Solvej99

Novembertermin - Træningstråd

76 indlæg i dette emne

I går gik vi næsten 8 km. i det skønne vejr og i fredags kom jeg op på 7,5 km. (ja, man går hurtigt mange km., når man sladrer med en veninde  :P ) Kan se, jeg har et gennemsnit på 6 km. om dagen, så det er fint! Glæder mig til at skulle begynde at cykle på arbejde igen. Så får jeg ca. 26 km. i benene i hverdagene  :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil da lige dele mine to sidste træningsture:

 

Lørdag d. 4. april

1000 m roning 4.28 min (Værste tid nogensinde :D )
Singles
50 kropshævninger
50 armbøjninger
50 lunges m/ 10 kg dumbell i hver hånd
Total gentagelser: 150

 

 

Søndag April 12
3 x 500 m roning 2 minutters pause mellem hver

 

WOD 1
25 armbøjninger
50 airsquats
25 kropshævninger
50 æselspark

 

WOD 2
20x front squat m/ 20 kg vægtstang
30x front squat m/ 30 kg
50 kettlebell swings med12 kg

Total reps: 250

1 ropeclimb

 

Træningen gør virkelig underværker for min meget langsomme og oppustede mave :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Vil da lige dele mine to sidste træningsture:

 

Lørdag d. 4. april

1000 m roning 4.28 min (Værste tid nogensinde :D )

Singles

50 kropshævninger

50 armbøjninger

50 lunges m/ 10 kg dumbell i hver hånd

Total gentagelser: 150

 

 

Søndag April 12

3 x 500 m roning 2 minutters pause mellem hver

 

WOD 1

25 armbøjninger

50 airsquats

25 kropshævninger

50 æselspark

 

WOD 2

20x front squat m/ 20 kg vægtstang

30x front squat m/ 30 kg

50 kettlebell swings med12 kg

Total reps: 250

1 ropeclimb

 

Træningen gør virkelig underværker for min meget langsomme og oppustede mave :yay

 

 

Mega sejt!  :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er sgu seje, al respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går ville jeg prøve at kaste mig ud i dødløft og mavebøjninger. Jeg har været vant til at lave dødløft med op til 75-80 kg, uden problemer, men jordemoderen sagde at enhver form for dødløft ikke vil anbefales under graviditeten. Jeg stillede mig undrende overfor det, fordi jeg tænkte at det kun belaster ryggen og bagpartiet. Når man udøver øvelsen ofte og korrekt, så er det en sund belastning som gør dig utroligt stærk. Så jeg ville lige prøve forsigtigt og se om der var noget om det, og satte 30 kg på i går, som absolut ikke er noget vægtmæssigt for mig. Efter 20 gentagelser, kunne jeg godt se hvorfor det frarådes. Det gjorde ikke ondt , men var bare ubehageligt. Min mave er blevet så stor at jeg følte der er en stopklods, der gør det upraktisk og underligt at trække og løfte på den måde. Og så trækker øvelsen på bækken og underliv, jeg har bare aldrig lagt mærke til det før, fordi det ikke har været nødvendigt at være bekymret for det. Så jeg stoppede og kastede mig over push press i stedet. En øvelse hvor du holder vægtstangen på skuldrene og løfter den over hovedet ud i strakte arme og gentager x antal gange. Rigtig god for arme og cirkulation, hvis man tager mange gentagelser. Mavebøjninger gik uden problemer. Jeg havde troet det ville være underligt, når der er en bebs i maven, men det var ingen hindring, så jeg kunne tage lige så mange som jeg plejer. Faktisk stoppede jeg kun fordi det blev kedeligt i længden :D Her er min træning i går:

 

Opvarmning: 3 x 500 m speedroning med 2 minutters pause

 

Træning:

20x8 mavebøjninger

10x5 push-press m/30 kg på stang

20 dødløft m/30 kg på stang

Total gentagelser: 230

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går bedre og bedre med at træne, føler mig bedre tilpas og har mere energi når jeg har trænet. Her den anden dag havde jeg prøvet at træne med dødløft og det kunne jeg ikke. Min mave kom i vejen, og det føles ubehageligt. Men det gjorde næsten alle øvelser den dag, og derfor ville jeg lige prøve igen i går. Det var en hel anden oplevelse. Jeg havde stort overskud og mærkede ikke noget til det. Så jeg prøvede mig forsigtigt frem og fik lavet hele 100 gentagelser :)

 

her var min træning i går:

 

Opvarmning
1K roning 4.22 min...

Singles

 

Træning

100 dødløft 30 kg
100 mavebøjninger
50 barbell forward lunges 30 kg
50 boxjumps

Total gentagelser: 300

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går bedre og bedre med at træne, føler mig bedre tilpas og har mere energi når jeg har trænet. Her den anden dag havde jeg prøvet at træne med dødløft og det kunne jeg ikke. Min mave kom i vejen, og det føles ubehageligt. Men det gjorde næsten alle øvelser den dag, og derfor ville jeg lige prøve igen i går. Det var en hel anden oplevelse. Jeg havde stort overskud og mærkede ikke noget til det. Så jeg prøvede mig forsigtigt frem og fik lavet hele 100 gentagelser :)

 

her var min træning i går:

 

Opvarmning

1K roning 4.22 min...

Singles

 

Træning

100 dødløft 30 kg

100 mavebøjninger

50 barbell forward lunges 30 kg

50 boxjumps

Total gentagelser: 300

 

Det er simpelthen stærkt! Sådan på alle måder  ;) Dejligt for dig. Og godt, du er så god til at lytte til din krop!

 

Jeg var til ortopæd i dag med mit knæ. Det er ikke for godt. Kan se frem til en operation eller leve med generne, men under alle omstændigheder skal jeg vente til efter fødsel. Har købt et knæbind, som jeg skal bruge når jeg går og laver andet aktivt, så måske kan jeg løbe med det. Det kunne være fedt. Fik ikke direkte forbud mod løb, men jeg skal lytte til min krop. Så jeg vil nok give det et lille forsøg i morgen  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii  :yay

En sejr til mig i dag. 3,6 km on/off løb efter et halvt års pause pga. dumt knæ. Jeg løb med knæbind og selvom det ikke var vildt behageligt, gjorde det ikke ondt. Jeg følte mig lidt kejtet til at starte med med det på - men til sidst tænkte jeg ikke over det. Jeg havde en flaske vand med og lyttede til min krop, så jeg ikke pressede mig selv. Men skønt at mærke ægte sved igen  :P Det bliver helt sikkert ikke til et halvmarathon igen i år, that's for sure (vil også være for stor til september), men jeg er optimistisk hvad angår små løb herunder graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen stærkt! Sådan på alle måder  ;) Dejligt for dig. Og godt, du er så god til at lytte til din krop!

 

Jeg var til ortopæd i dag med mit knæ. Det er ikke for godt. Kan se frem til en operation eller leve med generne, men under alle omstændigheder skal jeg vente til efter fødsel. Har købt et knæbind, som jeg skal bruge når jeg går og laver andet aktivt, så måske kan jeg løbe med det. Det kunne være fedt. Fik ikke direkte forbud mod løb, men jeg skal lytte til min krop. Så jeg vil nok give det et lille forsøg i morgen  ^_^

Tak for det Det lyder ikke rart med dit knæ, jeg har selv svage knæ og bruger knæbind til begge knæ næsten uanset hvad jeg skal, så jeg kan godt sætte mig ind i din situation. Men man bliver så enormt god til at lytte til kroppen, når man har prøvet at være skadet eller har svagheder. Så handler det mere om kvalitet fremfor kvantitet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii  :yay

En sejr til mig i dag. 3,6 km on/off løb efter et halvt års pause pga. dumt knæ. Jeg løb med knæbind og selvom det ikke var vildt behageligt, gjorde det ikke ondt. Jeg følte mig lidt kejtet til at starte med med det på - men til sidst tænkte jeg ikke over det. Jeg havde en flaske vand med og lyttede til min krop, så jeg ikke pressede mig selv. Men skønt at mærke ægte sved igen  :P Det bliver helt sikkert ikke til et halvmarathon igen i år, that's for sure (vil også være for stor til september), men jeg er optimistisk hvad angår små løb herunder graviditeten!

Rigtig sejt ! Jeg ville ønske jeg havde motivation til løb, men det har jeg ikke gjort siden jeg var i Australien i november sidste år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii  :yay

En sejr til mig i dag. 3,6 km on/off løb efter et halvt års pause pga. dumt knæ. Jeg løb med knæbind og selvom det ikke var vildt behageligt, gjorde det ikke ondt. Jeg følte mig lidt kejtet til at starte med med det på - men til sidst tænkte jeg ikke over det. Jeg havde en flaske vand med og lyttede til min krop, så jeg ikke pressede mig selv. Men skønt at mærke ægte sved igen  :P Det bliver helt sikkert ikke til et halvmarathon igen i år, that's for sure (vil også være for stor til september), men jeg er optimistisk hvad angår små løb herunder graviditeten!

Hvor er det bare dejligt for dig! :glad Og super at du kan lytte til kroppen så du ikke overbelaster. Det er så svært, særligt med løb, ikke at komme til at overgøre det når man starter op efter en skade....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare dejligt for dig! :glad Og super at du kan lytte til kroppen så du ikke overbelaster. Det er så svært, særligt med løb, ikke at komme til at overgøre det når man starter op efter en skade....

 

Meget svært!

Jeg hader at løbe langsomt. Og blev også irriteret over "træningsdamen" på endomondo, der fortalte mig om min tid, der jo var virkelig sølle. Så hun blev lige taget fra. Mest af alt var jeg jo høj på bare at være lidt ud over GÅ-stadiet  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går trænede jeg på tid for første gang i lang tid. Puha, hvor er jeg blevet langsom :D  Men det gik fint, jeg tog det stille og roligt, og brugte mest tid på at mærke efter og få masser af væske og tid til at trække vejret.

 

Træningen så således ud:

 

Opvarmning:

150 Singles og 50 doubleunders (sjippetov, enkelt sjip, og dobbeltsjip, hvor rebet passerer to gange før hop) 

 

100 kropshævninger

100 mavebøjninger

100 squat

 

På tid: 49.01 minutter

 

10x clean and split jerk (olympisk løft) 20 kg

20x clean and split jerk 30 kg

 

 

Skøn træning, er virkelig kommet ud af kvalme-cirklen og får det fysisk bedre og bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i seje!! Thumbs up:)

Jeg får primært trænet core en gang om ugen + en del gåture. Gad godt komme ind i en rytme med noget svømning, dans el.lign... Er mest til noget med en fast ugedag ellers kommer jeg sinpelthen ikke afsted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i seje!! Thumbs up:)

Jeg får primært trænet core en gang om ugen + en del gåture. Gad godt komme ind i en rytme med noget svømning, dans el.lign... Er mest til noget med en fast ugedag ellers kommer jeg sinpelthen ikke afsted!

Ja, svømning har jeg også overvejet at gå til, det skulle være super godt for leddene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig sejt ! Jeg ville ønske jeg havde motivation til løb, men det har jeg ikke gjort siden jeg var i Australien i november sidste år

 

Meget svært!

Jeg hader at løbe langsomt. Og blev også irriteret over "træningsdamen" på endomondo, der fortalte mig om min tid, der jo var virkelig sølle. Så hun blev lige taget fra. Mest af alt var jeg jo høj på bare at være lidt ud over GÅ-stadiet  ;)

 

Øv mand!

Har så lige fået at vide af kiropraktor (gennem min mor), at jeg absolut ikke må løbe før hun har kigget på mig. Det kan være en familiesvaghed (som både min søster og mor har) med bækkenet, der faktisk er skyld i det. Så det er jo lidt sårbart, hvis det bliver et problem under graviditeten. Må vist hellere få set på det  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv mand!

Har så lige fået at vide af kiropraktor (gennem min mor), at jeg absolut ikke må løbe før hun har kigget på mig. Det kan være en familiesvaghed (som både min søster og mor har) med bækkenet, der faktisk er skyld i det. Så det er jo lidt sårbart, hvis det bliver et problem under graviditeten. Må vist hellere få set på det  ^_^

Oh no! Det lyder ikke godt  :wacko Du skulle jo helst ikke lave noget der belaster bækkenet mere end det kan klare. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi have gang i træningstråden igen? Det dejlige forårsvejr indbyder til gode gåture og bevægelse synes I ikke? :)

Jeg satser på at få løbet en tur i eftermiddag (hvis det ikke regner  :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi have gang i træningstråden igen? Det dejlige forårsvejr indbyder til gode gåture og bevægelse synes I ikke? :)

Jeg satser på at få løbet en tur i eftermiddag (hvis det ikke regner :rolleyes )

God ide :)

Jeg har været så plaget af kvalme her de første 3 mdr., så jeg har simpelthen intet magtet :( Men nu går det meget bedre :)

Jeg har haft mit fitnessabonnement på pause her i maj. Men fra juni, så skal jeg afsted igen :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke trænet som sådan, men jeg går rigtig meget når jeg er på arbejde  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jegtrændr stadig 3-4 gange om ugen, og er nu også gået i gang med at løbe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jegtrændr stadig 3-4 gange om ugen, og er nu også gået i gang med at løbe sidste løbetur var på 4.23 km. Sidste træning så sådanner ud:

Opvarmning

Singles/DU

3x 500 meters intervalroning

Træning

5 runder af:

20 mavebøjninger

1rebklatring til loft 4 meter

10 boxjumps

20 dunhammer slag h/v

10 dips

10 kropshævninger

10 squats m 20 kg stang

20 æselspark h/v

I alt 555 gentagelser.

Puha! Når du træner behøver jeg da slet ikke - får sved på panden bare af at læse dine opdateringer  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo begyndt på arbejde, så jeg får cyklet de der 26 km. hver dag.

Her i weekenden har jeg gået hver dag mellem 6-8 km. Så det har været helt fint på motionsfronten  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det regner så droppede løbeturen, men har cyklet 11-12 km i dag (ind til Stof & Stil for at købe garn  ;) )  :8:

Har lavet et par hundrede maveøvelser, primært for de skrå mavemuskler, planken og en masse balle-træning og armbøjninger.   :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået! Jeg har både lavet core-program og svømmet 30 baner i denne uge. Og i morgen skal jeg til step-fit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER