Camillat

Oil pulling - skylle tænder i olie

24 indlæg i dette emne

Ja, det har jeg gjort idag, hihi :)

Det kommer sig af, at jeg har hørt begrebet nævnt nogle gange og læste så tilfældigt om en, der havde fået det bedre fysisk efter at have startet med Oil pulling.

De sidste mange måneder har vi haft nogle issues i min familie, så jeg har haft meget at tænke på. Det manifester sig fysisk i mine bihuler og fordøjelse. Så da jeg læste om det og i forvejen pønser på en fertilitets-detox og efterfølgende boost, så tænkte jeg "hvorfor ikke". Min tandpleje er uden flour, for jeg har haft stofskifteissues og så bør man undgå det. Jeg skyller i saltvand, bruger tungeskraber og er nok lidt alternativ 60 % af tiden hvad angår mundhygiejnen ;)

Så nu vil jeg skrive om projektet herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine tænder idag, ha ha :)

post-2587-0-22821500-1427384510_thumb.jp

De skulle gerne blive mere hvide af det...

Og jeg skal nok skrive lidt om hvordan og hvorledes og hvorfor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stedfar fortalte mig en dag vi stod i køkkenet at hans tandlæge har sagt han kan smøre koldpresset kokosolie (den der er fast ved stuetemp) på gummerne, det skulle virke mod hans paradentose  :) Det er så eneste gang jeg ellers har hørt noget lignende. Jeg bruger kokosolien til at stege pandekager og hjemmelavede kylling nuggets og den slags i...

 

Held og lykke med projekt sundere tænder osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist en del LCHF'ere der direkte børster tænder i kokosolie... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, at der er nogle, der børster tænder i krokodille :) jeg vil nu helst børste det af, men altså...

Kokosolie er anti-septisk og svampedræbende, så det lyder ikke mærkeligt at set kan afhjælpe :)

Mine tænder har været ret rene i det idag.... Jeg skyller med saltvand også efter tandbørstning morgen og aften. Det skulle gøre så godt. Altså ikke vildt salt, ellers "sidder" det i munden længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, at der er nogle, der børster tænder i krokodille :) jeg vil nu helst børste det af, men altså...

Kokosolie er anti-septisk og svampedræbende, så det lyder ikke mærkeligt at set kan afhjælpe :)

Mine tænder har været ret rene i det idag.... Jeg skyller med saltvand også efter tandbørstning morgen og aften. Det skulle gøre så godt. Altså ikke vildt salt, ellers "sidder" det i munden længe

Åh en sød autocorrect (går jeg ud fra)... kan slet ikke læse resten af dit indlæg for jeg har de sjoveste billeder i hovedet nu  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ser ikke dårligt ud :)

Jeg har tænkt mig at investere i Healthy Gumdrops fra Living Libations og måske et af deres andre tandplejeprodukter... Men indtil jeg får det gjort, så bruger jeg faktisk natron af og til og kommer lidt MSM pulver ved. Jeg har pebermynte på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha Saga!!! Åh jeg bruger pt kun telefon og uden læsebriller sniger der sig åbenbart krokodiller ind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha Saga!!! Åh jeg bruger pt kun telefon og uden læsebriller sniger der sig åbenbart krokodiller ind ;)

Ahhh det forklarer æ, ø og å :D

Følger spændt med herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhh det forklarer æ, ø og å :D

Følger spændt med herinde.

 

Ha ha - ja! Det er min mobil jo dygtig til og fra computeren virker wifi kun i korte perioder ad gangen spredt ud paa dagen. Nu er jeg paa fra computeren, men om den virker om 5 min, det vides ikke... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd! Det er så meget skodtandpasta på markedet.

Jeg har også hørt godt om kokosolie som tandpasta...overvejer selv at bruge det. Jeg vil starte med at bruge det som ansigtscreme :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt glad for kokos olie som ansigtscreme, men mix af Jojoba, mandel og en tredje er noget bedre :)

Vi løb tør for kokosolie forleden, fordi Noah fik lyst til at spise det med en lille ske, ha ha. Så må lige have anskaffet et nyt glas så eksperimentet kan fortsætte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg kom fra det, fordi jeg loeb toer for kokosolie og vores olivenolie er ret staerk, saa den var lige lovlig skrap  :blink

 

Jeg goer det ikke hver dag, fordi jeg glemmer det. Men jeg goer det og mine taender er renere, meget mindre plak i loebet af en dag og meget nemmere at boerste rene. 

Om jeg har faaet nogle andre fordele ud af det, det ved jeg saamaend ikke... Jeg tror, jeg skal vaere mere vedholdende for at kunne sige noget om det. 

 

Men det kan anbefales! Bare det at taenderne er renere, det er virkelig skoent  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan hør du sådan helt lavpraktisk? Børster du tænder med tandpasta også eller???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan hør du sådan helt lavpraktisk? Børster du tænder med tandpasta også eller???

 

Ha ha, jamen, vi bruger ikke traditionelt tandpasta... Vi bruger Biorepair og jeg bruger ogsaa bagepulver... Ikke at det smager ret godt. 

 

Jeg kommer olie og munden og saa er det ikke noget med at voldgurgle og mosle rundt, for det er haardt i lang tid! Saa spytter jeg ud og skyller efter med meget varmt vand. Ogsaa boerster jeg taenderne med Biorepair eller toerboerster dem bare. Og jeg skyller altid med saltvand. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, jamen, vi bruger ikke traditionelt tandpasta... Vi bruger Biorepair og jeg bruger ogsaa bagepulver... Ikke at det smager ret godt.

Jeg kommer olie og munden og saa er det ikke noget med at voldgurgle og mosle rundt, for det er haardt i lang tid! Saa spytter jeg ud og skyller efter med meget varmt vand. Ogsaa boerster jeg taenderne med Biorepair eller toerboerster dem bare. Og jeg skyller altid med saltvand.

Tak :kiss jeg overvejer det stadig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss jeg overvejer det stadig!!

 

Vi kan jo starte for alvor sammen, hvis du vil - en 30 day oil pulling challenge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan jo starte for alvor sammen, hvis du vil - en 30 day oil pulling challenge :)

Ha ha fristende. Men lige nu er overskuddet minimalt så det ville først blive efter fødslen og tænker du gerne vil igang nu for et boost af kroppen inden graviditet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha fristende. Men lige nu er overskuddet minimalt så det ville først blive efter fødslen og tænker du gerne vil igang nu for et boost af kroppen inden graviditet?

 

Ah, jeg har lige faaet ne tand trukket ud idag, saa dte kan godt vente lidt endnu ;) 

 

Men ja, foer en graviditet vil jeg da gerne naa at booste kroppen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende... Jeg så denne tråd i går aftes, og har nu både i morges og her til aften børstet tænder i kokosolie. Jeg har en rigtig led visdomstand og generelt dårligt tandkød, så jeg er spændt på om jeg mærker en ændring. Min mor har paradentose, og det er jo desværre arveligt.

I øvrigt var det slet ikke så klamt som jeg havde forestillet mig - og mine tænder føles rene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er ikke klamt, synes jeg heller ikke :) 

 

Jeg har ikke rigtig kunnet gurgle, fordi jeg har faaet en tand trukket ud. Jeg har dog fulgt min generelle, daglige tandpleje:

 

Skylle i saltvand

Skrabe tunge med tungeskraber

Boerste taender, evt. toerboerstning med boerste og efterboerstning med elektrisk

Tandtraad

Skylle i saltvand

 

- og saa en klorhexidinoploesning pt pga tanden, eller manglen paa samme... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER