MLM

Juniorseng hvornår?

20 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke huske det fra August af.

Hvornår kom jeres unger i juniorseng, Alma bliver 2 til April?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anabella var 2 år og 3-4 mdr.

Hun havde aldrig forsøgt at kravle ud, så det var faktisk kun fordi vi skulle bruge tremmesengen til Julius og ville have hende ud af den før ham blev født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var 3 år, Liva var også ca 3.

Pixie er flyttet i hendes kort efter hun fyldte 2, da hun ikke kunne være i sengen når den ikke var trukket ud. Hun kan komme selv over kanten i vores weekend seng, så tør ikke længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse var 2 år og 2 mdr. Han skulle ud af den inden Laura kom. Men han havde i et halvt år forinden sovet med åben side i tremmesengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var 3 år.

Cassandra var 2 år vi forsøgte da Sebastian skulle have ny seng og hun kunne overtage hans gamle. Så vi ville se om det gik og ellers måtte vi finde tremmesengen frem igen, men det er gået helt uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline kom i juniorseng er par dage før hun blev 2 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna kommer i juniorseng/stor seng når vi flytter ind i det nye hus... så det bliver når hun er ca 3år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me. Sover stadig i tremmeseng, vi har een hvor den ene side kan fjernes, men vi har købt en juniorseng, som hun sover i fra tid til anden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. James sover uden den ene side da han kravlede ud af sengen da han var 1,5 år gammel. Siå turde vi ikke have side på. Men han tumler rundt nu og slår hoved i kanten så tænker vi måske snart skal forlænge sengen (kili seng). Han er 22 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, jeg tror vi forsørger at gøre det her hen over påsken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke ;) Charlie er 2, bliver 3 til August og sover stadig i hans tremmeseng. Han nyder det, så venter egentlig bare på at han selv giver tegn til det, på den ene eller anden måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke er 2,5 og hun er kommet i den her ved børnehave start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil hanm selv kunne kravle ud af tremmesengen og jeg kan ikke lige huske praecist hvornaar - men her i efteraaret, mener jeg, saa 2+ :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads (2 år og 8 måneder) sover stadig i tremmeseng. Han elsker den, så ser ingen grund til at ændre på det, før han virkelig ikke kan være i den mere. Han kravler selv op i den og ud af den uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige på netop det her spørgsmål. S er kun 14 måneder og har endnu ikke fundet ud af at komme ud af sin tremmeseng (men kun kan kravle op på alt og er stærk/motorisk sikker, så det er et spørgsmål om tid. Hendes aften er ikke optimal. De sidste par måneder har vi næsten hver aften måttet sætte hende ind i bilen og køre med hende for at få hende til at sove. Eller vi har været heldige, at hun er faldet i søvn i forbindelse med at drikke en flaske mælk. Det med mælken har typisk været måden, hun har faldet i søvn på. Og hun bruger meget af natten i vores seng, hvor hun ligger og skal nulre/hive mig i håret, når hun bliver urolig.

 

Nå, men vi ved jo godt, at det ville være rart, hvis vi kunne lære hende at falde i søvn i sin egen seng (og gerne blive der), men jeg tænker, det er lidt usmart, at man ikke kan lægge sig ved siden af hende. Vi har snakket om, at vi i vinterferien vil gå i gang med at prøve at træne hende i at falde i søvn i egen seng, og nu overvejer jeg så, om det ville være smart at få købt juniorseng, så vi kan lægge os ved siden af hende. Eller er det mon nok, at vi sidder eller ligger på en sovesofa i hendes værelse? Når vi har prøvet at putte hende vågen i sin seng om aftenen, er hun blevet virkelig vred/hys, og jeg har dårlig ryg og kan ikke ret godt klare den stilling, hvor jeg putter hende ned og løfter hende op af tremmesengen, så det er også en af grundene til, at jeg ikke tidligere har fået gennemtrumfet, at vi tog kampen om søvnen. Men det tænker jeg kunne fungere bedre i juniorseng? Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om ikke den vil være voldsomt stor for hende? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige på netop det her spørgsmål. S er kun 14 måneder og har endnu ikke fundet ud af at komme ud af sin tremmeseng (men kun kan kravle op på alt og er stærk/motorisk sikker, så det er et spørgsmål om tid. Hendes aften er ikke optimal. De sidste par måneder har vi næsten hver aften måttet sætte hende ind i bilen og køre med hende for at få hende til at sove. Eller vi har været heldige, at hun er faldet i søvn i forbindelse med at drikke en flaske mælk. Det med mælken har typisk været måden, hun har faldet i søvn på. Og hun bruger meget af natten i vores seng, hvor hun ligger og skal nulre/hive mig i håret, når hun bliver urolig.

 

Nå, men vi ved jo godt, at det ville være rart, hvis vi kunne lære hende at falde i søvn i sin egen seng (og gerne blive der), men jeg tænker, det er lidt usmart, at man ikke kan lægge sig ved siden af hende. Vi har snakket om, at vi i vinterferien vil gå i gang med at prøve at træne hende i at falde i søvn i egen seng, og nu overvejer jeg så, om det ville være smart at få købt juniorseng, så vi kan lægge os ved siden af hende. Eller er det mon nok, at vi sidder eller ligger på en sovesofa i hendes værelse? Når vi har prøvet at putte hende vågen i sin seng om aftenen, er hun blevet virkelig vred/hys, og jeg har dårlig ryg og kan ikke ret godt klare den stilling, hvor jeg putter hende ned og løfter hende op af tremmesengen, så det er også en af grundene til, at jeg ikke tidligere har fået gennemtrumfet, at vi tog kampen om søvnen. Men det tænker jeg kunne fungere bedre i juniorseng? Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om ikke den vil være voldsomt stor for hende? 

 

 

Karla er 3,5 år, og sover stadig i tremmeseng. Hun er så også kun 93-94 cm høj, så hun kan sagtens være der. Vi har sat den helt ned og har fjernet den ene side og sat en sengehest på. (De kan købes for under 100 kr i Ikea)

 

Karla havde en rigtig dårlig søvnperiode i efteråret, hvor vi købte en foldemadras, som vi (okay, jeg) lå på helt op af hende, så hun stadig kunne holde i hånden, og så smuttede jeg ud, når hun sov. Det fungerede virkelig godt, og med tiden kunne vi udfase foldemadrassen (1. trin: Ligge og holde i hånden til hun sov, 2. trin: Sidde på foldemadrassen, mens den var slået ud, og holde i hånden, 3. trin: Sidde på foldemadrassen uden at holde i hånden, 4. trin: Sidde på en stol ved siden af sengen, 5. trin: Rykke stolen længere og længere vok fra sengen for til sidst at sidde uden for døren, hvor hun kunne se mig. 6. trin: Putte og gå ud af værelset)

 

Jeg tvivler på, at en juniorseng vil løse jeres problem. De fleste juniorsenge er 70 brede, så det vil kun give jer 10 cm ekstra at ligge ved siden af hende. Jeg ville i hvert fald ikke kunne være der. :p 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla er 3,5 år, og sover stadig i tremmeseng. Hun er så også kun 93-94 cm høj, så hun kan sagtens være der. Vi har sat den helt ned og har fjernet den ene side og sat en sengehest på. (De kan købes for under 100 kr i Ikea)

 

Karla havde en rigtig dårlig søvnperiode i efteråret, hvor vi købte en foldemadras, som vi (okay, jeg) lå på helt op af hende, så hun stadig kunne holde i hånden, og så smuttede jeg ud, når hun sov. Det fungerede virkelig godt, og med tiden kunne vi udfase foldemadrassen (1. trin: Ligge og holde i hånden til hun sov, 2. trin: Sidde på foldemadrassen, mens den var slået ud, og holde i hånden, 3. trin: Sidde på foldemadrassen uden at holde i hånden, 4. trin: Sidde på en stol ved siden af sengen, 5. trin: Rykke stolen længere og længere vok fra sengen for til sidst at sidde uden for døren, hvor hun kunne se mig. 6. trin: Putte og gå ud af værelset)

 

Jeg tvivler på, at en juniorseng vil løse jeres problem. De fleste juniorsenge er 70 brede, så det vil kun give jer 10 cm ekstra at ligge ved siden af hende. Jeg ville i hvert fald ikke kunne være der. :P

 

Hov hov, siger du, jeg er tyk ;)

Ah, jeg havde selvfølgelig ikke tænkt på, at man kunne sætte en sengehest på tremmesengen, hvis vi fjerner en side. Hmm, det lyder som noget, vi kunne prøve. Tak for input :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige på netop det her spørgsmål. S er kun 14 måneder og har endnu ikke fundet ud af at komme ud af sin tremmeseng (men kun kan kravle op på alt og er stærk/motorisk sikker, så det er et spørgsmål om tid. Hendes aften er ikke optimal. De sidste par måneder har vi næsten hver aften måttet sætte hende ind i bilen og køre med hende for at få hende til at sove. Eller vi har været heldige, at hun er faldet i søvn i forbindelse med at drikke en flaske mælk. Det med mælken har typisk været måden, hun har faldet i søvn på. Og hun bruger meget af natten i vores seng, hvor hun ligger og skal nulre/hive mig i håret, når hun bliver urolig.

 

Nå, men vi ved jo godt, at det ville være rart, hvis vi kunne lære hende at falde i søvn i sin egen seng (og gerne blive der), men jeg tænker, det er lidt usmart, at man ikke kan lægge sig ved siden af hende. Vi har snakket om, at vi i vinterferien vil gå i gang med at prøve at træne hende i at falde i søvn i egen seng, og nu overvejer jeg så, om det ville være smart at få købt juniorseng, så vi kan lægge os ved siden af hende. Eller er det mon nok, at vi sidder eller ligger på en sovesofa i hendes værelse? Når vi har prøvet at putte hende vågen i sin seng om aftenen, er hun blevet virkelig vred/hys, og jeg har dårlig ryg og kan ikke ret godt klare den stilling, hvor jeg putter hende ned og løfter hende op af tremmesengen, så det er også en af grundene til, at jeg ikke tidligere har fået gennemtrumfet, at vi tog kampen om søvnen. Men det tænker jeg kunne fungere bedre i juniorseng? Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om ikke den vil være voldsomt stor for hende? 

 

Maaske en Montessori seng? 

 

Det lyder uholdbart, som I har det nu  :kiss

Kender du www.babysleepsite.com ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov hov, siger du, jeg er tyk ;)

Ah, jeg havde selvfølgelig ikke tænkt på, at man kunne sætte en sengehest på tremmesengen, hvis vi fjerner en side. Hmm, det lyder som noget, vi kunne prøve. Tak for input :kiss

 

hehe, overhovedet ikke. Jeg kender bare ikke ret mange mennesker, der kan være 2 på 70 cm. Mig selv inkluderet. 

Godt du kunne bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maaske en Montessori seng? 

 

Det lyder uholdbart, som I har det nu  :kiss

Kender du www.babysleepsite.com ? 

 

Hvad er det for en seng? Jeg kunne ikke finde noget ved en google-søgning. Tak for link :) De sidste to aftener er hun heldigvis faldet i søvn uden, at vi er blevet nødt til at køre hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER