Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Lyder på mig som om at du skal bede om en opfølgende samtale. Sørg for at skriv alle dine spørgsmål ned. Det er jo super vigtigt at du præcis ved, hvad næste skridt er. Det er din krop der skal 'eksperimenteres' med.

:kiss

Hvor er du sød :kram2 Jeg skal til vandscanning fredag. Der vil jeg tage en flok spørgsmål med. Primært om det er IUI eller IVF og så forventer jeg at jeg at vi får svar på resten til informationsmødet som jeg regner med er på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du må tage en snak med dem fredag til vandskanning. Det er vigtig du er tryg ved det hele. Held og lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød :kram2 Jeg skal til vandscanning fredag. Der vil jeg tage en flok spørgsmål med. Primært om det er IUI eller IVF og så forventer jeg at jeg at vi får svar på resten til informationsmødet som jeg regner med er på tirsdag.

Det lyder som en god plan. Håber at du bliver afklaret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan. Håber at du bliver afklaret :kram2

Så er vandscanning overstået. For HELVEDE hvor gjorde det ondt. Jeg var bandende, ligbleg og klar til både at besvime og kaste op. Var det lige så slemt for jer andre??

Men der var fin gennemløb.

Til gengæld foreslog de at jeg tog p-piller i den her cyklus for at få den overstået så vi kan komme i gang, så jeg spurgte: må jeg det? Jeg er jo på CD 8? Skal man ikke begynde på CD1?" Hvortil svaret var: du har jo ingen cyklus. Så vi kan lige så godt bestemme at det er dag 1 idag. Av av..

Også da vi gennemgået normalerne inden for sædkvalitet for at finde ud af at manden ligger pænt indenfor normalen hele vejen igennem, sagde de også til ham: "du kan jo ikke gøre hende gravid når der ikke er nogen ægløsning". De to sætninger ramte faktisk hårdt selvom jeg var forberedt på at det var sådan det stod til.

Omvendt gør det mig så glad for at være kommet i behandling når jeg tænker på hvordan vi har kæmpet for at ramme en ægløsning som formentlig aldrig har været der. At nu er den del da i det mindste slut.

Og det var IUI vi skal i gang med. Jeg har åbenbart bare blandet det sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med afklaring :kram

Selv om det er av at få at vide, må det være dejligt at vide hvor I står. Så kan man jo gøre noget ved det :)

Nu er det bare at overlade cyklussen til lægerne, så de du kan komme i gang med at modne nogle fine æggebasser, så de er klar til næste cyklus. Kæmpe held og lykke med projekt baby :kiss

Og må indrømme at jeg ikke lige kan huske om vandscanningen gjorde ondt. Mindes det ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej all sammen

 

Det er lang tid siden jeg var her sidst! Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med et spørgsmål mht IVF på Rigshospitalet. I dag er det min første menstruationsdag. Det står på deres hjemmeside, at behandlingen starter på den tredje dag. Min tredje dag er på mandag. Der står også på siden, at telefontiden er fra 12:00 - 14:00 på hverdage

 

Er der nogen, der ved hvad der sker hvis ens første menstruationsdag er en lørdag? Jeg er lidt nervøs for, at de skal sige "nej" fordi første hverdag er på min tredje menstruationsdag. Men på den anden side, er jeg næsten sikker på, at de ikke kan sige "nej" hvis man er så 'uheldig' at få menstruation på en lørdag - har jeg ret??

 

På forhånd tak! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med fryseæg i naturlig ustimuleret cyklus? :help

Jeg fik lagt en flot blastocyst op i onsdags, har oplevet nogle gange iforbindelse med toiletbesøg at der kommer en del udflåd, i let gulligt farve( beklager detaljer) ;) ved ikke om det er et skidt tegn :unsure i det friske forsøg havde jeg meget vandigt udflåd hele tiden, det var der jeg blev gravid.

Håber der er nogen der har erfaring med det og vil dele :tak :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej all sammen

 

Det er lang tid siden jeg var her sidst! Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med et spørgsmål mht IVF på Rigshospitalet. I dag er det min første menstruationsdag. Det står på deres hjemmeside, at behandlingen starter på den tredje dag. Min tredje dag er på mandag. Der står også på siden, at telefontiden er fra 12:00 - 14:00 på hverdage

 

Er der nogen, der ved hvad der sker hvis ens første menstruationsdag er en lørdag? Jeg er lidt nervøs for, at de skal sige "nej" fordi første hverdag er på min tredje menstruationsdag. Men på den anden side, er jeg næsten sikker på, at de ikke kan sige "nej" hvis man er så 'uheldig' at få menstruation på en lørdag - har jeg ret??

 

På forhånd tak!

Hvis I er klar til behandling, skal du så ikke melde jer til behandling på mail eller telefonsvare?? Vi er i behandling på Skejby og der melder vi til på en telefonsvarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I er klar til behandling, skal du så ikke melde jer til behandling på mail eller telefonsvare?? Vi er i behandling på Skejby og der melder vi til på en telefonsvarer.

Jo, vi har ringet til dem i morges på deres telefonsvarer. Jeg er bare usikker på, om det bliver et problem at deres sekretærer kun ringer tilbage til en på hverdage. Hvis behandlingen skal starte på den tredje dag, er det et problem, da det er på mandag dvs den første dag, de kan ringe tilbage til os. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, vi har ringet til dem i morges på deres telefonsvarer. Jeg er bare usikker på, om det bliver et problem at deres sekretærer kun ringer tilbage til en på hverdage. Hvis behandlingen skal starte på den tredje dag, er det et problem, da det er på mandag dvs den første dag, de kan ringe tilbage til os.

Hvis du skal starte på hormoner på 3 dagen, så kan de jo sende dig recepter i morgen, så du kan hente det og starte om aftenen. Men ved ikke hvilken type behandling I skal i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, vi har ringet til dem i morges på deres telefonsvarer. Jeg er bare usikker på, om det bliver et problem at deres sekretærer kun ringer tilbage til en på hverdage. Hvis behandlingen skal starte på den tredje dag, er det et problem, da det er på mandag dvs den første dag, de kan ringe tilbage til os.

På Roskilde fertilitetsklinik skulle man ringe om mandagen hvis den kom i weekenden.. Og så kunne jeg bare risikere at skulle komme ind samme dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med fryseæg i naturlig ustimuleret cyklus? :help

Jeg fik lagt en flot blastocyst op i onsdags, har oplevet nogle gange iforbindelse med toiletbesøg at der kommer en del udflåd, i let gulligt farve( beklager detaljer) ;) ved ikke om det er et skidt tegn :unsure i det friske forsøg havde jeg meget vandigt udflåd hele tiden, det var der jeg blev gravid.

Håber der er nogen der har erfaring med det og vil dele :tak :lovebk

Jeg har haft og har stadig en del udflåd som er gullig og lidt tyk agtig så håber da det er et godt tegn for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Katrine og Putten! Katrine - jeg skal gennem kortbehandling :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft og har stadig en del udflåd som er gullig og lidt tyk agtig så håber da det er et godt tegn for dig :)

Uhhh du har lige lettet mit hjerte :kiss jeg håber det er et godt tegn hos mig som hos dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Katrine og Putten! Katrine - jeg skal gennem kortbehandling :-)

Proceduren er meget forskellige, men ring til dem mandag, når du er usikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med fryseæg i naturlig ustimuleret cyklus? :help

Jeg fik lagt en flot blastocyst op i onsdags, har oplevet nogle gange iforbindelse med toiletbesøg at der kommer en del udflåd, i let gulligt farve( beklager detaljer) ;) ved ikke om det er et skidt tegn :unsure i det friske forsøg havde jeg meget vandigt udflåd hele tiden, det var der jeg blev gravid.

Håber der er nogen der har erfaring med det og vil dele :tak :lovebk

Kan desværre ikke hjælpe dig med erfaring, men du ved jeg krydser fingre for dig og håber det er et godt tegn... :kram2 (dejligt at se dig herinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vandscanning overstået. For HELVEDE hvor gjorde det ondt. Jeg var bandende, ligbleg og klar til både at besvime og kaste op. Var det lige så slemt for jer andre??

Men der var fin gennemløb.

Til gengæld foreslog de at jeg tog p-piller i den her cyklus for at få den overstået så vi kan komme i gang, så jeg spurgte: må jeg det? Jeg er jo på CD 8? Skal man ikke begynde på CD1?" Hvortil svaret var: du har jo ingen cyklus. Så vi kan lige så godt bestemme at det er dag 1 idag. Av av..

Også da vi gennemgået normalerne inden for sædkvalitet for at finde ud af at manden ligger pænt indenfor normalen hele vejen igennem, sagde de også til ham: "du kan jo ikke gøre hende gravid når der ikke er nogen ægløsning". De to sætninger ramte faktisk hårdt selvom jeg var forberedt på at det var sådan det stod til.

Omvendt gør det mig så glad for at være kommet i behandling når jeg tænker på hvordan vi har kæmpet for at ramme en ægløsning som formentlig aldrig har været der. At nu er den del da i det mindste slut.

Og det var IUI vi skal i gang med. Jeg har åbenbart bare blandet det sammen.

Øv det gjorde så ondt :kram2 men nu er i skridtet videre :yay Skønt I kan "nøjes" med IUI. Forhåbentlig bliver jeres tur kort ;) Krydser finger for at I sanser har to fantastiske streger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt spørgsmål... Når nu ovitrelle kan give falsk poSitiv graviditetstest... Tæller man så dagene fra man har taget den eller først fra ÆU dagen... Tænker bare at den vel først virker efter 36 timer siden man tager den det før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt spørgsmål... Når nu ovitrelle kan give falsk poSitiv graviditetstest... Tæller man så dagene fra man har taget den eller først fra ÆU dagen... Tænker bare at den vel først virker efter 36 timer siden man tager den det før...

Jeg er ikke skarp i det her, men jeg ville tænke fra ÆU, så er du sikker :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu! Jeg fik en IVF plads der starter i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu! Jeg fik en IVF plads der starter i dag!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu! Jeg fik en IVF plads der starter i dag!

Hvor dejligt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt spørgsmål... Når nu ovitrelle kan give falsk poSitiv graviditetstest... Tæller man så dagene fra man har taget den eller først fra ÆU dagen... Tænker bare at den vel først virker efter 36 timer siden man tager den det før...

 

Man kan teste falsk positiv på en graviditetstest pga ovitrelle op til 10 dage efter, du har taget ovitrelle-sprøjten. Dette svarer til, at den bør være helt ude af kroppen ca 3+1 eller 3+2 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan teste falsk positiv på en graviditetstest pga ovitrelle op til 10 dage efter, du har taget ovitrelle-sprøjten. Dette svarer til, at den bør være helt ude af kroppen ca 3+1 eller 3+2 :)

Testede søndag morgen hvor jeg var 3+2... Den var helt negativ, så nu må jeg bare vente og håbe den næste GT jeg tager er positiv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testede søndag morgen hvor jeg var 3+2... Den var helt negativ, så nu må jeg bare vente og håbe den næste GT jeg tager er positiv

Super - så langt så godt :) Krydser alt hvad vi har for, at næste test har to dejlige streger på :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER