My-Moren

Bækkenløsning...

8 indlæg i dette emne

Fik i går dommen af min læge, at jeg har bækkenløsning. Egentlig ikke overraskende, jeg har ondt i bækkenet og holder det kun nede fordi jeg i forvejen går hjemme. Men alligevel også en træls dom - ikke at den egentlig ændre noget. Jeg havde det også ved første graviditet, så var lidt forberedt på at skulle igennem det igen...

Hvad med jer andre, oplever i bækken problemer? Og hvordan går det med jer generelt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lider af bækkensmerter og er blevet deltidssygemeldt, så når jeg begynder at tælle på det, så er der reelt kun omkring 30 arbejdsdage inden jeg skal på barsel, det er rimelig syret at tænke på.

Ellers så står morgerne stadig på opkast og jeg er stadig træt hele tiden (til trods for jern-tilskuddet).

Men jeg mærker bebs dagligt og har også en enkelt gang mærket den uden på (der er et ordentlig lag flæsk den skal sparke igennem) og det er super dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med bækkenløsnings dommen.. Jeg havde det præcis på samme måde, da jeg fik samme dom af min læge for lidt over en måned siden. Derudover er jeg præget af at min krop går ned ved belastning (massiv opkast, hovedpine, svimmelhed mm).

Jeg har gået hjemme lige siden og skal gå hjemme resten af graviditeten. Det var svært at sluge i starten, men nu har indset, at det er det bedste for mig, min krop og blop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sygemeldt sidste gang i uge 14 og denne gang i uge 15 med bækkenløsning og det er meget meget værre denne gang, når jeg går vralter jeg som en gås og det gør mega ondt, men nu er der ikke så lang tid tilbage som der har været :-). Jeg prøver at være positiv, men nogen dage er det godt nok svært, jeg får akupunktur hver mandag og hver onsdag får jeg drop med to liter salt vand hver gang skal jeg side 45 min i bil til sygehuset også hjem igen så det er lige 3 timer i bil hver uge og en ordenlig røvfuld benzin. Nogen uger har jeg meget tålmodighed, men andre uger er det bare for trals at ligge i en syghus seng med drop i hånden i 10 timer :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg bækkenløsnings dommen i uge 16 (døgede med ryg og bækkensmerter fra uge 8, og var meget syg pga det) det forsvandt dog næsten helt efter jeg blev indlagt i uge 28. Der kunne jeg kun mærke det hvis jeg overbelastede kroppen eller lavede noget dumt (dumt vrid i bækkenet, hurtig bevægelse asymetriske bevægelser som fx at gå på trapper)

Har denne gang gået og ventet på at bæknet vil gøre vrøvl som sidst, men er indtil videre blevet meget positivt overrasket.

Jeg får kun stærke jag i bæknet hvis jeg gentagende gange overanstrenger mig i en åndssvag stilling. Ellers mærker jeg kun forholdsvis milde smerter hvis jeg glemmer at sove med en pude mellem benene.

Og det er langt fra hver dag jeg har smerter, for kan jo tage mine forholdsregler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet fuldtids sygemeldt p.g.a stærke bækkensmerter og stress.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror måske jeg melder mig til her, jeg skal i hvertfald have ringet til lægen i dag, nu har det snart stået på i en måned og bliver gradvis værre for hver dag der går, jeg har så ondt i den ene side af halebenet, det er okay når jeg sidder ned, men når jeg står, og går, så gør det nærmest ubeskrivelig ondt og trækker helt ned i den højre balle.. det er ikke sikkert det er bækkenløsning, da det er halebenet jeg har ondt i, men for hulen hvor det bare snart ikke til at holde ud :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desværre også en del af den her gruppe nu - fik konstateret bækkenløsning for halvanden uge siden. Er pt deltid på job og i "skåne"-job - passer vores sygeplejeklinik, hvor borgerne kommer til os istedet for vi til dem = intet ind og ud af biler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER