NadiaDP

Tøj på til lur?

16 indlæg i dette emne

Når nu søgefunktionen ikke virker, opretter jeg lige et nyt emne selvom der garanteret er tusinde af samme emne.

 

Hvilket tøj giver i på til lur nu, hvor det er ved at være lidt varmere?

Vi har en barnevogn på altanen, som står i solen fra middagstid og stort set til den går ned. Der kommer ikke særlig meget vind, da altanen er i et indhak.

Jeg er lidt i tvivl, for det er jo stadig kold vind, selvom der kan blive virkelig varmt  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger duniduo og tobias har heldragt på...hue og vanter stadigvæk...overvejer dog nu at skifte vinterdynen i duniduo ud med sommerdynen....men stiller ham altid i skygge hvis muligt....tænker dog hvis min alarm siger mere end 20/22 grader så tror jeg det er for varmt...men ved ikke...:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skiftet til silke sommerdyne i voksien og i skrivende stund har min søn på 5 uger kun body, heldragt og hue på og der er 17 grader inde i vognen i skyggen.

Han er rigelig varm, men er også et varmt barn.

Har din babyalarm temperaturmåler? Eller ka du putte et termometer derud? Det er måske rart for dig med en indikator for, hvor varmt der reelt set er.? Der ka hurtigt blive varmt i solen indeni vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff sover med voksi og har på kolde dage sin uld sovedragt på, hue og luffer.

På lune dage sover hun i en tynd bomuldsstrik trøje, hue og luffer.

Vi ønsker os silkedynen til voksiposen i dåbsgave og håber på at få den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam (varmt barn) sover i uldbody, strømper og en langærmet trøje. Da det var vinter havde han også hue og vanter på og han får stadig vanterne på de få dage hvor det er frost.

Jeg aner ikke hvad vi skal give ham på til sommer, men så lidt som muligt, for han er bare enormt varm!

Adam står på en sydvendt altan i barnevognen, så solen står også på en god del af dagen. Vi har en paraply til barnevognen som vi bruger til at give vognen skygge fra solen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste godt lige en gammel tråd om hvornår man skulle skifte til sommerdyne, og læste om den der silkedyne. Vi har bare en duniduo, og der findes åbenbart ikke sådan en til.

 

Hmm, altså lige nu ligger alarmen nede i fodenden af barnevognen og den sider 24grader. Vi har kun bundet den ene snor hen over posen, så der kan komme lidt luft ned til hende, og så har hun kun små tynde bomuldsvanter på og ingen hue, udover en body og strømpebukser.

Nova er virkelig et varmt barn, og selv på en overskyet kølig dag, kan hun svede med huen på, så den har vi droppet i dag.

Så har vi prøvet at lave en impro-løsning med en parasol op foran solen, så den ikke står og bager direkte på barnevognen, men tænker bare om vi burde skifte til alm dyne og et godt lag tøj.

Vi snakker om en baby der kan få sved i håret af at ligge og amme  :wacko

 

Nova sparker bare dynen af sig om natten, så tvivler lid på at det er særlig godt at hun kun ligger med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste godt lige en gammel tråd om hvornår man skulle skifte til sommerdyne, og læste om den der silkedyne. Vi har bare en duniduo, og der findes åbenbart ikke sådan en til.

Hmm, altså lige nu ligger alarmen nede i fodenden af barnevognen og den sider 24grader. Vi har kun bundet den ene snor hen over posen, så der kan komme lidt luft ned til hende, og så har hun kun små tynde bomuldsvanter på og ingen hue, udover en body og strømpebukser.

Nova er virkelig et varmt barn, og selv på en overskyet kølig dag, kan hun svede med huen på, så den har vi droppet i dag.

Så har vi prøvet at lave en impro-løsning med en parasol op foran solen, så den ikke står og bager direkte på barnevognen, men tænker bare om vi burde skifte til alm dyne og et godt lag tøj.

Vi snakker om en baby der kan få sved i håret af at ligge og amme :wacko

Nova sparker bare dynen af sig om natten, så tvivler lid på at det er særlig godt at hun kun ligger med den.

Jeg synes at 24 gr og en lidt bundet duniduo/voksi osv lyder voldsomt!

Og vanter er nok også lidt overkill i min verden :)

Har i overdækken på barnevognen også? For så ka hun ik sparke dynen af hvert fald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at 24 gr og en lidt bundet duniduo/voksi osv lyder voldsomt!

Og vanter er nok også lidt overkill i min verden :)

Har i overdækken på barnevognen også? For så ka hun ik sparke dynen af hvert fald..

Hun var heldigvis ikke varm da hun vågnede, men var lige ude og mærke ved hende, for blev også lidt bekymret. 

Hendes hænder plejer at være kolde når hun ligger derude, så derfor de tynde vanter :)

Jeg så lige den der video om hvordan man hiver dynen ud af overdelen af voksi/duniduo, og det prøver vi i morgen.

 

Men jeg havde ellers ikke lige tænkt over at bruge dækkenet så hun ikke sparker dyne af. Det har vi slet ikke brugt på altanbarnevognen :)

Så ville i give varmt tøj på og så ellers dyne og dækken over, eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias kan også blive helt svedig når han ligger i min arm og får flaske...men efter mad så har han det helt fint varme mæssigt...tror det er meget normalt nu her det bliver varmere...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura hun koger også når hun spiser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun var heldigvis ikke varm da hun vågnede, men var lige ude og mærke ved hende, for blev også lidt bekymret.

Hendes hænder plejer at være kolde når hun ligger derude, så derfor de tynde vanter :)

Jeg så lige den der video om hvordan man hiver dynen ud af overdelen af voksi/duniduo, og det prøver vi i morgen.

Men jeg havde ellers ikke lige tænkt over at bruge dækkenet så hun ikke sparker dyne af. Det har vi slet ikke brugt på altanbarnevognen :)

Så ville i give varmt tøj på og så ellers dyne og dækken over, eller hvordan? :)

Jeg pakker voksi væk her en af dagene og så vil hun blive puttet med en striktrøje, futter og hue plus dyne.

Vi har ikk sommerdyne til voksi og den er ved være varm nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakker voksi væk her en af dagene og så vil hun blive puttet med en striktrøje, futter og hue plus dyne.

Vi har ikk sommerdyne til voksi og den er ved være varm nu.

Det er umiddelbart også min tanke, for den er også ret varm til Nova. Lige i dag, har det virket ok at stille parasol op foran. I morgen tror jeg vi prøver med at tage dynen "ud" af topdelen af duniduoen, og ser om  det er godt. Ellers tænker jeg også dyne.

 

Puhh, nu er vi bare LIGE kommet ind i en rytme, hvor Nova rent faktisk kan falde i søvn af sig selv i barnevognen og det gør mig lidt nervøs at skulle ændre på det allerede  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil der er kommet blade på træerne i haven, har jeg heller ingen mulighed for at stille Karla i skyggen. Så der er som regel mellem 17 og 24 grader i vognen, når solen står på. På skyggedage er hun blevet puttet i hendes køredragt med tynd uldhue og dyne på. På solrige dage begyndte jeg for kort tid siden at putte hende i en uldcardigan i stedet for køredragten, stadig med hue og dyne, men det bliver for varmt. I dag har hun sovet i en hjemmestrikket trøje UDEN hue, med dyne på og forlæderet på barnevognen lynet op og hun var dejlig tilpas da hun blev taget op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er meget varm, og jeg har allerede problemer med at klæde ham på.

De dage, hvor det har været rigtig varmt, har han ikke kunne finde ro i barnevognen, så vi har fjernet den ene dyne i Sleebee'en, men de dage, hvor det er varmest og ikke blæser, der får han bare den alm dyne let over sig.

Vanter droppede vi for længe siden, for hans hænder var våde af "sved".

Han har også sovet uden hue her i weekenden, hvor det var varmt, men den har jeg det lidt skidt med at droppe helt endnu.

Frygter godt nok sommeren, for det er svært at klæde en anden på, der ikke kan fortælle, om han fryser eller sveder.

Vi har dog haft succes med at bruge ren uld eller uld/silke body'er.

Der bliver han ikke våd og klam på ryggen og i nakken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er meget varm, og jeg har allerede problemer med at klæde ham på.

De dage, hvor det har været rigtig varmt, har han ikke kunne finde ro i barnevognen, så vi har fjernet den ene dyne i Sleebee'en, men de dage, hvor det er varmest og ikke blæser, der får han bare den alm dyne let over sig.

Vanter droppede vi for længe siden, for hans hænder var våde af "sved".

Han har også sovet uden hue her i weekenden, hvor det var varmt, men den har jeg det lidt skidt med at droppe helt endnu.

Frygter godt nok sommeren, for det er svært at klæde en anden på, der ikke kan fortælle, om han fryser eller sveder.

Vi har dog haft succes med at bruge ren uld eller uld/silke body'er.

Der bliver han ikke våd og klam på ryggen og i nakken.

Vi er også begyndt på at hive den øverste del af dynen ud af duniduo'en når det er varmt om eftermiddagen, og så har hun kun strømpebukser og alm. body på, og hverken hue eller vanter. Her om morgenen har hun det hele på, og så selvfølgelig også på sådan en kølig og blæsende dag som i dag.

Men uld har vi faktisk kun brugt et par uger hen over julen og start januar hvor det sneede, og ellers er hun alt for varm til det  :wacko

 

Ja, det er virkelig svært at klæde en lille én på, der ikke kan sige noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også begyndt på at hive den øverste del af dynen ud af duniduo'en når det er varmt om eftermiddagen, og så har hun kun strømpebukser og alm. body på, og hverken hue eller vanter. Her om morgenen har hun det hele på, og så selvfølgelig også på sådan en kølig og blæsende dag som i dag.

Men uld har vi faktisk kun brugt et par uger hen over julen og start januar hvor det sneede, og ellers er hun alt for varm til det :wacko

Ja, det er virkelig svært at klæde en lille én på, der ikke kan sige noget.

Storm kunne heller ikke bruge uld som nyfødt.

Han kogte.

Derfor havde vi intet i uld, så det var et forsøg, at jeg købte et par body'er.

Kæmpe succes nu.

Men det er klart bedst med ren uld.

Man kan få nogle, hvor det er halv uld og halv bomuld.

De duer ikke, hvis det er for varmt.

ja, Storm har også huen på idag, men ingen vanter.

Han ligger og mosler, indtil han får dem revet af, så vi kan ligeså godt droppe dem :D

Så påklædningen er pt body, bukser og hue og så ned i Slee Bee'en, hvor der er sommerdyne i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER