Girl Next Door

Shoppinglisten

35 indlæg i dette emne

:). Ja det kan jeg godt se. Det kunne jo være lækkert med sådan en i gave fra svigerinden.

Følte mig som det jeg er, da vi var ude og hente barnevognen. Førstegangs gravid! :D

Hvordan slår man lige sådan en tingest sammen? Haha. Nå vi fik lige en introduktion :)

Hihi, jeg har heller ingen anelse;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lavet en huskeliste ud fra diverse lister fundet på nettet. Jeg får min veninde der er mor til to til at se på om den ser realistisk ud. Hun er ret øko-agtig og prøvede at begrænse udstyret lidt, hvilket jeg godt kan lide. Hvad synes I?

Huskeliste til baby

Barnevogn

Regnslag

Insektnet

Lift

Tremmeseng med madras (i begyndelsen kan barnet sagtens nøjes med at sove i liften)

Sengerand

Puslepude og et håndklæde til pude

Puslebord

Babybadekar

Vaskefad (til både hoved og numse)

Bleer

Babytæppe

Babydyne og flad pude (en ekstra til barnevognen?)

Pusletaske (til ekstra tøj, bleer, sutter, evt. sutteflaske, mad osv.). Tjek ida ising

2-3 sæt sengetøj til babydyne

Lagner: (Lagner til både barnevogn, lift og tremmeseng)

Stofbleer en masse! Evt. hvide til numse og farvede til alt andet.

Babyautostol

Flydende sæbe (til vask af numse)

Babyshampoo.

Babyolie til badevandet

Meget blød børste

Digitaltermometer

Neglesaks

Engangvaskeklude + vaskeservietter

D-vitamin dråber

Sut til newborn

Derudover er følgende rart for mange:

Blespand

Ammepude

Babyalarm

Bæresele eller slynge

Voksipose

Tøj

Lidt i str. (50),56,62

Bodystockinger korte og lange ærmer (6 stk i hver størrelse)

Bluser (2-4 stk)

Natdragt (2 sæt)

Varm trøje (1-2)

Elastikbukser

Hue der kan bindes

Hagesmækker

5-6 sparkedragter/heldragter

4 par babysokker evt i frotte eller blød bomuld

Evt ekstra tøj til vinterbørn

- Lange bukser og jakke af uld eller andet lunt og evt. vindtætstof.

- Uldhue, der kan bindes under hagen

- Bløde sutsko i fløjl, fleece, vindtæt stof

- Vanter i fleece, bomuld, uld, vindtæt stof

- Flyverdragt/varm dragt (blød og uden spænder, knapper og andet generende, str.50-65)

- Uldundertøj

Til mor

- Ammebh

- Ammeindlæg

- Store hygiejnebind

- Brystvortesalve

Udstyr man kan vente med eller måske slet ikke får brug for:

Sutter

Babynest

Babyservice, bestik og kopper

Klapvogn

Barnevognssele (fra 5 mrd.) - med spænde ved brystet

Højstol (fra 6-7 mrd)

Babyindsats til højstol

Cykelstol og cykelhjelm (fra 9 mrd.)

Sikkerhedsudstyr til huset (trapper, låger, skuffer)

Rejseseng

Brystpumpe

Næsesuger med to engangsfiltre (kun hvis barnet bliver forkølet)

Sikkerhedsvatpinde - du kan også bruge snippen af en stofble.

Kravlegård

Tættekam

Andre ønsker

Kopholdere til mor og far

Barnets bog

Lyskæde til værelse

Plakat til værelse

Natlampe

Uro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lavet en huskeliste ud fra diverse lister fundet på nettet. Jeg får min veninde der er mor til to til at se på om den ser realistisk ud. Hun er ret øko-agtig og prøvede at begrænse udstyret lidt, hvilket jeg godt kan lide. Hvad synes I?

Huskeliste til baby

Barnevogn

Regnslag

Insektnet

Lift

Tremmeseng med madras (i begyndelsen kan barnet sagtens nøjes med at sove i liften)

Sengerand

Puslepude og et håndklæde til pude

Puslebord

Babybadekar

Vaskefad (til både hoved og numse)

Bleer

Babytæppe

Babydyne og flad pude (en ekstra til barnevognen?)

Pusletaske (til ekstra tøj, bleer, sutter, evt. sutteflaske, mad osv.). Tjek ida ising

2-3 sæt sengetøj til babydyne

Lagner: (Lagner til både barnevogn, lift og tremmeseng)

Stofbleer en masse! Evt. hvide til numse og farvede til alt andet.

Babyautostol

Flydende sæbe (til vask af numse)

Babyshampoo.

Babyolie til badevandet

Meget blød børste

Digitaltermometer

Neglesaks

Engangvaskeklude + vaskeservietter

D-vitamin dråber

Sut til newborn

Derudover er følgende rart for mange:

Blespand

Ammepude

Babyalarm

Bæresele eller slynge

Voksipose

Tøj

Lidt i str. (50),56,62

Bodystockinger korte og lange ærmer (6 stk i hver størrelse)

Bluser (2-4 stk)

Natdragt (2 sæt)

Varm trøje (1-2)

Elastikbukser

Hue der kan bindes

Hagesmækker

5-6 sparkedragter/heldragter

4 par babysokker evt i frotte eller blød bomuld

Evt ekstra tøj til vinterbørn

- Lange bukser og jakke af uld eller andet lunt og evt. vindtætstof.

- Uldhue, der kan bindes under hagen

- Bløde sutsko i fløjl, fleece, vindtæt stof

- Vanter i fleece, bomuld, uld, vindtæt stof

- Flyverdragt/varm dragt (blød og uden spænder, knapper og andet generende, str.50-65)

- Uldundertøj

Til mor

- Ammebh

- Ammeindlæg

- Store hygiejnebind

- Brystvortesalve

Udstyr man kan vente med eller måske slet ikke får brug for:

Sutter

Babynest

Babyservice, bestik og kopper

Klapvogn

Barnevognssele (fra 5 mrd.) - med spænde ved brystet

Højstol (fra 6-7 mrd)

Babyindsats til højstol

Cykelstol og cykelhjelm (fra 9 mrd.)

Sikkerhedsudstyr til huset (trapper, låger, skuffer)

Rejseseng

Brystpumpe

Næsesuger med to engangsfiltre (kun hvis barnet bliver forkølet)

Sikkerhedsvatpinde - du kan også bruge snippen af en stofble.

Kravlegård

Tættekam

Andre ønsker

Kopholdere til mor og far

Barnets bog

Lyskæde til værelse

Plakat til værelse

Natlampe

Uro

 

Rigtig fin liste :)

 

Vi har dog ikke haft brug for babyshampoo - Clare fik vasket hår med shampoo første gang da hun var ca halvandet. Vi har heller ikke brugt et vaskefad, da vi har puslebord stående på badeværelset.

Vi har heller ikke haft deciderede natdragter, vi har brugt heldragter til natten og jeg betragter egentlig lidt heldragter til babyer som nattøj :) Og så har vi haft flere par strømper end 4 par, men Clare har også sovet med strømper på da vi har aldrig brugt heldragter med fødder i, altid uden :)

Vi har stortset ikke brugt kortærmede bodyer i de små størrelser, vi brugte dem først da det alligevel blev sommervejr, så de par stykker vi havde anskaffet os har kun været på enkelte gange og Aedan får heller ikke nogen i de små størrelser. Hvis de skulle vise sig at blive nødvendige, så køber vi dem når vi mangler dem.

Decideret flyverdragt havde vi heller ikke til Clare, vi havde en fleecedragt (som jeg nok vil købe ny af til Aedan, for jeg var egentlig ikke glad for Clares) og en køredragt. Sidstnævnte regner jeg dog ikke med at vi får brugt sååå meget til Aedan, for vi har ikke bil længere. Om han får mere brug for noget ordentligt vindtæt overtøj må tiden vise - det kan jo godt være at han kommer mere op udenfor end Clare gjorde, vi havde jo kun Clare dengang, så der var jo ingen ture på legeplads eller den slags endnu, så måske tingene bliver anderledes denne gang på den front :)

Og så havde vi i øvrigt en ekstra dyne til barnevognen, som der står i parantes, og det har jeg været glad for.

 

Ammepude brugte jeg heller ikke, men den står jo heller ikke som need to have. Jeg brugte en dyne eller en af vores puder, som er sådan noget memory foam-halløj :) Og det har fungeret fint. Ellers har jeg også tit ligget ned og ammet. Men hvis man allerede har problemer med skulder og nakke, så vil det sikkert være en rigtig rar ting at have.

 

Men de fleste erfaringer er jo individuelt fra mor til mor og også fra barn til barn, så det er jo ikke sikkert at mine erfaringer kan bruges til ret meget :p

 

Men det er en rigtig god liste ihvertfald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg, igen :rolleyes

Vi brugte ingen former for sæbe (heller ikke i måsen) før - ja nærmest ikke engang nu (W er 2,4 år).

Du skriver: håndklæde som hovedpude. Jeg synes gylpekludene var lækre at bruge, jeg foldede den lige på midten (så den blev halv) og foldede den så om madrassen - så var den til at skifte ved gylp (som aldrig kom i barnevognen - og så droppede jeg det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fin liste :)

 

Vi har dog ikke haft brug for babyshampoo - Clare fik vasket hår med shampoo første gang da hun var ca halvandet. Vi har heller ikke brugt et vaskefad, da vi har puslebord stående på badeværelset.

Vi har heller ikke haft deciderede natdragter, vi har brugt heldragter til natten og jeg betragter egentlig lidt heldragter til babyer som nattøj :) Og så har vi haft flere par strømper end 4 par, men Clare har også sovet med strømper på da vi har aldrig brugt heldragter med fødder i, altid uden :)

Vi har stortset ikke brugt kortærmede bodyer i de små størrelser, vi brugte dem først da det alligevel blev sommervejr, så de par stykker vi havde anskaffet os har kun været på enkelte gange og Aedan får heller ikke nogen i de små størrelser. Hvis de skulle vise sig at blive nødvendige, så køber vi dem når vi mangler dem.

Decideret flyverdragt havde vi heller ikke til Clare, vi havde en fleecedragt (som jeg nok vil købe ny af til Aedan, for jeg var egentlig ikke glad for Clares) og en køredragt. Sidstnævnte regner jeg dog ikke med at vi får brugt sååå meget til Aedan, for vi har ikke bil længere. Om han får mere brug for noget ordentligt vindtæt overtøj må tiden vise - det kan jo godt være at han kommer mere op udenfor end Clare gjorde, vi havde jo kun Clare dengang, så der var jo ingen ture på legeplads eller den slags endnu, så måske tingene bliver anderledes denne gang på den front :)

Og så havde vi i øvrigt en ekstra dyne til barnevognen, som der står i parantes, og det har jeg været glad for.

 

Ammepude brugte jeg heller ikke, men den står jo heller ikke som need to have. Jeg brugte en dyne eller en af vores puder, som er sådan noget memory foam-halløj :) Og det har fungeret fint. Ellers har jeg også tit ligget ned og ammet. Men hvis man allerede har problemer med skulder og nakke, så vil det sikkert være en rigtig rar ting at have.

 

Men de fleste erfaringer er jo individuelt fra mor til mor og også fra barn til barn, så det er jo ikke sikkert at mine erfaringer kan bruges til ret meget :p

 

Men det er en rigtig god liste ihvertfald :)

På besøg, igen :rolleyes

Vi brugte ingen former for sæbe (heller ikke i måsen) før - ja nærmest ikke engang nu (W er 2,4 år).

Du skriver: håndklæde som hovedpude. Jeg synes gylpekludene var lækre at bruge, jeg foldede den lige på midten (så den blev halv) og foldede den så om madrassen - så var den til at skifte ved gylp (som aldrig kom i barnevognen - og så droppede jeg det).

FEDT lige at høre kommentarer fra jer andengansmødre. Havde faktisk haft meget de samme tanker ang shampoo/sæbe og så det med at sparkedragter og natdragter lidt er det samme;) Har arvet et par sparkedragter, så nu må vi se hvordan de ender med at blive brugt:)

Smart fif med kludene. Det sparer nok lidt vask:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får helt hjerteflimmer, når jeg læser listen :D  :D Kan mærke at jeg bliver temmelig stresset over alle de ting. Så lukker nok øjnene lidt endnu for alle de ting der skal købes.

Indtil videre er der købt meget lidt tøj ind til lillemanden i forskellige størrelser, vi har fået en sovevogn, der er købt og bestilt en babynest, familievuggen bliver sat i stand af mine forældre efter sommerferien, tremmesengen arver vi hos nogle venner, og vi kan afhente puslebord, når han dukker op i november.

Så må jeg håbe at alle de andre ting også har indfundet sig ;) :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg, igen :rolleyes

Vi brugte ingen former for sæbe (heller ikke i måsen) før - ja nærmest ikke engang nu (W er 2,4 år).

Du skriver: håndklæde som hovedpude. Jeg synes gylpekludene var lækre at bruge, jeg foldede den lige på midten (så den blev halv) og foldede den så om madrassen - så var den til at skifte ved gylp (som aldrig kom i barnevognen - og så droppede jeg det).

Hov, jeg læste det som håndklæde til puslepuden - vi har også brugt stofble på samme måde i barnevognen til en start, men det viste sig også at være unødvendigt. 

 

Og jeg istemmer - vi har heller ikke brugt sæbe til numsen andet end få gange hvis hun har haft virkelig dårlig mave. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, vi har forresten aldrig brugt den lille babypude vi har. Clare sov uden pude i lang tid, og hun vil faktisk helst have en stor pude nu, så hun har bare en "almindelig" pude nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får helt hjerteflimmer, når jeg læser listen :D  :D Kan mærke at jeg bliver temmelig stresset over alle de ting. Så lukker nok øjnene lidt endnu for alle de ting der skal købes.

Indtil videre er der købt meget lidt tøj ind til lillemanden i forskellige størrelser, vi har fået en sovevogn, der er købt og bestilt en babynest, familievuggen bliver sat i stand af mine forældre efter sommerferien, tremmesengen arver vi hos nogle venner, og vi kan afhente puslebord, når han dukker op i november.

Så må jeg håbe at alle de andre ting også har indfundet sig ;) :7himmel

 

Heldigvis er der jo også - formentlig - ret lang tid til det bliver aktuelt med det hele :p Sidst havde vi en masse tøj til Clare allerede på dette tidspunkt, men denne gang har jeg det sådan at medmindre det er noget helt specielt, så vil jeg hellere købe det mere eller mindre lige inden. Der bliver alligevel ved med at være sødt tøj til babyer, så selvom det er hyggeligt, så behøver man ikke stresse så meget at det holder op med at være det :p

Og de fleste ting kan jo bare komme henad vejen. Og ellers skal man jo altid huske at butikkerne er åbne efter baby bliver født også, og netbutikkerne er jo til at komme til stortset hele tiden, så heldigvis kan man da klare mange af tingene da - så mon ikke I når det hele alligevel :D?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får helt hjerteflimmer, når jeg læser listen :D  :D Kan mærke at jeg bliver temmelig stresset over alle de ting. Så lukker nok øjnene lidt endnu for alle de ting der skal købes.

Indtil videre er der købt meget lidt tøj ind til lillemanden i forskellige størrelser, vi har fået en sovevogn, der er købt og bestilt en babynest, familievuggen bliver sat i stand af mine forældre efter sommerferien, tremmesengen arver vi hos nogle venner, og vi kan afhente puslebord, når han dukker op i november.

Så må jeg håbe at alle de andre ting også har indfundet sig ;) :7himmel

Hihi, jeg var også dér hvor jeg troede vi nogenlunde havde alt;) Men tager det lidt ad gangen, og synes også løbende der kommer tilbud om udlån eller arvegods fra venner og familie, hvilket hjælper gevaldigt! Indtil videre har jeg kun købt lidt på loppemarkeder og dyne/sengetøj på dba.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER