jullemulle84

plukveer

14 indlæg i dette emne

har i andre også plukveer? jeg må indrømme jeg på en eller anden måde nyder at have dem, det gjorde jeg også ved de andre to tøser, det føles lidt som en bekræftigelse på at der sker noget i maven :-) og samtidig når maven bliver så stram, så føles det nærmest som om jeg kan mærke bebs helt uden på :-)

 

det sjoveste er nok at selvom jeg kun er godt halvvejs, så får maven simpelthen den sjoveste form når det sker, den bliver nærmest som en aflang pølse under navlen, se evt billederne hehe.. hvad med jer? får i også sjove maver?

post-11060-0-28058800-1427294371_thumb.j

post-11060-0-09270200-1427294383_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor ser det vildt ud!! Har ikke haft nogen plukveer endnu, så det blir lidt spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har masser af plukveer, flest når jeg arbejder fysisk hårdt, som i haven. Ser det som et tegn på at nu må jeg slappe lidt af, men osse som et sundhedstegn. Havde ingen plukveer eller gener generalt i min første graviditet, denne graviditet er heeeelt anderledes. Har plukveer, kvalme, svimmelhed, umenneskelig træthed. Osv. Vi venter en lille pige <3 sidst var det en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det sjovt ud :)

Jeg har endnu ikke mærket plukveer, ihvertfald ikke hvad jeg ved af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået plukveer et godt stykke tid nu. Men aldrig oplevet at maven ser sådan ud som på dine billeder. Det ser sjovt ud. ;)

Sidst da min mands kamarat var på besøg fik jeg plukveer, og ligget noget uroligt på sofaen. For vennen spurte om det var noget galt. Jeg fortalte ham at det bare var plukveer. Han fik det mærkeligste ansigts udtryk. Han så ud som om, jeg lige havde fortalt at jeg var begyndt at føde midt på sofaen. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået plukveer et godt stykke tid nu. Men aldrig oplevet at maven ser sådan ud som på dine billeder. Det ser sjovt ud. ;)

Sidst da min mands kamarat var på besøg fik jeg plukveer, og ligget noget uroligt på sofaen. For vennen spurte om det var noget galt. Jeg fortalte ham at det bare var plukveer. Han fik det mærkeligste ansigts udtryk. Han så ud som om, jeg lige havde fortalt at jeg var begyndt at føde midt på sofaen. :D

hvor skægt manden herhjemme har heller ikke vænnet sig til udtrykket plukveer, selvom det er 2. gang, så ser han nu lidt sjov ud i hovedet når jeg nævner det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at mærke plukkeveerne de sidste par ugers tid og de bliver mere og mere tydelige! Denne her gang er de kommet noget senere end ved min graviditet med Charlie. Der oplevede jeg dem allerede fra uge 16 eller lign.
Jeg husker også at min mave tog sig nogle underlige former når jeg fik en plukkeve, først troede jeg det var baby der prøvede at bryde igennem. Men min JDM fortalte at det var plukkeveerne ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede her til aften at min mave var hårdere nogle steder end andre, sådan to steder ved trussekanten. Jeg tolkede det egentlig som at baby lå lidt yderligt og jeg ku mærke ham. Men er det baby eller plukve så?? :chin: det gjorde ikke ondt, overhovedet. Og kunne alligevel mærke det ret længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede her til aften at min mave var hårdere nogle steder end andre, sådan to steder ved trussekanten. Jeg tolkede det egentlig som at baby lå lidt yderligt og jeg ku mærke ham. Men er det baby eller plukve så?? :chin: det gjorde ikke ondt, overhovedet. Og kunne alligevel mærke det ret længe.

nogen kan mærke sine plukkeveer andre kan ikke. Jeg er en af dem der kan mærke dem alle, det er en strammende fornemmelse. En plukkeve kan vare alt fra sekunder til flere minutter :)

Det kan både være en plukkeve du har oplevet, men også lillemanden. Men jeg hælder mest til en plukkeve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som plukkeveer både er bekræftende og også anledning til bekymring. 

Jeg har her 3. gang væsentlig flere end tidligere, de er også kommet tidligere. Synes også de kan gøre mere ondt, hvis de ikke lige vil slippe. De kommer også selvom jeg sidder stille. Netop det kan give anledning til bekymring. Men ellers fortæller det jo bare, at livmoderen gør sig klar til fødslen. Som i øvrigt gerne må vente mindst en måned endnu:-) 

 

Anne 31+6

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu er jeg træt af det, alle siger maven er faldet og at nu må det ske, men der sker ikke en dyt og har mange mange pluk veer der niver godt inde i og går i lænden og i nat var jeg oppe i 3 timer da jeg troede det var nu, men nej det gik i sig selv. Øv snøft.

38+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu er jeg træt af det, alle siger maven er faldet og at nu må det ske, men der sker ikke en dyt og har mange mange pluk veer der niver godt inde i og går i lænden og i nat var jeg oppe i 3 timer da jeg troede det var nu, men nej det gik i sig selv. Øv snøft.

38+4

Det lyder da også total snyderi altså!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu er jeg træt af det, alle siger maven er faldet og at nu må det ske, men der sker ikke en dyt og har mange mange pluk veer der niver godt inde i og går i lænden og i nat var jeg oppe i 3 timer da jeg troede det var nu, men nej det gik i sig selv. Øv snøft.

38+4

Ej det er ikke fair, øv bøv! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søndag/Natten til mandag var jeg også helt sikker på at det var nu! Til spisning hos svigerne blev jeg dårlig - kvalme og dårlig mave og plukveer som gjorde ondt.. Og kunne intet spise næsten- drak dog en hel liter mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER