Carcassonne

første pasning hvornår?

18 indlæg i dette emne

Hvor gammelt var jeres børn første gang de blev passet, bare 1 time? Af hvem?

Hvornår blev de første gang passet med overnatning?

Vores lille pige blev passet af min far første gang da hun var 16 dage gammel.... Eller jeg blev hentet af falck og kort efter kørte min far og datter efter i bil. Tror de var alene i 45 minutter... Og senere på dagen kørte min far hende til hørescreening alene.

Derudover gik min mormor og morfar en tur alene med hende i går i ca. 1 time da hun så var 18 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Filippa var knap 5 måneder da hun blev passet 6-7 timer af mine forældre om aftenen, mens vi var til fødselsdag. Første gang med overnatning var hun knap 9 måneder og det var hos farmor og farfar, da mine forældre og vi var til samme fødselsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store var 3 mdr og blev passet af mormor i 2 timer.

Den lille var knap 5 mdr og blev passet af farmor i en time, men Laura lå og sov, så det var jo nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla var ca. 2,5 måned da hun blev passet af min mor mens vi kørte til Tyskland og handlede til barnedåben. Hun blev passet ca. 5 timer.

Om en måneds tid skal hun passes med overnatning af min søster. Der er hun ca. 5,5 måned. Hun sover igennem nu om natten, så det burde gå fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, Vitus var måske 3 mdr. eller sådan noget første gang, han blev passet. Jeg skulle til tandlægen, så det har måske været i 2 timer eller sådan noget. Han er endnu ikke blevet passet med overnatning, men det skyldes mest, at bedsteforældrene er en del op i årene og ikke rigtig kan klare, at han ikke sover igennem og den slags endnu. Så vi har ikke rigtig nogen, der kan tage ham....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var en 5-6 mdr. da han første gang sov ude. Vi skulle til min venindes bryllup som var med overnatning. Mine forældre var med til min venindes bryllup/reception også tog de Sebastian med hjem. Jeg kan ikke huske hvor gammel han var da han bare blev passet nogle timer.

 

Cassandra var knap 1 mdr. da hun blev passet et par timer. Vores hus var blevet solgt og jeg skulle sammen med min mor rengøre det til overtagelse og min mand var taget til Tyskland,så min far og søster passede hende nogle timer.

Cassandra er endnu ikke blevet passet med overnatning. Vi bor langt væk fra familien så det har ikke rigtig været relevant. Havde vi boet I DK, så tror jeg dog hun havde sovet ude. Jeg regner med hun skal sove 1 overnatning hos mine forældre, dog med storebror hos sig, til September hvor hun er 3.5 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var S lige fyldt 3 måneder, da hun blev passet af mine forældre 2,5 timer, mens vi tog ud at spise. Det var SKØNT med lidt børnefri, men vi tænkte selvfølgelig også på hende og savnede hende. Hun sov meget af tiden og opdagede knapt nok, at vi var væk. I dag er hun så blevet passet af mine forældre igen, og det var lidt over 2 timer og hun sov den første halve time. De sidste 10 minutter blev hun overtræt og savnede sin mor, så hun SKREG, da jeg kom hjem til mine forældre, men sådan er det. Hun skal nok få lært at være der lidt længere, men jeg er glad for, at vi kan lade dem passe hende "i sjatter", så hun lærer dem at kende uden at det behøver at blive for længe :) Jeg ved ikke helt, hvornår hun skal prøve at sove der. Tror lige vi skal have succes med, at de passer hende mere end et par timer, før vi kaster os ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega på snart 20 mdr er endnu ikke blevet passet med overnatning, men ud over vuggestue, så er hun blevet passet nogle timer hist og her.

Første gang hun blev passet var hun 3-4 mdr, og det har været i et par timer, da hun først ville tage flasken, da hun blev 9 mdr gammel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var lidt over 3 måneder da hun blev passet af alle 4 bedsteforældre et par timer, mens N og jeg var ude og spise for os selv.

Første gang hun blev passet med overnatning var hun ca 10 måneder. Der var det farmor og farfar der passede.

Begge gange er gået rigtig fint, ingen problemer overhovedet. Men hun har alle dage også været god til at acceptere alle mennesker, så hun har været utrolig nem på set punkt. Tror egentlig ikke hun ville have sagt noget til at overnatte ude før, men behovet har ikke været der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var 8 uger da hendes moster passede hende en lille time mens jeg var til læge. Det gik ok. Hun var lige ved at blive puttet da jeg smuttede men min søster fik hende ikke til at sove. Så hun tig hende op efter 5 minutter og gav flaske. Men hun græd ikke.

Når hun er knap 5 måneder skal vi til 30 års fødselsdag mens en rigtig god kammerat i nogle timer hvor oldefar og oldemor skal passe hende. Er nervøs. Men håber det går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske hvor gammel Luna var da hun blev passet første gang nogle timer.. men hun var relativ gammel inden det var med overnatning! det var d. 7-9-13, hvor vi skulle til bryllup ;) altså lige knap 1år.

Liff er 4,5mdr -ammebarn og er endnu ikke blevet passet af nogen. - 1. Maj, hvor hun er knap 6 mdr, bliver hendes første pasning, nogle timer hos mine forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ØNSKE at Nova var blevet passet endnu, men så ofte som jeg ammer, har jeg aller højst "fri" i halvanden time, og oftes kun 3 kvarter. Samtidig gider hun ikke sutteflaske, så vores muligheder er ret begrænsede :(

 

Men min svigerinde har været her og hente Nova for at gå tur med hende i barnevognen, og har så været væk med hende i en times tid.

Og det var SKØNT!!

 

Lige så snart vi begynder på mad, så tænker jeg at hun skal passes så vi kan komme ud og nyde hinanden lidt. Vi har hele TO gavekort til massage, som bare ligger og venter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ØNSKE at Nova var blevet passet endnu, men så ofte som jeg ammer, har jeg aller højst "fri" i halvanden time, og oftes kun 3 kvarter. Samtidig gider hun ikke sutteflaske, så vores muligheder er ret begrænsede :(

 

Men min svigerinde har været her og hente Nova for at gå tur med hende i barnevognen, og har så været væk med hende i en times tid.

Og det var SKØNT!!

 

Lige så snart vi begynder på mad, så tænker jeg at hun skal passes så vi kan komme ud og nyde hinanden lidt. Vi har hele TO gavekort til massage, som bare ligger og venter :)

 

Ja, I må se at komme i gang med mos og grød :glad Jeg ville gerne tilbyde at trille hende, hvis jeg kunne have to bebser i min vogn, men det går nok ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gror vores bebs jo stadig derinde, men jeg har passet rigtig mange babyer for venner og familie, nogen tidligt og nogen sent, det er lidt forskelligt alt efter om de bliver ammet, er morsyg osv...

Til sammenligning blev jeg selv passet hos min mormor og morfar i 14 dage da jeg var 2 måneder gammel fordi mine forældre skulle på fodboldrejse (min far var træner) det havde nok hævet nogen øjrnbryn i dagens Danmark ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her blev datteren passet af hendes mormor da hun var 3 uger - jeg havde en tid hos frisøren en ganske almindelig hverdag, og min mand var på job. Det klarede både hun og mormor godt:) Vi vil gerne have, at hun vænner sig til at blive passet ude, så det kommer vi til at praktisere igen inden længe:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla blev passet første gang, da hun var 6 måneder, et par timer, og første gang med overnatning da hun var 14 måneder. Vi har ikke fået hende passet så tit, og slet ikke med overnatning, men det skyldes nok delvist, at vi ikke har pasning sådan lige ved hånden, så det skal planlægges en del. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias blev passet et par timer da vi skulle købe bil...der var han et par måneder. Han skal måske passes i næste uge hvor vi har bryllupsdag ellers så i april hvor jeg skal på tøse tur imens manden arbejder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum er indtil videre kun blevet passet 30 min da jeg var til 8 ugers tjek. Vi har ikke bedsteforældre eller anden familie rundt om hjørnet så han kan blive passet :-(

Glæder mig til den dag hvor manden og jeg skal på kærestetur og nyde lidt "fritid"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER