Solvej99

Novembertermin - Træningstråd

76 indlæg i dette emne

Skal vi ikke have en tråd til at holde os i gang som sunde gravide?

Så kan vi heppe og blive inspireret til forskellig slags motion under graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan starte :)

I går svømmede jeg 16 baner (400 m)

Jeg vil gerne svømme, crosstraine, cykle og dyrke yoga. Fik ikke lavet så meget under sidste graviditet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, super ide :) Jeg har intet lavet idag udover at cykle 5 km til ansigtsbehandling inde i byen og tilbage igen  :rolleyes Jeg har en dvd med "Pilates for gravide" liggende, måske skulle jeg tage mig sammen og lave (noget af) det program? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, super ide :) Jeg har intet lavet idag udover at cykle 5 km til ansigtsbehandling inde i byen og tilbage igen :rolleyes Jeg har en dvd med "Pilates for gravide" liggende, måske skulle jeg tage mig sammen og lave (noget af) det program?

Det er da en fin cykeltur. Det handler jo bare om at få bevæget sig, ikke om at være fitnessdronning ;)

Det kan vi blive efter fødslen :D :box ;)

Jeg har en pilates dvd, som jeg har været vildt glad for. Har dog ikke en gravid-udgave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en fin cykeltur. Det handler jo bare om at få bevæget sig, ikke om at være fitnessdronning ;)

Det kan vi blive efter fødslen :D :box ;)

Jeg har en pilates dvd, som jeg har været vildt glad for. Har dog ikke en gravid-udgave.

Det er selvfølgelig rigtigt nok, cykling tæller bare ikke rigtig med når man bor i København ;)

Dvd'en har jeg bare lånt den på biblioteket :) Programmet tager vidst en time, og det jeg kender til fys'en som har lavet dvd'en så tror jeg det går LANGSOMT, så det er lidt en hurdle jeg skal over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bevæget mig til metroen, taget den, mødt en veninde på café, spist en gigantisk burger og gået tilbage til metroen. That's it  :huh

Lorte knæ. Glæder mig virkelig til at kunne løbe igen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bevæget mig til metroen, taget den, mødt en veninde på café, spist en gigantisk burger og gået tilbage til metroen. That's it  :huh

Lorte knæ. Glæder mig virkelig til at kunne løbe igen!!!

Lyder ellers vildt hyggeligt :) Men  :numse med knæskade! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder ellers vildt hyggeligt :) Men  :numse med knæskade! 

 

Mega  :numse  (er vild med den smiley  :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ikke lavet pilates i dag... Jeg lover at gøre det i morgen tidlig! :wub Har tid hos lægen 10.20 så kl. 8.30-9.30 laver jeg pilates    :8:  Og fordi jeg har sagt det herinde får jeg det også gjort  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide! :yay 
I dag cyklede jeg 5 km og gik 3, havde hundende med så det var hvad det kunne blive til med de to tykke dovne basser  :D 
Har dog også præsteret at sove middagslur TO gange på to timer  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ikke lavet pilates i dag... Jeg lover at gøre det i morgen tidlig! :wub Har tid hos lægen 10.20 så kl. 8.30-9.30 laver jeg pilates    :8:  Og fordi jeg har sagt det herinde får jeg det også gjort  :rolleyes

 

OKAY! Så tror jeg faktisk, at fordi, når man skriver det herinde, så gør man det også  ;) ... at jeg tager mit løbetøj på i morgen, men GÅR en god lang og i upbeat tempo tur  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er temmelig misundelig :)

Har haft ufrivillig pause i snart 2 mdr. da jeg styrtede ned af trappen og fik et 'trælår' i ballen med en blodansamling i musklen. Så har ikke kunne lave så meget andet end at humpe rundt med en varmedunk, og gå til behandling.

Men glæder mig vildt til at komme i gang igen med svømmetræning (puls og power), samt pilates og yoga. Bodypump må jeg nok hellere lægge på hylden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ikke lavet pilates i dag... Jeg lover at gøre det i morgen tidlig! :wub Har tid hos lægen 10.20 så kl. 8.30-9.30 laver jeg pilates    :8:  Og fordi jeg har sagt det herinde får jeg det også gjort  :rolleyes

Okay det var totalt fiasko pilates! Jeg indser at jeg bare SLET ikke har tålmodighed til det. Det er bare ikke hårdt nok (i den her udgave i hvertfald). Den dvd ryger lige tilbage til biblioteket :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi ikke have en tråd til at holde os i gang som sunde gravide?

Så kan vi heppe og blive inspireret til forskellig slags motion under graviditeten :)

Vildt god idé! Og jeg er helt enig i at lidt er langt bedre end ingenting:) Dvs inkl. Cykling i København, hihi...

Selv er jeg på påskeferie pt så det bliver mest gåture. Til gengæld er der mange bakker her hvor vi er, så jeg får pulsen en smule op! Jeg har bestilt den bog hjem, som Akrotøsen anbefalede ("graviditet og motion" tror jeg den hedder) så den glæder jeg mig til at hente på biblioteket efter påske!

Hep til jer alle og god tirsdag:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det var totalt fiasko pilates! Jeg indser at jeg bare SLET ikke har tålmodighed til det. Det er bare ikke hårdt nok (i den her udgave i hvertfald). Den dvd ryger lige tilbage til biblioteket :P

På besøg fra oktober:-) Jeg forsøgte mig pænt med pilates og gravidgymnastik i jordemoderhuset og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg i min første graviditet - indså til sidst, at jeg SLET ikke havde temperament til det og meldte mig så ind i mit lokale fitness.dk, hvor jeg fulgte helt almindelige hold og bare var lidt ekstra obs på, hvordan det føltes. Denne gang er jeg vendt direkte tilbage til fitness.dk med bodystep, stram-op/styrketræning osv. Livet er for kort til det andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra oktober:-) Jeg forsøgte mig pænt med pilates og gravidgymnastik i jordemoderhuset og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg i min første graviditet - indså til sidst, at jeg SLET ikke havde temperament til det og meldte mig så ind i mit lokale fitness.dk, hvor jeg fulgte helt almindelige hold og bare var lidt ekstra obs på, hvordan det føltes. Denne gang er jeg vendt direkte tilbage til fitness.dk med bodystep, stram-op/styrketræning osv. Livet er for kort til det andet ;)

Haha, godt jeg ikke er den eneste! Jeg vil stadig gerne gå til yoga senere, men tænker først til efteråret når maven er tung og kroppen træt. Så tror jeg at jeg vil kunne nyde at få strukket kroppen igennem og øve vejrtræning (til fødsel). Men nu skal træningen helt sikkert bare være normal  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, godt jeg ikke er den eneste! Jeg vil stadig gerne gå til yoga senere, men tænker først til efteråret når maven er tung og kroppen træt. Så tror jeg at jeg vil kunne nyde at få strukket kroppen igennem og øve vejrtræning (til fødsel). Men nu skal træningen helt sikkert bare være normal  ;)

Det er såmænd ikke sikkert, at du bliver så tung og træt - jeg fulgte uden problemer de almindelig hold, indtil jeg var en uge over termin :) Der er mange ting, der spiller ind i forhold til, hvor mobil man er til sidst, men man kan i hvert fald bedre sine odds ved at træne løbende gennem graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg cyklet 13 km og gået 1 time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg cyklet 13 km og gået 1 time :)

Sådan!!

Jeg har gået en masse ture i påskeferien, men mere er det ikke blevet til pga. ferie. Men nu er jeg hjemme igen, og fordi jeg skriver det her, vil jeg svømme en god tur senere i dag eller i morgen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svømmet 750 meter og gået endnu et par ture!

Jeg skal forbi Fitness i dag eller i morgen (nu har jeg jo skrevet det!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7,6 km i rask tempo. Det var altså lækkert, selvom jeg ærgerligt måtte se til at blive overhalet af friske løbere  :bye

Men hold da op, jeg blev sulten undervejs - og skal helt sikkert huske at have vand med næste gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg også melde mig på banen  :rolleyes

Cyklet 2-2,5 km. :8: + svømmet 18 baner (450m.)  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7,6 km i rask tempo. Det var altså lækkert, selvom jeg ærgerligt måtte se til at blive overhalet af friske løbere  :bye

Men hold da op, jeg blev sulten undervejs - og skal helt sikkert huske at have vand med næste gang!

Så vil jeg også melde mig på banen  :rolleyes

Cyklet 2-2,5 km. :8: + svømmet 18 baner (450m.)  :rolleyes

Sådan, piger!!

Jeg gik 5 km i et godt tempo i går (men ups, det fitness blev ik til noget!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyklede 10 km i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svømmet 800 meter + alle de sædvanlige cykelture og gåture!

Er ved at læse Bente Klarlunds "Graviditet og motion" og der SÅ mange studier der peger på alle motionens fordele både for graviditeten, fødslen og barnet, så det gør det lidt mere motiverende at give den gas op af Valby bakke/trapperne til 4.sal/fitnesscentret osv:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER