LMHF

Hvilken solcreme?

26 indlæg i dette emne

Hvilken solcreme er god til en lille en på 1,5 år? Den skal være faktor 50, svane- og allergimærket, gerne spray og ikke fedtende. Jeg leder efter én, der ikke lægger sig i et tykt lag oven på huden. Lidt lettere at spørge her end at bruge en formue på at afprøve dem alle sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger den fra apoteket - La Roche-Posay

Dog ikke som spray men som creme. Vi bruger generelt ikke spray ting da det frigiver nogle stoffer der vist ikke er så gode (det er manden der har helt styr på det ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger den fra Matas.

Derma opfylder kravene, men er umulig at smøre ud...

Spraydåser indeholder drivgas. Manuelle spraypumber indeholder ikke drivgas men fælles for begge er at der i nogen grad dannes små dråber, aerosoler, af det der spøjtes ud, som man så kan komme til at at indånde. Af samme årsag frarådes sprayprodukter til gravide.

Problemet er dog minimalt ved de manuelle sprayes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Har den diverse mærkninger, Little Miss? Det mindes jeg ikke...

Ja det var Derma jeg havde købt sidste år, leras! Min datter var helt hvid i hovedet. Jeg blev meget upopulær hos far...

Har Matas' diverse mærkninger? Og er den god?

Tak for info om sprays. Det vidste jeg ikke!

Er der nogen, det har prøvet Levevis' solcreme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger selv Matas' solcremer - faktor 30 herhjemme og faktor 50 når jeg er sydpå. Dem jeg har er uden parfume og parabener, og så har de både Svanemærket og kransen fra astma- og allergiforbundet :)

 

Det er dog ikke som spray, men min oplevelse er, at det er en solcreme, der er rigtig nem at smøre ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om Matas' er en vinder. Tak for svar, Camils

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt Badgers Unscented til Noah. Den er umiddelbart fed, men smoeres let ud og huden hapser den hurtigt. Den er saa.... bum, faktor 30. Det er IMO rigeligt til et barn opaa 1,5 aar, som ikke vil vaere saa meget i solen igen. Vi bor jo i Italien og Noah har altid haft den solcreme paa og saa en UV heldragt til at bade i, samt kasket med skygge. Solcremen faas ogsaa i faktor 35 unscented til brug ved vandsport, som ogsaa er en udmaerket creme... Og en stift uden duft. Det er baade UVA og UVB beskyttelse og uden skodkemi.

 

De maa faktisk gerne faa en lillebitte smule sol og farve uden solcreme, for saa danner solen selv beskyttelse og den beskyttelse er vaerd at tage med og giver ogsaa muligheden for at barnet danner D-vitamin, hvilket jo er essentielt for bla. knogledannelse og immunforsvar. 

 

Noah har aldrig vaeret noget naer roed, selvom vi har vaeret rigtig meget ved vandet sidste sommer, hvor han var 2 aar. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om Matas' er en vinder. Tak for svar, Camils

Det var da så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt både La roche possay og fra Aloe vera. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niveas plejer jeg at bruge til mig selv, det er en af de få, jeg ikke får en masse udslæt af. Synes den er nem at smøre ud - og holder godt, det gør Dermas IKKE! Slet ikke i vand. Jeg bruger dog ikke faktor 50 til mig ;) , så jeg ved ikke, om den er sværere at smøre ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Avenè til mig selv - spray. Jeg faarvogsaa nemt soleksem af forskellige solcremer... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede at matas' smittede ret meget af på tøjet.

Derma baby er helt umulig - som du selv har erfaret. Men derma kids skulle være bedre - har jeg læst et sted herinde..

Jeg vil ogaå mene at faktor 30 er rigeligt, specielt når din pige er så mørk i huden :) For som Camillat er inde på, så har de også gost af at få lidt sol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt Badgers Unscented til Noah. Den er umiddelbart fed, men smoeres let ud og huden hapser den hurtigt. Den er saa.... bum, faktor 30. Det er IMO rigeligt til et barn opaa 1,5 aar, som ikke vil vaere saa meget i solen igen. Vi bor jo i Italien og Noah har altid haft den solcreme paa og saa en UV heldragt til at bade i, samt kasket med skygge. Solcremen faas ogsaa i faktor 35 unscented til brug ved vandsport, som ogsaa er en udmaerket creme... Og en stift uden duft. Det er baade UVA og UVB beskyttelse og uden skodkemi.

De maa faktisk gerne faa en lillebitte smule sol og farve uden solcreme, for saa danner solen selv beskyttelse og den beskyttelse er vaerd at tage med og giver ogsaa muligheden for at barnet danner D-vitamin, hvilket jo er essentielt for bla. knogledannelse og immunforsvar.

Noah har aldrig vaeret noget naer roed, selvom vi har vaeret rigtig meget ved vandet sidste sommer, hvor han var 2 aar.

Ved du om den forhandles nogle steder i dk?

Bliver han hvid af cremen? Og smitter den af på tøjet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du om den forhandles nogle steder i dk?

Bliver han hvid af cremen? Og smitter den af på tøjet?

 

Jeg ved det ikke, men jeg skal maaske selv have den skaffet hjem udenlands fra, for de forhandler den ikke laengere, der hvor jeg koebte den sidste aar..

 

Han blev ikke hvid paa den der traelse maade! Sikkert en anelse, men slet, slet ikke mere, end man kan forvente af en hvilken som helst solcreme. Jeg husker ikke, at den er smittet af paa toej. Jeg synes som skrevet, at den er ret nem at smoere ud, selvom den er godt fed, og saa absorberes den relativt hurtigt af huden. 

 

Hvis jeg koeber, saa kan jeg lave et samkoeb og sende den? Vi skal nemlig snart have koebt.

 

EDIT: Jeg har lige koebt den paa amazon.co.uk ! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan solcreme fra sidste år stadig bruges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan solcreme fra sidste år stadig bruges?

 

Aner det ikke, men mener, at det falder lidt, tallet. Men det gjorde vi nu altsaa sidste aar, fordi jeg havde en helt ny tube. Jeg havde den i koeleskab over vinteren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan solcreme fra sidste år stadig bruges?

Hvis den ikke har været med på stranden og har været opvarmet, så burde den være fin.

Men har den ligget i en varm taske/bil/sand eller andet duer den ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Har den diverse mærkninger, Little Miss? Det mindes jeg ikke...

Ja det var Derma jeg havde købt sidste år, leras! Min datter var helt hvid i hovedet. Jeg blev meget upopulær hos far...

Har Matas' diverse mærkninger? Og er den god?

Tak for info om sprays. Det vidste jeg ikke!

Er der nogen, det har prøvet Levevis' solcreme?

Jeg har brugt Levevis til Anna sidste (som erstatning for Derma baby, som jeg smed ud ;)). Den er okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tør jeg godt at bruge den næsten helt nye tube vi har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor siger at der er kommet en ny specielt til babyer på apoteket, nu kan jeg jo ikke lige huske hvilket mærke det er, men generelt bruger vi altid dem fra apoteket (vichy, roshe possay og avene) fordi min mor er farmakonom....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger den fra apoteket - La Roche-Posay

Dog ikke som spray men som creme. Vi bruger generelt ikke spray ting da det frigiver nogle stoffer der vist ikke er så gode (det er manden der har helt styr på det ;) )

 

La Roche-Posay er uden parfume og parabener. Men det er ikke svanemærket og ikke 100% fri for alt. Jeg bruger selv mærket til ansigtsvask, ansigtscreme mv, og jeg er stor fan! Ville ikke være nervøs for også at bruge La Roche-Posay til børn - også på trods af, at det ikke er svanemærket.

 

Og ellers har jeg netop haft god erfaring med Rudolph Care solbeskyttelse på en skiferie. Meget let at trænge ind :) Og helt uden farlige sager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt en fra rema1000, er hed suncirkle eller noget i den retning. Den er nem at større ud, trænger hurtigt ind, og er uden parfume. Den er også ret billig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken solcreme er god til en lille en på 1,5 år? Den skal være faktor 50, svane- og allergimærket, gerne spray og ikke fedtende. Jeg leder efter én, der ikke lægger sig i et tykt lag oven på huden. Lidt lettere at spørge her end at bruge en formue på at afprøve dem alle sammen.

Vi bruger den fra La roche posay. Vores datter er eksem barn og hun reagere på dem alle sammen undtagen den her. Vi bruger den kun som creme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

La Roche-Posay er uden parfume og parabener. Men det er ikke svanemærket og ikke 100% fri for alt. Jeg bruger selv mærket til ansigtsvask, ansigtscreme mv, og jeg er stor fan! Ville ikke være nervøs for også at bruge La Roche-Posay til børn - også på trods af, at det ikke er svanemærket.

Og ellers har jeg netop haft god erfaring med Rudolph Care solbeskyttelse på en skiferie. Meget let at trænge ind :) Og helt uden farlige sager :)

Har Rudolph Care ikke naturlige parfumestoffer i? Eller er det kun nogen af produkterne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Rudolph Care ikke naturlige parfumestoffer i? Eller er det kun nogen af produkterne?

Deres nye børne solcreme er helt fri for parfume

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER