MaleneB

Hvad skal I i sommerferien?

16 indlæg i dette emne

Ja nu begynder de kære små jo at melde deres ankomst, og samtidig er det også ved at være tid til at man skal planlægge hvis man skal på sommerferie...

Havde vi ikke fået Freya havde vi taget til Canada til sommer for at besøge nogle venner. Det er ikke noget vi overvejer nu - tænker at en flytur på 9 timer er lige langt nok for en lille på 4 måneder! Jeg er ikke en gang sikker på at jeg ville tage så lille en baby med op at flyve.. Hvad siger I andre til det? Hvornår ville I overveje at flyve med jeres barn?

Nå, men hvis vi ikke skal på rejse som sådan, hvad kan man så finde på? Jeg kan godt lide ferier hvor man kommer ud og oplever lidt også, men nu er der jo pludselig en lille der også skal tages højde for....

Hvad gør I jer af tanker og hvad tænker I at I skal - hvis I altså har planer om at skulle på ferie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine svigerforældre planlægger en tur til sverige i hytte, som vi stærkt satser på at skulle med på :)

Og så har vi en idé om, at vi nok skal et smut til Oxford og besøge min bror. Han skal over og lave noget forskning henover sommeren, så det er jo en god undskyldning for at få set byen. Der vil den lille være de der 4-5 mdr. og har læst mig til, at flere har haft succes med at flyve med de helt små størrelser, og når det er sådan en kort tur, tror jeg at det nok skal gå fint :)

Jeg ville nok have mine betænkeligheder ved at flyve så langt som til Canada. Mest fordi, man ved jo ikke hvordan de reagerer, og der er godt nok langt derover, hvis man sidder med et barn, der bare skriger og er ked.

Men man kan vel sagtens finde et sted, som man kan køre til i bil. Eks. Sverige el. Tyskland :) Der kan man garanteret sagtens finde nogle gode oplevelser, hvor man kan have bebs med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har desværre kun dårlige oplevelser med at flyve med vores datter, så vi bliver i DK :)
Vi har lejet et sommerhus i Hvidbjerg Strand i to uger, og ellers bliver det hjemme i vores dejlige hus og have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde barnedåb d 28/6 og med en meget presset økonomi så er der ikke råd til at rejse ej heller ikke herhjemme bare, så vi vil hygge os med bette pigen herhjemme og så håber jeg at manden finder noget job hurtigst muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre bor i Sydamerika og vi planlægger at tage derover og fejre jul og nytår. Til den tid er han 9-10 måneder så der satser vi på at han godt kan flyve så langt. Vi har tænkt os at booke en lift plads til ham.

Sommerferien står derfor på en tur til Silkeborg hvor vi har nogle venner vi kan være ved. De har en båd så vi tager lidt ture på åen og tager det bare stille og roligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu begynder de kære små jo at melde deres ankomst, og samtidig er det også ved at være tid til at man skal planlægge hvis man skal på sommerferie...

Havde vi ikke fået Freya havde vi taget til Canada til sommer for at besøge nogle venner. Det er ikke noget vi overvejer nu - tænker at en flytur på 9 timer er lige langt nok for en lille på 4 måneder! Jeg er ikke en gang sikker på at jeg ville tage så lille en baby med op at flyve.. Hvad siger I andre til det? Hvornår ville I overveje at flyve med jeres barn?

Nå, men hvis vi ikke skal på rejse som sådan, hvad kan man så finde på? Jeg kan godt lide ferier hvor man kommer ud og oplever lidt også, men nu er der jo pludselig en lille der også skal tages højde for....

Hvad gør I jer af tanker og hvad tænker I at I skal - hvis I altså har planer om at skulle på ferie?

 

Nu har jeg ikke selv prøvet at flyve med baby. Men har flere veninder og bekendte som har gjort det. De siger alle at det er meget nemmere at flyve med de helt små end med de lidt større. Og at jo før de kommer ud at flyve og få oplevelsen, jo nemmere bliver det med tiden :) Men igen det er kun hvad andre har sagt. Jeg ville ikke have problemer med at skulle flyve 9 timer, vi snakkede selv om at rejse i sommeren, men da vi bor i Norge og familien i Dk, så vælger vi at være 3 uger i dk, og så tage en lidt længere ferie til jul :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv prøvet at flyve med baby. Men har flere veninder og bekendte som har gjort det. De siger alle at det er meget nemmere at flyve med de helt små end med de lidt større. Og at jo før de kommer ud at flyve og få oplevelsen, jo nemmere bliver det med tiden :) Men igen det er kun hvad andre har sagt. Jeg ville ikke have problemer med at skulle flyve 9 timer, vi snakkede selv om at rejse i sommeren, men da vi bor i Norge og familien i Dk, så vælger vi at være 3 uger i dk, og så tage en lidt længere ferie til jul :)

 

Jeg tror det afhænger meget af barnet :)

Vi har prøvet at flyve med vores datter både da hun var helt lille, 9 mdr . og 16 mdr. Alle gange var en bragende fiasko med et dybt ulykkeligt barn, der skreg på hele turen (den længste 5 timer, hvor jeg hele turen måtte sidde og "bumpe" op og ned i armene for at forhindre, at hun gik totalt bonanza), og hvor hun faktisk var mange uger om at falde tilbage til det normalt glade barn, vi kender. Så herfra er der desværre kun dårlige oplevelser...

 

Når det så er sagt, så ved jeg, at langt de fleste ingen problemer har med flyvning - man skal bare ikke være sikker på, at det går så nemt, som man regner med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal mest bare holde ferie hjemme, og så på nogle dagsture i zoo og den slags, og så håber vi på at vi kan låne et sommerhus en uge. Har en veninde, hvis far har sommerhus, og det har vi lånt et par gange før.... Det er sådan et skøn sted, og sommerhusferie er perfekt for de små :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde det meste af vores sommer hos min mor i Rørvig, og så tager vi til ghana sidst i august så Henry kan møde sin farmor og resten af hans fars familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på en kort tur til London til familie fest i august.

Hvad med pas til baby? Det skal de vel have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal mest være hjemme og nyde vores nye hus, store have osv.. Og så evt på nogle dagsture.

Vi fløj 4,5 time med den store, da hun var 10 mdr. Flyveturen var nem, men selve ferien var vist mere for hendes skyld end vores. Senere erfaring har hvert fald vist, at hun udvikler sig helt vildt hjemme i vange omgivelser og generelt tager et kæmpe udviklingsspring i ferier.

Og jo, de skal have pas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at tage på ferie ved mine bedste forældre i Polen sammen med min mor, manden og bettefisen. Min mormor er 79 og morfar 84 så jeg føler jeg har dem på lånt tid og derfor synes det er vigtigt de ser hende. Jeg tænkte det skulle være til august mens jeg stadig har barsel (Klaudia er fra 23/3) men det er kør selv ferie. Der er i alt 1078 km ca 11 timer. Vi plejer at dele turen op over 2 dage så vi kører i Danmark og Tyskland dag 1 = ca 7 timer og dag 2 kører i Polen = ca 4 timer. Men er det helt úmugeligt at kører så lang en tur med en 4,5-5 mdrs baby...?

Sef. Holder vi mange pauser undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal to uger i sommerhus. Det er vores eget sommerhus, og det er bare så skønt, når man har små børn. De har ikke behov for de vilde oplevelser, men elsker genkendelsen. Alle ting er allerede i huset, og så kan vi tage på forskellige dagsudflugter.

Hvis ikke vi havde haft vores eget sommerhus, ville vi nok have valgt et leje et her i landet. Udlandsrejserne må vente lidt, til vi alle kan nyde det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at tage på ferie ved mine bedste forældre i Polen sammen med min mor, manden og bettefisen. Min mormor er 79 og morfar 84 så jeg føler jeg har dem på lånt tid og derfor synes det er vigtigt de ser hende. Jeg tænkte det skulle være til august mens jeg stadig har barsel (Klaudia er fra 23/3) men det er kør selv ferie. Der er i alt 1078 km ca 11 timer. Vi plejer at dele turen op over 2 dage så vi kører i Danmark og Tyskland dag 1 = ca 7 timer og dag 2 kører i Polen = ca 4 timer. Men er det helt úmugeligt at kører så lang en tur med en 4,5-5 mdrs baby...?

Sef. Holder vi mange pauser undervejs.

Hvis I indretter turen efter barnet og tager de pauser det kræver tror jeg godt det kan lade sig gøre. Hvis I bruger to dage på det, har I jo ikke travlt. Jeg vil prøve at planlægge det så man kan tage afsted, så du/I kan være sammen med din mormor og morfar. I kan jo altid ændre planer hvis I ikke synes det går, når I nærmer jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at tage på ferie ved mine bedste forældre i Polen sammen med min mor, manden og bettefisen. Min mormor er 79 og morfar 84 så jeg føler jeg har dem på lånt tid og derfor synes det er vigtigt de ser hende. Jeg tænkte det skulle være til august mens jeg stadig har barsel (Klaudia er fra 23/3) men det er kør selv ferie. Der er i alt 1078 km ca 11 timer. Vi plejer at dele turen op over 2 dage så vi kører i Danmark og Tyskland dag 1 = ca 7 timer og dag 2 kører i Polen = ca 4 timer. Men er det helt úmugeligt at kører så lang en tur med en 4,5-5 mdrs baby...?

Sef. Holder vi mange pauser undervejs.

Jeg kan sagtens forstå, du gerne vil besøge dem :) Og hvis I kan tage jer god tid til bilturen, kan det sikkert sagtens gå. Der er jo også bare nogen børn, der er fantastiske til at køre i bil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en ødegård i Sverige, og der har vi holdt sommerferie de sidste mange år. Vi har løbende besøg af venner og familie med børn i alle aldre, så der er liv og glade dage :-)

Vi har snakket om at ville på en badeferie til Grækenland men det bliver nok tidligst til næste år når den lille får lidt mere ud af det. Det er altså røvsygt at sidde inde i skyggen med en 6 måneders baby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER