Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

:kram

Det forstår jeg virkelig godt! Det er følsomt nok i forvejen. Jeg vil dog anbefale jer at søge mod Skive i stedet. Min erfaring er at de gør meget mere for patienterne; prøver flere ting osv. (Jeg har gået i Skive, min kusine blev afsluttet fra Horsens uden resultat).

Tak, for dine erfaringer :kram dem får vi brug for, hvis det bliver aktuelt!!!! Jeg håber det virkelig ikke!!!

Tænker vi bliver koblet til Horsens, når vores sidste fryseæg kommer derned, hvis vi ikke skal bruge det inden. Vi må forhører os om vi har frit valg mellem begge steder :)

Ja, det er super følsomt, og jeg kan virkelig ikke lige se mig ud af at skulle forholde mig til en masse nye fagfolk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi går i Horsens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går i Horsens

Super søde og meget kompetent personale

Tak for dine erfaringer med Horsens. Det er svært at skulle vælge. Håber ikke vi får brug for at flytte behandlingssted!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, at det er definitivt :(

Jeg krydser fingre for at det ikke bliver aktuelt for jer! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, at det er definitivt :(

Jeg krydser fingre for at det ikke bliver aktuelt for jer! :kiss

Tak, søde :kram2 nej, det er slet ikke til at overskue :( så håber håber det ikke bliver aktuelt for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram det bliver ikke aktuelt i denne omgang, basta :kiss tænker på jer søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med eller kendskab til hvordan det fungere, hvis man vil/skal overføres til andet behandlingssted i det offentlige forsat?

Har man ret til frit at vælge?

Kan man få sine nedfrossende æg med?

Skal man nyhenvises?

Skal med til nye forundersøgelser?

Får man kørselsgodtgørelse?

:help :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med eller kendskab til hvordan det fungere, hvis man vil/skal overføres til andet behandlingssted i det offentlige forsat?

Har man ret til frit at vælge?

Kan man få sine nedfrossende æg med?

Skal man nyhenvises?

Skal med til nye forundersøgelser?

Får man kørselsgodtgørelse?

:help :tak

Ja man kan frit vælge - det kunne du også i forvejen (der er jo frit sygehusvalg)

Jeg tror man sender henvisningen videre? Det kan de nok svare på i Skejby. Jeg skiftere gynækolog (da vi var i gang med IUI), fordi vi flyttede fra Kbh til Viborg. Der sendte vores gynækolog i Kbh bare henvisningen og alle papirer videre til Viborg, og vi fortsatte bare behandlingen der vi var kommet til. Ingen ny undersøgelse.

Ja, det kan du hvis der er mere end x-antal kilometer. Kan ikke huske hvor mange det er, men det kan Google nok fortælle dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan frit vælge - det kunne du også i forvejen (der er jo frit sygehusvalg)

Jeg tror man sender henvisningen videre? Det kan de nok svare på i Skejby. Jeg skiftere gynækolog (da vi var i gang med IUI), fordi vi flyttede fra Kbh til Viborg. Der sendte vores gynækolog i Kbh bare henvisningen og alle papirer videre til Viborg, og vi fortsatte bare behandlingen der vi var kommet til. Ingen ny undersøgelse.

Ja, det kan du hvis der er mere end x-antal kilometer. Kan ikke huske hvor mange det er, men det kan Google nok fortælle dig :)

:super tak for svaret :kram2 det er vel Skejby, vi skal henvende os til for at få sendt papirerne videre. Mon vi selv kontakter de ønskede sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super tak for svaret :kram2 det er vel Skejby, vi skal henvende os til for at få sendt papirerne videre. Mon vi selv kontakter de ønskede sted?

Ja det er Skejby der skal sende videre. Og jeg vil selv ringe til det nye sted og sige, at jeres papirer er på vej, om de så kontakter jer når de er modtaget eller hvordan. Det ved jeg ikke. Men jeg ville ringe og forhøre mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er Skejby der skal sende videre. Og jeg vil selv ringe til det nye sted og sige, at jeres papirer er på vej, om de så kontakter jer når de er modtaget eller hvordan. Det ved jeg ikke. Men jeg ville ringe og forhøre mig :)

Det er også min tanke :) tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor længe en henvisning gælder? Mon sådan en skal laves på ny når man overføres? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, for dine erfaringer :kram dem får vi brug for, hvis det bliver aktuelt!!!! Jeg håber det virkelig ikke!!!

Tænker vi bliver koblet til Horsens, når vores sidste fryseæg kommer derned, hvis vi ikke skal bruge det inden. Vi må forhører os om vi har frit valg mellem begge steder :)

Ja, det er super følsomt, og jeg kan virkelig ikke lige se mig ud af at skulle forholde mig til en masse nye fagfolk :(

Hvis I kan få jeres fryseæg med jer ville jeg vælge Skive. Det er der vi starter til august. De skulle være landets bedste og jeg har fået dem varmt anbefalet af venner der har brugt dem. Det var også i Skive at prins Joachim og Alexandra fik hjælp, og det er vel ikke helt uden grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I kan få jeres fryseæg med jer ville jeg vælge Skive. Det er der vi starter til august. De skulle være landets bedste og jeg har fået dem varmt anbefalet af venner der har brugt dem. Det var også i Skive at prins Joachim og Alexandra fik hjælp, og det er vel ikke helt uden grund.

Vi kan ikke få det med, eller jo hvis vi selv betaler for flytningen. Så vi bruger fryseægget i Skejby og hvis det ikke bliver til en gravididtet så rykker vi videre til Skive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er ventetiden snart ovre (forhåbentlig) er så klar til at komme i gang igen. Det værste er, at vi snart rammer datoen for, at vi erfarede at ICSI er vejen frem. På et år har vi kun nået et forsøg. Jeg vil så gerne have, at det snart lykkes. Så nu har vi sat alle sejl ind og kombinerer behandling med zoneterapi og øreakupunktur. Ellers massevis af håb :wub Håber I nyder sommeren derud - selvom den ikke er til at prale af. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er ventetiden snart ovre (forhåbentlig) er så klar til at komme i gang igen. Det værste er, at vi snart rammer datoen for, at vi erfarede at ICSI er vejen frem. På et år har vi kun nået et forsøg. Jeg vil så gerne have, at det snart lykkes. Så nu har vi sat alle sejl ind og kombinerer behandling med zoneterapi og øreakupunktur. Ellers massevis af håb :wub Håber I nyder sommeren derud - selvom den ikke er til at prale af. :kram2

Kæmpe :kram2 din vej søde :kiss det har været et tarveligt år :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega tarveligt. Det kan kun gå fremad :kram2 tak for kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega tarveligt. Det kan kun gå fremad :kram2 tak for kram

Masser af :kram2 til dig, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig ondt i begge sider, svarede til hvor mine æggestokkene sidder, tror jeg :unsure har haft det siden ÆL, det trykker og stråler ned på lårerne. Min mave er meget oppustet om aftenen. Jeg er virkelig usikker på hvad der lige foregår dernede. Vil egenligt gerne have det tjekket, men Skejby holder jo ferielukket. Hvis det er æggestokkene, så kan min egen læge vel ikke se det ved en underlivsundersøgelsen, vel?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke få ro i mit hoved med det progestrone bøvl. Hvis man danner det i lutealfasen, hvorfor får man så taget BPi forbindelse med behandlings opstart på 2 / 3 CD?? :help

 

Jeg havde jo en længere snak med en sygeplejerske på Skejby om hvor vidt Crinone ville have en betydning for vores forsøg eller ej.

Er der nogle der kan komme med et link eller en forklaring på hvordan er (godt) niveau burde lægge på 2/ 3 CD??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. Der er godt nok noget at fordøje. Har været til forundersøgelse på fertilitetsklinikken idag. Jeg havde virkelig forberedt mig hjemmefra, både i forhold til viden og mentalt. Primært på at jeg nok havde PCOS og at jeg dermed nok skulle i hormonbehandling.

Hvilket også er tilfældet begge dele, men derud springer vi direkte ud i IUI enten i denne eller næste cyklus hvis min vandscanning på fredag går efter planen. Og det var jeg ikke forberedt på. Mangler måske lidt at have fået tilbudt hormonbehandling og kun hormonbehandling inden noget så drastisk. Kan I følge mig?

Og så det store spørgsmålstegn man sætter ved: Sættes alt dette bare i gang som standardprocedure efter henvendelse eller er det reelt fordi at vores chancer er minimale selv?

Det skal her nævnes at manden har 18 millioner sædceller og jeg som sagt har alle tegn på PCOS heriblandt cyklusser på 37-74 dage.

Puha.. Det var godt at få skrevet lidt af mit tankemylder ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på klinikken vil sættes jer igang med IUI eller andet hvis det ikke var fordi de mente det var nødvendigt,

Dog vil jeg høre dem nærmere omkring hormonbehandlingen og deres tanker herom. Men det er så vidt jeg ved jo for at styre din cyklus. Kunne du evt selv foreslå i prøvede en cyklus blot med hormonbehandling inden i også går igang med IUI?

En anden ting - de 18 mio sædceller din mand har er det efter de er blevet oprenset?

Jeg har selv været i behandling med IUI (dog uden hormoner) og synes ikke det er noget slemt men har faktisk kun været glad for der har været en smule styring på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på klinikken vil sættes jer igang med IUI eller andet hvis det ikke var fordi de mente det var nødvendigt,

Dog vil jeg høre dem nærmere omkring hormonbehandlingen og deres tanker herom. Men det er så vidt jeg ved jo for at styre din cyklus. Kunne du evt selv foreslå i prøvede en cyklus blot med hormonbehandling inden i også går igang med IUI?

En anden ting - de 18 mio sædceller din mand har er det efter de er blevet oprenset?

Jeg har selv været i behandling med IUI (dog uden hormoner) og synes ikke det er noget slemt men har faktisk kun været glad for der har været en smule styring på :)

Så vidt jeg forstod vil hormonerne ikke kunne ændre på min cyklus.

Jeg spurgte om hvad grunden var til at vi skulle direkte til IUI og ikke startede med hormoner og hun sagde at det brugte de ikke. Og tilføjede at nu havdevi jo pprøvet så længe og netop med min cykluslængde var det vanskeligt.

Jeg ved ikke om det var oprenset, men hun sagde at en "almindelig" mand med to børn har 100 millioner og minimumsgrænsen ligger på 15 millioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er forvirringen komplet. Jeg føler mig helt sikker på at lægen sagde inseminering, men beskrivelsen af hele forløbet passer på IVF når man læser om det i pjecen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder på mig som om at du skal bede om en opfølgende samtale. Sørg for at skriv alle dine spørgsmål ned. Det er jo super vigtigt at du præcis ved, hvad næste skridt er. Det er din krop der skal 'eksperimenteres' med.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER