MaleneB

Hvilket tøj i sommervarmen?

5 indlæg i dette emne

Hej alle

Det er godt nok ikke sommer endnu men jeg er alligevel begyndt at tænke fremad.. og som nu mor ved jeg ikke særlig meget omkring påklædning af de små..så...

Hvordan klæder man sit barn på i sommervarmen?

Altså, jeg selv vil jo tage mindre tøj på jo varmere det er, men de små skal jo passe på solen. Så skal man give dem et let lag tøj på hele kroppen, eller mindre tøj og så holde dem i skyggen? Ja hvad gør man?

Når sommeren begynder at melde sig (juni) er Freya omkring 5 måneder gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med her....tobias bliver 6 mdr i maj nemlig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville faktisk gøre som du skriver. Både mindre tøj men også lettere tøj. Hvis der er mulighed for at holde i skyggen så ville jeg ikke give så meget tøj på men hvis der ikke er mulighed for skygge så ville jeg give let tøj på så huden bliver dækket.

Til lur i bv ville jeg give så lidt tøj på som overhovedet muligt - evt bare ble og et let tæppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skygge hele tiden, så længe de ikke selv kan flytte sig.

Ellers brugte vi tyndt lyst tøj, helst langt, hvis vi ikke kunne undgå sol (eksempelvis på tur, hvor det ikke altid bar muligt med skygge). Sommerdragter var vi igså glade for.

Lur var kortærmet Body i barnevognen. Den stod på nordsiden af huset, hvor der næsten altid er køligt.

Men det kommer også an på barnet. Noah har aldrig været et varmt barn. Andre børn har behov for mindre tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i babysam for nylig og der sagde de at almindeligt tøj kun svarer til faktor 15, så de solgte mig en sommer-uv dragt fra Reima. Det var lidt pebret med 350 kr og den har korte ærmer og ben, så hun skal alligevel have solcreme på nederste del af ben og arme, så måske kommer jeg til at fortryde købet....men det var lige for at minde om vigtighed af skygge og at tøj i sig selv ikke nødvendigvis skygger nok. Vi har også købt uv-svømmedragt, men der har jeg fundet en på dba, der kun har været brugt på en ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER