Guest

Når kvalmen stilner af

21 indlæg i dette emne

hvordan finder man så ro i det?

Jeg er 9+6 og de sidste 3-4 dage er det gået nedad med kvalmen. Er det normalt?

Jeg fik at vide det toppede i uge 10 men jeg vil sige uge 7-9 var de værste og så siden lørdag har jeg mærket mindre til det. Lidt madlede og sådan, let kvalme igår aftes (reddet af sunlollys) men ingen opkast og kvalme om morgenen længere så jeg kan gå en halv dag + før jeg mærker noget.

Det føles ærlig talt lidt som om det er forsvundet fra den ene dag til den anden (hvilket ikke passer det er bare faldet drastisk og mandag var jeg stort set helt kvalmefri, men har som sagt haft madlede og lettere kvalme igår)

Ved Mie var kvalmen næsten væk i uge 11 men jeg kan ikke rigtig huske præcis hvordan.

Nå det jeg vil med den her tråd er at høre om det er normalt, skal jeg være urolig, hvis ikke hvordan finder jeg ro? Andre der har oplevet tidlig nedgang i kvalmen, hvor alt var ok.

(Jeg har haft en missed abortion som jeg gik med i 5 uger, så jeg er ramt af overtolkning og uro og usikkerhed)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville ønske jeg kunne svare dig, men jeg har ikke haft kvalme i nogen af mine graviditeter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal være helt rolig - det er helt normalt. Sådan var det også med min første graviditet.

Denne graviditet er kvalmen bare røv! Jeg har stadig storkvalme - og bare her til morgen har jeg allerede kastet op to gange (kl er ikke engang 9)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 10 nu og synes faktisk, at min kvalme er løjet meget af de sidste 5 dage, lige med undtagelse af søndag aften, hvor jeg også måtte ty til sodavand is :) Det er bare skønt at kunne være bare en lille smule menneskelig igen, synes især 7+8+9 har været slemme. Jeg nyder det og går altså ud fra, at alt er i skønneste orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kvalme jeg havde i starten af den her graviditet forsvandt også bare fra den ene dag til den anden. Så vil mene det er meget normalt.

Men kan sagtens forstå du er bekymret med din bagage :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget individuelt hvornår kvalmen stopper (eller om man overhovedet har det) jeg har selv været bekymret pga kvalmen, dog fordi det bare fortsætter uden tegn på at det har tænkt sig at forsvinde, men JM siger at det stopper når det stopper og så må de bare holde øje med mig, indtil videre har babyen det jo fint og vokser perfekt, det er bare mig der taber vægt og jeg har jo heldigvis lidt at tage af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss jeg syntes pludselig der er lang tid til NF. Jeg håber godt nok jeg mærker liv tidligt som jeg gjorde ved Mie (der havde jeg mistanke om det var linket mærkede i uge 14 :goodluck ) syntes i forvejen 1 trimester snegler sig afsted :( det bliver forhåbentlig bedre når det hele bliver konkret med stor mave og liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart, om du har sovet mere de seneste dage? Og hva du evt har gjort anderledes?

Måske er der noget, der indtil nu har tricket kvalmen og som nu er anderledes..

Træthed var det ultimativt værste for min kvalme!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart, om du har sovet mere de seneste dage? Og hva du evt har gjort anderledes?

Måske er der noget, der indtil nu har tricket kvalmen og som nu er anderledes..

Træthed var det ultimativt værste for min kvalme!!

Nope og intet - præcis det samme! faktisk har jeg sovet mindre igår uden det havde effekt. Mad har jeg jo spist det jeg kunne og pludselig kan jeg spise mere men kun fordi kvalmen er på retur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg søgt lidt på Google og som jeg hurtigt kan finde frem til er det ved hyperremesis det topper i uge 10 ellers er det individuelt. Så jeg håber virkelig bare jeg er heldig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du bliver nervøs. Det er bare rarest i de første uger indtil nf at have tydelige symptomer :kram2

Men jeg vil bare sige nyd det, det kan være den vender frygtelig tilbage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det svært for mig at sige hvornår det blev bedre her anden gang, for jeg har jo fået akupunktur med helt fantastisk effekt, så kvalmen har ikk været så slem siden jeg startede med akupunkturen. Det har ikk holdt kvalmen 100 % væk, men det har holdt det på et minimum. Dog synes jeg uge 9 var værre, og så blev det bedre igen. I uge 10 havde jeg også et par dage med lidt kvalme, men nu synes jeg klart jeg har det meget bedre, og i dag er jeg rundet uge 11.

Min akupunktør mente det var meget normalt at akupunkturen ikk kunne holde kvalmen fuldstændig væk i uge 9, fordi det tit er der det topper, og derefter bliver det tit bedre. Så det tænker jeg egentlig passer meget godt med dig? :)
Jeg kan godt forstå du er bekymret, men jeg tror bestemt at baby har det godt derinde :kram2 Så prøv om du kan nyde at du har nogen dage uden kvalme, selvom jeg sagtens kan følge dig - jeg har jo også selv mistet, og der forsvandt alle symptomer samme dag som jeg begyndte at bløde, så jeg er selv meget obs på symptomerne, men jeg tror på alt er godt - både for dig og for mig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg søgt lidt på Google og som jeg hurtigt kan finde frem til er det ved hyperremesis det topper i uge 10 ellers er det individuelt. Så jeg håber virkelig bare jeg er heldig :goodluck

Så skal jeg da heller ik bilde dig ind, at det sku toppe der - jeg troede det var generelt :) Sorry! Jeg havde forstået det sådan, at det er der "kvalme hormonet" topper = logisk, at kvalmen er værst der og efterfølgende aftagende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg da heller ik bilde dig ind, at det sku toppe der - jeg troede det var generelt :) Sorry! Jeg havde forstået det sådan, at det er der "kvalme hormonet" topper = logisk, at kvalmen er værst der og efterfølgende aftagende.

;) det giver jo også god mening at hormoner og kvalme følges.

Men nu kan jeg se at flere har toppet uge 9 (som mig) og derefter har fået det bedre så jeg krydser bare for at det er helt normalt! Og ingen blod :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det svært for mig at sige hvornår det blev bedre her anden gang, for jeg har jo fået akupunktur med helt fantastisk effekt, så kvalmen har ikk været så slem siden jeg startede med akupunkturen. Det har ikk holdt kvalmen 100 % væk, men det har holdt det på et minimum. Dog synes jeg uge 9 var værre, og så blev det bedre igen. I uge 10 havde jeg også et par dage med lidt kvalme, men nu synes jeg klart jeg har det meget bedre, og i dag er jeg rundet uge 11.

Min akupunktør mente det var meget normalt at akupunkturen ikk kunne holde kvalmen fuldstændig væk i uge 9, fordi det tit er der det topper, og derefter bliver det tit bedre. Så det tænker jeg egentlig passer meget godt med dig? :)

Jeg kan godt forstå du er bekymret, men jeg tror bestemt at baby har det godt derinde :kram2 Så prøv om du kan nyde at du har nogen dage uden kvalme, selvom jeg sagtens kan følge dig - jeg har jo også selv mistet, og der forsvandt alle symptomer samme dag som jeg begyndte at bløde, så jeg er selv meget obs på symptomerne, men jeg tror på alt er godt - både for dig og for mig :kram2

Tak :kiss jeg er også mere rolig nu. Der er mange hvor bedringen kommer i uge 10 så jeg håber og satser på at alt er ok!!!

Blod er der intet af :yay :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 9+4 og min kvalme og madlede blev bedre omkring 8+6 og min læge sagde i går at det var helt normalt :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 9+4 og min kvalme og madlede blev bedre omkring 8+6 og min læge sagde i går at det var helt normalt :-)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var heller ikke så langt henne da min kvalme stilnede af. Det handler om at nyde det for det kan sagtens vende tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min var værst i uge 7 & 8 og er stilnet af i løbet af uge 9. Jeg er 10+0 i dag og særligt de sidste 4-5 dage er det blevet markant bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme og ekstrem træthed stoppede (brat), da jeg nåede 10+0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er nogle skattebasser :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER