Steenholdt

Har I tænkt på navne ?

118 indlæg i dette emne

Det skal du nu ikke ;) Det er et helt almindeligt navn :) Jeg ved bare ikke om det er NAVNET. Slet ikke hvis L ikke er til det. Det popper bare op hele tiden når jeg tænker navne :)

Ej okay, det behøver sku ikke være hemmeligt. I har nok hørt værre navne end dette :P

Jeg kan bare godt lide navnet Andrea. Egentlig ikke et navn jeg før har kunne lide, men det kommer hele tiden tilbage. Men nu må vi se hvad det ender med ;)

Nåå det er da ikke noget at blive mobbet med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåå det er da ikke noget at blive mobbet med :)

Sjovt nok synger folk altid Andrea sangen når de hører navnet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt nok synger folk altid Andrea sangen når de hører navnet <_<

Jeg har nok mødt tilpas mange børn, der hedder det til ikke længere at forbinde det med Kaj og Andrea :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt nok synger folk altid Andrea sangen når de hører navnet <_<

Anna går i børnehave med en Andrea - jeg synes det er sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også godt lide navnet, men ved stadig ikke om L er med på vognen. Et minus ved navnet er at hvis noget er hendes, så står der jo pludslig Andreas, hvilket også er et drengenavn <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også godt lide navnet, men ved stadig ikke om L er med på vognen. Et minus ved navnet er at hvis noget er hendes, så står der jo pludslig Andreas, hvilket også er et drengenavn <_<

Jeg synes også det er rigtig fint:) Også på trods af ejefaldsformen! Hvornår vil din mand begynde at tale om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er rigtig fint:) Også på trods af ejefaldsformen! Hvornår vil din mand begynde at tale om det?

Vi har snakket lidt men ikke på en seriøs måde :) Vi har åbenbart ikke travlt hjemme hos os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket lidt men ikke på en seriøs måde :) Vi har åbenbart ikke travlt hjemme hos os ;)

Kender det godt lidt! Jeg synes klart det er hyggeligere at snakke om end min mand gør;) Men man HAR jo reelt heller ikke travlt. Man skal bare beslutte sig inden barnet er et halvt år eller noget i den stil... Ku dog godt tænke mig at vi fandt ud af det rimelig hurtigt efter fødslen;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det godt lidt! Jeg synes klart det er hyggeligere at snakke om end min mand gør;) Men man HAR jo reelt heller ikke travlt. Man skal bare beslutte sig inden barnet er et halvt år eller noget i den stil... Ku dog godt tænke mig at vi fandt ud af det rimelig hurtigt efter fødslen;)

Jeg er helt enig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige høre jeres mening. Herhjemme har vi allerede besluttet at vores pige skal hedde Norah, og det holder vi fast i. Her den anden dag var vi hjemme ved min svigerfar og så på gamle billeder. Min mands mor døde for 5 år siden og hun er en meget elsket og savnet kvinde både blandt familie og venner og i byen generelt. Hun hed Theodora og da vi sad og så de gamle billeder, slog det mig at det ville være en smuk gestus at navngive vores pige efter hende, men som mellemnavn. Så ville hun komme til at hedde Norah Theodora. Min mand er helt vild med ideen, han blev faktisk ret rørt da jeg foreslog det :wub  Men når man siger de to efter hinanden så synes jeg det rimer lidt for meget. Er det bare mig? Og så har jeg lidt svært ved at tænke på at hun så skulle have 5 navne, da hun kommer til at hedde Lynge Steenholdt Frederiksen til efternavn, men det er måske også bare mig der er lidt skør? Jeg synes bare Norah Theodora Lynge Steenholdt Frederiksen er et laaaangt navn. Jeg ved at hun sikkert bare ville bruge Norah Lynge når hun bliver voksen og det er også fint nok.

Så er jeg også bekymret for at min mor vil føle sig udenfor. Da vi annoncerede at det er en pige, sagde hun i sjov (men er i tvivl om hvor meget hun mente det) at pigen skulle navngives efter hende. Men vi har fra starten ønsket hun skulle hedde Norah så det var ligesom ude af diskussionen. Men nu hvor vi så snakker om at bruge min svigermors navn er jeg bange for at gøre min mor ked af det :unsure

 

Hvad synes I? Tænker jeg for meget over det? (hvis min mand så mig skrive det, ville han sige: JA :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tanken er sød med afdøde svigermors navn. Så må din mor blive sur eller lade være. Hun har trods alt livet endnu. Det er vel mere værd end et barn der bliver opkaldt efter en? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tanken er sød med afdøde svigermors navn. Så må din mor blive sur eller lade være. Hun har trods alt livet endnu. Det er vel mere værd end et barn der bliver opkaldt efter en? ;)

 

 

Det er også det jeg tænker. I Grønland er det sædvane at navngive et barn efter en, hvor man ønsker at de kvaliteter og egenskaber den afdøde havde skal videreføres i det nyfødte barn. Så det ville også være i tråd med skik herfra, som jeg også synes har en værdi. Jeg håber bare min mor forstår det :unsure  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg tænker. I Grønland er det sædvane at navngive et barn efter en, hvor man ønsker at de kvaliteter og egenskaber den afdøde havde skal videreføres i det nyfødte barn. Så det ville også være i tråd med skik herfra, som jeg også synes har en værdi. Jeg håber bare min mor forstår det :unsure

Lad os håbe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige høre jeres mening. Herhjemme har vi allerede besluttet at vores pige skal hedde Norah, og det holder vi fast i. Her den anden dag var vi hjemme ved min svigerfar og så på gamle billeder. Min mands mor døde for 5 år siden og hun er en meget elsket og savnet kvinde både blandt familie og venner og i byen generelt. Hun hed Theodora og da vi sad og så de gamle billeder, slog det mig at det ville være en smuk gestus at navngive vores pige efter hende, men som mellemnavn. Så ville hun komme til at hedde Norah Theodora. Min mand er helt vild med ideen, han blev faktisk ret rørt da jeg foreslog det :wub  Men når man siger de to efter hinanden så synes jeg det rimer lidt for meget. Er det bare mig? Og så har jeg lidt svært ved at tænke på at hun så skulle have 5 navne, da hun kommer til at hedde Lynge Steenholdt Frederiksen til efternavn, men det er måske også bare mig der er lidt skør? Jeg synes bare Norah Theodora Lynge Steenholdt Frederiksen er et laaaangt navn. Jeg ved at hun sikkert bare ville bruge Norah Lynge når hun bliver voksen og det er også fint nok.

Så er jeg også bekymret for at min mor vil føle sig udenfor. Da vi annoncerede at det er en pige, sagde hun i sjov (men er i tvivl om hvor meget hun mente det) at pigen skulle navngives efter hende. Men vi har fra starten ønsket hun skulle hedde Norah så det var ligesom ude af diskussionen. Men nu hvor vi så snakker om at bruge min svigermors navn er jeg bange for at gøre min mor ked af det :unsure

 

Hvad synes I? Tænker jeg for meget over det? (hvis min mand så mig skrive det, ville han sige: JA :D )

Det er også et rigtig fint mellemnavn og super dejlig tanke med at bruge det efter din svigermor. Mon ikke din mor forstår hvis hun får forklaringen? Tror tit at den slags handler om at få det fortalt på en god måde så der ikke er nogen der føler sig tilsidesat. Dog synes jeg også det bliver et meget langt navn. Måske det bliver irriterende for hende på sigt? Det rimer ja, men egentlig på en ret sød måde:) Lidt royal klang;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige høre jeres mening. Herhjemme har vi allerede besluttet at vores pige skal hedde Norah, og det holder vi fast i. Her den anden dag var vi hjemme ved min svigerfar og så på gamle billeder. Min mands mor døde for 5 år siden og hun er en meget elsket og savnet kvinde både blandt familie og venner og i byen generelt. Hun hed Theodora og da vi sad og så de gamle billeder, slog det mig at det ville være en smuk gestus at navngive vores pige efter hende, men som mellemnavn. Så ville hun komme til at hedde Norah Theodora. Min mand er helt vild med ideen, han blev faktisk ret rørt da jeg foreslog det :wub  Men når man siger de to efter hinanden så synes jeg det rimer lidt for meget. Er det bare mig? Og så har jeg lidt svært ved at tænke på at hun så skulle have 5 navne, da hun kommer til at hedde Lynge Steenholdt Frederiksen til efternavn, men det er måske også bare mig der er lidt skør? Jeg synes bare Norah Theodora Lynge Steenholdt Frederiksen er et laaaangt navn. Jeg ved at hun sikkert bare ville bruge Norah Lynge når hun bliver voksen og det er også fint nok.

Så er jeg også bekymret for at min mor vil føle sig udenfor. Da vi annoncerede at det er en pige, sagde hun i sjov (men er i tvivl om hvor meget hun mente det) at pigen skulle navngives efter hende. Men vi har fra starten ønsket hun skulle hedde Norah så det var ligesom ude af diskussionen. Men nu hvor vi så snakker om at bruge min svigermors navn er jeg bange for at gøre min mor ked af det :unsure

 

Hvad synes I? Tænker jeg for meget over det? (hvis min mand så mig skrive det, ville han sige: JA :D )

 

Jeg synes også det ville være en fin gestus. Og jeg tænker også at din mor formentlig vil forstå hvis I får det leveret på bedst mulige måde til hende. Men hvis det var mig der stod der som mormor, så ville jeg nok blive skuffet, også selvom jeg forstod det tror jeg. Det synes jeg dog ikke skal afholde jer fra at gøre det hvis det er det I føler er det rigtige :)

 

Og jeg synes egentlig ikke der er noget i vejen med at tænke godt over det :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du nu ikke ;) Det er et helt almindeligt navn :) Jeg ved bare ikke om det er NAVNET. Slet ikke hvis L ikke er til det. Det popper bare op hele tiden når jeg tænker navne :)

Ej okay, det behøver sku ikke være hemmeligt. I har nok hørt værre navne end dette :P

Jeg kan bare godt lide navnet Andrea. Egentlig ikke et navn jeg før har kunne lide, men det kommer hele tiden tilbage. Men nu må vi se hvad det ender med ;)

 

Andrea er der da ikke noget i vejen med - og hvis ikke det var blevet nævnt senere i tråden, så ville Kaj og Andrea ikke have faldet mig ind :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg at vi har fundet navnet til lillemanden :)

Valdemar V. Karlsen :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER