Steenholdt

Har I tænkt på navne ?

118 indlæg i dette emne

Mja, det passer vist meget godt :)

På nedenstående link er der en lydfil med udtalen:

http://www.babynamesofireland.com/a-names

Så er det som jeg umiddelbart troede. Jeg tænkte nemlig straks Aidan fra SaTC ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det som jeg umiddelbart troede. Jeg tænkte nemlig straks Aidan fra SaTC ;)

:ditto 

 

Og hvor er det dog dejligt at I kender kønnet :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi skulle enige om navne! Efter at have talt om det i et halvt år blev vi endelig enige! Og jeg fik min vilje, ikke noget navn der starter med M... haha... mandens datter og fire nevøer starter med M så dekanen jeg simpelthen ikke få mig selv til...

Jeg siger så at jeg er vild med navnet Oliver... :shower Manden er ikke i tvivl og siger at det er da det som det skal være.. så sagde jeg at det er da det, det bliver.. så fik jeg bobler til gengæld af bly. .. haha.. selvfølgelig nok bare tilfældet men nu meget sødt... enten hader bly navnet eller elsker det og også bliver der protesteret fordi det er en pige... haha...

men pigenavne blev vi så også meget hurtig enige om at skulle være Stefanie... :shower

Utroligt det pludselig blev så nemt at vælge nu når vi har diskuteret frem og tilbage og for og imod i et halvt år.. haha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi skulle enige om navne! Efter at have talt om det i et halvt år blev vi endelig enige! Og jeg fik min vilje, ikke noget navn der starter med M... haha... mandens datter og fire nevøer starter med M så dekanen jeg simpelthen ikke få mig selv til...

Jeg siger så at jeg er vild med navnet Oliver... :shower Manden er ikke i tvivl og siger at det er da det som det skal være.. så sagde jeg at det er da det, det bliver.. så fik jeg bobler til gengæld af bly. .. haha.. selvfølgelig nok bare tilfældet men nu meget sødt... enten hader bly navnet eller elsker det og også bliver der protesteret fordi det er en pige... haha...

men pigenavne blev vi så også meget hurtig enige om at skulle være Stefanie... :shower

Utroligt det pludselig blev så nemt at vælge nu når vi har diskuteret frem og tilbage og for og imod i et halvt år.. haha...

 

Dejligt med enighed  :7himmel

 

På lørdag skal vi kønsscannes, så derefter går vi i gang med en snak om navne - indtil nu har vi bare fortalt hinanden om de navne vi godt kunne lide. Jeg tror, vi får lidt problemer om at nå til enighed. Men så må det tage den tid det tager - vi beslutter nok ikke noget endeligt før baby er ude  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med enighed  :7himmel

 

På lørdag skal vi kønsscannes, så derefter går vi i gang med en snak om navne - indtil nu har vi bare fortalt hinanden om de navne vi godt kunne lide. Jeg tror, vi får lidt problemer om at nå til enighed. Men så må det tage den tid det tager - vi beslutter nok ikke noget endeligt før baby er ude  :wub

Vi vil jo ikke vide kønnet så vi skulle jo gerne nå til enighed om to navne... Hæhæ..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi skulle enige om navne! Efter at have talt om det i et halvt år blev vi endelig enige! Og jeg fik min vilje, ikke noget navn der starter med M... haha... mandens datter og fire nevøer starter med M så dekanen jeg simpelthen ikke få mig selv til...

Jeg siger så at jeg er vild med navnet Oliver... :shower Manden er ikke i tvivl og siger at det er da det som det skal være.. så sagde jeg at det er da det, det bliver.. så fik jeg bobler til gengæld af bly. .. haha.. selvfølgelig nok bare tilfældet men nu meget sødt... enten hader bly navnet eller elsker det og også bliver der protesteret fordi det er en pige... haha...

men pigenavne blev vi så også meget hurtig enige om at skulle være Stefanie... :shower

Utroligt det pludselig blev så nemt at vælge nu når vi har diskuteret frem og tilbage og for og imod i et halvt år.. haha...

Skønt at det bare føles RIGTIGT :) 

Og som sagt, så blir det bare så spændende om det er en lille Oliver eller en lille Stefanie som kigger ud til november :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter kønsscanning har vi snakket pigenavne.  :wub  Lige nu er der 5 på listen.

Maia

Kaia 

Lillie 

Ava

Kiki

 

Ava og Kiki er nok mest mig der er til  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu da vi ved, at der er en lillebror i maven, er vi begyndt på den seriøse navnesnak. Vi har begge den holdning, at vi ikke (nødvendigvis) skal have navnet på plads inden babyen kommer, men vi vil gerne have et par navne i spil. Så vi er i en slags smagsperiode  :wub

 

Pt. har vi:

Sejr

Hektor

Vitus

Pelle

Eskil

Visti

Falke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er listen:

Alma

Alva

Alba

Alberte

Anna

Ella

Ellie (far)

Emma

Hannah

Vigga

Wilma

Willa

Viggo

Hugo (far)

Nå vi venter en pige :kuller

Med vores liste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet sådan et her navnebarometer, som vi så kan kigge på løbende: ændre rækkefølge, bytte ud osv. På den måde behøver vi ikke snakke navne hele tiden, og så kan storebror også følge med i hvilke navne, der er i spil. Han må gerne komme med forslag, men det er de voksne der bestemmer  :D

post-11548-0-94836300-1432494731_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå vi venter en pige :kuller

Med vores liste ville det have været nemmere at finde et drengenavn :D

Jeg tror det bliver rigtig svært denne gang!

Listen ser sådan ud lige nu:

Alma

Alva

Milla

Sofia

Wilma

Willa

 

Jeg synes, Alva og Wilma er SKØNNE!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet sådan et her navnebarometer, som vi så kan kigge på løbende: ændre rækkefølge, bytte ud osv. På den måde behøver vi ikke snakke navne hele tiden, og så kan storebror også følge med i hvilke navne, der er i spil. Han må gerne komme med forslag, men det er de voksne der bestemmer :D

Smart ide :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, Alva og Wilma er SKØNNE!!!

Jeg er nok allermest til Alva lige nu :wub Er vild med svenske pigenavne, og det her hed Madickens søde stuepige :)

Min kæreste kan dog ikke lide det, så jeg tror desværre ikke det bliver det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå vi venter en pige :kuller

Med vores liste ville det have været nemmere at finde et drengenavn :D

Jeg tror det bliver rigtig svært denne gang!

Listen ser sådan ud lige nu:

Alma

Alva

Milla

Sofia

Wilma

Willa

Årh Willa :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Willa :kuller

Ja det er også sødt :) Jeg er dog ikke så vild med, at det lyder som et drengenavn i genitiv <_<

"Nej det er Willas bold" (Villads) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også sødt :) Jeg er dog ikke så vild med, at det lyder som et drengenavn i genitiv <_<

"Nej det er Willas bold" (Villads) :rolleyes

Monstro man hører det sådan? Altså jeg ved godt at det lyder ens, men hvis to gik i en skov og jeg pegede og sagde "se et træ" så ville du jo sagtens kunne høre st jeg mente et træ og ikke tallet tre.

Det ville kun være omkring fremmede i hvert fald. Men så må hun klædes i lyserød, så hedder hun jo nok ikke Villads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Monstro man hører det sådan? Altså jeg ved godt at det lyder ens, men hvis to gik i en skov og jeg pegede og sagde "se et træ" så ville du jo sagtens kunne høre st jeg mente et træ og ikke tallet tre.

Det ville kun være omkring fremmede i hvert fald. Men så må hun klædes i lyserød, så hedder hun jo nok ikke Villads.

God pointe ;) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det som jeg umiddelbart troede. Jeg tænkte nemlig straks Aidan fra SaTC ;)

Jeg aner ikke hvem Aidan er i SaTC, og jeg måtte også lige Google hvad det var en forkortelse for :p Men det er også bare to stavemåder af det samme navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi ved det er en pige, så er vi begge helt enige om at hun skal hedde Norah :wub  Men som alle andre i Grønland har vi en masse mellem og efternavne, som vi nu skal blande ind i det på en helst ikke så kikset måde. Jeg har ved giftermål taget hans sidste efternavn Frederiksen, men beholdt mit efternavn som mellemnavn Steenholdt. Men han hedder også Lynge til mellemnavn, som er hans mors efternavn. Da hun ikke er her mere, vil vi gerne ære hendes minde ved at give barnet hendes navn også. Så nu ser det altså ud til hun enten skal hedde:

 

Norah Steenholdt Lynge Frederiksen

 

eller

 

Norah Lynge Steenholdt Frederiksen

 

Hvad synes er mest harmonisk? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi ved det er en pige, så er vi begge helt enige om at hun skal hedde Norah :wub  Men som alle andre i Grønland har vi en masse mellem og efternavne, som vi nu skal blande ind i det på en helst ikke så kikset måde. Jeg har ved giftermål taget hans sidste efternavn Frederiksen, men beholdt mit efternavn som mellemnavn Steenholdt. Men han hedder også Lynge til mellemnavn, som er hans mors efternavn. Da hun ikke er her mere, vil vi gerne ære hendes minde ved at give barnet hendes navn også. Så nu ser det altså ud til hun enten skal hedde:

 

Norah Steenholdt Lynge Frederiksen

 

eller

 

Norah Lynge Steenholdt Frederiksen

 

Hvad synes er mest harmonisk? :)

 

Klart mulighed nr. 2 :)

 

Norah :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart mulighed nr. 2 :)

 

Norah :wub

 

Tak, det synes jeg også. Nu er jeg spændt om manden kan lide det, det vil jo i så fald splitte hans navn op. Plus jeg ved slet ikke om det må splittes på den måde, da Lynge-navnet er et af de der beskyttede der kun må videregives under særlige omstændigheder. jeg måtte for eksempel ikke tage det. Men det må jeg lige finde ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det synes jeg også. Nu er jeg spændt om manden kan lide det, det vil jo i så fald splitte hans navn op. Plus jeg ved slet ikke om det må splittes på den måde, da Lynge-navnet er et af de der beskyttede der kun må videregives under særlige omstændigheder. jeg måtte for eksempel ikke tage det. Men det må jeg lige finde ud af :)

 

Men når din mand hedder det, må han jo gerne give det videre.

 

Medmindre han hedder det med bindestreg til Frederiksen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når din mand hedder det, må han jo gerne give det videre.

 

Medmindre han hedder det med bindestreg til Frederiksen?

 

Nej ingen bindestreg, men må man så godt dele det op med et andet navn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ingen bindestreg, men må man så godt dele det op med et andet navn?

 

Det mener jeg bestemt :)

 

Jeg tror bare ikke, at du må gøre det til et efternavn, hvis det kun er din mands mellemnavn.

 

Men du må ikke hænge mig op på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mener jeg bestemt :)

 

Jeg tror bare ikke, at du må gøre det til et efternavn, hvis det kun er din mands mellemnavn.

 

Men du må ikke hænge mig op på det ;)

 

Ok, det lyder rigtigt, men vi finde nok under alle omstændigheder ud af det når vi skal snakke med præsten, og der er jo laaang tid til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER