Carcassonne

dåb eller navngivning

50 indlæg i dette emne

åh, vi er slet ikke begyndt :( jo vi har lige kort talt om, hvem der skal med, og det er vi selvfølgelig uenige om.. suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt er i med planlægning af dåb/navngivning?

Her begyndte jeg at planlægge under graviditeten og tak for det, for overskuddet de fleste dage er lig 0, så er det rart at de fleste ting ved jeg hvordan skal foregå. Datoen var der faktisk styr på før hun blev født, det samme var invitationernes grund form ( dvs kun tekst og billeder mangler, hvilket lige er til at overskue), tanker om maden var os gjort i graviditeten og nu har jeg bestilt det, min mor har købt drikkevarer i Tyskland da hun aligevel kørte den vej da hun skulle hjem fra mine bedsteforældre som bor i Polen.

Og når der er styr på så meget så giver det mig ro inden i, dog skal vi snart få taget de sidste billeder samt få printet teksten ud, for invitationerne skal ud her omkring 1 maj.

Ikke tosset at være så forudseende Det kan jeg ikke prale af! Men idet vi ikke holder barnedåb men mere en fejring af ham, venter vi til sommer. Det skyldes også, at mine forældre bor indlandet, og de rejser imorgen og kommer først til dk til juli Der er ikke planlagt noget endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der heller ikke planlagt noget endnu.. vi er I gang med at finde dato og booke lokaler. Vi tænkte først på d 13. Juni men der holder kirken ikke dåb,så nu ser det mere ud som den 20.. skal ringe til den restaurant vi vil holde det på, på mandag for at høre om de er ledige den dag.. og så er det ellers bare med snart at få invitationerne ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ringe til præst og booke forsamlingshus i morgen :) vi har valgt D. 28 juni. Og så har jeg sendt manden på loftet for at hente Scrap kassen hvor jeg har karton og dingenoter og dimsedutter og så er planen at jeg lige så stille begynder at lave kortene, så der kun skal sættes billede og tekst ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i tænkt over hvad i/den lille ønsker i dåbsgave? Har fået spørgsmålet to gange nu, og jeg ved det faktisk ikke. Er helt blank. Har i tænkt over det?

Det skal jo også skrives i indbydelsen, eller det gør jeg ihf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre tænkt:

Voksipose (city?)

Rejseseng

Trip trap højstol (eller lignende)

Flagstang til bord med indgraveret navn og fødselsdato

Dåbsrør

Sparegris (moneyphant)

Royal Copenhagen stjernetegn vædder (mandlig)

Alderssvarende legetøj

:)

Synes det er svært at planlægge. Indtil videre er vi gået i stå ved gæstelisten.

Jeg har 8-11 personer, som jeg gerne vil have med (afhængigt af, hvor meget jeg skal prioritere/skære ind til benet). Manden har 30 på sin liste, og er ikke mega villig til at skære nogen fra. Men vi har ikke råd til at invitere så mange.

Han vil have sine morbrødre, faster og farbror + familier med, fordi at han jo har været med til dåben af deres børn.. Det har jeg også til de fleste af mine fætre/kusiner, men altså come on.. Et eller andet sted skal man jo sætte en grænse? Hvis jeg skulle have alle mine morbrødre og fastre + familier skulle jeg skrive 33 ekstra på min liste (og det er uden at regne fætre/kusiners børn og kone/mand med).. så får det jo ingen ende..

Men han kan ikke se det. Har bedt ham skære ned, så nu har han fjernet sin faster, farbrorens kone og morbrødrenes børn.. Det synes jeg så er en underlig ting. Man kan da ikke splitte familier på den måde??

Nå men det bringer ham så helt ned på 20 mennesker. Som vi stadig ikke har råd til. Manden er på su og har intet der minder om en opsparing. Det har jeg til gengæld, men jeg nægter simpelthen at brænde dem allesammen af på hans familie (som han iøvrigt kun ser 1 max 2 gange årligt). Det er i forvejen mig, der har købt stort set alt til Magnus for mine penge fordi manden ikke ejer en rød reje.

Og bevares jeg vil da hellere end gerne bruge penge på min søn. Men det skal sgu også være fair :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er en blanding af første og anden gang:

Wheely bug (stor)

Junior dyne + pude

Sparegris med indgravering

Junior sengetøj (har sat nogle bestemte på)

Sengerand

"Læse højt" bøger

Sandkasse legetøj

Madras til tremmeseng

Kan ikke huske mere i denne omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vores ønskeseddel, og for at undgå at blive kimet ned med spørgsmål til ønskeliste så har jeg valgt at sætte den ind i invitationen.

Ønskeliste

- øre termometer

- Legetøj fra lamaze

- weekendt seng

- skrå stol handSitt

- original voksipose

- gå vogn fra brio

- Bodil kær elefant fra lille Per

- memozz dåbs billed (www.memozz.dk)

- bord flag

- boobles (kylling, elefant, larven, ælling)

- gyngehest

- junior dyne/pude

- sengetøj til junior dyne (sebra "forest Girl"

- brændeovns gitter

- multi gitter til døråbning

- play tray bord til trip trap stolen

- service

- aktivitets tæppe

- h. C. Andersens samlede eventyr

- børne bøger

- sparebøsse i sølv (gerne et dyr)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ønskeliste ser sådan ud: 

 

bObles i grøn eller grå

 

Design letters kop + tallerken + skål

 

Design letters sengetøj

 

Fødselsdagstog fra Friisenborg

 

Bøger – abel spendabel, de små synger, børnenes H.C. Andersen, En elefant kom marcherende (følebog), Halfdans ABC, Okker gokker gummi klokker og andre børnerim, Palle alene i verden, Spørge Jørgen.

 

Disney film (Blu-Ray) 

 

Barnets mindeplade – (memozz.dk)

 

Flag med gravering

 

Extension kit stokke sleepi junior + madras

 

Uld body og natdragter str. 62 og op. (Name it eller Joha)

 

Penge til Marco’s børnekonto i Norge 

 

 

Man kunne også ønske sig: 

 

voksi pose (både sommer og vinter) - de er guld værd 

 

Trip trap stol plus indsats 

 

Halskæde eller armbånd 

 

Klapvogn - hvis ikke man har det.

 

 

 

Vi har valgt at invitere alle dem med vi ønsker skal være en del af Marco's liv. Og er derfor kommet op på 82, hvoraf de 13 er børn i alderen 0-4 år. Vi har heldigvis sparet en god del op, så vi har muligheden for at invitere alle dem vi vil. 

Vi bor jo til daglig i Norge, men vi har snakket med præsten i den kommune hvor vi kommer fra, og har fået lov at holde dåben der, Så vi skal have dåb lørdag den 18. juli :) Og efterfølgende skal vi have brunch buffet. Vi har valgt brunch buffet, da vi synes at 3 retters menu bliver for formelt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at invitere alle dem med vi ønsker skal være en del af Marco's liv. Og er derfor kommet op på 82, hvoraf de 13 er børn i alderen 0-4 år. Vi har heldigvis sparet en god del op, så vi har muligheden for at invitere alle dem vi vil.

Vi bor jo til daglig i Norge, men vi har snakket med præsten i den kommune hvor vi kommer fra, og har fået lov at holde dåben der, Så vi skal have dåb lørdag den 18. juli :) Og efterfølgende skal vi have brunch buffet. Vi har valgt brunch buffet, da vi synes at 3 retters menu bliver for formelt :)

Laver I selv maden eller bestiller I udefra?

Vi påtænker at lave maden selv også som noget buffet. Men synes godt nok det er svært at regne ud, hvad kuvertprisen ca. bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode ideer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke nået så langt med ønskerne endnu, men indtil videre ønsker vi os:

HandySitt stol

barnevognssele

Opbevaringskasser til legetøj

Natlampe - tranquil turtle aqua

Natlampe - twilight turtle purple

Bøger: Troldeliv

Børnebøger - sangbøger, digtsamlinger, gode klassiske bøger og i det hele taget nogle gode højtlæsningsbøger.

Tøj str 68 og op.

silke body'er

Hvornår holder I dåb? Vi holder den 21. Juni. Synes det er lige om lidt og vi har ikke rigtig styr på noget endnu. ..

Vi holder det på en restaurant som klarer det hele...:) Vi skal have brunch buffet. Den koster 229 pr person, halv pris for børn under 12 og børn 0-2 år er gratis..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi satser på den 5. juli :) alternativt den 28. juni :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder 28 juni. Jeg fik lige købt det sidste til bordkort og invitationerne idag, jeg gik sef. Tør for dobbelt klæbende tape samt den ene type papir... Men så fik jeg købt ind til bordkort ( og fandt et design jeg kunne li) samt servietter som kostede 150 kr til 40 pers. www det var dyrt men skulle os have 4 pakker, men aligevel...

Vi har bestilt buffe udefra, men vi laver selv forret ( lakse roulade og tun mouse) og dåbskagen. Så vi ender nok i 200 kr/pers og så køber vi godt brød ved bageren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det den 31. maj, så det er egentlig ret snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke planer om en egentlig dåbskage - i hvert fald ikke endnu. Men vi har stadig toppen fra vores bryllupsdage i fryseren (minus et stykke vi skar to vores 1 års bryllupsdag sidste år) :). Den skal vi have, det siger traditionen i hvert fald.

Og så har jeg planer om at tage forbi biblioteket i dag og låne lidt kreative bøger om dåb, så jeg kan få lavet en lille smule pynt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder D. 28 juni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder D. 28 juni har liget bestilt ting til bordpynt og invitationerne, så dem skal jeg lige have lavet, og så håber jeg de bliver sendt i næste uge. vi har valgt buffet som bliver leveret. Skal bare have fundet dessert. og drikkelse. Og bordplan mangler også.

Har fået lavet ønskelisten langt om længe ..

Hvor har du bestilt ting til bordpynt? De bøger jeg har lånt synes jeg egentlig ikke der var voldsomt meget inspiration i...

Vi (jeg) har ikke planer om bordplan. Folk må sætte sig som de vil. :)

Og så er jeg egentlig også nysgerrig på hvor I andre der har bestilt mad ude fra, har bestilt fra? Jeg ledte lidt på nettet før vi besluttede os for restauranten og synes ikke jeg kunne finde noget der virkede så tiltalende - og hvis det elevers så godt ud kostede det lige så meget som restauranten der trods alt klarer det hele for os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du bestilt ting til bordpynt? De bøger jeg har lånt synes jeg egentlig ikke der var voldsomt meget inspiration i...

Vi (jeg) har ikke planer om bordplan. Folk må sætte sig som de vil. :)

Og så er jeg egentlig også nysgerrig på hvor I andre der har bestilt mad ude fra, har bestilt fra? Jeg ledte lidt på nettet før vi besluttede os for restauranten og synes ikke jeg kunne finde noget der virkede så tiltalende - og hvis det elevers så godt ud kostede det lige så meget som restauranten der trods alt klarer det hele for os...

Bestilte bordpynten ved www.partybutikken.dk enormt god service og lynhurtig levering!

Maden til buffet får vi fra vores lokale slagter der laver mad ud af huset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den hobby butik hvor jeg købte ind til invitationerne, fandt jeg en bordløber og så har købt en stensil udplugger til som jeg vil bruge til konfetti. Derudover så skal vi have aflange blomster dekorationer og så køber jeg bloklys i Ikea. Jeg har lige fået sendt de sidste invitationer ud i dag.

Vi har bestilt buffe hos www.skivumkrat.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde egentlig tænkt, at jeg ville købe invitationer og bordkort, for det hang mig langt ud ad halsen, da jeg skulle lave dem til brylluppet. Men nu befandt jeg mig lige i panduro, og de havde bare sådan nogle søde ting, så kunne ikke dy mig :D det blev mega dyrt, men det går nok :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været til komfirmation idag eller rettere norfirmation hos mandens nevø (der er 10 år mellem manden og hans storebror). Men sikke en tam fest hvor der ikke var styr på ret meget. Fra vi kom til forreten blev serveret gik der 2 timer og tarteletterne de serverede var kolde og der gik igen 2 timer før hovedretten blev serveret og det var bare noget kedeligt laks, spinat pasta (købe pasta) en ostesovs og en kedelig salat og lidt hvidløgs flutes. Selv min egen kogekundskaber kunne overgå den mad. Bordkort havde de os glemt at lave. Moren havde stadig hverdags tøj da vi kom (men skiftede 10 min. Senere). Jeg ved ikke om det bare er mit planlægger gen/brug for at have struktur-gen, der gør at jeg slet ikke kan have med sådan noget sjusk. Jamen seriøst jeg synes det er sjusket/dårlig stil ikke at være klar når gæsterne kommer og at fx bordkortene er lavet og ikke bare sådan en hov sa løsning. Men ja ja, jeg går meget op at der er pænt, at tingene er klar fx bordet er dækket og at jeg ved at jeg har nok servietter, at bordkortene er lavet og det hele er stillet op aften inden så jeg på selve dagen ikke skal styrte rundt og sørge for både at jeg er klar, at min datter er klar samt at manden 100% ved hvad jeg forventer at han gør. Da vi holder barnedåben hjemme så regner jeg os med at vi når at få kalket gården inden, at vinduerne på staldbygningen når at få en klat maling og at gårdspladsen er rydtet for ukrudt og at græsset er slået. Omg jeg lyder bare så perfektionistisk, det er jeg måske os men for mig er vigtigt at mit hjem er ren og præsentabelt og at min fest er perfekt for så kan jeg slappe af og nyde min fest når jeg ved at der er styr på det hele.

Tak for i ville læse med, havde lige brug for at komme af med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver I selv maden eller bestiller I udefra?

Vi påtænker at lave maden selv også som noget buffet. Men synes godt nok det er svært at regne ud, hvad kuvertprisen ca. bliver.

Vi får mad fra det sted vi skal være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået min mor til at lave invitationer og bordkort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi vist fået styr på gæstelisten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER