Solvej99

Novembertermin - Træningstråd

76 indlæg i dette emne

Godt gået! Jeg har både lavet core-program og svømmet 30 baner i denne uge. Og i morgen skal jeg til step-fit

Skønt! Er det en core-program du laver hjemme?

 

Jeg var til træning i Fælledparken i går med mit ropeskipping hold  :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt! Er det en core-program du laver hjemme?

 

Jeg var til træning i Fælledparken i går med mit ropeskipping hold  :8:

Jeg laver det altid i fitnesscentret, selv om jeg i princippet godt kunne lave det meste hjemme. Men jeg er ikke så veldisiplineret hjemme på stuegulvet, hehe Og så tager jeg nogengange lige en tur på romaskine eller andet når jeg nu alligevel er derovre...

Årh, det lyder sjovt med ropeskipping!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig lavet noget de sidste 2 mdr. pga. eksamen og kvalme/opkast.

Men i dag kom jeg afsted til yoga og nuppede også 12 min. på crosstraineren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig lavet noget de sidste 2 mdr. pga. eksamen og kvalme/opkast.

Men i dag kom jeg afsted til yoga og nuppede også 12 min. på crosstraineren :)

Ej, hvor træls:( Går det så bedre med kvalmen nu og er eksamen overstået? Sejt du kom afsted:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at bevare motivationen i forhold til motion, knibeøvelser og begrænset sukkerindtag, har jeg lavet dette skema, så jeg kan følge lidt med i hvor sund jeg egentlig er:)

Nogen der vil være med?!

post-11553-0-42600900-1433184658_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor træls:( Går det så bedre med kvalmen nu og er eksamen overstået? Sejt du kom afsted:)

Ja det går faktisk lidt bedre :) Og sidste eksamen blev overstået i fredags :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det går faktisk lidt bedre :) Og sidste eksamen blev overstået i fredags :yay

Hurraaaaa x 2!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så varede fornøjelsen med at træne ikke så længe som jeg havde håbet. De sidste par gange til træning har jeg fået tiltagende smerter i lænd og haleben, noget som "aktiveres" når jeg bevæger mig mere end almindeligt. Det generer mig så meget at jeg gået helt fra vægttræning og har de sidste mange gange holdt mig til øvelser uden vægte. Men det hjælper ikke meget, jeg får stadig de her strålende smerter, som om mit haleben åbner sig. Jeg ringede til jordemoder i dag, og hun anbefaler jeg går helt væk fra den form for træning og holder mig til svømning eller cykling :huh  :( Ellers vil hun karakterisere det som begyndende bækkenløsning. Jeg arbejder i politik og har overhovedet ikke ret meget tid til at træne i forvejen, og den stress der er med arbejdet får jeg afløb for igennem motionen.  Og hvis jeg skal til at svømme så skal jeg helt hen i den anden ende af byen og det betyder at jeg ville komme afsted måske en gang om måneden, fordi jeg automatisk ville fraprioritere det. Cykling siger mig ingenting, og jeg har i øvrigt heller ikke en cykel, og jeg tager altså ikke ned og melder mig ind i et træningscenter for at sidde på en motionscykel -_-  Jeg var grædefærdig da jeg lagde røret på, for jeg træner normalt 3-4 gange om ugen, og har gjort det længe inden graviditeten, så udsigten til at jeg ikke kan træne gør mig virkelig trist og ked af det. Jeg ved godt det er et håbløst luksusproblem, og jeg burde takke for at jeg ikke har større problemer, men det er en helt anden livsstil jeg skal vænne mig til udover selvfølgelig at jeg skal være mor. Min mand og jeg træner sammen og har altid gjort, så det er jo også en kvalitetstid som vi nu går glip af, og som er noget af det der har gjort os så gode som vi er sammen. Øv øv! :( Undskyld for mit brok, havde bare brug for at lufte det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så varede fornøjelsen med at træne ikke så længe som jeg havde håbet. De sidste par gange til træning har jeg fået tiltagende smerter i lænd og haleben, noget som "aktiveres" når jeg bevæger mig mere end almindeligt. Det generer mig så meget at jeg gået helt fra vægttræning og har de sidste mange gange holdt mig til øvelser uden vægte. Men det hjælper ikke meget, jeg får stadig de her strålende smerter, som om mit haleben åbner sig. Jeg ringede til jordemoder i dag, og hun anbefaler jeg går helt væk fra den form for træning og holder mig til svømning eller cykling :huh  :( Ellers vil hun karakterisere det som begyndende bækkenløsning. Jeg arbejder i politik og har overhovedet ikke ret meget tid til at træne i forvejen, og den stress der er med arbejdet får jeg afløb for igennem motionen.  Og hvis jeg skal til at svømme så skal jeg helt hen i den anden ende af byen og det betyder at jeg ville komme afsted måske en gang om måneden, fordi jeg automatisk ville fraprioritere det. Cykling siger mig ingenting, og jeg har i øvrigt heller ikke en cykel, og jeg tager altså ikke ned og melder mig ind i et træningscenter for at sidde på en motionscykel -_-  Jeg var grædefærdig da jeg lagde røret på, for jeg træner normalt 3-4 gange om ugen, og har gjort det længe inden graviditeten, så udsigten til at jeg ikke kan træne gør mig virkelig trist og ked af det. Jeg ved godt det er et håbløst luksusproblem, og jeg burde takke for at jeg ikke har større problemer, men det er en helt anden livsstil jeg skal vænne mig til udover selvfølgelig at jeg skal være mor. Min mand og jeg træner sammen og har altid gjort, så det er jo også en kvalitetstid som vi nu går glip af, og som er noget af det der har gjort os så gode som vi er sammen. Øv øv! :( Undskyld for mit brok, havde bare brug for at lufte det.

Ej, hvor surt! Det kan jeg godt forstå du er træt af!

Hvad med at tale med en fys? Jordemoderen tør vel ikke risikere noget, men hvis du får et program sammensat netop til sig og dine gener, kan jeg da godt forestille mig, at der er noget håb. Måske ikke at du kan træne som normalt, men visse styrkeøvelser kan du måske godt lave alligevel? Ved bækkenløsning anbefaler man vel også en del styrkeøvelser af mave, lænde og ryg, så for mig giver det ikke helt mening at du kun må cykle ig svømme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg cyklet 10 km og gået en tur på 40 min. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg cyklet 10 km og gået en tur på 40 min. :)

:balloon  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til formiddag lavede jeg havearbejde i 1,5 time. Ja det tæller vel også ;)

I eftermiddags gik jeg rundt på dyrskue i 2,5 time. Jeg har så ondt i mave og skamben nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til formiddag lavede jeg havearbejde i 1,5 time. Ja det tæller vel også ;)

I eftermiddags gik jeg rundt på dyrskue i 2,5 time. Jeg har så ondt i mave og skamben nu.

 

:loveshower for motion på en hyggelig måde!  :numse for ondt bagefter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får generelt ikke motioneret så forfærdeligt meget - jeg løber en smule ca hver anden dag, og så går jeg en del.

Men denne weekend har jeg været på dyrskue siden torsdag aften, hvor jeg har været i ringen med pony og vise frem en enkelt gang, den første gang hun skulle ind turde jeg faktisk ikke rigtig, så der måtte min mand igang :p Og så ellers inde til karakteristik og præsentationer en gang pr dag. Og her til aften har jeg muget ud i boksen efter vores pony, så jeg får da lavet lidt indimellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange bække små....! Og løb hver anden dag er da SEJT!

Jeg træner fast hver mandag men er dårlig til at lave mere med høj puls! Men får da givet den gas i svømmehallen engang imellem også:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag lavet 1 times havearbejde og cyklet 20 km :wacko :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 min. på crosstraineren og 1 times yoga.

Dog er der efterhånden en del af øvelserne, som jeg ikke kan/tør at lave, fordi jeg døjer med ondt i skambenet.

Jeg var med til det jeg kunne, men jeg blev faktisk lidt svimmel undervejs. Hvis jeg fortsat har ondt i skambenet, så tror jeg altså, at jeg dropper yoga for denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver cirkeltræning på arbejdet hver tirsdag og torsdag (vi har træningsfaciliteter som også bruges af forsøgspersoner) og jeg har de sidste uger været med fordi min dans og sjippetræning sluttede. Det er hårdt! Men mega fedt og lækkert at kunne træne i arbejdstiden og gratis  :D Det fortsætter jeg helt sikkert med de to gange om ugen indtil barsel  :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver cirkeltræning på arbejdet hver tirsdag og torsdag (vi har træningsfaciliteter som også bruges af forsøgspersoner) og jeg har de sidste uger været med fordi min dans og sjippetræning sluttede. Det er hårdt! Men mega fedt og lækkert at kunne træne i arbejdstiden og gratis  :D Det fortsætter jeg helt sikkert med de to gange om ugen indtil barsel  :8:

Årh, hvor sejt! Det er jo win-win-win:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har cyklet 10 km i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 min. på crosstraineren og 1 times yoga.

Dog er der efterhånden en del af øvelserne, som jeg ikke kan/tør at lave, fordi jeg døjer med ondt i skambenet.

Jeg var med til det jeg kunne, men jeg blev faktisk lidt svimmel undervejs. Hvis jeg fortsat har ondt i skambenet, så tror jeg altså, at jeg dropper yoga for denne gang.

Hvordan går det med smerterne i skambenet? Kan du fortsætte med yogaen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver cirkeltræning på arbejdet hver tirsdag og torsdag (vi har træningsfaciliteter som også bruges af forsøgspersoner) og jeg har de sidste uger været med fordi min dans og sjippetræning sluttede. Det er hårdt! Men mega fedt og lækkert at kunne træne i arbejdstiden og gratis :D Det fortsætter jeg helt sikkert med de to gange om ugen indtil barsel :8:

Fedt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med smerterne i skambenet? Kan du fortsætte med yogaen?

Jeg ser stadig tiden an. Havde fx ondt i skambenet i går. Så lige nu holder jeg mig til crosstrainer, cykling og styrketræning. Og så skal jeg have gang i noget svømning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at komme afsted her i ferien, men har da fået gået nogle lange, dejlige ture ved Vesterhavet. Hjemme igen nu og fik mig taget sammen til en tur i Fitnesscentret: 15 min på crosstraineren og så mit core-program, som jeg nu har fået tilpasset hos min fys, så det passer til en gravid:)

Jeg regner med at begynde til graviditetsyoga til august. Nogen der har anbefalinger i Kbh/Valby? Har kigget på dette: http://www.aof.dk/kurser/Motion+og+bevaegelse/Graviditet+og+foedsel/3977556/men det var mest fordi det er tæt på hvor jeg bor nu:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser stadig tiden an. Havde fx ondt i skambenet i går. Så lige nu holder jeg mig til crosstrainer, cykling og styrketræning. Og så skal jeg have gang i noget svømning :)

Æv:( Men har fået at vide at netop cykling, crosstrainer og svømning er super gode aktiviteter for gravide, da de styrker uden at overbelaste, så det lyder som en god plan:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER