Camomilla

Erfaringer med tidlig scanning? (evt. i København)

18 indlæg i dette emne

Hej med jer :-)

 

Jeg er 6+0 i dag, og har planer om at få foretaget en tidlig/tryghedscanning i næste uge. Dette skyldes, at jeg har blødt et par dage (ikke ret meget). Og selvom vagtlægen siger, jeg ikke skal bekymre mig, er utryghed den eneste følelse jeg går med lige nu. Og første lægebesøg er først 28. april, og der bliver jeg jo ikke scannet.. Kort sagt: Jeg tror næsten ikke på, jeg er gravid... Jeg er fuldt ud med på, at de ikke kan garantere, at der er noget at se. Men hvis de kan fortælle mig, jeg ikke skal bekymre mig uanset, er det mere, end vagtlægen lykkedes med... ;)

 

Nå! Det jeg ville frem til var: Er der andre herinde der har fået lavet en tidlig scanning (fra uge 6)? Hvordan var jeres oplevelse? :-)

 

Evt. gerne en anbefaling om hvor det kan gøres i København.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var til scanning i jordemoderhuset, da jeg var 6+1. Vi havde en skøn oplevelse, hvor vi så hjerteblink. Jeg blev scannet vaginalt, men det var helt ok. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En trygheds scanning er aldrig en dårlig ide!!! Vi fik foretaget en efter 8+0 fordi der falder abort risikoen fra 20-25% til 3% men er det nu du har brug for den så tag den nu! Jeg har gået i 5 uger med en død spire uden at vide det og DET er klart værre end at miste med det samme (har prøvet begge dele <_< ) så vished er alfa omega!

Der er mange der har gode erfaringer med scanning fra 6+0 og frem og hjerte blink er så dejligt at se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-) Min mavefølelse fortæller mig også, at det er det rigtige for mig :-)

 

En trygheds scanning er aldrig en dårlig ide!!! Vi fik foretaget en efter 8+0 fordi der falder abort risikoen fra 20-25% til 3% men er det nu du har brug for den så tag den nu! Jeg har gået i 5 uger med en død spire uden at vide det og DET er klart værre end at miste med det samme (har prøvet begge dele <_< ) så vished er alfa omega!

Der er mange der har gode erfaringer med scanning fra 6+0 og frem og hjerte blink er så dejligt at se!

 

Puuuh det lyder ikke som nogen rar oplevelse.. Men det er også min tanke, at jeg hellere vil vide det nu, hvis den er gal end senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet det flere gange, både hos GYN og privat klinik. Kan anbefale Cyclus Klinik på Østerbro. 

Jeg har både prøvet at se en lille prik med blik og en lille prik der var gået til, har været omkring uge 6+3-4 stk. begge gange. Da jeg blødte var den stadig i live, og den der døde havde jeg ikke blødt med. Så blødning betyder ikke betyde noget. Hos Cyclus betaler man ikke hvis de ikke finder et levende foster.

 

Jeg håber du vil opdatere når du har været afsted, held og lykke. Alt er sikkert godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet det flere gange, både hos GYN og privat klinik. Kan anbefale Cyclus Klinik på Østerbro. 

Jeg har både prøvet at se en lille prik med blik og en lille prik der var gået til, har været omkring uge 6+3-4 stk. begge gange. Da jeg blødte var den stadig i live, og den der døde havde jeg ikke blødt med. Så blødning betyder ikke betyde noget. Hos Cyclus betaler man ikke hvis de ikke finder et levende foster.

 

Jeg håber du vil opdatere når du har været afsted, held og lykke. Alt er sikkert godt :)

Tak :) jeg har også kigget på Cyclus.. Så måske det bliver der! Jeg vil prøve at huske at opdatere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener jeg var 6+2 ved første og 8+3 ved anden tryghedsscanning.... Bare det at hører hjertelyd og at JM siger at alt ser normalt ud fjernede en hel masse stress for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også anbefale cyclus (har dog selv kun været hos dem i Århus)

Fik en trykhedsscanning da jeg var 7+ et eller andet. Også pga at jeg tidligere har mistet i uge 6 og gik med det døde foster i 4 uger.

Dejlig oplevelse til scanningen, fik meget mere ro. Fik en dvd med scanningen. Hvilket kunne gi mig lidt ro når jeg efterfølgende fik tvivl pga få/manglende symtomer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også Cyklus i Århus. De havde lidt travlt den dag, men jordemoderen var super dygtig og tog sig tid til mine spørgsmål. Jeg var "kun" 6+3/4 og hjertede futtede derud af. Hun kiggede hvordan livmoderen så ud og om fostersækken var lukket. Det gav mig virkelig tryghed og det var en stor oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet uge 5+ og uge 6+ i mine graviditeter og der var fint hjerteblink. Blev scannet pga fertilitetsbehandling med den første og styrtblødninger med nr 2. Det er bestemt ikke en dårlig ide og jeg vil til enhver tid gør det igen, hvis det var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået lavet to tryghedsscanninger og NF hos Jordemoderhuset, det har været super gode oplevelser hver gang.... Ud over en sikkerhed for at alting er okay synes jeg også scanningerne giver den kommende far en mulighed for at binde sig til baby indtil den er så stor så man kan mærke den udenpå maven....Sune bliver ihvertfald meget rørt og glad når vi er til scanning, det er hans måde at være tæt på baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

 

Jeg har for nyligt været hos Lilleliv i Kbh (300 kr.). Jeg var 6+0 på dagen og vi så hjerteblink. De er super søde og får mine bedste anbefalinger  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev godt nok scannet på hospitalet i 7+, men har fået alle vores ekstra scanning hos Den lille københavner, og det har altid været en super oplevelse hos dem. Koster også 300 kr. Og de er så søde og snakker virkeligt med en om hvad de ser på scanningen. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering fra mig :-) Fredag var jeg forbi lægen, som sendte mig til scanning samme dag. Vi så det lille hjerte blinke, og alt så ellers fint ud. Det er dog muligt, at jeg har aborteret en tvilling, men det kunne de ikke sige sikkert. Jeg forholder mig bare til, at der er ét hjerte, og det banker der ud af! Desuden vil de gerne se mig igen om 2 uger, så er virkelig betryggende!

 

Tak for alle jeres svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering fra mig :-) Fredag var jeg forbi lægen, som sendte mig til scanning samme dag. Vi så det lille hjerte blinke, og alt så ellers fint ud. Det er dog muligt, at jeg har aborteret en tvilling, men det kunne de ikke sige sikkert. Jeg forholder mig bare til, at der er ét hjerte, og det banker der ud af! Desuden vil de gerne se mig igen om 2 uger, så er virkelig betryggende!

Tak for alle jeres svar :-)

Tillykke med det lille hjerte!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil fremover med garanti have en tidlig scanning - om det så er selvbetalt, eller henvist af lægen - det er ulideligt at gå rundt i uvished, når man frygter noget. Mine tre stk var alle gået til tidligt, men på forskelligt tidspunkt i graviditeten, og hvis jeg først havde fundet ud af det til NF, var jeg gået fuldstændigt ned. Det er trist og sørgeligt (8+5), men det er så meget bedre at finde ud af det tidligere. - Så jeg bliver med garanti en scannings-tosse, hvis/når jeg bliver gravid igen - Og tillykke til dig, i øvrigt :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil fremover med garanti have en tidlig scanning - om det så er selvbetalt, eller henvist af lægen - det er ulideligt at gå rundt i uvished, når man frygter noget. Mine tre stk var alle gået til tidligt, men på forskelligt tidspunkt i graviditeten, og hvis jeg først havde fundet ud af det til NF, var jeg gået fuldstændigt ned. Det er trist og sørgeligt (8+5), men det er så meget bedre at finde ud af det tidligere. - Så jeg bliver med garanti en scannings-tosse, hvis/når jeg bliver gravid igen - Og tillykke til dig, i øvrigt :-)

Jeg nåede næsten til NF da jeg havde en MA men valgte at købe en scanning da min mavefornemmelse sagde mig noget var galt. Det var uge 11 eller 12 og graviditeten var gået i sig selv 6+? - det var grusomt! Jeg vil også ALTID anbefale den tidligere scanning! HVIS noget er galt, så gælder "jo før jo bedre" altså virkelig. Jo længere tid der går jo mere knyttet bliver man.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er vigtigt at man føler sig tryg, og hvis det er en graviditetsscanning der skal til, så skal du gøre det.

Jeg kender flere der har fået en graviditetsscanning tidligt i graviditeten. Jeg ved der er flere steder i København som tilbyder det, men det er svært at anbefale nogle scanningsklinikker, som man ikke selv har erfaringer med.

Jeg ved der findes en oversigt over Graviditetsscanning i København på denne side. Der kan du læse lidt mere om de forskellige klinikker.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER