Steenholdt

Har I tænkt på navne ?

118 indlæg i dette emne

Ok, det lyder rigtigt, men vi finde nok under alle omstændigheder ud af det når vi skal snakke med præsten, og der er jo laaang tid til :rolleyes

 

Ha ha ja det må man sige :D

 

Men fedt at I har fundet NAVNET. Jeg tror, at vi får rigtig svært ved det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha ja det må man sige :D

 

Men fedt at I har fundet NAVNET. Jeg tror, at vi får rigtig svært ved det...

 

 

Ja , er også lidt overrasket over at vi er så enige om det :)  Det er jo en stor beslutning :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi ved det er en pige, så er vi begge helt enige om at hun skal hedde Norah :wub Men som alle andre i Grønland har vi en masse mellem og efternavne, som vi nu skal blande ind i det på en helst ikke så kikset måde. Jeg har ved giftermål taget hans sidste efternavn Frederiksen, men beholdt mit efternavn som mellemnavn Steenholdt. Men han hedder også Lynge til mellemnavn, som er hans mors efternavn. Da hun ikke er her mere, vil vi gerne ære hendes minde ved at give barnet hendes navn også. Så nu ser det altså ud til hun enten skal hedde:

Norah Steenholdt Lynge Frederiksen

eller

Norah Lynge Steenholdt Frederiksen

Hvad synes er mest harmonisk? :)

Før jeg så at du havde mulighed 2 tænkte jeg "ej der skal da byttes om - Norah Lynge lyder rigtig godt og sødt" :) :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det gør Stenholdt Frederiksen også :) Det vil så være det samme som dig ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi ved det er en pige, så er vi begge helt enige om at hun skal hedde Norah :wub  Men som alle andre i Grønland har vi en masse mellem og efternavne, som vi nu skal blande ind i det på en helst ikke så kikset måde. Jeg har ved giftermål taget hans sidste efternavn Frederiksen, men beholdt mit efternavn som mellemnavn Steenholdt. Men han hedder også Lynge til mellemnavn, som er hans mors efternavn. Da hun ikke er her mere, vil vi gerne ære hendes minde ved at give barnet hendes navn også. Så nu ser det altså ud til hun enten skal hedde:

 

Norah Steenholdt Lynge Frederiksen

 

eller

 

Norah Lynge Steenholdt Frederiksen

 

Hvad synes er mest harmonisk? :)

Jeg tilslutter mig også mulighed nr 2. 

 

Jeg tror godt I må "bytte om", så Lynge står først. Det hænger jo ikke sammen med Frederiksen, så derfor kan jeg ikke se hvorfor I ikke skulle måtte skille dem ad. Jeg troede i øvrigt at det også gjaldt mellemnavne at man måtte give det til sin ægtefælle - det gælder ihvertfald efternavne, både min far og min morbrors kone har da ihvertfald fået lov at tage min mors/morbrors efternavn ved ægteskab, og det er beskyttet, der er under 1000 der hedder det til efternavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det gør Stenholdt Frederiksen også :) Det vil så være det samme som dig ikke?

Jo det ville det nemlig ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig også mulighed nr 2.

Jeg tror godt I må "bytte om", så Lynge står først. Det hænger jo ikke sammen med Frederiksen, så derfor kan jeg ikke se hvorfor I ikke skulle måtte skille dem ad. Jeg troede i øvrigt at det også gjaldt mellemnavne at man måtte give det til sin ægtefælle - det gælder ihvertfald efternavne, både min far og min morbrors kone har da ihvertfald fået lov at tage min mors/morbrors efternavn ved ægteskab, og det er beskyttet, der er under 1000 der hedder det til efternavn.

Ja nemlig. Jeg tror vi har sat os på navnet nu, så det bliver Norah Lynge Steenholdt Frederiksen ❤️ Så smukt❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg så at du havde mulighed 2 tænkte jeg "ej der skal da byttes om - Norah Lynge lyder rigtig godt og sødt" :) :wub

Det synes jeg nemlig også ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig kender vi kønnet, så nu nægter manden ikke længere navnesnakken, men han er godt nok tung i det! Jeg synes det er såååå hyggeligt at snakke navne, men han bliver bare ved med at foreslå "junior", hehe;) Er det en mandeting at være lidt sløv i det med navnesnak?!

Mine favoritter indtil videre er:

- Lauritz/Laurits

- Bertil

- Sigurd

- Magnus

Spændende om drengen nogensinde får et navn, hihi;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker stadig ikke navne. Manden mener at hvis vi først finder et navn, så er det det baby hedder, og så kan det ikke laves om. Så vi snakker ikke navne endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lidt vi har fundet et navn til lillepigen, selvom manden ikke er kæmpe fan. Han kan godt se mine argumenter, men har en dårlig association med navnet - fra han egen børnehave tid! (come on.... :klap ) Han synes dog hun skal hedde det fordi jeg så gerne vil det navn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lidt vi har fundet et navn til lillepigen, selvom manden ikke er kæmpe fan. Han kan godt se mine argumenter, men har en dårlig association med navnet - fra han egen børnehave tid! (come on.... :klap ) Han synes dog hun skal hedde det fordi jeg så gerne vil det navn :wub

 

Ej nu bliver jeg nysgerrig? ^_^

 

Lige for tiden så er vi på Milla herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nået dertil, hvor vi på navnebarometeret (længere oppe) har en fælles 1. plads  :7himmel  Men uden noget er besluttet endnu!

Ældste sønnen synes også det er et godt navn (se billede)  :)

post-11548-0-74119300-1433860776_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig kender vi kønnet, så nu nægter manden ikke længere navnesnakken, men han er godt nok tung i det! Jeg synes det er såååå hyggeligt at snakke navne, men han bliver bare ved med at foreslå "junior", hehe;) Er det en mandeting at være lidt sløv i det med navnesnak?!

Mine favoritter indtil videre er:

- Lauritz/Laurits

- Bertil

- Sigurd

- Magnus

Spændende om drengen nogensinde får et navn, hihi;-)

Min mand gad ikke da vi ikke kendte kønnet, men ville heldigvis gerne bagefter! Vi besluttede os 1,5 time efter kønsscan :kuller

Jeg er VILD med Laurits, det nåede lige på vores liste, inden det blev trumfet af NAVNET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu bliver jeg nysgerrig? ^_^

Lige for tiden så er vi på Milla herhjemme :)

Øj det er fint :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand gad ikke da vi ikke kendte kønnet, men ville heldigvis gerne bagefter! Vi besluttede os 1,5 time efter kønsscan :kuller

Jeg er VILD med Laurits, det nåede lige på vores liste, inden det blev trumfet af NAVNET!

Wow, det var hurtigt!! Og I er helt sikre?

Fedt, at du også kan lide Laurits! Jeg synes ikke folk virker så begejstrede, når jeg siger det. Men det er jo heldigvis forældrene, der bestemmer, hæhæ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nået dertil, hvor vi på navnebarometeret (længere oppe) har en fælles 1. plads  :7himmel  Men uden noget er besluttet endnu!

Ældste sønnen synes også det er et godt navn (se billede)  :)

Uuuh, sejt at I alle tre er enige!

Sød sms-udveksling! Han er vist også en sød én ham den store dreng:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det var hurtigt!! Og I er helt sikre?

Fedt, at du også kan lide Laurits! Jeg synes ikke folk virker så begejstrede, når jeg siger det. Men det er jo heldigvis forældrene, der bestemmer, hæhæ;)

Min bror på 35 år hedder Laurits, så for mig er det slet ikke et babynavn :P Men jeg elsker navnet, for ved hvor skøn min bror er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nået dertil, hvor vi på navnebarometeret (længere oppe) har en fælles 1. plads  :7himmel  Men uden noget er besluttet endnu!

Ældste sønnen synes også det er et godt navn (se billede)  :)

Ej en "storebror"-søn du har dig :wub Hvor gammel er han? (kan jeg jo ikke lige huske) Og Hektor er et cool navn, ikke særlig brugt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu bliver jeg nysgerrig? ^_^

 

Lige for tiden så er vi på Milla herhjemme :)

Haha ej ja det var også strengt ikke at skrive navnet  :P

 

Men vi snakker om Eva  :wub  Jeg synes det er et godt navn fordi:

- Det er et "no bullshit" navn, det er genkendeligt og skal ikke staves og gentages (ikke noget Rikkepippih over det  :P )

- Det er et almindeligt navn, men ikke populært

- Det kan siges på alle sprog, særligt på engelsk er det nemt, og udtalen er meget tæt på den danske. Fx er Sofie let at sige på engelsk men har en helt anden klang end på dansk. At det kan siges på engelsk er vigtigt for mig, fordi jeg selv i mit arbejde har mange internationale samarbejdspartnere og har været på udlandsophold og der er det virkelig irriterende at hedde Helle! 

- Det er kort hvilket passer til at baby skal have to efternavne ligesom mor og far.

- Jeg kan bare godt lide det :)

 

Manden har så et problem med Eva fordi en lille bleg pige i hans børnehave en gang for mere end 20 år siden kastede et eller andet efter ham  :D  :rolleyes Han synes det er et "fe navn" - hvad det så betyder  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det var hurtigt!! Og I er helt sikre?

Fedt, at du også kan lide Laurits! Jeg synes ikke folk virker så begejstrede, når jeg siger det. Men det er jo heldigvis forældrene, der bestemmer, hæhæ ;)

Laurits er et fint navn! Det kan så staves på 3 forskellige måder, men jeg har personligt ingen holdning til hvad der pænest (Laurits/Lauritz/Laurids)  :) Det hedder "Røde" fra Matador og han er da meget sød! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en "storebror"-søn du har dig :wub Hvor gammel er han? (kan jeg jo ikke lige huske) Og Hektor er et cool navn, ikke særlig brugt :)

 

Storebror bliver 9 år om en måned  :kuller

Jeg er vild med Hektor, da det er et stærkt navn uden at det danne for mange billeder i hovedet som Thor f.eks. gør (jeg er dog også vild med det navn). Hverken kæreste eller jeg har kendt en Hektor, og så er der under 100 mennesker i DK der hedder det. Det kan vi godt lide. Desuden passer det til storebrors navn (Cody) selvom jeg ikke har haft det som et kriterie, da han fik sit navn i en helt anden æra af mit liv. Og det var storebrors far, der valgte navnet den gang  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ej ja det var også strengt ikke at skrive navnet  :P

 

Men vi snakker om Eva  :wub  Jeg synes det er et godt navn fordi:

- Det er et "no bullshit" navn, det er genkendeligt og skal ikke staves og gentages (ikke noget Rikkepippih over det  :P )

- Det er et almindeligt navn, men ikke populært

- Det kan siges på alle sprog, særligt på engelsk er det nemt, og udtalen er meget tæt på den danske. Fx er Sofie let at sige på engelsk men har en helt anden klang end på dansk. At det kan siges på engelsk er vigtigt for mig, fordi jeg selv i mit arbejde har mange internationale samarbejdspartnere og har været på udlandsophold og der er det virkelig irriterende at hedde Helle! 

- Det er kort hvilket passer til at baby skal have to efternavne ligesom mor og far.

- Jeg kan bare godt lide det :)

 

Manden har så et problem med Eva fordi en lille bleg pige i hans børnehave en gang for mere end 20 år siden kastede et eller andet efter ham  :D  :rolleyes Han synes det er et "fe navn" - hvad det så betyder  :blink

 

Eva er et godt, solidt og flot navn. Og det er godt nok også svært at vælge et navn, som er uden associationer af den ene eller den anden grund  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det var hurtigt!! Og I er helt sikre?

Fedt, at du også kan lide Laurits! Jeg synes ikke folk virker så begejstrede, når jeg siger det. Men det er jo heldigvis forældrene, der bestemmer, hæhæ ;)

 

Laurits er da super fint  :) (vi bor på Lauritz Sørensens vej, så er vant til at stave det med Z)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laurits er da super fint :) (vi bor på Lauritz Sørensens vej, så er vant til at stave det med Z)

Den der sidegade til Finsensvej? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER