Ema

1. tandlægebesøg hvornår?

16 indlæg i dette emne

Har fået et brev fra den offentlige tandlæge i Sverige at de har booket en tid til Freja nu hun er blevet 1 år.

Altså at de ikke har fået besked om flytning er en ting, men hvornår er det normalt med tandlæge herhjemme?

Synes det lyder meget tidligt, men jeg er så også total tandlægeskræk så det spiller nok ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fået et brev fra den offentlige tandlæge i Sverige at de har booket en tid til Freja nu hun er blevet 1 år.

Altså at de ikke har fået besked om flytning er en ting, men hvornår er det normalt med tandlæge herhjemme?

Synes det lyder meget tidligt, men jeg er så også total tandlægeskræk så det spiller nok ind

Mener vi var afsted da vores vat omkring 1 år. De skulle bare rådgive om tand Børsting og første tænder. Og dem havde hub fået længe inden. Mener så når de bliver 3 at de skal til et rigtig tjek

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået et brev fra den offentlige tandlæge i Sverige at de har booket en tid til Freja nu hun er blevet 1 år.

Altså at de ikke har fået besked om flytning er en ting, men hvornår er det normalt med tandlæge herhjemme?

Synes det lyder meget tidligt, men jeg er så også total tandlægeskræk så det spiller nok ind

Marius har kun været afsted akut pga er stunt i legestuen. Her i byen bliver de først indkaldt ved 3 år ellers ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var afsted da Ida var cirka halvandet. Men det kommer an på hvor i Danmark man bor, da det er forskelligt alt efter bopælsområde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det ved 1,5 år, og det var latterligt spild af tid og slet ikke fair over for W som blev bange :(

Jeg takker nej til det besøg en anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah var et år, og det gik rigtig godt :)

Vi børstede tænder og tandlægen kiggede ham i munden. Så snakkede vi om hvornår de forskellige tænder var kommet.

Noah hyggede sig, især i garderoben, hvor det var legetøj og en kontakt i Noah-højde. Så var dagen reddet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar, kan høre det ikke er uhørt tidligt men havde bare slet ikke overvejet det selv endnu.

Men når nu jeg bor i samme by som Anita så vil jeg gå ud fra at vi først bliver tilbudt besøg om noget tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var da Valdemar var lige lidt over 1 år, og det var superfint :) Vi snakkede tandbørstning, sut og sukker, og så blev vi (Valdemar) præsenteret for det hele, sådan at han fik et godt indtryk af dem :)

De kiggede også lidt på tænderne, men det var vist kun fordi han tilfældigvis var faldet dagen inden, hvor jeg havde været sådan lidt i tvivl, om han egentlig skulle have været tjekket. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han var vel godt og vel 20 mdr. Men det er forskelligt fra kommune til kommune.

Det var bare sådan snak og de viste Lasse hvad stolen ku bruges til osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ligger første besøg ved 2,5 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga var 1,5 og det var rigtig hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ligger første besøg ved 2,5 år

:ditto men Mie skal så først i april da vi jo har flyttet adresse et par gange de sidste måneder og det gav ikke rigtig mening at sende hende til en tandlæge hun aldrig kommer til at se igen hvis formålet er at gøre hende tryg. Så vi prioriterede at få en tid ved den blivende tandlæge, men der var så ventetid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix var afsted da han var ca 11 mdr og havde ikke en eneste tand i munden :D

Det var i Silkeborg. Det var en forebyggende indsats mest tænkt til forælderen om at lære at børste barnets tænder rigtig osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores kommune er det først omkring 3 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly skal til tandlæge når hun fylder 3 - det er en super klinik (skoletandlæge klinik på Vejlby Skole) og vi har bedt om at få samme tandlæge som Mathilde har været hos, for hun er så sød og har god fornemmelse for børn kan jeg mærke. Her i Århus er også et eller andet tilbud til de mindre børn(s forældre) men jeg har takket nej, syns jeg ved hvad jeg har brug for at vide i den retning. Det er en slags info møde hvor man kan stille spørgsmål og der blir ikke kigget så små børn i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var afsted da han var 1 år og derefter hvert år, vi boede I Frederikssund Kommune. Jeg synes det var spild af tid, må jeg tilstå, men det kan da være det er godt for nogle.

 

Her I tyskland er det os selv der tager kontakt til en tandlæge, jeg mener dog vores sygekasse husker os på det. Cassandra var afsted som 2,8 årig, hvor hun sad I tandlægestolen og fik talt tænder. Det gik godt, men nok hjupet på vej af, at hun havde set Sebastian være til 7 års undersøgelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER