Elisamus

Str 44, hvor i Aalborg

34 indlæg i dette emne

Hej bk

Vores datter og jeg er pt indlagt fordi hendes fødsels vægt var 2400 g. Og lige nu bruger vi str 44 inde på sygehuset så derfor vil jeg jo gerne have et sæt tøj til hende i str 44 så hun kan få et sæt på som passer hende når vi skal hjem engang. Men hvor i Aalborg midtby kan jeg finde baby tøj str 44?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

babysam er mit bedste bud. Det ligger på boulevarden.

 

Måske også salling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Name it i Bispensgade har str. 44

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så noget i hogm i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Name it plejer at ha det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en bette fis, håber alt er ok :kram

Jeg er riiiimelig sikker på, at jeg har ser str 44 i BS på boulevarden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en bette fis, håber alt er ok :kram

Jeg er riiiimelig sikker på, at jeg har ser str 44 i BS på boulevarden :)

Ja hun er lille en, og er enda født i uge 39+3. Hun er fra i mandags så i morgen har været indlagt i en uge og bare tanken om at vi nok skal indlagt hele næste uge er bare ubærlig. Vi er gang med utrapning af sonden og der er 5 trin og umiddelbart så er man på hvert trin i 2 dage og det er hendes vægt der afgør om vi kan skifte til næste trin... Ork jeg synes det virker håbløst det hele. Jeg ammer hver 3. Time (dog tager sygeplejskerne den kl 4 om natten) og efter hver amning så malker jeg ud. Synes ikke jeg laver andet end at skifte hende, sommer og malker ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun er lille en, og er enda født i uge 39+3. Hun er fra i mandags så i morgen har været indlagt i en uge og bare tanken om at vi nok skal indlagt hele næste uge er bare ubærlig. Vi er gang med utrapning af sonden og der er 5 trin og umiddelbart så er man på hvert trin i 2 dage og det er hendes vægt der afgør om vi kan skifte til næste trin... Ork jeg synes det virker håbløst det hele. Jeg ammer hver 3. Time (dog tager sygeplejskerne den kl 4 om natten) og efter hver amning så malker jeg ud. Synes ikke jeg laver andet end at skifte hende, sommer og malker ud.

Jeg kender det alt for godt.

Kæmpe :kram

For mig var det et ekstremt stort lyspunkt, at Jeg fik lavet det hårde arbejde med amningen under god vejledning, så jeg kunne slappe af i det når jeg kom hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun er lille en, og er enda født i uge 39+3. Hun er fra i mandags så i morgen har været indlagt i en uge og bare tanken om at vi nok skal indlagt hele næste uge er bare ubærlig. Vi er gang med utrapning af sonden og der er 5 trin og umiddelbart så er man på hvert trin i 2 dage og det er hendes vægt der afgør om vi kan skifte til næste trin... Ork jeg synes det virker håbløst det hele. Jeg ammer hver 3. Time (dog tager sygeplejskerne den kl 4 om natten) og efter hver amning så malker jeg ud. Synes ikke jeg laver andet end at skifte hende, sommer og malker ud.

:kram :kram :kram

Håber at hun snart tager på og at der kommer gang i mælke produktionen! Så du ikke behøver malkeud efter hver amning.

Hvis det har interesse har jeg 2 heldragter og 2 bodystockinger fra IdaT i unisex farve billigt tilsalg. Du kan se dem under køb og salg ➡ babydreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun er lille en, og er enda født i uge 39+3. Hun er fra i mandags så i morgen har været indlagt i en uge og bare tanken om at vi nok skal indlagt hele næste uge er bare ubærlig. Vi er gang med utrapning af sonden og der er 5 trin og umiddelbart så er man på hvert trin i 2 dage og det er hendes vægt der afgør om vi kan skifte til næste trin... Ork jeg synes det virker håbløst det hele. Jeg ammer hver 3. Time (dog tager sygeplejskerne den kl 4 om natten) og efter hver amning så malker jeg ud. Synes ikke jeg laver andet end at skifte hende, sommer og malker ud.

:kram Puha, jeg kan godt huske, hvor strengt det var at være indlagt og være i det der amme-malke-marathon og vi kom endda hjem efter en uge. Det er så hårdt! :kram2 Men det skal nok blive godt, promise! :kiss Og tillykke med hende :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er pisse hårdt at være indlagt med lille baby... spiser hun ok ved dig? og kontrolvejer i før og efter amning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er pisse hårdt at være indlagt med lille baby... spiser hun ok ved dig? og kontrolvejer i før og efter amning?

For hver dag der går spiser hun bedre og bedre... Og i dag går det forrygende. Nej vi vejer kun hver 2. Dag så i morgen skal hun vejes igen. I går rykker vi til trin 2 i komme af med sonden projektet ( der er 5 trin) så nu får kun 50% af døgn mængden på sonde resten ved mig, men fordi hun har spist så godt så har vi måtte give mindre end de 50% på sonde fordi hun blev så mæt.

Men fik lige et melt dawn i går aftes, vi var 4 på min stue, mennesker alle vegne, der er ingen steder man være sig selv heller ikke på wc og tanken om at skulle være her en uge-14 dage mere kunne jeg bare ikke klare. Så Sygeplejesken foreslog hvad med at komme hjem og sove i nat, og det gjorde jeg. Så de klarede 2 måltider på sonden med min udmalket mælk og jeg kom hjem og kunne putte med min mand. Det var så fantastisk. Vi var godt nok først hjemme omkring kl 23 og kørte igen kl 6.15 så jeg kunne være herinde til kl 7 amning men det var bare befriende at se mine elskede heste igen, snakke med katten, og gå i bad hjemme hos mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Herning har man ikke det trin-system.

Der kontrolvejer man ved hver amning (før og efter) så man kan se hvor meget hun tager ved brystet. Og så supplerer man i sonde med resten hvis hun ikke tager et fuldt måltid.

Håber snart i kan komme hjem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Herning har man ikke det trin-system.

Der kontrolvejer man ved hver amning (før og efter) så man kan se hvor meget hun tager ved brystet. Og så supplerer man i sonde med resten hvis hun ikke tager et fuldt måltid.

Håber snart i kan komme hjem :kram2

I Aalborg er de tilbageholdende med at veje så tit, da de frygter at det presser moren for hårdt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Aalborg er de tilbageholdende med at veje så tit, da de frygter at det presser moren for hårdt :(

Presser... hvordan? det tror jeg ikke helt jeg forstår :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Presser... hvordan? det tror jeg ikke helt jeg forstår :unsure

Hvis Klaudia skulle vejes før og efter hvert måltid så ville jeg da få stress, tænk nu hvis hun ikke spiste nok ved mig. Så egenlig er det okay men kun vejning hver 2. Dag, dog kunne det være dejligt at nogle børn blev vejet 1 gang om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går vejede hun 2449 så hun har taget 45 g. På, på 2 dage, så den nye plan er at hun har taget ca 40 g eller derover på så går vi over på ren amning. Yeah. Så et skridt tættere på at komme hjem. I går fik vi et familie rum så nu er hendes far blev indlagt sammen med os, og hvor det bare fedt at kunne sove sammen igen. I dag er dag nr 10 i vores indlæggelse.

Hmm mon ikke jeg skulle lave mig en mor tråd i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg bare fordi jeg er nysgerrig :p

Hvordan regner i så døgnmængden ud, nå hun ikke bliver kontrolvejet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg bare fordi jeg er nysgerrig :p

Hvordan regner i så døgnmængden ud, nå hun ikke bliver kontrolvejet?

Så vidt jeg ved er den udregnet ud fra hendes fødsels vægt. Hun bliver vejet hver 2. Dag og så vurdere forældrene om den mængde der skal gives på sonden er den rigtige. Nogle gange har vi givet mindre fordi vi kunne mærke at hun var mæt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg tror Sarah mener er at når man vejer dem før og efter et måltid, så kan man se hvor meget de har spist, det er ikke for at tjekke hvor meget de tager på Men om de får de mængder de skal have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg tror Sarah mener er at når man vejer dem før og efter et måltid, så kan man se hvor meget de har spist, det er ikke for at tjekke hvor meget de tager på Men om de får de mængder de skal have :)

Nemlig... havde hun eks. Taget 40 gram på efter en amning, så havde hun jo spist 40ml hos mig. Og så kunne man supplere op til den mængde der var regnet ud pr. Måltid. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Klaudia er jo heller ikke præmature så mængden betyder jo nok heller ikke helt så vigtigt som for Liff. Der må det afgørende være at hun tager på. Jeg synes det lyder som en god løsning med hver anden dag til kontrol og så i selv får føling med, hvor meget hun har brug for.

Håber du finder noget fint tøj til hende :kram og at I snart må komme hjem og være jer selv :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Klaudia er jo heller ikke præmature så mængden betyder jo nok heller ikke helt så vigtigt som for Liff. Der må det afgørende være at hun tager på. Jeg synes det lyder som en god løsning med hver anden dag til kontrol og så i selv får føling med, hvor meget hun har brug for.

Håber du finder noget fint tøj til hende :kram og at I snart må komme hjem og være jer selv :kram2

Ja det vigtigt at huske at hun ikke er præmature, hvilket man nogen gange glemmer når man nu er indlagt. Jeg håber lidt at jeg på lørdag kan finde et sæt til hende, tror det bliver babysam. Nu hvor vi er på en familie stue så betyder det ikke så meget om vi skal blive herinde en dag ekstra eller 2. Men da jeg boede på 4-mands stue var det en anden snak. Men sef. Glæder jeg mig til at hjem i min egen seng. Det bliver fantastisk. Efterhånden har vi fået en god fornemmelse af hendes signaler under amning så ved sidste måltid fik hun kun suppleret med 5 ml. På sonden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Klaudia er jo heller ikke præmature så mængden betyder jo nok heller ikke helt så vigtigt som for Liff. Der må det afgørende være at hun tager på. Jeg synes det lyder som en god løsning med hver anden dag til kontrol og så i selv får føling med, hvor meget hun har brug for.

Håber du finder noget fint tøj til hende :kram og at I snart må komme hjem og være jer selv :kram2

Det er skam heller ikke fordi jeg betvivler måden det bliver gjort på ;) - er bare nysgerrig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skam heller ikke fordi jeg betvivler måden det bliver gjort på ;) - er bare nysgerrig!

Jeg ville faktisk gerne have haft vejet Im før og efter hver amning, men det var simpelthen ikke en mulighed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER