Caddie

Trille og Basson barnevogne, dur de?

26 indlæg i dette emne

Hej :)

Vi har en dejlig emmaljunga kombivogn til vores yngste datter, og nu kan hun snart ikke ligge i den lille barnevogns kasse mere. Vi har en classisk Odder barnevogn fra storesøster, som jeg ikke orker trave rundt med nu hvor jeg har vænnet mig til drejehjulene på den anden ;)

Derfor skal vi have en ny barnevogn med fuldt liggemål og drejehjul. Jeg har kig på Trille og Basson som har nogle fine modeller, der koster en hel del mindre end hvad Emmaljunga med drejehjul koster. Men jeg kender ingen der har disse mærker, så har ingen erfaring med kvalitet og holdbarhed.

Del gerne jeres erfaring, også med andre mærker med drejehjul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender dem ikke, men min veninde har en Basson, og hun er rigtig ked af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte trille fra.

Trille vognen var simpelthen så levende da min kæreste havde fat i den, at vi begge følte at med et aktivt barn ville den vælte.

Basson synes jeg virkede lidt bedre dog, men vi endte nu med en emmaljunga synes den virkede mere robust :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, det var umiddelbart lige det jeg manglede :) Det er en meget livlig lille trold vi har ;) Jeg må ud i butikkerne og se om Emmaljunga'en kan forhandles lidt ned i pris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er super glad for min Trille med drejehjul. Har brugt den 4 måneder nu og synes den holder sig fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for at

Jeg er super glad for min Trille med drejehjul. Har brugt den 4 måneder nu og synes den holder sig fint

Årh det er jeg glad for at høre :) Prisen er ihvertfald et stort plus! Jeg må ud i en butik og prøve den, jeg har bare langt til nærmeste forhandler så skulle lige høre om det er ulejligheden værd at køre efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Basson Nordic Lux. Er meget tilfreds med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Lige et lidt off-topic spørgsmål. Hvorfor er det, at I vil have en stor barnevogn? Kan I ikke lægge klapvognsdelen i Emmaljunga kombivognen helt ned, og dermed få fuldt liggemål?

Jeg spørger, da vi selv er på barnevognsjagt pt, og vi er netop faldet for en Emmaljunga kombivogn (Mondial de Luxe), og jeg troede faktisk, at det store liggemål (i de alm. barnevogne) ikke var nødvendigt, når klapvognsdelen kan lægge helt vandret? :chin:

Undskyld, jeg spammer din tråd :blush Jeg prøver bare at lære af andres erfaringer, inden vi forpligtes os via et køb :)

Hvor gammel er jeres datter egentlig, når hun ikke kan være i barnevognsdelen mere?

Held og lykke med jeres køb - fortæl meget gerne hvad I ender med, så kan vi måske blive lidt klogere :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Lige et lidt off-topic spørgsmål. Hvorfor er det, at I vil have en stor barnevogn? Kan I ikke lægge klapvognsdelen i Emmaljunga kombivognen helt ned, og dermed få fuldt liggemål?

Jeg spørger, da vi selv er på barnevognsjagt pt, og vi er netop faldet for en Emmaljunga kombivogn (Mondial de Luxe), og jeg troede faktisk, at det store liggemål (i de alm. barnevogne) ikke var nødvendigt, når klapvognsdelen kan lægge helt vandret? :chin:

Undskyld, jeg spammer din tråd :blush Jeg prøver bare at lære af andres erfaringer, inden vi forpligtes os via et køb :)

Hvor gammel er jeres datter egentlig, når hun ikke kan være i barnevognsdelen mere?

Held og lykke med jeres køb - fortæl meget gerne hvad I ender med, så kan vi måske blive lidt klogere :) :)

Helt i orden :)

Jeg tror det er en smagssag om man er til at sove i klapvogn. Vores ældste datter på 3 år har aldrig været særlig vild med at sove i klapvogn, og jeg syntes heller ikke den klapvogn vi har (En Brio) indbyder til at sove en god lang lur, iforhold til en barnevogn med en rigtig madras i.

Vores yngste datter er 8 måneder, og hun fylder den rigtig godt ud nu. Jeg ved ikke hvor lang hun er nu, hun bruger str 74 i tøj og liggemålet i barnevogn er 80 cm. Det er iøvrigt en emmaljunga viking vi har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Lige et lidt off-topic spørgsmål. Hvorfor er det, at I vil have en stor barnevogn? Kan I ikke lægge klapvognsdelen i Emmaljunga kombivognen helt ned, og dermed få fuldt liggemål?

Jeg spørger, da vi selv er på barnevognsjagt pt, og vi er netop faldet for en Emmaljunga kombivogn (Mondial de Luxe), og jeg troede faktisk, at det store liggemål (i de alm. barnevogne) ikke var nødvendigt, når klapvognsdelen kan lægge helt vandret? :chin:

Undskyld, jeg spammer din tråd :blush Jeg prøver bare at lære af andres erfaringer, inden vi forpligtes os via et køb :)

Hvor gammel er jeres datter egentlig, når hun ikke kan være i barnevognsdelen mere?

Held og lykke med jeres køb - fortæl meget gerne hvad I ender med, så kan vi måske blive lidt klogere :) :)

 

Jeg har ikke så meget erfaring endnu med det, da vores datter kun er 4 måneder, men jeg kan ikke huske, om jeg har ønsket dig tillykke. Hvis ikke, så STORT TILLYKKE med spiren :glad :bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Lige et lidt off-topic spørgsmål. Hvorfor er det, at I vil have en stor barnevogn? Kan I ikke lægge klapvognsdelen i Emmaljunga kombivognen helt ned, og dermed få fuldt liggemål?

Jeg spørger, da vi selv er på barnevognsjagt pt, og vi er netop faldet for en Emmaljunga kombivogn (Mondial de Luxe), og jeg troede faktisk, at det store liggemål (i de alm. barnevogne) ikke var nødvendigt, når klapvognsdelen kan lægge helt vandret? :chin:

Undskyld, jeg spammer din tråd :blush Jeg prøver bare at lære af andres erfaringer, inden vi forpligtes os via et køb :)

Hvor gammel er jeres datter egentlig, når hun ikke kan være i barnevognsdelen mere?

Held og lykke med jeres køb - fortæl meget gerne hvad I ender med, så kan vi måske blive lidt klogere :) :)

Hvis det ska være helt korrekt, så er klapvogne ikke godkendte sove-vogne og mange dagplejer accepterer dem ikke, hvis man kommer med klapvogn der ska bruges til at sove i.

Der er også stor forskel på ligge-mål 80 cm og 97 cm (i barnevognen) synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte en ældre trille model til Lærke, og den var super :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt i orden :)

Jeg tror det er en smagssag om man er til at sove i klapvogn. Vores ældste datter på 3 år har aldrig været særlig vild med at sove i klapvogn, og jeg syntes heller ikke den klapvogn vi har (En Brio) indbyder til at sove en god lang lur, iforhold til en barnevogn med en rigtig madras i.

Vores yngste datter er 8 måneder, og hun fylder den rigtig godt ud nu. Jeg ved ikke hvor lang hun er nu, hun bruger str 74 i tøj og liggemålet i barnevogn er 80 cm. Det er iøvrigt en emmaljunga viking vi har.

 

Tusinde tak for svaret! :) Nej, der er selvfølgelig ikke en ordentlig madras i klapvognsdelen..... :chin: Det er en god pointe. Vi fik at vide i butikken, at de typisk kunne ligge i barnevognsdelen til de var 1 år. Men det, kan jeg da godt se, ikke er så realistisk! Både min mand og jeg er ret høje, så vi får nok også et barn, der hurtigt vokser ud af barnevognsdelen... hmmm :unsure

Men mange tak, du har givet os en del mere at tænke over :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget erfaring endnu med det, da vores datter kun er 4 måneder, men jeg kan ikke huske, om jeg har ønsket dig tillykke. Hvis ikke, så STORT TILLYKKE med spiren :glad :bd

 

Mange tusinde tak :yay Vi er meget glade :yay Og stort tillykke med jeres 4 måneders guldklump :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ska være helt korrekt, så er klapvogne ikke godkendte sove-vogne og mange dagplejer accepterer dem ikke, hvis man kommer med klapvogn der ska bruges til at sove i.

Der er også stor forskel på ligge-mål 80 cm og 97 cm (i barnevognen) synes jeg.

 

Præcis det med, at institutionerne ikke accepterer dem, har jeg også hørt rygter om!! I praksis har jeg dog aldrig hørt et konkret eksempel, men tværtimod at børnene ikke sov i deres egen vogn, mens de var der... Men det kunne være, jeg skulle lave research blandt de vuggestuerne i vores nærområde, så jeg kan få noget konkret information :) Ser bare helt vildt mange kombivogne på gaden, der hvor vi bor (Østerbro, København), så tænker det ville være mærkeligt, hvis de alle blev afvist i døren i vuggestuen :unsure Men hvad ved jeg? God pointe - jeg researcher videre :)

 

Og ja, de der næste 20 cm forskel er altså ret meget!! Helt enig.

 

Vi bor dog i lejlighed (uden altan og have), og jeg forestiller mig ikke rigtigt, at vores barn skal sove nede i gården i barnevognen. Af den årsag er vi blevet anbefalet kombivogn fra forskellige sider. Men jeg synes godt nok, at det er en svær beslutning og en ret stor investering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Ringkøbing-Skjern kommune er det ikke lovligt at sende klapvogn med som sovevogn i dagplejen :)

vi har en Brio Sport til Luna. Hun er 2,5år og bruger str. 92/98 I tøj, hun sover stadig lur i sin barnevogn på 97cm i længden.

Til Liff har vi kombivogn fra Flip-Flap, den er 89 i liggemål, men hun overtager Lunas barnevogn, når hun skal i DP. Så er det kun i weekenden vi kommer til at bruge kombivognen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det med, at institutionerne ikke accepterer dem, har jeg også hørt rygter om!! I praksis har jeg dog aldrig hørt et konkret eksempel, men tværtimod at børnene ikke sov i deres egen vogn, mens de var der... Men det kunne være, jeg skulle lave research blandt de vuggestuerne i vores nærområde, så jeg kan få noget konkret information :) Ser bare helt vildt mange kombivogne på gaden, der hvor vi bor (Østerbro, København), så tænker det ville være mærkeligt, hvis de alle blev afvist i døren i vuggestuen :unsure Men hvad ved jeg? God pointe - jeg researcher videre :)

Og ja, de der næste 20 cm forskel er altså ret meget!! Helt enig.

Vi bor dog i lejlighed (uden altan og have), og jeg forestiller mig ikke rigtigt, at vores barn skal sove nede i gården i barnevognen. Af den årsag er vi blevet anbefalet kombivogn fra forskellige sider. Men jeg synes godt nok, at det er en svær beslutning og en ret stor investering.

Man har sjældent sin egen vogn med i vuggestuerne ;) Det er, så vidt jeg ved, kun aktuelt i de dagplejerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man har sjældent sin egen vogn med i vuggestuerne ;) Det er, så vidt jeg ved, kun aktuelt i de dagplejerne.

 

Ahh, se det giver mening i mit hoved :) Tusinde tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, se det giver mening i mit hoved :) Tusinde tak :)

Nogle dagplejere har deres egne vogne til børnene, andre steder ska man ha egen vogn med. Men hvis i tænker vuggestue, så er der jo ikk aktuelt for jer at tænke på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle dagplejere har deres egne vogne til børnene, andre steder ska man ha egen vogn med. Men hvis i tænker vuggestue, så er der jo ikk aktuelt for jer at tænke på det ;)

 

OK, på den måde :) Ja, vi tænker primært vuggestue, tror jeg. Men må hellere lige kontakte de nærmeste for en sikkerheds skyld. Det ville være en utrolig dum situation at stå i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vuggestuen vores tvillinger hører til i, har man nu selv barnevogn med. De har dog kryber derhenne til de lidt større børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en basson nordic lux. Jeg ELSKER den. Og selv med livlig 2-årig er den stabil ;) (vores gudbarn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det med, at institutionerne ikke accepterer dem, har jeg også hørt rygter om!! I praksis har jeg dog aldrig hørt et konkret eksempel, men tværtimod at børnene ikke sov i deres egen vogn, mens de var der... Men det kunne være, jeg skulle lave research blandt de vuggestuerne i vores nærområde, så jeg kan få noget konkret information :) Ser bare helt vildt mange kombivogne på gaden, der hvor vi bor (Østerbro, København), så tænker det ville være mærkeligt, hvis de alle blev afvist i døren i vuggestuen :unsure Men hvad ved jeg? God pointe - jeg researcher videre :)

Og ja, de der næste 20 cm forskel er altså ret meget!! Helt enig.

Vi bor dog i lejlighed (uden altan og have), og jeg forestiller mig ikke rigtigt, at vores barn skal sove nede i gården i barnevognen. Af den årsag er vi blevet anbefalet kombivogn fra forskellige sider. Men jeg synes godt nok, at det er en svær beslutning og en ret stor investering.

Jeg har aldrig hørt om en VS i København hvor man tager sin barnevogn med??? Jeg er ret sikker på det er en dagpleje ting. I vs sover de i kryber og senere i små senge :)

Hvis jeg må være ærlig kan jeg ikke se det smarte ved en Barnevogn på Øbro især når man ikke har altan- ville helt klart vælge en kombi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det med, at institutionerne ikke accepterer dem, har jeg også hørt rygter om!! I praksis har jeg dog aldrig hørt et konkret eksempel, men tværtimod at børnene ikke sov i deres egen vogn, mens de var der... Men det kunne være, jeg skulle lave research blandt de vuggestuerne i vores nærområde, så jeg kan få noget konkret information :) Ser bare helt vildt mange kombivogne på gaden, der hvor vi bor (Østerbro, København), så tænker det ville være mærkeligt, hvis de alle blev afvist i døren i vuggestuen :unsure Men hvad ved jeg? God pointe - jeg researcher videre :)

Og ja, de der næste 20 cm forskel er altså ret meget!! Helt enig.

Vi bor dog i lejlighed (uden altan og have), og jeg forestiller mig ikke rigtigt, at vores barn skal sove nede i gården i barnevognen. Af den årsag er vi blevet anbefalet kombivogn fra forskellige sider. Men jeg synes godt nok, at det er en svær beslutning og en ret stor investering.

Vi bor også på Østerbro og vi har en kombivogn. ELSKER den, men jeg tror det er temmelig meget et religionsspørgsmål ang. de vogne ;)

I de fleste vuggestuer har de krybber børnene sover i, men nogle steder skal man selv komme med sovevogn, f.eks. Smørhullet, ydre Østerbro. Det kommer an på hvordan den enkelte institution/forældrebestyrelse disponerer over økonomien. Færre penge på inventar, flere penge til personaletimer.

Vi har selv leveret sovevogn (dog i privat vuggestue), købte blot en på dba.dk og den er kæmpe, superfin og kostede ikke ret meget.

I må bare finde ud af, hvilke kriterier der er vigtigst for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra hvad du beskriver, så ville jeg nok vælge kombivogn. Selvom I måske får et langt barn, så vil I sagtens kunne bruge barnevognsdelen indtil jeres barn bliver god til at side og dermed kan transporteres rundt i klapvogn. Dog vil jeg lige nævne, at jeg synes, de fleste kombivogne er ret lave i forhold til de store barnevogne, og jeg tror, jeg ville synes, de var for lave til min højde i forhold til at lægge barnet ned og tage det op og muligvis også i forhold til styrhøjden. Måske betyder det ikke noget for jer, men jeg synes, I skal prøve at se en stor vogn og en kombivogn ved siden af hinanden og så se på, hvad I bedst kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER