Pada

Skostørrelse ca halvandet år?

12 indlæg i dette emne

Hej tøser :lovebk

 

Jeg skal snart finde nogle sneakers og sandaler til Elliot, men jeg er meget i tvivl om hvilken størrelse jeg skal købe. Jeg har brugt babyklars fodmåler til at finde ud af størrelsen, og når jeg bruger den og lægger halvanden cm til i voksetillæg, så skal han bruge størrelse 24,5… Er det ikke lidt vildt når man er halvandet? Han har str. 22 og 23 i vuggestuen, og jeg har lige taget sålen ud og sat på hans fod. Der er ikke meget at voksetillægget tilbage, men det er jo også vinterstøvlerne, så de er ude af sæson lige om lidt. 

Elliot har arvet to par sneakers fra sin fætter (kørestolsbruger, så de er ikke "gået" i) i str 25… Jeg prøvede dem på ham idag, og de er da store, men jeg tror ikke der er ret meget mere end halvanden cm fra hans storetå til spidsen af skoen.. Hvad siger i? Og hvilken størrelse bruger jeres børn/brugte de i den alder?

 

Tak! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er meget forskel fra mørke til mærke - også inde for samme mærke. Synes generelt sneakers har tendens til at være små i størrelsen. Silke Elia har pt sko i str 23-25 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay.. Så må vi jo bare prøve os frem. Synes bare virkelig det er svært når han ikke kan sige til om de sidder godt på foden eller om de gnaver nogle steder  :unsure  Men det er vel okay at de er lidt for store? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke skostørrelse og alder følges på samme måde som tøj. I Mies DP er der i hvert fald enorm forskel på fodtøjets størrelse selvom de 3 af børnene er født mellem den 16 august og 1 september 12. Så det med at måle er den eneste rigtige måde at gøre det på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke skostørrelse og alder følges på samme måde som tøj. I Mies DP er der i hvert fald enorm forskel på fodtøjets størrelse selvom de 3 af børnene er født mellem den 16 august og 1 september 12. Så det med at måle er den eneste rigtige måde at gøre det på :)

 

Det giver jo også god nok mening - der er jo også stor forskel på skostørrelser hos voksne :) Synes bare det virkede så voldsomt hvis han kan bruge de sneakers fra min nevø allerede. Dem har min nevø jo næsten lige brugt, og han er 5! Men okay, det kan være han bare har små fødder. Det har hans mor i hvert fald!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver jo også god nok mening - der er jo også stor forskel på skostørrelser hos voksne :) Synes bare det virkede så voldsomt hvis han kan bruge de sneakers fra min nevø allerede. Dem har min nevø jo næsten lige brugt, og han er 5! Men okay, det kan være han bare har små fødder. Det har hans mor i hvert fald!

str 24-25 i sko er den mindste str i H&Ms webshop når du går ind på tøj str 92-140 og søger på sko så han må virkelig have små fødder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

str 24-25 i sko er den mindste str i H&Ms webshop når du går ind på tøj str 92-140 og søger på sko så han må virkelig have små fødder ;)

 

Det må han have.. Nå, jamen så passer det jo godt nok! :) Hans mor bruger 34-35 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er bare forskel på børns fodstørrelser :)

Da Albert var omkring 1 år brugte han str 22 nu er han lidt over 2 1/2 og bruger str 28-29, han har bare store fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever næsten altid, at når jeg måler hjemmefra, passer det ikke, når jeg kommer ud i butikken. Da vi købte sko til Karla sidst målte jeg hende til en 24, men de var alt for løse til hende, hvor en 23 passede perfekt. Da hun var på Elliots alder brugte hun str. 20-21, så alder er sjældent et godt prej. 

Dessuden er der jo stor forskel på pasformen af de forskellige sko, og nogle sko sidder helt forkert på Karla, mens andre nærmest kun kan gå i det mærke. Så det er om at komme ud og prøve sig frem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det er noget a la det samme som Valdemar havde da han var 1,5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må prøve mig frem. Har to par sneakers i str 25, og jeg kan da godt se at der er ret stor forskel på størrelsen! Tak for jeres svar piger - nu blev jeg lige forsikret om at Elliot i hvert fald ikke har unormalt kæmpe plader ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er knap 19 måneder og er lige ved at vokse ud af str 21.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER