Steenholdt

Har I tænkt på navne ?

118 indlæg i dette emne

Jeg ved det endnu er lidt tidligt, men det kunne være der var nogen af jer, der ligesom os, allerede har fundet navnene til henh. en dreng eller pige? Vi har fra starten været enige om at hvis det bliver en dreng skal han hedder Nor, og hvis det bliver en pige skal hun hedde Norah :wub  Vi har valgt navnene fordi de er forholdsvist sjældne, særligt i Grønland, og selvfølgelig fordi vi synes det er smukke og yndige navne :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det endnu er lidt tidligt, men det kunne være der var nogen af jer, der ligesom os, allerede har fundet navnene til henh. en dreng eller pige? Vi har fra starten været enige om at hvis det bliver en dreng skal han hedder Nor, og hvis det bliver en pige skal hun hedde Norah :wub  Vi har valgt navnene fordi de er forholdsvist sjældne, særligt i Grønland, og selvfølgelig fordi vi synes det er smukke og yndige navne :wub

 

 

Vi er i fuld gang med navnesnak - synes det er så hyggeligt. Min liste med pigenavne er laaaaaaaang, knapt så lang med drengenavne. Ret sikker på det bliver et navn med nordisk karakter/klang og helt sikkert et uden for top 50. Men indtil vi kender kønnet, bestemmer vi os ikke for noget endnu  :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en lang liste med pigenavne denne gang og en kort med drenge.

Tror vi får svært ved at blive enige denne gang, så venter med at begynde diskussionen til vi i det mindste kender kønnet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er listen:

Alma

Alva

Alba

Alberte

Anna

Ella

Ellie (far)

Emma

Hannah

Vigga

Wilma

Willa

Viggo

Hugo (far)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er listen:

Alma

Alva

Alba

Alberte

Anna

Ella

Ellie (far)

Emma

Hannah

Vigga

Wilma

Willa

Viggo

Hugo (far)

Anna :biglove :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååhhhh.... Vi er ikke startet. Vi har snakket løst om det det sidste års tid, men mest bare "hey, det er da meget sødt" :rolleyes

 

Jeg tror (igen) vi får nemmere ved at finde et pigenavn. Drengenavnsmæssigt, vil Jonathan-historien altid spøge <_<

 

Min liste ser sådan her ud (jeg kan ikke Sørens :P)

Dagmar

Esther

Norah (og den stod der faktisk FØR jeg læste Steenholdts liste ;))

 

Jonathan ( :whistling)

Alfred

Albert

Malthe

 

EDIT: Og nu ser jeg, at jeg (igen) har spammet hos november-gruppen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er listen:

Alma

Alva

Alba

Alberte

Anna

Ella

Ellie (far)

Emma

Hannah

Vigga

Wilma

Willa

Viggo

Hugo (far)

 

Tre af pigenavnene har jeg også på min - Alva, Ella og Wilma  :wub  Kæresten vil helst versionen Alma, hvis det skulle være. Men Kaya er hans helt klare favorit. Pt. er mine Svea eller Tone, men tror ikke han er med på dem. Æv!

Af drengenavne, på den kortere liste  :P , er mine yndlings pt. Hektor og Vitus (men det ændrer sig hele tiden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååhhhh.... Vi er ikke startet. Vi har snakket løst om det det sidste års tid, men mest bare "hey, det er da meget sødt" :rolleyes

 

Jeg tror (igen) vi får nemmere ved at finde et pigenavn. Drengenavnsmæssigt, vil Jonathan-historien altid spøge <_<

 

Min liste ser sådan her ud (jeg kan ikke Sørens :P)

Dagmar

Esther

Norah (og den stod der faktisk FØR jeg læste Steenholdts liste ;))

 

Jonathan ( :whistling)

Alfred

Albert

Malthe

 

EDIT: Og nu ser jeg, at jeg (igen) har spammet hos november-gruppen :blush

 

Det gør da slet ingenting. Det er hyggeligt  :yay  Især når der snakkes navne. Esther og Dagmar er også på min liste. De er SÅ fine!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna :biglove :whistling

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååhhhh.... Vi er ikke startet. Vi har snakket løst om det det sidste års tid, men mest bare "hey, det er da meget sødt" :rolleyes

Jeg tror (igen) vi får nemmere ved at finde et pigenavn. Drengenavnsmæssigt, vil Jonathan-historien altid spøge <_<

Min liste ser sådan her ud (jeg kan ikke Sørens :P)

Dagmar

Esther

Norah (og den stod der faktisk FØR jeg læste Steenholdts liste ;))

Jonathan ( :whistling)

Alfred

Albert

Malthe

EDIT: Og nu ser jeg, at jeg (igen) har spammet hos november-gruppen :blush

Du er da så velkommen :kiss

Jeg kan ikke huske Jonathan-historien? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da så velkommen :kiss

Jeg kan ikke huske Jonathan-historien? :unsure

Den er også gaaaaaammel!

 

Jeg har i mange mange år drømt om en Jonathan. Det har jeg nævnt ved lejlighed gennem årene. Da jeg blev gravid med Anna, nævnte jeg det igen og Søren sagde klart nej. Jeg blev ked af det, men accepterede det. Det forhindrede mig (åbenbart) ikke i fortsat at nævne det ind imellem og efter vi vidste Anna var en pige (eller måske var hun faktisk født :chin:), så sagde han, at hvis jeg ikke var blevet ved med at nævne det, så kunne han faktisk måske godt være vendt rundt og synes om det, men det havde jeg ødelagt :blink :( Så lige meget hvad, så vil vi aldrig få en Jonathan, for jeg vil ikke stole på, at Søren ikke sagde ja, for min skyld, men måske alligevel ikke var rigtig fan. Og jeg vil have vi skal være helt enige og lige vilde med navnet. Præcis som vi var det med Anna :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er også gaaaaaammel!

Jeg har i mange mange år drømt om en Jonathan. Det har jeg nævnt ved lejlighed gennem årene. Da jeg blev gravid med Anna, nævnte jeg det igen og Søren sagde klart nej. Jeg blev ked af det, men accepterede det. Det forhindrede mig (åbenbart) ikke i fortsat at nævne det ind imellem og efter vi vidste Anna var en pige (eller måske var hun faktisk født :chin:), så sagde han, at hvis jeg ikke var blevet ved med at nævne det, så kunne han faktisk måske godt være vendt rundt og synes om det, men det havde jeg ødelagt :blink :( Så lige meget hvad, så vil vi aldrig få en Jonathan, for jeg vil ikke stole på, at Søren ikke sagde ja, for min skyld, men måske alligevel ikke var rigtig fan. Og jeg vil have vi skal være helt enige og lige vilde med navnet. Præcis som vi var det med Anna :)

Ah okay <_< Ja det er altså bare surt.

Jeg tror også, at der er nogle navne jeg vil blive ked af ikke at kunne bruge, hvis min kæreste ikke er med på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi faktisk ikke rigtig snakket om det siden jeg blev gravid  :rolleyes  Før det har vi dog snakket lidt, og jeg har et pige navn og J et drengenavn vi hver især er helt vilde med. Dog er vi ikke helt overbeviste om hinandens navne, men heller ikke helt afvisende  :P Jeg er ikke helt klar til bare at beslutte et navn bare fordi vi tidligere har snakket om det. Tænkt hvis vi går glip af det rigtige navn fordi vi ikke har tænkt os om?! Så tror vi skal brainstorme lidt mere på et tidspunkt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en pige igen er helt og aldeles 100 % sikkert at hun skal hedde Saoirse, som udtales Seer-sha. Det er et navn der i forvejen har ligget os nært siden vi blev gravide første gang, hvor vi valgte det fra fordi det ikke staves så ligetil. Efter tabet af vores mindste pige under graviditeten, har det dog fået yderligere betydning da vi før og efter ofte så traileren til Song Of The Sea sammen med vores store datter, som er begyndt at gå rundt at sige Saoirse, klokkerent, og hun taler om pigen i filmen ofte. Og da filmen også handler om tab og sorg og at komme ovenpå igen, så har navnet fået en enorm værdi for os.

En dreng er vi ikke helt enige om navnet til endnu. Vi har begge lidt svært ved at forestille os at vi får en dreng, dels efter to piger, men også fordi vi nåede at indstille os på, at det var en pige vi skulle have næste gang også, men vi fik hende jo aldrig rigtigt. Navne vi har oppe er Aedan, Aran og Cillian lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os har der heller ikke været tvivl om pigenavnet. Vi er begge for mange år siden (før navnet blev populært igen) faldet for Frederikke. Drengenavne er en stor jungle. Vi er ikke rigtig enige på nogen navne der  :blink  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endnu ikke rigtig talt om det. Er på en eller anden mærkelig måde måske lidt bange for at jinxe noget, så den snak tror jeg vi gemmer lidt. Men derfor kan man (læs: jeg) jo godt gå og tænke lidt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Norah er da bare det fineste navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Norah er da bare det fineste navn!

Ja, vi var også rørende enige om at det var det smukkeste navn til en pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi var også rørende enige om at det var det smukkeste navn til en pige :wub

 

Jeg synes også det er rigtig fint :kuller

 

Spændende om I kommer til at skulle bruge det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på jeg får en dreng og de eneste drengenavne jeg er sådan rigtig hooked på er Virgil, Buster, Toba, Sylvester og Atlas.

Af pigenavne er mine to farvoritter Ellie og Johanna. Herudover står Nova, Vilje, Aura, Wilja, Saga, Alberte og Sia  blandt andet også på listen :wub

 

Mellemnavn til en pige bliver Magda (det vil alle vores piger komme til at hedde til mellemnavn), det kommer fra min fantastiske og altomfavnende mormor der i dag er en stjerne på himlen.

 

Vores drengebørn kommer til at hedde Niels eller Ulrik til mellemnavn. Det hed min kærestes skønne far, der desværre tabte den korte kamp mod kræften i sommers.

 

Tænker ikke at Magda, Niels og Ulrik passer med ret mange navne, men for mig er det mindet i at vi fører navnet videre og viser at de ikke er glemt  :biglove   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet ikke kommet til navnene endnu. Hvis vi får en søn, kommer han 90% sikkert til at hedde Arnold. Min mand er så meget fan af Schwarzenegger, at han ikke ville kunne hedde andet :D Pigenavne har jeg ingen idé om endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har (heldigvis) ikke så mange navne - endnu..

Pigenavne er vi enige:

 

Caroline

Laura

(Jeg kan så også godt lide Ellen, men det skal vi slet ikke tale om :( )

 

Drengenavne:

 

Johannes

Anton

 

Vi har ikke snakket dem helt igennem, men det var ikke et klart nej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu da vi har fået at vide at vi venter os en dreng må vi igang med at finde det rette navn til ham. Jeg regner med, at han nok kommer til at hedde Aedan, men vi vælger lige at holde den åben lidt endnu tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu da vi har fået at vide at vi venter os en dreng må vi igang med at finde det rette navn til ham. Jeg regner med, at han nok kommer til at hedde Aedan, men vi vælger lige at holde den åben lidt endnu tror jeg :)

Hvordan udtaler du det? :) "Æjdan"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER