Tumlepigen

Hvor langt er I med forberedelserne?

12 indlæg i dette emne

Hej juni-gravide :loveshower

Jeg tænkte, jeg ville prøve at sætte lidt aktivitet i denne terminsgruppe, så vi kan lære hinanden lidt mere at kende inden vi skal i mødregruppe sammen :7:

Hvor langt er I med forberedelserne? Har I købt noget - møbler, tøj, udstyr? Er I gået i gang med børneværelset? Hvad har I gjort jer af tanker om det udstyr I gerne vil have?

Nogle af os har en graviditetstråd, men det er jo ikke alle, så del jeres overvejelser, tanker og spørgsmål med os andre herinde.

Jeg glæder mig til at følge jer ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg starter selv:

Jeg har (allerede) nu tænkt MEGET over alt muligt; jeg drømmer og gør mig forestillinger, spekulerer og undersøger alt muligt - i virkeligheden har jeg slet ikke tid til at gå på arbejde :D Jeg kunne sagtens bruge al min tid på at undersøge, læse og køre rundt og kigge på ting...

Jeg har lavet mig en liste over alt det udstyr, det er en god ide at skaffe sig/som vi gerne vil have - jeg kan godt lide at have det skrevet ned, så jeg ikke skal bruge energien på at huske. Jeg synes, at jeg har styret mig længe før jeg begyndte at købe det første - det var først for et par uger siden.

Det vi allerede har anskaffet er:

Tøj

  • 1 sæt tøj bestående af en langærmet body med buksedragt til
  • 1 langærmet body
  • 1 langærmet body med matchende hue
  • 2 natdragter - en med og en uden fødder
  • 2 par strømpebukser
  • 3 savlesmækker
  • 1 hue
  • 1 par sutsko

Udstyr

  • 1 Odder Zip barnevogn i darksilver/silver med lift og luksustilbehørspakke er bestilt hos BabySam

Vi har ikke købt så meget endnu (synes jeg), men jeg må indrømme, at det kribler en hel del i mig efterhånden.

Vi er begyndt på at gøre børneværelset klar - det er kontoret, der må lade livet, så det kræver en hel del oprydning. Vi regner med at male i løbet af marts, så det er klar inden jeg går på barsel.

Det var vist, hvad jeg lige kan komme på herfra lige nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er jo det dårlige eksempel..!

Det er meget meget lidt jeg er begyndt at tænke praktisk - jeg er ramt af den der "der er længe til endnu, og vi har ikke noget sted at have det". Dog ved jeg jo godt at jeg skal finde plads - men det kan jeg bare ikke overskue!

Vi har været ude og kigge på barnevogn en enkelt gang, men det blev vi desværre ikke meget klogere af, så vi skal snart afsted igen. Vi har desværre ikke noget børneværelse (bor i lejlighed til leje og vil købe et hus, når vi finder drømmehuset - men der kan jo godt gå et år eller to) så indretningen er lidt sværere..

Har dog god plads i soveværelset, problemet er hvor puslepladsen skal være...

Havde først tænkt på soveværelset ovenpå en kommoede - men er kommet frem til den er for høj.. :( Så nu overvejer jeg et hænge-på-væg-puslebord over toilettet - men jeg ved ikke om det giver dårlig ergonomi, da toilettet jo står i vejen??

Ellers har jeg overvejet hvad vi skal gøre med ude-soveplads. Vi bor på 2. sal, så barnevognen kommer ikke op og ned ad trapperne - så enten skal bebs bare sove i liften (går jeg ud fra går fint de første måneder, hvor det jo er sommer - og så tager vi den derfra senere) eller så leger vi lidt med tanken om at anskaffe os en træ-krybbe - men der er måske bare ikke nok isolering i??

Men mest af alt er det bare tanker - har ikke rigtig fået kigget hjemmesider eller butikker, så aner ikke hvad kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi har jo sådan set det hele fra sidste gang, så der er ikke rigtig noget at købe :)

Vi har tøj til at ligge til både en dreng og en pige, da vi har arvet en helt masse tøj fra min mands søsters børn, og så har vi jo alt det vi selv har købt gennem tiden til Freja - tøj, tremmeseng, barnevogn, puslebord m.m. Så det er ikke nødvendigt for os at anskaffe os noget til at starte med.

Vi erfarede selvfølgelig med Freja, at selv om man allerede har noget, så er man selvfølgelig fristet til at købe mere, men det kom egentlig først efter, at hun blev født :P

Vi er ikke gået i gang med børneværelset endnu. Det skal tapeseres og males, og så skal der nyt gulvtæppe og gardiner, men det når vi nu nok. Seng og alle de andre baby møbler skal bare hentes ned fra loftet og rengøres.

Jeg har ikke stres - endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg heller ikke så langt endnu. Vi har også det hele fra sidst. Jeg har sorteret al vores babytøj. Har givet al vores pigetøj væk (hold da op hvor kan man skrabe meget tøj til sig :whistling ) Så satser jeg på at jeg skal have vasket og sorteret det resterende op i størrelser. Eneste nye indkøb jeg har planlagt er et sæt tøj som han skal have på hjem fra sygehuset samt et nyt regnslag til barnevognen. Så heller ingen stress her endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt, at der er styr på det flere steder, men I er jo også erfarne mødre ;)

TiaK, du skal nok nå det! Jeg kan bare slet ikke holde mig fra at snuse, ose, undersøge :rolleyes

Jeg gør mig også nogle overvejelser om det med ude-sovepladsen. Vi bor også på 2. sal, så barnevogn op og ned er no go. Desuden vender altanen mod vest, så hvis sommeren bliver varm, kan hun ikke sove til middag der alligevel... Måske venter vi og ser til hun er kommet, og så kan det være, at vi anskaffer en altan-barnevogn senere, men det står hen i det uvisse lidt endnu.

Mht. puslepladsen og et væghængt puslebord: går puslebordet ikke så langt ud, at toilettet "gemmes" under puslepladsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu begynder terminen jo at rykke lidt tættere på - så tænker denne tråd skal opdateres lidt...

Vi har:

- bestilt en klapvogn med lift og fodpose, så den kan fungere som barnevogn også

- købt puslebord

- købt 12 stofbleer (6 hvide med lilla ugler og 6 lilla - de er SÅ fine!!)

- Købt 2 bodyer i str. 50, 4 i str. 56 og 5 i str. 62

- lånt en masse tøj, dog er der ikke så meget i de små størrelser

- fået nogle d-dråber af en veninde, der ikke fik dem brugt

- fået lovning på at låne en autostol, skråstol og tremmeseng

- lånt en voksipose

Vi mangler:

- at vaske al tøjet

- at hente de ting vi har lånt os frem til

- at finde en brugt barnevogn til altanen (overvejer lidt at droppe dette - håber hun kan nøjes med liften indtil vi flytter i hus)

- købe engangsbleer

- købe flere stofbleer

- købe sutter

- købe vådservietter

- finde ud af hvad vi gør med pusletaske

- købe ammepude

- købe babydyne(r?)

- købe ammeBH

- at blive enige om et navn til vores dejlige datter!!

Så jeg synes vi er NOGET længere end sidst - dog mangler vi stadig nogle ting. Jeg håber dog jeg kan vente med at købe det sidste + vaske til jeg går på barsel, lige nu går alle tankerne på huskøb i stedet - så vi har ikke så meget overskud til andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på forberedelserne her hos os er, at vi rent praktisk vist er rimelig klar:

- seng klar

- dyne og sengetøj vasket og klar

- stofbleer vasket og klar

- puslekommode klar

- autostol klar

- en pakke bleer og engangsvaskeklude klar

- har lidt forskelligt tøj i str. 50 og 56, som er vasket - så ser vi tiden an til hun kommer ud

- barnevogn med lift og div. tilbehør bestilt

- d-dråber og babysolcreme købt

- har en Drømmepose, som jeg dog ikke forventer at komme til at bruge før til efteråret

- ammepude lånt

Jeg tror, at jeg vil købe en zinksalve og evt. nogle ammeindlæg (BH'erne må nok vente), men ellers er der vist

ikke mulighed for så meget shopping før senere... -_-

Skulle der mangle noget, så kan vi nok få fat i det, når hun er kommet ud ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ved at være klar. Altså forstået på den måde, at tingene (vugge, pudslebord, autostol, kravlegård og tøj) er hentet ned fra loftet, så nu mangler der lidt rengøring og vask af diverse.

Vi har jo en masse tøj fra da Freja var lille i neutrale farver, men har selvfølgelig købt et nyt sæt tøj, som baby skal fragtes hjem i.

Bleer, div. cremer/salver/baderemedier/engangsklude/vådservietter købt og klar.

Vil en af de nærmeste dage sørge for at pakke hospitalstasken, da jeg jo sidste gang fødte i uge 36 + 2 - Og det er altså MEGET snart ved den tid.

Håber dog på at holde på baby til uge 38, hvilket giver mig ca. 4 uger igen :yay

Glæder mig til at få det hele overstået nu, og hele familien (ikke mindst storesøster-to-be) glæder sig meget til at hilse på det lille nye vidunder :baby1

Freja har været en entusiastisk deltager i alt baby relateret indtil nu, og gav sig med stor iver ikast med at hjælpe til med rengøring af pudslebord og kravlegård i går :D

Jeg håber ikke, at hun bliver alt for skuffet, når baby først melder sin ankomst, for jeg fornemmer, at hun har nogle forventninger til den, som den naturligvis ikke kan indfri lige med det samme.

Vi har gjort meget ud af at tale med Freja om, at babyer er noget så kedelige: De spiser, sover, hyler og skal have skiftet ble, og det er ligesom det, det første lange stykke tid. Meeen .... Freja regner vist med, at den kan lege med hende lige fra dag 1 :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har:

- bestilt en klapvogn

- købt puslebord

- købt og vasket 12 stofbleer (6 hvide med lilla ugler og 6 lilla - de er SÅ fine!!)

- Købt og vasket diverse tøj (str. 50, 56 og 62)

- lånt en masse tøj, er godt i gang med at vaske de små størrelser

- fået nogle d-dråber af en veninde, der ikke fik dem brugt

- Lånt en skråstol samt to voksiposer - en sommer og en vinterudgave :)

- købt to sutter

- lånt en masse babylegetøj

- lånt et aktivitetscenter

- købt savlesmækker

- købt vådservietter

- købt og vasket babydyne

Vi mangler:

- at vaske lidt tøj

- at hente autostolen (lånt), liften (lånt) og klapvognen (købt)

- købe engangsbleer

- købe flere stofbleer

- købe babyalarm

- købe badekar

- finde ud af hvad vi gør med pusletaske

- købe ammepude

- købe strømper + hue til lillepigen

- købe ammeBH

- vaske betrækket til puslebordet

- at pakke tasken, der skal med på fødegangen

- at blive enige om et navn til vores dejlige datter!!

Så selvom der stadig mangler meget, så føler jeg mig ok med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ved at være klar. Altså forstået på den måde, at tingene (vugge, pudslebord, autostol, kravlegård og tøj) er hentet ned fra loftet, så nu mangler der lidt rengøring og vask af diverse.

Vi har jo en masse tøj fra da Freja var lille i neutrale farver, men har selvfølgelig købt et nyt sæt tøj, som baby skal fragtes hjem i.

Bleer, div. cremer/salver/baderemedier/engangsklude/vådservietter købt og klar.

Vil en af de nærmeste dage sørge for at pakke hospitalstasken, da jeg jo sidste gang fødte i uge 36 + 2 - Og det er altså MEGET snart ved den tid.

Håber dog på at holde på baby til uge 38, hvilket giver mig ca. 4 uger igen :yay

Glæder mig til at få det hele overstået nu, og hele familien (ikke mindst storesøster-to-be) glæder sig meget til at hilse på det lille nye vidunder :baby1

Freja har været en entusiastisk deltager i alt baby relateret indtil nu, og gav sig med stor iver ikast med at hjælpe til med rengøring af pudslebord og kravlegård i går :D

Jeg håber ikke, at hun bliver alt for skuffet, når baby først melder sin ankomst, for jeg fornemmer, at hun har nogle forventninger til den, som den naturligvis ikke kan indfri lige med det samme.

Vi har gjort meget ud af at tale med Freja om, at babyer er noget så kedelige: De spiser, sover, hyler og skal have skiftet ble, og det er ligesom det, det første lange stykke tid. Meeen .... Freja regner vist med, at den kan lege med hende lige fra dag 1 :lol

Lyder til at være dejlig nemt med nummer to - dejligt der er så meget der kan genbruges!

He kan godt se man skal være obs på at nedsætte storesøsters forventninger - der går liiige et stykke tid før hun kan få glæde af baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til at være dejlig nemt med nummer to - dejligt der er så meget der kan genbruges!

He kan godt se man skal være obs på at nedsætte storesøsters forventninger - der går liiige et stykke tid før hun kan få glæde af baby!

Ja, på det plan er det meget nemmere, vi behøver jo som sådan ikke rigtig at købe noget.

I morgen skal vi lige kigge på loftet efter de sidste ting (legetøj og der skulle også gerne være lidt mere af de små størrelser i tøj - har kun fundet en enkelt lille kasse indtil nu).

Føler mig helt klar til at modtage det lille myr, når den vælger at melde sin ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER