Sija-baby

Det der med amme stop

10 indlæg i dette emne

Hej piger søger nogle råd da jeg ønsker at trappe ned på amningen. Specielt den om aften+ natten vil jeg gerne af med snart da Willum skal passes i midt maj med overnatning.

Jeg har prøvet et par dage hvor han ikke får bryst når han skal sove men derimod en flaske og det er gået fint. I går aftes ville han så på ingen måde have MME og var SÅ ked så malkede jeg lidt ud i en flaske og dét ville han gerne spise. Så nu frygter jeg han ikke kan lide den MME vi bruger (den smager altså også forfærdeligt)

Han har altid sovet igennem men nu vågner han mellem 3-7 gange på en nat.

Tænker han er sulten - hvad gør i andre for at bevare deres mæthed ?

Han får grøntsagsmos til aften gerne med lidt kød i og spiser så han er ved at revne 1 1/2 Tine senere bliver han så puttet (kl 19:30) og sover 7 1/2 time og vågner.

Hvad gør vi forkert?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er han?
Det er jo bestemt mest sandsynligt at I ikke gør noget forkert ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt prøve et andet mærke mme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 6 måneder i morgen

Jeg har efterhånden været igennem alle mærker af MME (selv dem på apoteket ) og han vil intet tage. Synes godt nok det her er hårdt. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender flere der gar haft succes med at blande MME med MM, først 3/4 MM og 1/4 MME, så efter et par dage 1/2 MM og 1/2 MME, et par dage senere 3/4 MME og 1/4 MM og til sidst ren MME. Så vender baby sig gradvist til snagen af MME, som vidst nok skulle være mindre sød end MM.

Håber det lykkes at trappe ned og ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må undskylde hvis jeg svarer på noget du ikke har spurgt om, men jeg læser det som om du egentlig har to forskellige udfordringer :)

ét - han er ikke glad for MME 
to - han er begyndt at vågne om natten hvilket I ikke har været vant til.

Det første spørgsmål har jeg ikke noget bud på.

Og det andet oplever jeg KAN handle om så meget mere end bare sult. Min søn godt nok kun på næsten 5mdr, vågner i øjeblikket også mange gange om natten. Eller han vågner faktisk ikke rigtig men møver rundt og klynker og sparker med ben og basker med armene. Her tror jeg IKKE at det er sult. Det er nok nærmere en blanding af mange nye evner og indtryk der skal bearbejdes, og måske en ændret søvn og begyndende drømme. Selv om han får tilbudt brystet virker det mere som en hygge-trygheds-patten end et reelt måltid.
Han har altid vågnet hver 2.time for at spise (amme-barn) men det virker til at være en anden grund nu.

Og så er jeg nødt til at tilføje at det er da luksus at han trods alt sover 7,5time i streg først på natten. Det er mere end man faktisk skal forvente i den alder. Selvom det for forældrene er lidt upraktisk at det ligger fra 19.30-3.00

Andre grunde kan være:
- uro i maven på grund af mad inden sengetid, der er svære at fordøje end modermælk.
- At han nu er så optaget af at optage verden eller at spise anden mad så han ikke får spist nok i løbet af dagen og vil "indhente" det ved at spise om natten. (Hvilket er en helt naturlig adfærd for ammebørn)
- Appetitspring, der ligger faktisk et ved de 6mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må undskylde hvis jeg svarer på noget du ikke har spurgt om, men jeg læser det som om du egentlig har to forskellige udfordringer :)

ét - han er ikke glad for MME

to - han er begyndt at vågne om natten hvilket I ikke har været vant til.

Det første spørgsmål har jeg ikke noget bud på.

Og det andet oplever jeg KAN handle om så meget mere end bare sult. Min søn godt nok kun på næsten 5mdr, vågner i øjeblikket også mange gange om natten. Eller han vågner faktisk ikke rigtig men møver rundt og klynker og sparker med ben og basker med armene. Her tror jeg IKKE at det er sult. Det er nok nærmere en blanding af mange nye evner og indtryk der skal bearbejdes, og måske en ændret søvn og begyndende drømme. Selv om han får tilbudt brystet virker det mere som en hygge-trygheds-patten end et reelt måltid.

Han har altid vågnet hver 2.time for at spise (amme-barn) men det virker til at være en anden grund nu.

Og så er jeg nødt til at tilføje at det er da luksus at han trods alt sover 7,5time i streg først på natten. Det er mere end man faktisk skal forvente i den alder. Selvom det for forældrene er lidt upraktisk at det ligger fra 19.30-3.00

Andre grunde kan være:

- uro i maven på grund af mad inden sengetid, der er svære at fordøje end modermælk.

- At han nu er så optaget af at optage verden eller at spise anden mad så han ikke får spist nok i løbet af dagen og vil "indhente" det ved at spise om natten. (Hvilket er en helt naturlig adfærd for ammebørn)

- Appetitspring, der ligger faktisk et ved de 6mdr.

Der er ikke noget at undskylde for det er præcis det jeg spøger om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender flere der gar haft succes med at blande MME med MM, først 3/4 MM og 1/4 MME, så efter et par dage 1/2 MM og 1/2 MME, et par dage senere 3/4 MME og 1/4 MM og til sidst ren MME. Så vender baby sig gradvist til snagen af MME, som vidst nok skulle være mindre sød end MM.

Håber det lykkes at trappe ned og ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi det er da en klog lille dreng i har jer - han vil ikke nøjes med det der i hans verden er det næstbedste  :lol 
Jeg har desværre ikke fundet en løsning. :angry  Her har jeg accepteret at sådan en periode har vi lige nu, og så må jeg forsøge at indrette natten så jeg får så meget søvn som muligt.
Jeg har valgt at fortsætte amningen og ikke spekulere i at ændre den del lige nu. Han kan for det meste beroliges med et bryst og jeg kan amme liggende (og næsten i søvne) så jeg behøver ikke stå ud af sengen.
Han sover ved os om natten, for så falder han hurtigst til ro og vi behøver ikke stå op for at se til ham. Han sover enten i sin egen seng der står helt op ad min uden den ene side på - eller ved siden af mig med hovedet helt oppe i min armhule, eller en pat i munden - eller på maven af mig. Det er forskelligt fra nat til nat, og time til time hvor han finder mest ro  :wacko 
Så længe det ikke er sult men mere noget der sker inde i hans lille hjerne, tror jeg at det er svært at gøre noget der hjælper effektivt. Jeg glæder mig dog over at han (endnu) ikke vågner så meget at han synes vi skal holde en fest og lege midt om natten. 

Og så har jeg læst lidt inde på den side der hedder netsundhedsplejesken.dk og det at vide at det er helt normal adfærd i den alder, og at det ikke nødvendigvis betyder at der er noget galt, gør også at jeg kan tage den del helt afslappet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med begge vores har det været i den alder at de er blevet besværligt. Vågner mange gange og skal have mad mange gange om natgen. Hos os var det en fase. Men den kan vare lang tid, så er du advaret ;)

Det med mme ved jeg ikke noget om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER