Lykke86

1. forsøg på privatklinik (IVF-Syd) med AHA

71 indlæg i dette emne

Og er bare SÅÅÅÅ spændt :yay

Min mand og jeg har arbejdet på projekt baby siden sommeren 2008.

Vi har nu været igennem 3*IUI og 3*IVF/ICSI + 1*fryseæg på Odense Universitetshospital, og desværre stadig uden resultat. Vores eneste problem er "kun", at ægget ikke vil blive siddende i min babyhule, hvilket også er frustrende nok!!!

Nu er vi så gået skridtet videre, og er startet på privatklinik IVF-Syd, og er i fuld gang med vores 1. forsøg, som også bliver første gang med AHA, hvilket jeg glæder mig MEGET til :yay

ÆU kommer til at ske på tirsdag og så ÆO på torsdag, så nu skal de små æggebasser bare lige vokse det sidste, så de bliver store og stærke :glad

Mon andre har stået i samme situation, og måske kan komme med en succeshistorie om AHA??? :)

God påske alle sammen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg nysgerrig... Hvad er AHA ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg nysgerrig... Hvad er AHA ?

Her kan du læse lidt om det :)

Assisted hatching (AHA)- assisteret klækning af ægget.

Assisted hatching er en teknik, som hjælper ægget med at klække- hatche, som det hedder på engelsk. Hvis ægget ikke klækker, kan det befrugtede æg ikke sætte sig fast i livmoderslimhinden og blive til et foster.

Ægget kan hjælpes ud af skallen ved at lave et lille hul i æggeskallen. Det kan laves med både syre og laser. Vi anvender syre, da dette er bedst underbygget i kliniske studier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder spændende. Krydser for jer :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep vi havde god succes med AHA :yay

Er sikker på det nok skal lykkedes jer hos IVF syd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep vi havde god succes med AHA :yay

Er sikker på det nok skal lykkedes jer hos IVF syd!

Og jeres eneste problem var og "kun", at ægget ikke ville sætte sig fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep, er virkelig spændt.

Har lige taget ÆL sprøjten for få minutter siden, så nu skal det bare blive tirsdag :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeres eneste problem var og "kun", at ægget ikke ville sætte sig fast?

Altså det er jo svært at sige :) Jeg fik AHA ved mine 3 sidste ægoplægninger: frisk der endte i en SA, et frys uden resultat og så det forsøg Silke Elia kom til af. Forinden havde jeg haft 2 friske og 2 frys, hvor jeg havde en bio i allerførste forsøg.

Men jeg fik også nogle andre ekstra tiltag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for jer! Nu er det snart tirsdag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ps. jeg skal også snart i gang med første forsøg på privatklinik og har samme fornyet håb som jeg kan fornemme du også har.... Problemet her er også at ægget ikke vil sætte sig fast..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme problem har jeg, med at ægget ikke vil sætte sig fast, så jeg læser lige med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingere for det lykkedes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for jer! Nu er det snart tirsdag :loveshower

Jaaaaa det er tirsdag i morgen :glad

Og om 12 timer har vi tid derinde.

Hvor starter I så henne? Har du tidligere prøvet AHA på dine æg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme problem har jeg, med at ægget ikke vil sætte sig fast, så jeg læser lige med.

Tak for hep, håber det hjælper :)

Er I i gang i det offentlige eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa det er tirsdag i morgen :glad

Og om 12 timer har vi tid derinde.

Hvor starter I så henne? Har du tidligere prøvet AHA på dine æg?

 

Vi er tilknyttet Danfert. Var til indledende samtale i februar, men har været i venteposition da de gerne ville tage en masse nye prøver. Håber at vi får svar i ugen der kommer og en plan for det videre forløb. Det er ikke sjovt med alt den ventetid.

 

Nej, har ikke tidligere prøvet AHA. Jeg er meget spændt på hvad de foreslår (og meget opsat på at de foreslår noget nyt!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er tilknyttet Danfert. Var til indledende samtale i februar, men har været i venteposition da de gerne ville tage en masse nye prøver. Håber at vi får svar i ugen der kommer og en plan for det videre forløb. Det er ikke sjovt med alt den ventetid.

 

Nej, har ikke tidligere prøvet AHA. Jeg er meget spændt på hvad de foreslår (og meget opsat på at de foreslår noget nyt!!)

Bliver da spændende, selvom der lige er ventetid. Synes godt nok også vi har haft meget ventetid, mest i det offentlige godt nok, men håber der kommer noget godt ud af det :)

Den klinik vi har valgt, der nævnte de med det samme, at vide burde prøve AHA, og hvis det ikke skulle virke, så har de også noget andet de vil prøve ved vores andet forsøg.

Så er virkelig positiv omkring det, og glæder mig bare til at se, hvor meget der kommer ud af det i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver da spændende, selvom der lige er ventetid. Synes godt nok også vi har haft meget ventetid, mest i det offentlige godt nok, men håber der kommer noget godt ud af det :)

Den klinik vi har valgt, der nævnte de med det samme, at vide burde prøve AHA, og hvis det ikke skulle virke, så har de også noget andet de vil prøve ved vores andet forsøg.

Så er virkelig positiv omkring det, og glæder mig bare til at se, hvor meget der kommer ud af det i morgen :)

 

Krydser rigtig mange gange for dig - håber det er det der skal til!! Men også dejligt at de har andre nye muligheder i ærmet, hvis det nu er...

 

Hvilken klinik er du tilknyttet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser rigtig mange gange for dig - håber det er det der skal til!! Men også dejligt at de har andre nye muligheder i ærmet, hvis det nu er...

 

Hvilken klinik er du tilknyttet?

Vi har valgt IVF-Syd i Fredericia. Har fået den anbefalet af flere herinde, så nu prøver vi.

Vi havde håbet på at det offentlige (Odense Universitetshospital) kunne hjælpe, men desværre, så vi skulle jo finde en anbefalet klinik, nu hvor vi selv skal betale det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det i dag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det i dag??

Det gik over alt forventning :yay

Fik taget 8 æg ud, så nu skal det bare blive torsdag, så jeg kan komme ind og få sat guldægget/æggene tilbage i babyhulen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og tak fordi du spørger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IVF-syd er et fantastisk sted, efter 8 mislykkede forsøg på ouh tog vi derover.

Vi købte en pakke med 3 forsøg og lavede både akupunktur og AHA på første forsøg. Vi fik 3 modne æg, 2 lagt tilbage og en fantastisk pige derefter.

De får vores varmeste anbefalinger og håber det lykkes for jer, de kan deres kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IVF-syd er et fantastisk sted, efter 8 mislykkede forsøg på ouh tog vi derover.

Vi købte en pakke med 3 forsøg og lavede både akupunktur og AHA på første forsøg. Vi fik 3 modne æg, 2 lagt tilbage og en fantastisk pige derefter.

De får vores varmeste anbefalinger og håber det lykkes for jer, de kan deres kram

Hvor dejligt at høre.

Både min mand og jeg har stor tiltro til dem, og er spændt på at komme derind i morgen, også for at høre hvor mange æggebasser der har klaret sig igennem forløbet, og hvor mange de vil lægge tilbage. Uhh jeg glæder mig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER