Guest Felixmor

Afviser flasken

17 indlæg i dette emne

Asger nægter mere og mere flasken. Har prøvet at skifte sætter men det hjælper i hvert fald ikke meget. Han elsker sin 3 daglige fast føde og får vand af kop men det bliver jo ikke til meget væske. I dag bliver hans flaske ration mellem 250 og 350 ml alt efter om han gider og gøre den flaske færdig han er ved at få inden han puttes. Er det mon nok....

Til dem der er på fra mobilen kan jeg lige oplyse at han er 6 mdr gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan er konsistensen på hans grød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er konsistensen på hans grød?

Tyk grød og mos lavet med en gaffel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki men har han våde bleer og kommer fint af med sin afføring, så er det vel fint.

Ellers kan du måske lave hans flaske lidt mere fortyndet han får jo fint den næring han skal have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han er glad for st drikke af kop hvad så med at hælde mælken op i en kop og lade ham drikke derfra så ofte han gider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige prøv at putte mælken i en kop og se om ikke det hjælper

Og ellers så er det vigtigt at huske at under 400 ml mm/mme om dagen skal du give jern-tilskud. Det er i hvert fald hvad min SP har sagt til mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige prøv at putte mælken i en kop og se om ikke det hjælper

Og ellers så er det vigtigt at huske at under 400 ml mm/mme om dagen skal du give jern-tilskud. Det er i hvert fald hvad min SP har sagt til mig

Den med jern et lige blevet droppet i de nye anbefalinger der kom i januar eller februar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med jern et lige blevet droppet i de nye anbefalinger der kom i januar eller februar :)

What she Said. Det er kun præmatur-børn der stadig ska ha jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med jern et lige blevet droppet i de nye anbefalinger der kom i januar eller februar :)

Nemlig. Det er nu ikke et problem får der er jo også masser af mme i hans grød og mos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam havde også en periode for er par måneder siden (som vidst passer meget godt med alderen), hvor han ikke ville have flasken. Vi blev ved med at tilbyde, men lavede mindre flasker, så spildet ikke var så stort og så vendte han stærkt tilbage. Nu drikker han en hel flaske ved sengetid, så jeg er glad for at vi blev ved med at tilbyde ham det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam havde også en periode for er par måneder siden (som vidst passer meget godt med alderen), hvor han ikke ville have flasken. Vi blev ved med at tilbyde, men lavede mindre flasker, så spildet ikke var så stort og så vendte han stærkt tilbage. Nu drikker han en hel flaske ved sengetid, så jeg er glad for at vi blev ved med at tilbyde ham det :)

Det er lige præcis det jeg gør. Må jo bare køre på, holde øje med hans bleer og at hans bløde plet ikke bliver nedsunken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis det jeg gør. Må jo bare køre på, holde øje med hans bleer og at hans bløde plet ikke bliver nedsunken.

Ja og så tilbød vi vand i kop ved alle måltider, som vi også normalt gør :) ingen dehydrering her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag talt med sundhedsplejersken.

Han skal helst have 750 ml mme i døgnet inkl det der er i maden indtil han er 9 mdr. Men der er nogle børn, der bare er mere til skemad så hvis jeg bare får 500 ml mme inkl det i maden så er det ok. Så det er heldigvis helt ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sundhedsplejerske sagde ellers at de bare skal have ml 500-750 ml. Og vores unger er lige gamle :)

Bare de der sundhedsplejersker kunne være enige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sundhedsplejerske sagde ellers at de bare skal have ml 500-750 ml. Og vores unger er lige gamle :)

Bare de der sundhedsplejersker kunne være enige ;)

Tror de er meget enige faktisk. Anbefalingen er 750 ml men hun siger jo netop at han sagtens kan klare sig med 500 ml ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre! Så kan vi være mere trygge hvis Leonora skulle finde på det samme (og jeg så kan huske tråden ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det først fra 6 mdr de anbefalinger? Spørger fordi Karla (lidt over 5 mdr.) endelig er blevet rigtig glad for grøden og tager et par gode portioner om dagen, hvilket selvfølgelig betyder mindre appetit til flaskemåltiderne. Ved I hvad anbefalingen lyder på når de er lidt yngre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER