Girl Next Door

Shoppinglisten

35 indlæg i dette emne

Skal vi have en fælles shoppeliste/tråd?

Så kan vi hjælpe hinanden med hvad der er yderst nødvendig at erhverve sig til de små :)

Strækvikle

Babynest

Tremmeseng

Barnevogn

Autostol

Babyalarm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God idé  :P

 

Vi skal i hvert fald have en strækvikle, så baby kan slynges. Havde en til min søn, men den var ikke god, så blev aldrig god til det. Så det er en ommer! Og så tænker jeg også en babynest, men er ikke helt overbevist endnu. Bange for det bliver endnu én af de der ting man skaffer for at skaffe  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé  :P

 

Vi skal i hvert fald have en strækvikle, så baby kan slynges. Havde en til min søn, men den var ikke god, så blev aldrig god til det. Så det er en ommer! Og så tænker jeg også en babynest, men er ikke helt overbevist endnu. Bange for det bliver endnu én af de der ting man skaffer for at skaffe  :D

Super!

 

Jeg laver en samlet liste i første besvarelse. SÅ tilføjer jeg hen ad vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have nye babyalarmer og ny autostol.

Ellers har vi faktisk det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have nye babyalarmer og ny autostol.

Ellers har vi faktisk det hele.

De er tilføjet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh! Så langt er jeg slet ikke nået endnu  :wacko Synes liste er en glimrende ide, men kan mærke at jeg personligt ikke er så langt endnu at jeg kan tage stilling til baby-indkøb  ;) Nu skal jeg også flytte om under 2 mdr. så skal ikke begynde at fylde flere ting ind i lejligheden  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh! Så langt er jeg slet ikke nået endnu  :wacko Synes liste er en glimrende ide, men kan mærke at jeg personligt ikke er så langt endnu at jeg kan tage stilling til baby-indkøb  ;) Nu skal jeg også flytte om under 2 mdr. så skal ikke begynde at fylde flere ting ind i lejligheden  :rolleyes

:) har det på præcis samme måde. Vi flytter her sidst på måneden til Frederikssund, og alt er ved at være kaos af flyttekasser m.m. :) Så tror fokus kommer, når vi er ved at være på plads slut maj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige arvet nogle gode og ret nostalgiske babysager. Synes det er så hyggeligt at skulle genbruge tingene fra min halvlillesøster:) Og dejligt oveni at spare en hel del penge. Har nu: bodyer til det første års tid, tremmeseng, lift, lidt tøj, stofbleer og puslepude. Vi arver også en bæresele. Vi mangler: barnevogn, tøj, autostol, voksipose, dyne, sengetøj, babyalarm, altanbarnevogn (hvis vi bliver boende) og sikkert en masse mere.

Overvejer lidt en side bed crib. Nogen der har hørt godt om den eller er det overkill? Hvad med ammepude: er det overflødigt? (Måske man bare kan bruge en pude eller en dyne?)

Hvor langt er I med jeres indkøb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke ret langt med indkøb. Mangler alle de store ting, minus puslebord. Men synes det er svært at vide hvad jeg egentlig gerne vil have ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige arvet nogle gode og ret nostalgiske babysager. Synes det er så hyggeligt at skulle genbruge tingene fra min halvlillesøster:) Og dejligt oveni at spare en hel del penge. Har nu: bodyer til det første års tid, tremmeseng, lift, lidt tøj, stofbleer og puslepude. Vi arver også en bæresele. Vi mangler: barnevogn, tøj, autostol, voksipose, dyne, sengetøj, babyalarm, altanbarnevogn (hvis vi bliver boende) og sikkert en masse mere.

Overvejer lidt en side bed crib. Nogen der har hørt godt om den eller er det overkill? Hvad med ammepude: er det overflødigt? (Måske man bare kan bruge en pude eller en dyne?)

Hvor langt er I med jeres indkøb?

 

Vi har netop i denne weekend købt en tremmeseng (Gulliver fra IKEA, der er bedst i test hos TÆNK) Den laver vi til en bed side crib og kombineret med en babynest er det dét, vi har til lillebror ift. soveløsning  :7himmel

 

Indtil videre har vi:

Kombivogn

Tremmeseng

Babynest

Ammepude

Dyne (fra storebror) plus lidt sengetøj

Og lidt forskelligt tøj (plus bestilt abonnement hos Vigga.us til november)

 

Det der skal købes løbende inden lillebrors ankomst er:

Pusletaske

Puslepude

Slynge

Flexibath

Babysafe base (da vi ikke skal have et puslebord, men putter basen på en kommode)

Autostol

Voksipose

Natursutter

og lidt lækre øko pejeprodukter

 

Resten venter vi med, så vi kan ønske os til jul. Som f.eks.

Aktivitetsstativ

"Legetæppe"

Triptrap newborn babystol (vi har allerede en Triptrap fra storebror)

Triptrap babysæt (indsats og nyt pudebetræk)

Babyalarm

m.v.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har netop i denne weekend købt en tremmeseng (Gulliver fra IKEA, der er bedst i test hos TÆNK) Den laver vi til en bed side crib og kombineret med en babynest er det dét, vi har til lillebror ift. soveløsning  :7himmel

 

Indtil videre har vi:

Kombivogn

Tremmeseng

Babynest

Ammepude

Dyne (fra storebror) plus lidt sengetøj

Og lidt forskelligt tøj (plus bestilt abonnement hos Vigga.us til november)

 

Det der skal købes løbende inden lillebrors ankomst er:

Pusletaske

Puslepude

Slynge

Flexibath

Babysafe base (da vi ikke skal have et puslebord, men putter basen på en kommode)

Autostol

Voksipose

Natursutter

og lidt lækre øko pejeprodukter

 

Resten venter vi med, så vi kan ønske os til jul. Som f.eks.

Aktivitetsstativ

"Legetæppe"

Triptrap newborn babystol (vi har allerede en Triptrap fra storebror)

Triptrap babysæt (indsats og nyt pudebetræk)

Babyalarm

m.v.

Er helt vild med vigga.us! Genialt koncept og nøj, det ser lækkert ud, tøjet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt vild med vigga.us! Genialt koncept og nøj, det ser lækkert ud, tøjet:)

 

Glæder mig virkelig også til at få det og proppe baby i det  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt/købt skumgulv fra NidoNido og det er det :) Vi kan arve og låne en del ting fra min søster og svigerinde så skal have overblik over de ting før vi køber en masse (+have styr på huset ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål, men er ammebh'er virkelig nødvendige? Tænker om ikke bare man kan hive stroppen ned over skulderen på sin alm bh og så finde "sagerne" frem? Hvis man altså stadig kan passe dem;) Hvad er det smarte ved ammebh'er?

Jeg spørger også lidt fordi jeg har en dum størrelse (nærmest umuligt at finde gode bh'er i 70G i danske butikker) så bestiller altid hjem fra England (bravissimo), hvilket er lidt besværligt når man ikke kan prøve først:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du bliver træt af at rive stropperne ned. En amme bh kan du klipse op på forstykket, så babsen nemt kommer frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du bliver træt af at rive stropperne ned. En amme bh kan du klipse op på forstykket, så babsen nemt kommer frem :)

Ja, det kunne nok gå hen og blive irriterende i længden...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kunne nok gå hen og blive irriterende i længden...:)

Det tænker jeg det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål, men er ammebh'er virkelig nødvendige? Tænker om ikke bare man kan hive stroppen ned over skulderen på sin alm bh og så finde "sagerne" frem? Hvis man altså stadig kan passe dem;) Hvad er det smarte ved ammebh'er?

Jeg spørger også lidt fordi jeg har en dum størrelse (nærmest umuligt at finde gode bh'er i 70G i danske butikker) så bestiller altid hjem fra England (bravissimo), hvilket er lidt besværligt når man ikke kan prøve først:)

Lige på besøg :)

Jeg tror virkelig ikke du skal regne med at kunne passe dem. Jeg røg MANGE størrelser op (så mange at mine bluser strammede :lol )

Og så er det meget nemmere med åbning OG mere diskret, hvilket jeg vægtede højt i starten.

Jeg ammede til 2 år, efter 1 år hvor der ikke var mange amninger skiftede jeg til alm bher igen. Men jeg oplevede da også nogle gange hvor de sad virkelig ubehageligt.

Desuden blev mine ammebher SLIDT af hele tiden at skulle give sig. Så man sparer ikke ved ikke at købe nye ;)

Jeg overlevede det meste af tiden med ammetoppe, de strækker sig over en del størrelser og så synes jeg personligt at de var mere rare at have på de ømme bryster - som bliver tuuuuuuuunge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål, men er ammebh'er virkelig nødvendige? Tænker om ikke bare man kan hive stroppen ned over skulderen på sin alm bh og så finde "sagerne" frem? Hvis man altså stadig kan passe dem;) Hvad er det smarte ved ammebh'er?

Jeg spørger også lidt fordi jeg har en dum størrelse (nærmest umuligt at finde gode bh'er i 70G i danske butikker) så bestiller altid hjem fra England (bravissimo), hvilket er lidt besværligt når man ikke kan prøve først:)

Men hvis du har en bluse på, kan du jo ikke lige hive bh-stroppen ned? Jeg kunne i hvert fald ikke have undværet amme-bh'er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg :)

Jeg tror virkelig ikke du skal regne med at kunne passe dem. Jeg røg MANGE størrelser op (så mange at mine bluser strammede :lol )

Og så er det meget nemmere med åbning OG mere diskret, hvilket jeg vægtede højt i starten.

Jeg ammede til 2 år, efter 1 år hvor der ikke var mange amninger skiftede jeg til alm bher igen. Men jeg oplevede da også nogle gange hvor de sad virkelig ubehageligt.

Desuden blev mine ammebher SLIDT af hele tiden at skulle give sig. Så man sparer ikke ved ikke at købe nye ;)

Jeg overlevede det meste af tiden med ammetoppe, de strækker sig over en del størrelser og så synes jeg personligt at de var mere rare at have på de ømme bryster - som bliver tuuuuuuuunge!

Men hvis du har en bluse på, kan du jo ikke lige hive bh-stroppen ned? Jeg kunne i hvert fald ikke have undværet amme-bh'er :)

Tak piger! Okay, der er vist ingen vej udenom! Jeg må have lavet en bestilling, når de engang finder deres størrelse:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt en babynest forleden, og skulle gerne modtage den sidste på måneden :) Glæder mig vildt til at se den. Vi har også været ude hos en kollega og hente en gammel barnevogn, der skal bruges til sovevogn. Så den skal lige en tur igennem vaskeren :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt en babynest forleden, og skulle gerne modtage den sidste på måneden :) Glæder mig vildt til at se den. Vi har også været ude hos en kollega og hente en gammel barnevogn, der skal bruges til sovevogn. Så den skal lige en tur igennem vaskeren :D :D

Dejlig fornemmelse det med at gå og anskaffe sig ting løbende:) Er stadig noget i tvivl om babynest. Synes de virker smarte, men har lidt på fornemmelsen at vi får en af min svigerinde (som ikke kan byttes, siger hun), så tør ikke købe én endnu:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig fornemmelse det med at gå og anskaffe sig ting løbende:) Er stadig noget i tvivl om babynest. Synes de virker smarte, men har lidt på fornemmelsen at vi får en af min svigerinde (som ikke kan byttes, siger hun), så tør ikke købe én endnu:)

:). Ja det kan jeg godt se. Det kunne jo være lækkert med sådan en i gave fra svigerinden.

Følte mig som det jeg er, da vi var ude og hente barnevognen. Førstegangs gravid! :D

Hvordan slår man lige sådan en tingest sammen? Haha. Nå vi fik lige en introduktion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål, men er ammebh'er virkelig nødvendige? Tænker om ikke bare man kan hive stroppen ned over skulderen på sin alm bh og så finde "sagerne" frem? Hvis man altså stadig kan passe dem;) Hvad er det smarte ved ammebh'er?

Jeg spørger også lidt fordi jeg har en dum størrelse (nærmest umuligt at finde gode bh'er i 70G i danske butikker) så bestiller altid hjem fra England (bravissimo), hvilket er lidt besværligt når man ikke kan prøve først:)

 

Da jeg fødte min søn under hedebølgen 2006, kom jeg af sted hjemmefra i en bikinioverdel (en trekantet med halterneck) Jeg havde ikke pakket nogle andre bh'er i fødelsestasken (havde købt én ammebh), så I de dage, hvor vi var på hospitalet, havde jeg kun den på. Det blev jeg så glad for, at jeg de første måneder kun gik i bikini-bh  :D Overvejer at gøre det samme igen. Det var bare et træk til siden, så var brystet frit til spisning og den strammede ikke, da mælken skulle løbe til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fødte min søn under hedebølgen 2006, kom jeg af sted hjemmefra i en bikinioverdel (en trekantet med halterneck) Jeg havde ikke pakket nogle andre bh'er i fødelsestasken (havde købt én ammebh), så I de dage, hvor vi var på hospitalet, havde jeg kun den på. Det blev jeg så glad for, at jeg de første måneder kun gik i bikini-bh  :D Overvejer at gøre det samme igen. Det var bare et træk til siden, så var brystet frit til spisning og den strammede ikke, da mælken skulle løbe til.

Hvor fedt!! God opfindelse dér:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER