Fister

Købe hus i Københavns omegn. Hjælp!

56 indlæg i dette emne

Hej med jer

 

Vi kommer til at mangle plads. Vi bor pt i den dejligste lejlighed i KBH S; vi elsker den, men vi er ved at løbe lidt tør for plads, nu hvor vi skal have en søn eller datter mere (hurra). Der er også godt krudt i røven på vores søn, og vi drømmer lidt om at kunne åbne en havedør og han så kan rende rundt i haven (den går ikke rigtigt her på sjette sal).

 

Men ÅÅÅÅH hvor er det altså svært at finde ud af, hvor man vil etablere sig. Vi ønsker at finde et sted, hvor vores børn kan vokse op. Det vil sige, at der er gode skole, sikkert miljø osv. Og så skal det være let at komme til København med offentlig transport (tog). Vi har en bil, men får ikke råd til en mere foreløbigt. 

 

Vi vil rigtigt gerne Tårnby, men lige nu er det svært at finde et hus, som er rimeligt i pris ift. hvor meget der skal laves ved det, så vi er lidt nødt til at kigge andre steder hen også. Her kan I måske hjælpe mig. Vil I dele ud af jeres erfaringer? Hvilke kvarterer i hvilke byer er gode og hvilke er no-go. Det er drønsvært at lede målrettet, når vi kun har erfaring fra København og ellers fra de to byer vi er vokset op i, og som vi overhovedet ikke er tiltrukket af at vende tilbage til. 

 

Vi har ikke råd til huse i Lyngby, Gentofte, Virum osv., så det er udelukket, men vi kan godt være med i prisklassen under. 

Vi drømmer om at bo i et rimeligt roligt villakvarter, så ikke ud til meget befærdede veje eller toglinjer, men vi er også godt klar over at vi jo ikke får et nybygget hus med havudsigt:)

 

MEN - bring it. Hvor er godt at bo, og hvor skal man holde sig fra. 

På forhånd tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen input andet end at jeg glæder mig til at vise dig mit elskede Vestamager ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen input andet end at jeg glæder mig til at vise dig mit elskede Vestamager ! :)

 

Jeg glæder mig også :) Vi vil virkelig gerne derud, men vi har lige kigget på et hus derude til 3.200.000 kr. som skulle sættes i stand for en formue. Det er sådan set også ok, at der skal postes penge i huset, men det ville aldrig kunne bære den værdi som vi skulle ud og finansiere. ØØØØV! Jeg synes ellers ikke vi er sarte, men vi har ikke lige råd til at sætte os i en situation, hvor vi skylder mere end vi har værdi for. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har boet i Skovlunde i 1,5 måned. Vi kiggede primært i Vanløse inden, men syntes ikke, vi fik nok for pengene. Derfor begyndte vi at kigge i Skovlunde Syd - området omkring Ejbyvej. Her er SÅ roligt! Næsten alle vejene er lukkede i den ene ende, så man kan trygt lade sine børn være ude alene. Her ligger en af hovedstadsområdets bedste skoler, der er vildt mange institutioner og dagplejer, og generelt er det bare totalt et område for børnefamilier.

Hvis man har et budget på omkring 3-3,5 mio, kan man få et rigtig godt hus, som ikke koster alverden at gøre tip top. (Jeg har ikke kigget priser, siden vi købte i december, men jeg forestiller mig ikke, at de er steget særlig meget.)

Der er S-tog fra Skovlunde station, og der kører vist også en del busser.

Vi er rigtig glade for at bo her i hvert fald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har lige købt hus i Tårnby til 2.100.000 og der skal laves en del. Men hvis i kigger i 3.000.000 klassen så burde der da klart Være noget i Tårnby?

Vi var ude og kigge på en del i den pris klasse hvor der ikke skulle laves noget. Vi havde bare ikke råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også :) Vi vil virkelig gerne derud, men vi har lige kigget på et hus derude til 3.200.000 kr. som skulle sættes i stand for en formue. Det er sådan set også ok, at der skal postes penge i huset, men det ville aldrig kunne bære den værdi som vi skulle ud og finansiere. ØØØØV! Jeg synes ellers ikke vi er sarte, men vi har ikke lige råd til at sætte os i en situation, hvor vi skylder mere end vi har værdi for.

Vores budget var overhovedet heller ikke så højt og vi har alligevel fundet os et - synes vi selv - lækkert hus! Herude er der en del under 3 mio, vi kiggede selv efter noget fra 2,5 og ned. My point being, det er ikke håbløst! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Søborg? Min fætter købte et fint hus for enden af en lukket vej til 2,5 for et par år eller tre siden. Tæt på en god skole og s-tog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er godt at høre, at der måske er muligheder. Måske handler det også om tålmodighed:) Og så er der dét med transporten og lufthavnsstøj osv. Jeg tænker at det jo også gør noget ved prisen, og jeg tror vi hellere vil flytte "den anden vej" end f.eks. at være direkte generet af flystøj. Men MorAnja, jeg glæder mig så meget til at få lov at kigge ind i et rigtigt hjem i området:)

 

MAP: Ja, det synes jeg jo egentlig også det burde være et helt ok udgangspunkt med 3 mil, men der er sgu ikke meget at vælge imellem. Hvad tænker I om at bo på Kongelundsvej? Er der meget trafikeret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Søborg? Min fætter købte et fint hus for enden af en lukket vej til 2,5 for et par år eller tre siden. Tæt på en god skole og s-tog.

Søborg er blevet ret dyrt det sidste års tid. Hvis man kigger omkring de 3 mio er det svært, at finde noget, der ikke skal laves en del/noget, især hvis man vil have offentligt transport tæt på eller ikke vil have motorvej i baghaven.

Men Søborg er dejligt, vi købte selv herude for snart 2 år siden og flyttede ind for snart 1,5 år siden og elsker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først - tillykke med graviditet!

Dernæst, vi bor i Værløse, nærmere betegnet Laanshøj, her er drøn lækkert :) Virkelig mange børnefamilier, alle ungerne render ude og leger på kryds og tværs, skøn natur, gode institutioner og skoler, 3 km til s-tog, der er også bybus herfra til s-toget (og gratis bybus til skolebørnene, så de kan tage den op til skolen, som ligger 2-3 km væk). Det er mest rækkehuse herude, men der er også parceller. Pt er der dog ikke så meget til salg, men det skal der nok snart komme igen :)

http://www.laanshøj.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er I gode. Tak, og kom gerne med mere.

 

FruSP og mille81 - det er nemlig lige det. Søborg ser dejligt ud, men det er liiiige risky nok ift. kvalitet til prisen. Sagen er den, at jeg er på SU nogle år endnu, og vi kan få en rimelig portion penge med fra lejligheden. Så vi kan sådan set godt købe til en fornuftig pris, vi har bare ikke råd til alverdens uforudsete udgifter foreløbig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rækkehuse er i og for sig ikke udelukket, så længe der er grøn have nok til at man kan slå 5 kolbøtter i træk uden at invadere naboen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Jeg synes I skulle op mod os ;-)

Jeg har bare alle odds imod at i skulle (ha ha) Fuldstændig modsatte vej.. Og skide besværligt at komme til Kbh i morgentrafikken.. Nårh ja..og ikke at forglemme vejen hjem fra job ville blive ligeså sej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er godt at høre, at der måske er muligheder. Måske handler det også om tålmodighed:) Og så er der dét med transporten og lufthavnsstøj osv. Jeg tænker at det jo også gør noget ved prisen, og jeg tror vi hellere vil flytte "den anden vej" end f.eks. at være direkte generet af flystøj. Men MorAnja, jeg glæder mig så meget til at få lov at kigge ind i et rigtigt hjem i området:)

MAP: Ja, det synes jeg jo egentlig også det burde være et helt ok udgangspunkt med 3 mil, men der er sgu ikke meget at vælge imellem. Hvad tænker I om at bo på Kongelundsvej? Er der meget trafikeret?

Der er jo en del villaveje derude og det synes jeg virker meget børnevenligt. Der ville jeg gerne bo.

i forhold til fly støj. Vi er flyttet meget tæt på lufthavnen og hører det ikke fly. Kun ved en præcis vindretning som vi ikke har oplevet endnu. Så det tror jeg ikke i skal lade jer skræmme af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo en del villaveje derude og det synes jeg virker meget børnevenligt. Der ville jeg gerne bo.

i forhold til fly støj. Vi er flyttet meget tæt på lufthavnen og hører det ikke fly. Kun ved en præcis vindretning som vi ikke har oplevet endnu. Så det tror jeg ikke i skal lade jer skræmme af :-)

Både flystøj og Kongelundsvej (eller lignende store veje herude) er meget værre på papiret end i praksis! :D jeg glæder mig til at vise dig mit hood og prøve at sælge det - for jeg synes virkelig det er dét værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo en del villaveje derude og det synes jeg virker meget børnevenligt. Der ville jeg gerne bo.

i forhold til fly støj. Vi er flyttet meget tæt på lufthavnen og hører det ikke fly. Kun ved en præcis vindretning som vi ikke har oplevet endnu. Så det tror jeg ikke i skal lade jer skræmme af :-)

 

Det er også villavejene vi er lune på. Meget gerne på fælled-siden af Kongelundsvej. 

Rart at høre med flystøjen. Jeg er selv vokset på med et tog som gik lige igennem vores grund (godt nok en gård), så jeg er ikke bange for "lidt" støj, men jeg lider af tinnitus og vil helst ikke fucke det alt for meget up, så det ville bare ærgre mig at jeg fik fejlvurderet, hvor meget det evt. påvirker én rent faktisk at bo ved en lufthavn. Men det er godt at høre, at I ikke er generede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både flystøj og Kongelundsvej (eller lignende store veje herude) er meget værre på papiret end i praksis! :D jeg glæder mig til at vise dig mit hood og prøve at sælge det - for jeg synes virkelig det er dét værd :)

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vestegnen er altså heller ikke tosset :)

Vi bor i Brøndby og er glade for det. Der er tilpas provins-agtigt til mig og 20 min med toget til Kbh H.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vestegnen er altså heller ikke tosset :)

Vi bor i Brøndby og er glade for det. Der er tilpas provins-agtigt til mig og 20 min med toget til Kbh H.

 

Men hvor i Brøndby er så godt, og hvor skal man holde sig fra (nu antager jeg bare at der er gode og mindre gode områder, som der vist er de fleste steder)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også villavejene vi er lune på. Meget gerne på fælled-siden af Kongelundsvej. 

Rart at høre med flystøjen. Jeg er selv vokset på med et tog som gik lige igennem vores grund (godt nok en gård), så jeg er ikke bange for "lidt" støj, men jeg lider af tinnitus og vil helst ikke fucke det alt for meget up, så det ville bare ærgre mig at jeg fik fejlvurderet, hvor meget det evt. påvirker én rent faktisk at bo ved en lufthavn. Men det er godt at høre, at I ikke er generede. 

 

Hvis du ikke er så meget til flystøj, så skal du være opmærksom på hvor i Tårnby I kigger huse, hvis Tårnby stadig er i spil efter de mange forslag :) Jeg boede lige på grænsen mellem Tårnby og Kbh S og der kunne jeg næsten altid høre flyene, især når de fløj lidt lavt. Jeg ved ikke hvordan det er længere inde i Tårnby.

 

Jeg kender hverken huspriser eller skoler, men trafikmæssigt og områdemæssigt er der mange skønne vænger i Brønshøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor i Brøndby er så godt, og hvor skal man holde sig fra (nu antager jeg bare at der er gode og mindre gode områder, som der vist er de fleste steder)?

Det er der :)

Vi bor i Brøndbyvester - det er den pæne del ;) I et villakvarter som præger bydelen, men der er også boligkomplekser dog ikke belastede. I Btøndbyøster er det mere blandet og der er lidt belastede dele så vidt jeg har hørt. Brøndby Strand er vist også blandet, men med en del belastede områder. De har eget postnummer og kan dermed nemt vælges fra i søgninger (Brøndby 2605 (Vester og Øster), Brøndby Strand 2660).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra Århus og helt på afveje i denne tråd :D Men ville lige ønske tillykke med graviditeten! Stort tillykke!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra Århus og helt på afveje i denne tråd :D Men ville lige ønske tillykke med graviditeten! Stort tillykke!! :loveshower

 

Haha. Tak:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst alle indlæggene, men jeg kan godt følge din frustration. Jeg har selv jævnligt surfet lidt huse på boliga, og jeg ville overveje Hvidovre, Rødovre og Herlev. Der er hyggelige villakvarterer alle tre steder og de er tæt på Kbh. Skolerne er det vist lidt blandet med, men det har jeg ikke undersøgt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der også de nybyggede rækkehuse på Farum kaserne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER