HenrietteHall

Længde på baby og tøj..

17 indlæg i dette emne

Jeg er jo gravid med en lille pige og er selvfølgelig spændt på hvor stor hun er når hun bliver født.. Mine de to ældste var 4200/58 og 4050/55, så nogen gode basser men også ret lange.. Så jeg har ved dem ikke brugt str. 50.. Men er lidt i tvivl om jeg skal købe lidt i 50, for måske er hun mindre end de var, fordi hun er en pige.. Vil gerne have fundet en fin heldragt hun skal have på fra sygehuset, men skal det være 50 eller 56, eller skal jeg tage én af hver størrelse med, for en sikkerheds skyld? Hvad har I gjort og hvad for noget tøj, har jeres pige haft på hjem fra sygehuset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik en stor dreng og derefter en lille pige :) jeg havde ikke købt str 50 pga min knægt startede i 62. Så vi havde en heldragt i str 56 med og lidt i 62.

Men ud kom en pige på 50 cm, så sendte far ud og købe str 50. Men hun fik str 56 småfolk heldragt på hjem, som hun svømmede lidt i. Ville som udgangspunkt tag str 56 med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig i at jeg ville købe heldragt str 56. Synes det er det første de vokser ud af. Asger var 53 cm og passede sin småfolk dragt i str 56 hel perfekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja 56 var også fint til vores pige på 51 cm det var en smule for stort men det var ikke meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god idé :) Jeg har jo heller ikke lyst til at købe en rigtig fin heldragt i str. 50, som hun kun kan have på hjem og så ikke bruger igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde både str. 50+56 med på sygehuset, men str. 50 havde jeg kun købt meget lidt af og brugt, så det ikke var ret dyrt. For ja, de vokser jo sindsygt hurtigt ud af det (men også derfor det er muligt at finde noget rigtig fint brugt, da de jo ikke når at have det på ret meget).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde den fineste dragt i str 56 med fødder i med på sygehuset hun skulle have på hjem. Havde ikke købt noget str 50 kun 56 og op. Så kommer hun ud 3502/56 cm og kunne knap passe den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik en dreng på 51cm - han var i 50 i 3 uger, 56 i 3-4 Uger. Vi havde kun 2 bodyer i 50, så sendte manden ud at købe noget. Han kom hjem i en dragt i 56, og svømmede i den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde for lidt i str 50 da vores søn kom ud og var 50cm lang...men brugte den smule vi havde og ellers gik vi i 56 når det andet skulle vaskes...men tror alligevel han kunne passe 50 i nogle uger..sååå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter var 52 cm og 4330, og jeg havde købt én dragt i 50 og én i 56, da jeg ventede, at hun var stor. Derudover havde jeg fået et par ting i 50 og 56. Hun brugte 50 i halvanden uge og derefter str. 56 i ca. 3 uger (så efter fødslen købte jeg 3 heldragte i bilka, som vi var glade for), og derefter har det været 62 en måneds tid og nu 68 i et par måneder :) Hvis ikke vi havde haft str 50, så tror jeg sagtens vi kunne have hoppet direkte over i 56. Jeg tror derfor, jeg ville satse på at købe nogle få men gode dragte i str. 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg selv har købt er i str 56, og så kan jeg se at der er lidt 50'er tøj i arvebunken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte kun 56 et par uger til vores datter, hun kunne slet ikke være i str. 50. Hun var så også 56 cm og 4808 g, så hun ikke et nips

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste startede i 62, min yngste startede i 56 - jeg ville tage både 56 og 62 med, nu hvor du tidligere har fået store børn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter vejede 3.500g og målte 52 cm ved fødslen, og hun brugte str. 50 de første 4 uger. Vi havde både str. 50 og 56 med på hospitalet, men hun svømmede i det hele, så der passede str. 50 trods alt noget bedre:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten..

 

Vi havde fået sådan en dragt her fra Pigeon Organics. Virkelig lækker og rigtig smart idet fødderne kan foldes ind.. eller op.. eller hvad man nu kalder det. Ihvertfald bliver babyfødderne ikke kolde. Vi havde en i str. 0-5 mdr og den var rigtig fin til storebror ( 3500), og til lillesøster som vi vidste var mindre havde vi købt den str der hedder newborn. 

 

http://www.littlegreenpeople.dk/shop/8-heldragter/43-pigeon-organics-heldragt---pindsvin-blomme/

 

Vi synes egentlig at de var rigtig smarte, da de begge kunne bruge den rigtig længe, og da vi synes at de var lidt for lange til at lukke fødderne inde, så åbnede vi bare op og så var det en almindelig heldragt.

 

 

Mvh

 

Msek

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten..

 

Vi havde fået sådan en dragt her fra Pigeon Organics. Virkelig lækker og rigtig smart idet fødderne kan foldes ind.. eller op.. eller hvad man nu kalder det. Ihvertfald bliver babyfødderne ikke kolde. Vi havde en i str. 0-5 mdr og den var rigtig fin til storebror ( 3500), og til lillesøster som vi vidste var mindre havde vi købt den str der hedder newborn. 

 

http://www.littlegreenpeople.dk/shop/8-heldragter/43-pigeon-organics-heldragt---pindsvin-blomme/

 

Vi synes egentlig at de var rigtig smarte, da de begge kunne bruge den rigtig længe, og da vi synes at de var lidt for lange til at lukke fødderne inde, så åbnede vi bare op og så var det en almindelig heldragt.

 

 

Mvh

 

Msek

Den ville jeg ønske at jeg havde set mens mine var helt små :wub De er da for lækre! (og kan se nogle af dem er på tilbud nu ;)). Men tænker at der går lidt af det smarte af dem, når baby er ved at være så stor som min? (han er 7,5 mdr nu - og ville så nok købe den der hed 12-18 mdr, da jeg ville være i tvivl om hvor længe han kunne bruge 6-12 mdr størrelsen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er død smarte.. Mener at jeg engang så et størrelseskema på dem, vidst nok på den hjemmeside der. Men smarte er de. Vi har været glade for dem som både natdragt og hyggedragter i weekenden.. Jeg fik nyhedsbrev for et stykke tid siden, og der kommer vidst nye designs i april, men kan ikke lige finde mailen nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER