Nitzen1987

Andre der overvejer at holde pause for at "undgå" jule-babyer???

57 indlæg i dette emne

Overvejer lidt at holde et par måneders pause fra projekt-baby, fordi en evt. graviditet i næste cyklus vil betyde et december barn og vi har i forvejen 4 fødselsdage i mandens familie i december, og så kommer juledagene oven i hatten... Jeg elsker julen, men jeg ønsker ikke et julebarn, fordi der i forvejen er så meget i december - ved ikke om det er en underlig tanke at have....

Altså vi vil ikke begynde på prævention igen, men vil nok være knap så aktive i ÆL-perioden....

Edit: Vi vil da heller ikke blive kede eller træt af at få et barn i december, men vi vil ikke "arbejde" lige så hårdt på at blive gravide i de kommende to måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt følge dine tanker, med da man aldrig ved hvornår man bliver velsignet med et barn (og for os som også kæmper), så er tidspunktet helt lige meget. de 4 gange jeg har været gravid har min termin været i december 3 gange og 1 i januar. Så en mere i flokken har intet at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft de samme tanker. Men samtidig ville jeg have svært ved at beskytte mig nu vi er igang. Så tror vi forsætter som hidtid men ville ikke være ked af det hvis mens kommer de næste par gange. Tænker at hvis man nu udskyder projekt baby en måned eller to ville det nok passe med at man går før i fødsel eller noget ss. Så tror bare vi håber ikke at ramme juledagene, ellers må vi tage den derfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal jo "snart" igang igen med projekt baby og har lidt ladet p-piller styre hvornår vi går igang, kan lige så godt bruge pakken op inden.. men hvis vi skulle efter denne pakke skulle vi gå igang snart og jeg vil ikke have et december barn, så vi venter

Selvfølgelig er det intet galt med decemberbørn og havde vi svært ved at lave baby havde vi nok prøvede denne måned med, jeg har bare en ide (måske ønsketænkning) at vi er noget heldigere denne gang pga vægttabet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KAn godt forstå dig men nej stopper ikke pga julen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg et decemberbarn og det er intet problem overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten af projektet tænkte jeg også at jeg ville helst undgå et decemberbarn pga ting som du selv nævner, Nitzen.

Men nu er jeg sådan set ligeglad - nu handler det for mig bare om at det lykkes at vi endelige blir gravide og når det sker, så er det barn meget velkomment uanset om det blir decemberbarn eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Terminsdatoen betyder heller ikke noget for os, så nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten var jeg sikker på vi ville undgå december terminen, men nu er vi efterhånden så ivrige at vi nok ikke kommer til at holde pause.

Men jeg kommer nok til at forsøge at udregne en evt. termin lidt ekstra. Hvis jeg kan se den bliver den 24., så kan det være vi tænker os om en ekstra gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi, været i gang i 9 måneder, så jeg vil bare gerne være gravid og er ligeglad med i om den kommer i december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et dejligt decemberbarn og det var slet ikke noget jeg tænkte på da jeg blev gravid med ham.

Vi venter dog 2 mdr. med at gå igang med nr 2, for at undgå december igen. Men det er mere fordi vi har 1 barn med fødselsdag i den mdr. så med jul + fødselsdage i december så vil vi gerne vente lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten af projektet tænkte jeg også at jeg ville helst undgå et decemberbarn pga ting som du selv nævner, Nitzen.

Men nu er jeg sådan set ligeglad - nu handler det for mig bare om at det lykkes at vi endelige blir gravide og når det sker, så er det barn meget velkomment uanset om det blir decemberbarn eller ej.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ALDRIG tænkt tanken.. og kunne ikke drømme om det... Jeg ønsker mig inderligt bare et barn!

Jeg tænker hvad så med sommerferien? (Barnet kan ikke dele ud til de andre og de kan sikkert ikke komme til fødselsdag) Hvad med Påske?

Det er da fuldstændig ligegyldigt HVORNÅR barnet har fødselsdag..

Men fair nok - hver mand sin mening - og fedt for dem der kan vælge og vrage hvornår deres børn skal komme til verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke egentlig planer om at indstille projektet, hvis det bliver et decemberbarn, så bliver det et decemberbarn :loveshower

Måske kan det lige præcis være vejen frem, så jeg ikke vender og drejer det hele i knolden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver ikke at undgå december.

Jeg er selv decemberbarn, så kender til alle ulemperne, men da jeg meget sjældent har ÆL, vil det være træls at misse en mulighed, bare fordi det er 9 måneder inden jul.

Til gengææld vil jeg være lidt trist hvis vi får et marts-barn, da vi i forvejen har 4 børnefødselsdage i marts på mandens side, så der behøver vi ikke flere. Så hellere december ;)

Men lige nu skal alle børn være velkomne, lige gyldigt hvilken måned de bliver født i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ALDRIG tænkt tanken.. og kunne ikke drømme om det... Jeg ønsker mig inderligt bare et barn!

Jeg tænker hvad så med sommerferien? (Barnet kan ikke dele ud til de andre og de kan sikkert ikke komme til fødselsdag) Hvad med Påske?

Det er da fuldstændig ligegyldigt HVORNÅR barnet har fødselsdag..

Men fair nok - hver mand sin mening - og fedt for dem der kan vælge og vrage hvornår deres børn skal komme til verden.

Prøv at læse mit første indlæg igen.... Jeg siger ikke at vi vil vælge og vrage og vælge mellem, hvornår vores barn skal fødes... og jeg siger ikke at vi vil kassere et december-barn... Det eneste jeg siger er at vi toner projektet en smule ned, men der er jo stadig chance for graviditet... Er ked af at du har problemer med at få børn, men du behøver da ikke at være så fordomsfuld over for andre, der har tænkt tanken, for manden og jeg er åbenbart ikke de eneste der har tænkt tanken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg faktisk ikke rigtig tænkt over- altså selvom jeg ikke forsøger at blive gravid pt ;)

Isabella har jo fødselsdag midt i sommerferien, og kommer dermed aldrig til at dele ud af kage på sin fødselsdag i klassen. Det kan da godt være det er en skam, men vi havde ikke tænkt over det, og det var umiddelbart heller ikke noget vi ville gøre, hvis vi skulle have igen. Hun var så ønsket, at det var ligegyldigt hvornår hun havde fødselsdag :)

Desuden deler mandens søster og min far fødselsdag, ligesom mandens far og min fars kone gør. Isabella har fødselsdag dagen før sin farmor, og manden har fødselsdag lige oveni sønnens anden søster og mor (øhh det lyder vist indviklet) Pointen var bare, at det ville være svært for os at "ramme" en dato, hvis vi skulle tænke på alt det "praktiske" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at læse mit første indlæg igen.... Jeg siger ikke at vi vil vælge og vrage og vælge mellem, hvornår vores barn skal fødes... og jeg siger ikke at vi vil kassere et december-barn... Det eneste jeg siger er at vi toner projektet en smule ned, men der er jo stadig chance for graviditet... Er ked af at du har problemer med at få børn, men du behøver da ikke at være så fordomsfuld over for andre, der har tænkt tanken, for manden og jeg er åbenbart ikke de eneste der har tænkt tanken...

Ja så prøv lige og læs mit indlæg igen... Skriver det jo er fedt for dem der kan vælge. Og ja ellers skriver jeg bare min mening efter hvad jeg syntes.

Troede der var ytringsfrihed og man havde lov til at have sin egen mening. SORRY!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så prøv lige og læs mit indlæg igen... Skriver det jo er fedt for dem der kan vælge. Og ja ellers skriver jeg bare min mening efter hvad jeg syntes.

Troede der var ytringsfrihed og man havde lov til at have sin egen mening. SORRY!

Det er et super følsomt emne og for dem (os) der ikke lige kan planlægge en graviditet, så kan det vel godt gøre ondt... Når man nu bare så gerne ville have et barn også hvis det kommer juleaften :)

Læser ikke indlægget som andet - men du efterspørger jo andres mening og så er det vel i orden, at ikke alle tænker sådan? Forstod det bestemt ikke som det var kritik af dig :kram2

Miss Matilde - Stort knus herfra! Kan sagtens følge dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et super følsomt emne og for dem (os) der ikke lige kan planlægge en graviditet, så kan det vel godt gøre ondt... Når man nu bare så gerne ville have et barn også hvis det kommer juleaften :)

Læser ikke indlægget som andet - men du efterspørger jo andres mening og så er det vel i orden, at ikke alle tænker sådan? Forstod det bestemt ikke som det var kritik af dig :kram2

Miss Matilde - Stort knus herfra! Kan sagtens følge dig :)

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et super følsomt emne og for dem (os) der ikke lige kan planlægge en graviditet, så kan det vel godt gøre ondt... Når man nu bare så gerne ville have et barn også hvis det kommer juleaften :)

Læser ikke indlægget som andet - men du efterspørger jo andres mening og så er det vel i orden, at ikke alle tænker sådan? Forstod det bestemt ikke som det var kritik af dig :kram2

Miss Matilde - Stort knus herfra! Kan sagtens følge dig :)

Det kan jeg godt forstå... Jeg blev gravid 1½ måned efter at have droppet pillerne, men mistede og der er ingen der siger at det bliver lige så let for os at blive gravide igen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anita husk du ikke er alene om at have den følelse med at ligge projektet lidt i bero her i Marts.. Der er jo ingen af os heldige der nemmere kan få barn der ikke vil give vores chance den måned til en anden der har svært. JEg kender en der har fødselsdag juleaften og efter 30 år har hun jo selvfølgelig vænnet sig til det, men har altid alligevel ønsket sig en anden dag.. NÅR JEG nu har muligheden for at planlægge lidt en baby så kan jeg jo "sagtens" vente en måned mere med at gå igang. Selvfølgelig kan de barnløse ikke forstå os, og havde vi været i jeres fodspor forstod vi heller ikke os selv. men vi har nu fler muligheder og derfor er det jo heller ikk forkert af os at gøre som vi vil..

Synes ikke vi skal drage sommerbarn diskusion ind her, det er at undgå flere måneder, her snakker vi om julebaby hvilke vel for de fleste at vi bare ikke har lyst til at have termin lige omkring juleaften.. det jo ikke engang decemberbarn vi ikk vil have, vi ønsker bare for vores børn de ikk lige skal dele fødselsdag med selve Jesus ;)

Jeg vil give alt (og det ved du smukke Stinna) for i får en baby alle jer barnløse og selvfølgelig må i have jeres mening om i ikk forstår dette valg med lige at ligge projekt baby lidt på standby i et par uger.. :kram2

:bk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tanke er lidt, at man sagtens kan undgå at sexe i marts for at undgå et decemberbarn, men så skal man jo også undgå februar, april og evt, januar månede, hvis man skal se på, at der jo også kan være risiko for for tidligt fødsel. Og så skal man evt. også undgå sommerferie, så er der efterhånden ikke mange måneder tilbage. Har man så svært ved at få børn, så bliver det jo en total umulig opgave, hvis man skal undgå en masse måneder.

Men jeg kan da godt se, at dem som har nemt ved at få børn forsøger at planlægge sig ud af problematikken, af hensyn til barnet. Jeg ville da bare selv ønske, at jeg var så heldig.

Vi kommer jo slet ikke til at kunne planlægge noget som helst i den anledning, og vi takker ja med det samme vi får et barn i forslag, så længe det lever op til vores godkendelsesrammer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anita husk du ikke er alene om at have den følelse med at ligge projektet lidt i bero her i Marts.. Der er jo ingen af os heldige der nemmere kan få barn der ikke vil give vores chance den måned til en anden der har svært. JEg kender en der har fødselsdag juleaften og efter 30 år har hun jo selvfølgelig vænnet sig til det, men har altid alligevel ønsket sig en anden dag.. NÅR JEG nu har muligheden for at planlægge lidt en baby så kan jeg jo "sagtens" vente en måned mere med at gå igang. Selvfølgelig kan de barnløse ikke forstå os, og havde vi været i jeres fodspor forstod vi heller ikke os selv. men vi har nu fler muligheder og derfor er det jo heller ikk forkert af os at gøre som vi vil..

Synes ikke vi skal drage sommerbarn diskusion ind her, det er at undgå flere måneder, her snakker vi om julebaby hvilke vel for de fleste at vi bare ikke har lyst til at have termin lige omkring juleaften.. det jo ikke engang decemberbarn vi ikk vil have, vi ønsker bare for vores børn de ikk lige skal dele fødselsdag med selve Jesus ;)

Jeg vil give alt (og det ved du smukke Stinna) for i får en baby alle jer barnløse og selvfølgelig må i have jeres mening om i ikk forstår dette valg med lige at ligge projekt baby lidt på standby i et par uger.. :kram2

:bk

Det er godt skrevet Sandie.... :sc

Jeg har det som dig, og vi ville også "undgå" en december/jule-baby hvis vi prøvede på at blive gravide...

Men jeg kan samtidig GODT forstå hvor forkert det lyder i ørerne på de der har svært ved at få en baby.... Ikke desto mindre er det sådan jeg har det...

:kram2 til alle.... :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men så skal man jo også undgå februar, april og evt, januar månede, hvis man skal se på, at der jo også kan være risiko for for tidligt fødsel. Og så skal man evt. også undgå sommerferie, så er der efterhånden ikke mange måneder tilbage.

Jeg synes det her er en helt anden diskussion end den der blev startet. Og hvis man bliver gravid i januar, skal det altså godt gøres at få et decemberbarn ;)

Det jeg mener, er at sommerferiebørn er en helt anden diskussion, som ikke er relevant lige nu her. Nu går vi jo snart ind i marts, og dermed er jule-problematikken aktuel.

Desuden er der ingen der kan planlægge for tidlig fødsel. Sker det, så sker det, og så er man jo bare overlykkelig hvis det går godt...

Jeg har lige, inspireret af denne tråd, regnet på hvornår min termin vil være, hvis min menses kommer snart, og jeg så napper den i næste omgang. Der vil terminen være 3.december. Den termin vil jeg overhovedet ikke undvære - så vi holder ikke pause.

Uden at have regnet på det, vil den næste termin så være start-januar. Her er risikoen for en jule-baby jo noget større, men det må man jo tage som det kommer. Vi holder nok hellere ikke pause her.

HVIS jeg nu havde regnet ud at min termin ville have været 24.december (eller 23. eller 25.), så siger jeg bare, at jeg måske ville tænke mig om en ekstra gang. Jeg ved ikke præcis hvad jeg ville gøre - for det ved man jo netop ikke før man står i situationen. Men jeg kan ikke UDELUKKE at jeg måske ville tage en måned med lidt mindre intensitet..

Hvis der er perioder hvor folk helst ikke vil have baby, synes jeg det er helt op til dem. At andre overhovedet ikke kan forestille sig at gøre det samme, synes jeg også er helt fint. Men jeg synes ikke man skal dømmes, uanset hvilken "lejr" man er i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER