Elisamus

Blødning efter fødslen

11 indlæg i dette emne

Hej bk

Hvor længe blødte i efter fødslen?

Jeg fødte for 11 dage siden og kan da se at blødningen bliver mindre og mindre men det værste synes jeg nu er smerterne. Når jeg sidder på wc'et så er det som om hele understellet gør ondt eller ved at falde ud. Jeg oplever det kun når jeg er på wc ellers ikke, men det er vel normalt at det hele er ømt dernede efter en fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ca 14 dage. Men man må bløde op til 8 uger. Ellers spørg sygeplejerskerne. De plejer at have en holdning selv om de passer dit barn. De sendte i hvert fald mig på efterfødselsklinikken 2 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte en 4-5 uger. Rigtig rigtig meget i de 2 første uger og så mindre og mindre. Var først efter 5 uger jeg slap for bind.

Det gjorde også ondt længe men blev heldigvis bedre som tiden gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder umiddelbart normalt. Der GØR bare rigtigt ondt og føles så mærkeligt dernede efter fødslen. Følte nærmest set hele faldt ud når jg rejste mig op... Det er nok en af de ting jeg blev mest overrasket over første fødsel... Jeg blødte i 5-6 uger første gang og 4 uger anden gang, de sidste uger ikke ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan bløde op til 8 uger efter og din beskrivelse lyder helt normalt, når du fødte for 11 dage siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte meget kraftigt de første 3 uger og herefter fortsatte det som lidt mindre end mens i yderligere en måneds tid. Jeg tog smertestillende i over en måned og havde stadigvæk ondt og irritation (dog meget bedre) ved 8 ugers-undersøgelsen. Så det kan godt tage tid. Vær Obs på at hård mave sandsynligvis er no go, så brug evt lidt husk eller andet, der kan holde afføringen lidt blød.

Husk endelig at lave kniveøvelser, når du kan overskue det for smerter :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan stadig, her næsten 5 mdr efter, føle det som om det hele "falder ud", når jeg sætter mig på toilettet.

Det bliver mindre og mindre, men det kommer altså stadig engang imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte 8-9 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blødte mest på dagen af fødslen og dagen efter.

Altså så meget, at det løb, når jeg rejste mig, og jeg brugte de store hospitalsbind.

Da jeg kom hjem fra patienthotellet dagen efter fødslen, gik jeg over til store natbind, og dem gik jeg vel med i 2-3 uger og så over til trusseindlæg.

Der gik vist yderligere 1-2 uger, før der slet ikke var mere.

Tyngdefølelsen havde jeg derimod længe efter.

Når jeg rejste mig fra sofaen, skulle ind og ud af bilen eller gik ture, havde jeg følelsen af at "tabe det hele" i ihvertfald 3-4 måneder efter.

Det gjorde ikke ondt til sidst, men føltes bare underligt tungt.

De første par gange efter sex ( 4 mdr efter fødslen ) havde jeg den også, og der var det lidt ømt, men jo mere man bevæger sig og laver knibeøvelser, jo mere stabilt bliver det hele igen, så du skal ikke være bekymret :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-8 uger begge gange, dog meget lidt i de sidste uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER