Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Nogen der kan give en forklaring omkring alt det der naturmedicin? er man sikker på at det virker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen der kan give en forklaring omkring alt det der naturmedicin? er man sikker på at det virker

Jeg tænker ikke der er evidens for så meget af det, men for mit vedkommende, giver en følelse af man selv gør noget, som er meget ude af ens hænder når man er i behandling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke der er evidens for så meget af det, men for mit vedkommende, giver en følelse af man selv gør noget, som er meget ude af ens hænder når man er i behandling :)

Det kan jeg forestille mig. Er bare bekymret for naturmedicin da det i bund og grund er medicin der ikke er underlagt samme kontrol.

Men hvad skal de forskellige ting gøre godt for. Og hvordan kan man finde ud af hvad der kan være en god ide at tage uden at det ender med at påvirke negativt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan give en forklaring omkring alt det der naturmedicin? er man sikker på at det virker

Jeg har aldri blitt gravid uden behandling (ivf) før jeg prøvde Fructus Femina.. Så det tror iallefall jeg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Visste ikke at mannen også kunne dra fordeler av bidro.. Hvad kan det hjelpe han med??

Knus ❤

Det skulle give mere levedygtig sæd (som jeg har forstået det.... :) )

Men det er vist også for det generelle velvære - det styrker kroppen på alle mulige punkter, så den bliver mest optimal! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle give mere levedygtig sæd (som jeg har forstået det.... :) )

Men det er vist også for det generelle velvære - det styrker kroppen på alle mulige punkter, så den bliver mest optimal! :D

Aaa! Takk, så vil jeg høre med mannen om ikke han vil teste og se om han kan få det litt bedre generelt. Lite energi i min gamle mann for tiden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvinder i fertilitetsbehandling søges til forskningsprojekt! 

 

Kære alle 

 

Vi er to kandidatstuderende i Folkesundhedsvidenskab på Aarhus Universitet, som i øjeblikket er i gang med at skrive vores kandidatafhandling. Formålet med projektet er at undersøge kvinders oplevelser med fertilitetsbehandling. Dette gøres bl.a. med henblik på, at skabe større opmærksomhed omkring, hvad det at være i fertilitetsbehandling indebærer og hvordan det påvirker det, at være kvinde i nutidens samfund. 

 

Kunne du have interesse i og mulighed for at deltage i et interview, er vi meget interesseret i at høre fra dig! 

 

Vi søger kvinder der opfylder følgende kriterier: 

- Du er 30 til 46 år. 

- Du har fertilitetsproblemer. 

- Du har ingen har børn i forvejen. 

- Du har været fertilitetsbehandling i minimum 1 år. 

 

Interviewet vil handle om dine oplevelser med at være i fertilitetsbehandling, herunder hvordan dette påvirker din dagligdag. Vi forventer at interviewet tager cirka en time og der vil selvfølgelig være lidt godt til ganen. 

Sted og tidspunkt finder vi ud af sammen Humørikonet smile 

 

Hvis du ønsker at høre nærmere om projektet, er du meget velkommen til at kontakte os på nedenstående kontaktoplysninger.

Vi håber meget at høre fra dig! 

 

Med venlig hilsen, 

Isabella & Marie

 

Kontaktoplysninger: 

Isabella Stendrup Rasmussen 

Tlf.: 28437660 

Mail: i.stendrup@hotmail.com 

 

Marie Bengtsen Broe 

Tlf.: 28121886 

Mail: marie.broe@hotmail.com

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan give en forklaring omkring alt det der naturmedicin? er man sikker på at det virker

Jeg har det ligesom Katrinemus: det giver en følelse af, at man selv kan gøre noget, i en situation der ellers er ude af ens hænder.

Ligesom Frk.Mini, så er jeg blevet gravid begge gange (ud af fire forsøg), jeg har brugt Fructus Femina. Desværre mistede jeg første gang, men resultatet af anden graviditet ligger og møffer ved siden af mig lige nu :wub

Så jeg tror i hvert fald at Fructus Femina virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum... Jeg kan ikke huske det, men tror en 7-10 dage før ÆO. Det var jo lidt svært at time præcist, da det jo afhænger af min slimhindes udvikling hvornår de tør ægget op, men prøvede at time det så jeg startede ca. 10 dage før...

Jeg bliver scannet på 2 CD, for at tjekke for cyster som jeg har haft nogle gange. Og så får jeg nogle tabletter som skal opbygge slimhinden, men de scanner vidst igen på 12/14 CD, men aner jo ikke hvor meget de påvirker slimhinden de tabletter :chin slimhinden kan vidst også blive 'for tyk'.

Det er ikke nemt når man gerne vil gøre det rigtige :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg forestille mig. Er bare bekymret for naturmedicin da det i bund og grund er medicin der ikke er underlagt samme kontrol.

Men hvad skal de forskellige ting gøre godt for. Og hvordan kan man finde ud af hvad der kan være en god ide at tage uden at det ender med at påvirke negativt.

Jeg tror ikke det kan 'ødelægge' noget, hvis det booster kroppen, så den er ekstra ( sund, klar) osv. Så tænker jeg det er fint. Vi har været i gang så længe så jeg har fået behov for selv at gøre noget, hvis det nu kunne hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen at vi skal i IVFskole. Det bliver godt at komme i gang.

Til gengæld kom min mens idag (helt tilfældigt da min cyklus - eller mangel på samme er 37-74 dage), så jeg ringede til klinikken og hørte om vi så kunne melde os til behandling. Det ville sygeplersken jeg talte med overhovedet ikke udtale sig om. Både generelt, men også fordi der var rigtig mange der havde meldt sig til behandling og de selvfølgelig har et loft :( Jeg fortalte hende så at der også var den ting i det at min cyklus havde varet 61 dage, hvortil hun sagde at der tog de nogen gange personlige hensyn, men kunne stadig ikke udtale sig om om hun tror vi kan komme i behandling. Vi skal spørge dem i morgen, men føj hvor er ventetiden lang, og hvor er det svært at holde modet oppe. Har mest af alt bare lyst til at tude, men det hjælper jo ikke noget. Vi ved jo ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen at vi skal i IVFskole. Det bliver godt at komme i gang.

Til gengæld kom min mens idag (helt tilfældigt da min cyklus - eller mangel på samme er 37-74 dage), så jeg ringede til klinikken og hørte om vi så kunne melde os til behandling. Det ville sygeplersken jeg talte med overhovedet ikke udtale sig om. Både generelt, men også fordi der var rigtig mange der havde meldt sig til behandling og de selvfølgelig har et loft :( Jeg fortalte hende så at der også var den ting i det at min cyklus havde varet 61 dage, hvortil hun sagde at der tog de nogen gange personlige hensyn, men kunne stadig ikke udtale sig om om hun tror vi kan komme i behandling. Vi skal spørge dem i morgen, men føj hvor er ventetiden lang, og hvor er det svært at holde modet oppe. Har mest af alt bare lyst til at tude, men det hjælper jo ikke noget. Vi ved jo ingenting.

Årh, jeg håper for jeres skyld at i kan komme igang nå, siden du fik din mens å alt! Det sværeste med å være i behandlingen er ventingen! Egentlig venting generelt :/ Tortur! Hvem må du så snakke med siden hun ikke vil udtale sig?

Jeg forstår godt du bare vil tude!

Lykke til imorgen, uansett hvordan det går! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg tilmeldt mig behandling idag og skal scannes på onsdag og få vist hvordan hormonerne skal tages. så det bliver et smut på apoteket senere idag og hente hormonerne! 
Nu er jeg godt nok virkelig spændt og nu er det lige pludselig blevet tid. Nu må vi jo bare håbe og krydse fingre for at alt går som det skal og jeg har en positiv test om en måned!!!  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg tilmeldt mig behandling idag og skal scannes på onsdag og få vist hvordan hormonerne skal tages. så det bliver et smut på apoteket senere idag og hente hormonerne!

Nu er jeg godt nok virkelig spændt og nu er det lige pludselig blevet tid. Nu må vi jo bare håbe og krydse fingre for at alt går som det skal og jeg har en positiv test om en måned!!! :7himmel

:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg håper for jeres skyld at i kan komme igang nå, siden du fik din mens å alt! Det sværeste med å være i behandlingen er ventingen! Egentlig venting generelt :/ Tortur! Hvem må du så snakke med siden hun ikke vil udtale sig?

Jeg forstår godt du bare vil tude!

Lykke til imorgen, uansett hvordan det går! :kram2

Den del fatter jeg nemlig heller ikke. For hun var sygeplejerske og jeg forventer også at det er sygeplejersker der skal undervise os i morgen, så hvorfor de må sige noget der og hun ikke må forstår jeg ikke. Havde hun nu sagt at hun ville undersøge det til i morgen havde det givet mere mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den del fatter jeg nemlig heller ikke. For hun var sygeplejerske og jeg forventer også at det er sygeplejersker der skal undervise os i morgen, så hvorfor de må sige noget der og hun ikke må forstår jeg ikke. Havde hun nu sagt at hun ville undersøge det til i morgen havde det givet mere mening.

Merkelig.. Håper i kan få et svar imorgen!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den del fatter jeg nemlig heller ikke. For hun var sygeplejerske og jeg forventer også at det er sygeplejersker der skal undervise os i morgen, så hvorfor de må sige noget der og hun ikke må forstår jeg ikke. Havde hun nu sagt at hun ville undersøge det til i morgen havde det givet mere mening.

Da vi var til samtale var med læge og en sygeplejerske der sad og lyttede og skrev noter. Og da jeg skulle tilmelde mig var det også lægen der afgjorde om jeg kunne være med selv om det var sygeplejersken jeg snakkede med i telefonen.

men enig, hun kunne godt have været mere forstående og spørge sig frem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hermed også blevet henvist. Har første samtale 9. Maj. Ved godt at det ikke er lang ventetid men synes godt nok at der er evigheder til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen at vi skal i IVFskole. Det bliver godt at komme i gang.

Til gengæld kom min mens idag (helt tilfældigt da min cyklus - eller mangel på samme er 37-74 dage), så jeg ringede til klinikken og hørte om vi så kunne melde os til behandling. Det ville sygeplersken jeg talte med overhovedet ikke udtale sig om. Både generelt, men også fordi der var rigtig mange der havde meldt sig til behandling og de selvfølgelig har et loft :( Jeg fortalte hende så at der også var den ting i det at min cyklus havde varet 61 dage, hvortil hun sagde at der tog de nogen gange personlige hensyn, men kunne stadig ikke udtale sig om om hun tror vi kan komme i behandling. Vi skal spørge dem i morgen, men føj hvor er ventetiden lang, og hvor er det svært at holde modet oppe. Har mest af alt bare lyst til at tude, men det hjælper jo ikke noget. Vi ved jo ingenting.

Ventetid er sur :numse jeg håber IVF- skolen gik godt og I fik svar om I kunne komme igang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ventetid stinker....! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For helvede da også! Sygeplejersken jeg talte med igår sagde jo at jeg skulle snakke med dem idag. Men idag sagde de at jeg skulle sende en mail som de så ville se og svare på i morgen. Og kan vi så starte så skal jeg scannes i morgen eller i overmorgen. Så ikke nok med at jeg skal gå et døgn mere i uvished end hvis jeg var blevet ordentligt oplyst fra starten, men jeg skal også hænge over min e-boks hele arbejdsdagen imorgen så både manden og jeg selv er klar til at køre til Skive hvis vi pludselig bliver indkaldt til scanning. Ikke pisse smart eller nemt at udføre i praksis når man er henholdsvis social- og sundhedsassistent og folkeskolelærer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

For helvede da også! Sygeplejersken jeg talte med igår sagde jo at jeg skulle snakke med dem idag. Men idag sagde de at jeg skulle sende en mail som de så ville se og svare på i morgen. Og kan vi så starte så skal jeg scannes i morgen eller i overmorgen. Så ikke nok med at jeg skal gå et døgn mere i uvished end hvis jeg var blevet ordentligt oplyst fra starten, men jeg skal også hænge over min e-boks hele arbejdsdagen imorgen så både manden og jeg selv er klar til at køre til Skive hvis vi pludselig bliver indkaldt til scanning. Ikke pisse smart eller nemt at udføre i praksis når man er henholdsvis social- og sundhedsassistent og folkeskolelærer

Herregud for et opplegg!!! Men håper for jeres skyld at i får starte nu!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For helvede da også! Sygeplejersken jeg talte med igår sagde jo at jeg skulle snakke med dem idag. Men idag sagde de at jeg skulle sende en mail som de så ville se og svare på i morgen. Og kan vi så starte så skal jeg scannes i morgen eller i overmorgen. Så ikke nok med at jeg skal gå et døgn mere i uvished end hvis jeg var blevet ordentligt oplyst fra starten, men jeg skal også hænge over min e-boks hele arbejdsdagen imorgen så både manden og jeg selv er klar til at køre til Skive hvis vi pludselig bliver indkaldt til scanning. Ikke pisse smart eller nemt at udføre i praksis når man er henholdsvis social- og sundhedsassistent og folkeskolelærer

Øv sikke noget :( jeg håber du har fået svar deroppe fra nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER