Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Desværre en negativ test :(

Det er jeg ked af at høre :(

Hvad skal der så ske nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæmpe kram til dig :kram Håber mens snart viser dit grimme ansigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre :(

Hvad skal der så ske nu?

 

ja hvis bare jeg vidste det...  :boo  Vi skal vente på at få et brev fra lægen... men da det jo er sidste forsøg i det offentlige skal vi til at finde en privatklinik, spørger svigerforældrene om et lille lån til hjælp og så skal jeg have smidt nogle kg....  :(

 

Jeg har grædt og grædt og kan slet ikke forstå det ikke skulle være min tur nu... lige nu synes jeg hele verden er noget lort og mega uretfærdig...  :boo  :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre en negativ test :(

Åh hvor er det dog synd for jer!!!! :( :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hvis bare jeg vidste det...  :boo  Vi skal vente på at få et brev fra lægen... men da det jo er sidste forsøg i det offentlige skal vi til at finde en privatklinik, spørger svigerforældrene om et lille lån til hjælp og så skal jeg have smidt nogle kg....  :(

 

Jeg har grædt og grædt og kan slet ikke forstå det ikke skulle være min tur nu... lige nu synes jeg hele verden er noget lort og mega uretfærdig...  :boo  :boo

Det er også mega unfair, og I har været igang så længe. Jeg kan godt forstå du er ked af det. Det er helt urimeligt at man bare bliver smidt over i det private, gør man sq ikke med andre sygdomme.

Jeg håber I kan låne pengene og får susces næste gang på en privatklinik.  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre en negativ test :(

 

Øv, hvor er jeg ked af at høre det! :( :( :( 

 

Kan godt forstå du synes verden er ond og uretfærdig lige nu :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hvis bare jeg vidste det... :boo Vi skal vente på at få et brev fra lægen... men da det jo er sidste forsøg i det offentlige skal vi til at finde en privatklinik, spørger svigerforældrene om et lille lån til hjælp og så skal jeg have smidt nogle kg.... :(

Jeg har grædt og grædt og kan slet ikke forstå det ikke skulle være min tur nu... lige nu synes jeg hele verden er noget lort og mega uretfærdig... :boo :boo

Jeg får virkelig ondt i hjertet. Det var virkelig din tur nu :(

Jeg kan virkelig godt forstå, at du har været helt ødelagt med tanke på, hvordan jeg havde det for 14 dage siden og jeg har ikke engang været halvt så meget igennem, som dig.

Det gør mig virkelig ondt.

Jeg håber at du finder modet og kampgejsten frem, når mens engang har passeret.

Kæmpe stort kram. Sender den dig tusinde tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hvis bare jeg vidste det...  :boo  Vi skal vente på at få et brev fra lægen... men da det jo er sidste forsøg i det offentlige skal vi til at finde en privatklinik, spørger svigerforældrene om et lille lån til hjælp og så skal jeg have smidt nogle kg....  :(

 

Jeg har grædt og grædt og kan slet ikke forstå det ikke skulle være min tur nu... lige nu synes jeg hele verden er noget lort og mega uretfærdig...  :boo  :boo

Hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne :kram jeg håber I finder en privat klinik og kan få et lån hos dine svigerforældre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså! Hvor er det uretfærdigt...! :kram2 Håber svigerforældrene kan hjælpe jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber mens snart viser sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan komme med guldkorn omkring slimhindens tykkelse ved ÆO af fryseæg? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører ikke til her i forummet (endnu), men skal til læge sammen med manden d. 23 juni, fordi vi har prøvet i et år. Vi har fået en dobbelttid, og det er så det jeg ved.

Så jeg tænkte på om jer, desværre erfarne damer kan fortælle mig noget om hvad der formodentligt kommer til at ske ved dette lægebesøg og efterfølgende? Er det bare en samtale, eller vil han tage nogle blodprøver, sædprøver GU eller andet? Er lidt forvirret over hvad der skal ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører ikke til her i forummet (endnu), men skal til læge sammen med manden d. 23 juni, fordi vi har prøvet i et år. Vi har fået en dobbelttid, og det er så det jeg ved.

Så jeg tænkte på om jer, desværre erfarne damer kan fortælle mig noget om hvad der formodentligt kommer til at ske ved dette lægebesøg og efterfølgende? Er det bare en samtale, eller vil han tage nogle blodprøver, sædprøver GU eller andet? Er lidt forvirret over hvad der skal ske.

 

Jeg tog samtalen med min læge, da jeg alligevel skulle have lavet en smear. Hun benyttede så lejligheden til også at lave en klamydia test, da dette kan være et krav på nogel fertilitetsklinikker. Bortset fra dette blev der ikke lavet noget test eller undersøgelser.

Vi havde så en samtale om, hvor længe vi havde prøvet, hvordan min cyklus var, og om vi havde børn i forvejen. Hun konstaterede så, at vi var 'kvalificerede' til at blive sendt videre i systemet, og vi fik så div. viderehenvisninger til udredninger. Det var det eneste, der skete den dag.

 

Til information bestod vores udredninger bestod af:

Blodprøver: HIV og hepatitis (for os begge)

Blodprøver: hormonniveauer (mig)

Sædanalyse (min mand)

Undersøgelse af passage i livmoder og æggeledere (mig).

Ingen af tingene fandt sted hos egen læge, men i stedet hos en gynækolog og Region Hovedstadens elektive laboratorium (i Pilestræde i København).

 

Da vi havde den fulde udredning i hus, blev vi henvist til fertilitetsklinik. Andre bliver henvist til fertilitetsklinikken til at starte med, og så er det dem, der står for udredningen. Dette er nogle gange en fordel, da min fornemmelse er, at dette tager væsentligt kortere tid. Så det kan du overveje at bede om.

 

Held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

 

Så melder jeg mig også under fanerne, her i forummet  :balloons

 

Min kæreste og jeg har forsøgt i et år og skal fra i morgen, i gang med vores første inseminationsforsøg - eller jeg skal scannes og starter med Pergotime og så håber jeg, at jeg bliver insemineret om 10-12 dages tid. 

 

Vi er indtil videre uforklarligt barnløse - det syntes jeg i starten var rart, fordi det i min verden gav bedre chancer for en snarlig graviditet, men nu kommer angsten snigende for, at det bare er fordi de ikke 'kan se' hvad der er galt.

 

Vi har ellers (især jeg) været enormt opsat på, at blive gravid og komme i gang med vores familieliv, men jeg kan mærke at jeg de sidste nætter ikke har sovet så godt. Tænk nu, hvis den sidder der i første forsøg... så bliver vi jo ligesom forældre  :blink Hjernen er et pudsigt organ  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører ikke til her i forummet (endnu), men skal til læge sammen med manden d. 23 juni, fordi vi har prøvet i et år. Vi har fået en dobbelttid, og det er så det jeg ved.

Så jeg tænkte på om jer, desværre erfarne damer kan fortælle mig noget om hvad der formodentligt kommer til at ske ved dette lægebesøg og efterfølgende? Er det bare en samtale, eller vil han tage nogle blodprøver, sædprøver GU eller andet? Er lidt forvirret over hvad der skal ske.

 

Min kæreste og jeg var ved (hver vores) læge i midten af april - her fik jeg bl.a. taget blodprøver for Hepatitis, HIV, røde hunde og toxoplasmose + nogle andre som jeg ikke specifikt ved hvad var, min læge kaldte det vist 'hele pakken'. 

 

Herefter fik vi en henvisning hver og kontaktede så selv en fertilitetsklinik og så gik det hurtigt. Indenfor 14 dage havde vi både været til samtale, fået undersøgt kærestens sædkvalitet og jeg var blevet scannet for at se om der var gennemgang i mine æggeledere. Så nu skal vi reelt til at i gang og jeg har været SÅ lettet over, at det ikke krævede en masse opslidende ventetid, da vores det sidste år har været nok opslidende i sig selv. 

 

Håber jeres lægebesøg kommer til at glide lige så let  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg var ved (hver vores) læge i midten af april - her fik jeg bl.a. taget blodprøver for Hepatitis, HIV, røde hunde og toxoplasmose + nogle andre som jeg ikke specifikt ved hvad var, min læge kaldte det vist 'hele pakken'.

Herefter fik vi en henvisning hver og kontaktede så selv en fertilitetsklinik og så gik det hurtigt. Indenfor 14 dage havde vi både været til samtale, fået undersøgt kærestens sædkvalitet og jeg var blevet scannet for at se om der var gennemgang i mine æggeledere. Så nu skal vi reelt til at i gang og jeg har været SÅ lettet over, at det ikke krævede en masse opslidende ventetid, da vores det sidste år har været nok opslidende i sig selv.

Håber jeres lægebesøg kommer til at glide lige så let :)

Ja hold da op! Det lyder da godt nok vanvittigt hurtigt! Dejligt! For netop som du siger er ventetiden ved hele PB det værste. Jeg synes også at der er frygteligt lang tid til d. 23 juni. Ikke mindst når ens krop driller og nægter at spytte en mens ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog samtalen med min læge, da jeg alligevel skulle have lavet en smear. Hun benyttede så lejligheden til også at lave en klamydia test, da dette kan være et krav på nogel fertilitetsklinikker. Bortset fra dette blev der ikke lavet noget test eller undersøgelser.

Vi havde så en samtale om, hvor længe vi havde prøvet, hvordan min cyklus var, og om vi havde børn i forvejen. Hun konstaterede så, at vi var 'kvalificerede' til at blive sendt videre i systemet, og vi fik så div. viderehenvisninger til udredninger. Det var det eneste, der skete den dag.

Til information bestod vores udredninger bestod af:

Blodprøver: HIV og hepatitis (for os begge)

Blodprøver: hormonniveauer (mig)

Sædanalyse (min mand)

Undersøgelse af passage i livmoder og æggeledere (mig).

Ingen af tingene fandt sted hos egen læge, men i stedet hos en gynækolog og Region Hovedstadens elektive laboratorium (i Pilestræde i København).

Da vi havde den fulde udredning i hus, blev vi henvist til fertilitetsklinik. Andre bliver henvist til fertilitetsklinikken til at starte med, og så er det dem, der står for udredningen. Dette er nogle gange en fordel, da min fornemmelse er, at dette tager væsentligt kortere tid. Så det kan du overveje at bede om.

Held og lykke :goodluck :bd

Tak for svar. Det vil jeg huske.

Men så lyder en lægetid på 20 min da umiddelbart af meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hold da op! Det lyder da godt nok vanvittigt hurtigt! Dejligt! For netop som du siger er ventetiden ved hele PB det værste. Jeg synes også at der er frygteligt lang tid til d. 23 juni. Ikke mindst når ens krop driller og nægter at spytte en mens ud.

 

Med til historien hører dog også, at vores første besøg på fertilitetsklinikken lå lige op til de specifikke cyklusdage, hvor de scanner æglederne - og jeg havde selv læst en del på klinikkens hjemmeside om, hvad de havde brug for af blodprøver, så jeg kunne få dem taget med det samme ved min egen læge (kontrolmenneske, much?!  :rolleyes ) 

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor henne, men vi er tilknyttet en større privat klinik i Købehavn, hvor tingene kører som smurt - de siger selv til første møde, at det er fordi de er meget resultatorienteret, men jeg er ikke mere naiv end jeg også godt ved, at det jo er penge lige ned i lommerne på dem, når de får mange igennem systemet. Så tingene går måske også lige lidt for hurtigt nogle gange.

 

Min kæreste blev i hvert fald lige lidt hvid i hovedet, da det sådan gik huhej derudaf. Ikke fordi han ikke er med på, at vi skal have børn, men jeg tror bare at jo længere tid den naturlige graviditet udeblev, jo mere surrealistisk blev det for os begge to, at der på et tidspunkt indfinder sig en baby... Giver det mening?  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med til historien hører dog også, at vores første besøg på fertilitetsklinikken lå lige op til de specifikke cyklusdage, hvor de scanner æglederne - og jeg havde selv læst en del på klinikkens hjemmeside om, hvad de havde brug for af blodprøver, så jeg kunne få dem taget med det samme ved min egen læge (kontrolmenneske, much?! :rolleyes )

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor henne, men vi er tilknyttet en større privat klinik i Købehavn, hvor tingene kører som smurt - de siger selv til første møde, at det er fordi de er meget resultatorienteret, men jeg er ikke mere naiv end jeg også godt ved, at det jo er penge lige ned i lommerne på dem, når de får mange igennem systemet. Så tingene går måske også lige lidt for hurtigt nogle gange.

Min kæreste blev i hvert fald lige lidt hvid i hovedet, da det sådan gik huhej derudaf. Ikke fordi han ikke er med på, at vi skal have børn, men jeg tror bare at jo længere tid den naturlige graviditet udeblev, jo mere surrealistisk blev det for os begge to, at der på et tidspunkt indfinder sig en baby... Giver det mening? :huh

Ja det giver klart mening! Vi bor i Nykøbing Mors, hvilket gør klinikken i Skive til det oplagte valg (30 km fra os). Den har vi også fået anbefalet af venners venner, og så har jeg andetsteds hørt at den går for at være landets bedste. Så det er jo bare et lækkert udgangspunkt :)

Er alle de besøg egentlig noget man får fri fra arbejde til, eller skal man jonglere med de få fritidstimer her og der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det giver klart mening! Vi bor i Nykøbing Mors, hvilket gør klinikken i Skive til det oplagte valg (30 km fra os). Den har vi også fået anbefalet af venners venner, og så har jeg andetsteds hørt at den går for at være landets bedste. Så det er jo bare et lækkert udgangspunkt :)

Er alle de besøg egentlig noget man får fri fra arbejde til, eller skal man jonglere med de få fritidstimer her og der?

 

Det er et af de allerbedste udgangspunkter, hvis de går for at være landets bedste - så håber jeg for jer, at ventelisten/tiden er spiselig :) - en af mine bekendte var så listig, at bestille tid før hun fik henvisningen, det var ok at den bare var på serveren på dagen. På den måde var der ingen ventetid fra egen læge, til hun skulle videre på klinikken, men om det kan lade sig gøre alle steder, skal jeg lade være usagt.

 

Jeg læste herinde forleden, at én af de andre brugere havde skrevet, at fra det øjeblik man er i behandling, er man beskyttet af funktionærloven og så får man fri til besøgene med løn. Så det vil jeg da formode passer - jeg har i hvert fald ikke forestillet mig på noget tidspunkt, at de kan kræve man selv betaler for det. 

 

En anden ting er så, at jeg har valgt at gøre det i min fritid så vidt muligt, i hvert fald indtil videre. Jeg har ikke lyst til at mine kollegaer skal vide noget om, at jeg er i behandling, før jeg nærmest ikke kan skjule det længere. Jeg arbejder på en lille arbejdsplads, så skulle jeg være så heldig at blive gravid, så vil jeg godt have lov til at skjule det de første måneder. Men jeg har også skiftende arbejdstider og ret stor flexibiltet til at holde fri med kort varsel, hvilket gøre det lidt lettere... Men skulle de første besøg ikke hjælpe og vi fx skal videre til IVF, så går jeg som minimum til min chef for at holde ryggen fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et af de allerbedste udgangspunkter, hvis de går for at være landets bedste - så håber jeg for jer, at ventelisten/tiden er spiselig :) - en af mine bekendte var så listig, at bestille tid før hun fik henvisningen, det var ok at den bare var på serveren på dagen. På den måde var der ingen ventetid fra egen læge, til hun skulle videre på klinikken, men om det kan lade sig gøre alle steder, skal jeg lade være usagt.

Jeg læste herinde forleden, at én af de andre brugere havde skrevet, at fra det øjeblik man er i behandling, er man beskyttet af funktionærloven og så får man fri til besøgene med løn. Så det vil jeg da formode passer - jeg har i hvert fald ikke forestillet mig på noget tidspunkt, at de kan kræve man selv betaler for det.

En anden ting er så, at jeg har valgt at gøre det i min fritid så vidt muligt, i hvert fald indtil videre. Jeg har ikke lyst til at mine kollegaer skal vide noget om, at jeg er i behandling, før jeg nærmest ikke kan skjule det længere. Jeg arbejder på en lille arbejdsplads, så skulle jeg være så heldig at blive gravid, så vil jeg godt have lov til at skjule det de første måneder. Men jeg har også skiftende arbejdstider og ret stor flexibiltet til at holde fri med kort varsel, hvilket gøre det lidt lettere... Men skulle de første besøg ikke hjælpe og vi fx skal videre til IVF, så går jeg som minimum til min chef for at holde ryggen fri :)

Jeg var lige inde og snuse på deres hjemmeside og der står ingen ventetid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg ønsker heller ikke, at trække tingene langdrag - selvom jeg ønsker at være privat omkring det, er det vigtigste for mig trods at, at forhåbentligt blive gravid. Det har kostet tid og energi at komme hertil, og det har heller ikke altid været super let for parforholdet, så nu drejer det sig om os og vores ønsker om en graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg ønsker heller ikke, at trække tingene langdrag - selvom jeg ønsker at være privat omkring det, er det vigtigste for mig trods at, at forhåbentligt blive gravid. Det har kostet tid og energi at komme hertil, og det har heller ikke altid været super let for parforholdet, så nu drejer det sig om os og vores ønsker om en graviditet :)

Puha, jeg er helt ør i hovedet. Går og kan ikke lade være med at forberede mig både psykisk og vidensmæssigt på at nu skal vi i behandling. Men det er vel alt andet end en selvfølge? Vi kan vel lige så godt blive sendt hjem under dynen igen?

Og i så fald hvornår? Efter lægebesøget d. 23? Eller først efter mange lange udredninger på en fertilitetsklinik? Og hvilken melding er værst at få? Det hele kører rundt i hovedet af mig.

Derudover synes jeg at jeg har læst om en blodprøve der skal tages CD 3. Er det rigtigt husket? For i så fald burde jeg få taget den nu, da menstruation er lige på trapperne med en cyklus på 48 dage indtil videre, så det er lang tid at vente før det bliver muligt at tage den igen, hvis det så skal bremse det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har prøvet i et år, er man automatisk stillet til fertilitetsbehandling. Men den ventetid de tit reklamerer med på hjemmesiderne er fra tiden, hvor man får besked om, at nu er man klar til behandling. Vi blev henvist i september, men fik først grøn lys i januar. Så er der stadig risiko for ikke at komme til med det samme, hvis der er for mange tilmeldinger. Men håber ikke I skal vente så længe :kram2 Hvilken behandling skal I i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har prøvet i et år, er man automatisk stillet til fertilitetsbehandling. Men den ventetid de tit reklamerer med på hjemmesiderne er fra tiden, hvor man får besked om, at nu er man klar til behandling. Vi blev henvist i september, men fik først grøn lys i januar. Så er der stadig risiko for ikke at komme til med det samme, hvis der er for mange tilmeldinger. Men håber ikke I skal vente så længe :kram2 Hvilken behandling skal I i?

Mig? Jeg ved ikke om vi overhovedet skal i behandling. Det er bare mit hoved der løber af med mig. Men vi har en lægetid d. 23 juni, da vi har prøvet i et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER