede han hans største samarbejds partner i december, så nu arbejder han kun om mandagen. Herhjemme joker vi med at det er hans ufrivillig barsel. Men jeg nyder at vi er 2 om det, og det tager virkelig presset fra mig. Vi skiftes til hvem der tager hende om natten. Her giver vi som regel bare en flaske og skifter bleen. manden er rigtig god til at mærke hvordan jeg har det og om jeg har brug for at sove så nogle dage har han ladet mig sove og givet hende en flaske af noget af det mælk jeg har malket ud. mht til rengøring der deles vi lidt om det men omg jeg synes jeg vasker tøj 24/7, vores vaskemaskine har aldrig kørt så meget som den gør nu. og så laver jeg madplan hver søndag ud fra den kommende uges tilbuds aviser, det gør at det nemmere at overskue aftensmaden og få den lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige besøg fra en gaaaammel gruppe.

 

Til jer som er nervøse for jeres syning, så tror jeg ikke I skal bekymre jer så meget.

 

Jeg fik en rimelig slem 2. gradsbristning og blev syet. Jeg var færdig med at bløde efter en lille uges tid og syningen føltes ikke længere øm efter ca. 14 dage. Vi prøvede meget, meget forsigtigt efter knap 3 uger - og det gik faktisk rigtig fint. Jeg kunne godt mærke, at jeg skulle træne min bækkenbund lidt mere - og så var der visse stillinger (faktisk de fleste, hvor manden kom ind "nedefra" og dermed lagde pres på syningen), der var ubehagelige. Det var de dog faktisk helt til Alexanders 6 månederstjek...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok rytmen jeg mangler. Lauge sover alt fra 30 min til 3,5 time. Jeg prøver at acceptere at her er mere beskidt end vanligt og jeg når det jeg når. Vi er heldigvis gode til at supplere hinanden.

Jeg har et barn, det har afføring 4-5 x i døgnet så kan ikke altid undgå bleskift om natten Derudover gylper han også meget så ofte bruger han 2-3 bodyer om dagen samt vores tøj kun kan bruges en dag, så vaskemaskinen er også på overarbejde her.

Vi havde et nytårsfortsæt, om at lave madplan og kun handle ind en gang. Det går ikke så godt med det Vi arbejder på at blive bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok rytmen jeg mangler. Lauge sover alt fra 30 min til 3,5 time. Jeg prøver at acceptere at her er mere beskidt end vanligt og jeg når det jeg når. Vi er heldigvis gode til at supplere hinanden.

Jeg har et barn, det har afføring 4-5 x i døgnet så kan ikke altid undgå bleskift om natten Derudover gylper han også meget så ofte bruger han 2-3 bodyer om dagen samt vores tøj kun kan bruges en dag, så vaskemaskinen er også på overarbejde her.

Vi havde et nytårsfortsæt, om at lave madplan og kun handle ind en gang. Det går ikke så godt med det Vi arbejder på at blive bedre!

Madplanen reder virkelig mange gange for når vi komme ud på eftermiddagen så er energien lig 0 til at finde på aftensmad, få handlet og lavet mad, så vi før købt en fryse pizza eller bare spist rugbrød på den baggrund det bliver både kedeligt og dyrt i det lange løb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige besøg fra en gaaaammel gruppe.

 

Til jer som er nervøse for jeres syning, så tror jeg ikke I skal bekymre jer så meget.

 

Jeg fik en rimelig slem 2. gradsbristning og blev syet. Jeg var færdig med at bløde efter en lille uges tid og syningen føltes ikke længere øm efter ca. 14 dage. Vi prøvede meget, meget forsigtigt efter knap 3 uger - og det gik faktisk rigtig fint. Jeg kunne godt mærke, at jeg skulle træne min bækkenbund lidt mere - og så var der visse stillinger (faktisk de fleste, hvor manden kom ind "nedefra" og dermed lagde pres på syningen), der var ubehagelige. Det var de dog faktisk helt til Alexanders 6 månederstjek...

Maustique: hvordan har du det efter den tur i var igennem. Jeg sad bare og stor tudede da jeg læste hvad du skulle igennem, kæmpe kram herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok rytmen jeg mangler. Lauge sover alt fra 30 min til 3,5 time. Jeg prøver at acceptere at her er mere beskidt end vanligt og jeg når det jeg når. Vi er heldigvis gode til at supplere hinanden.

Jeg har et barn, det har afføring 4-5 x i døgnet så kan ikke altid undgå bleskift om natten Derudover gylper han også meget så ofte bruger han 2-3 bodyer om dagen samt vores tøj kun kan bruges en dag, så vaskemaskinen er også på overarbejde her.

Vi havde et nytårsfortsæt, om at lave madplan og kun handle ind en gang. Det går ikke så godt med det Vi arbejder på at blive bedre!

Madplanen og at handle én gang ugentligt er GULD værd!!! Evt start med 3-4 dage ad gangen, så virker det ik så uoverskueligt.

Her kan der også være afføring mange gange om dagen, men det bliver sjældnere og sjældnere om natten.

Åh ja, jeg vasker også tøj konstant!! Både gylp, mælk og beskidt vuggestue tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maustique: hvordan har du det efter den tur i var igennem. Jeg sad bare og stor tudede da jeg læste hvad du skulle igennem, kæmpe kram herfra.

 

Jeg har lavet en lille tråd, hvor jeg prøver at finde mine ben igen :) Tak for dine tanker.

 

http://www.babyklar.dk/forum/27813/hvor-er-min-hest-trist-og-sk%C3%A6nderier.html/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig også til der kommer en fast rytme herhjemme. Kan godt mærke jeg måske havde for store forventninger til hvad jeg kunne mens jeg er på barsel. I hvert fald her i starten. Jeg er ikke så god til følelsen af at være låst fast, mest til sofaen. Er meget udemenneske, og inden vi fik ham styrtede vi jo rundt til Gud og hver mand, weekenden eller hverdag når vi trængte. Der skete noget hele tiden. Så skal lige drosle ned.

Men jeg håber meget, at når rytmen kommer, vi kan gå en tur hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madplanen reder virkelig mange gange for når vi komme ud på eftermiddagen så er energien lig 0 til at finde på aftensmad, få handlet og lavet mad, så vi før købt en fryse pizza eller bare spist rugbrød på den baggrund det bliver både kedeligt og dyrt i det lange løb...

Kan kun nikke genkendende til at der ikke er overskud til at handle og lave mad sidst på dagen.. så her har vi også alt for ofte fået lidt for meget junk..

Her har vi så i en periode valgt en lidt dyrere løsning.. vi får nu måltidskasser fra årstiderne (har lige fået vores første i dag). Så har vi alt vi skal bruge til tre dage i hvert fald.. det er en investering vi har valgt og proritere nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun nikke genkendende til at der ikke er overskud til at handle og lave mad sidst på dagen.. så her har vi også alt for ofte fået lidt for meget junk..

Her har vi så i en periode valgt en lidt dyrere løsning.. vi får nu måltidskasser fra årstiderne (har lige fået vores første i dag). Så har vi alt vi skal bruge til tre dage i hvert fald.. det er en investering vi har valgt og proritere nu...

Vi talte om det igår, da jeg erfortaler for at prøve en måltidskasse, og tror faktisk ikke det er så meget dyrere end sidste øjebliks aftensmad indkøb eller at men tyer til junk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madplanen og at handle én gang ugentligt er GULD værd!!! Evt start med 3-4 dage ad gangen, så virker det ik så uoverskueligt.

Her kan der også være afføring mange gange om dagen, men det bliver sjældnere og sjældnere om natten.

Åh ja, jeg vasker også tøj konstant!! Både gylp, mælk og beskidt vuggestue tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kødet fryser jeg ned. Og f.eks. har jeg så planlagt at jeg går en tur på fredag og handler nogle småting.

Vi har kun fået dagligvarer leveret én gang indtil videre, så vi ska prøve os lidt frem her i starten mht., hvad og hvor meget det er en fordel for os ar handle den vej :) Men planen er, at vi kun køber via osuma én gang ugentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER