Little Miss

Feriehus i Jylland (gerne nord)

27 indlæg i dette emne

M og jeg overvejer at leje et sommerhus i jylland i sommerferien i år.

 

Vi (især jeg) tør ikke forlade Danmark efter Carl Emils sidste feberkrampe anfald i Thailand :cry

 

Vi vil gerne op mod Nordjylland da vi har familie i Sindal men de behøver ikke være helt deroppe af.

 

Jeg har aldrig prøvet at skulle leje et sommerhus da vi altid har været i vores familiers sommerhus i Rørvig eller Gedesby (ved Maribo) så ved ikke hvad man skal gå efter når man skal afsted med barn. 

 

Hvad med områder - hvad kan i anbefale?

 

Håber i kan hjælpe :balloons

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad prisklasse tænker du på ?? Og hvor længe drejer det sig om ??

Og synes i skal kigge forbi mig hvis i får tid og lyst :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi besøger hver sommer min svigerinde og svoger i deres sommerhus ved Løkken. Der er så dejligt. Måske området hedder Grønhøj...

Og så har min svoger en iscafé i Løkken, hvor der både er god is og ikke mindst kaffe ;)

Nogle gange er vi kørt til Skagen og har taget en overnatning eller også en hyggetur til Aalborg....

I øvrigt ELSKER jeg vesterhavet på alle tider af året :) Og nyder ikke mindst at komme væk fra byen engang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løkken og Blokhus.

Skagen er altid dejligt, men dyrt i højsommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad prisklasse tænker du på ?? Og hvor længe drejer det sig om ??

Og synes i skal kigge forbi mig hvis i får tid og lyst :P

Prisen har ikke så meget betydning og vi tænker 1 uges tid

 

Kunne da være super hyggeligt at komme forbi og sige hej  :loveshower

 

Vi besøger hver sommer min svigerinde og svoger i deres sommerhus ved Løkken. Der er så dejligt. Måske området hedder Grønhøj...

Og så har min svoger en iscafé i Løkken, hvor der både er god is og ikke mindst kaffe ;)

Nogle gange er vi kørt til Skagen og har taget en overnatning eller også en hyggetur til Aalborg....

I øvrigt ELSKER jeg vesterhavet på alle tider af året :) Og nyder ikke mindst at komme væk fra byen engang imellem.

Havde tænkt Løkken men måske bliver det for meget/proppet i sommerferien  :huh

 

Øhm nu kan det godt være jeg er lidt blond men Vesterhavet er da en pænt stor strækning ik? Er der et bestemt område?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løkken og Blokhus.

Skagen er altid dejligt, men dyrt i højsommeren.

Som jeg skrev til Pinar havde vi overvejet men om det ikke bliver for turistet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prisen har ikke så meget betydning og vi tænker 1 uges tid

Kunne da være super hyggeligt at komme forbi og sige hej :loveshower

Havde tænkt Løkken men måske bliver det for meget/proppet i sommerferien :huh

Øhm nu kan det godt være jeg er lidt blond men Vesterhavet er da en pænt stor strækning ik? Er der et bestemt område?

Hehe. Jo, det er det selvfølgelig. Og der er mange mennesker i Løkken om sommeren, men det er jo inde i selve byen. Man kan vælge nogle af områderne omkring.

Stranden bliver aldrig som fluepapir, som det er omkring København.

Det kommer jo også an på hvilket sommerhus, man vælger. Selvom de kan ligge tæt, kan man sagtens føle sig privat og nyde haven.

Vi skal afsted i år lige midt i sommerferien, da jeg følger skolernes ferier. Ellers kunne I måske vælge at tage afsted i august?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jo, det er det selvfølgelig. Og der er mange mennesker i Løkken om sommeren, men det er jo inde i selve byen. Man kan vælge nogle af områderne omkring.

Stranden bliver aldrig som fluepapir, som det er omkring København.

Det kommer jo også an på hvilket sommerhus, man vælger. Selvom de kan ligge tæt, kan man sagtens føle sig privat og nyde haven.

Vi skal afsted i år lige midt i sommerferien, da jeg følger skolernes ferier. Ellers kunne I måske vælge at tage afsted i august?

Det er selvfølgelig rigtigt at vi blot kan vælge områderne omkring Løkken... :)

 

Vi har fået en pæn seddel fra VS at kommunen ser man tager 3 ugers sammenhængende ferie i sommerferieperioden. Må lige se lidt nærmere for jo ville helst tage det i august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vuggestuen ikke holder lukket, synes jeg da I skal gøre hvad der passer bedst til jeres familie.

Vi har altid tidligere rejst i august/september, for så er klimaet (i f.eks. Italien) meget rarere.

Jeg ved egentlig ikke om vores vuggestue holder lukket..hmm...den er privat, så måske de ikke er underlagt samme krav. Men personalet skal selvfølgelig stadig have ferie....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er Løkken og området omkring løkken. Men som tidligere skrevet er Løkken by tæt pakket om sommeren.

Så er der skallerup klit og områderne deromkring, der er også en del at lave for CE.

Tversted er også er godt sommerhus område.

Tornby har er godt sommerhus område og en børnevenlig strand.

Blokhus er et godt sommerhus område, men er ofte tæt pakket om sommeren.

Alt sammen er ved vestkysten, men som du selv skriver så er vestkysten lang.

Og så er der kaffe på kanden i hundelev(hos os) når i kommer herop af :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vuggestuen ikke holder lukket, synes jeg da I skal gøre hvad der passer bedst til jeres familie.

Vi har altid tidligere rejst i august/september, for så er klimaet (i f.eks. Italien) meget rarere.

Jeg ved egentlig ikke om vores vuggestue holder lukket..hmm...den er privat, så måske de ikke er underlagt samme krav. Men personalet skal selvfølgelig stadig have ferie....

Ved bare ikke om man kan "tillade sig" at vente når de nu skriver at kommunen ser at man holder 3 uger i sommerferieperioden. Men må som sagt lige kigge lidt nærmere på den seddel. 

Vi har normalt rejst i august når det har været i sommerperioden men tør som sagt ikke rejse ud af landet pga CE. Måske det bliver bedre når jeg har fået talt med min læge om min angst i næste uge :)

 

Reglerne for private er meget forskellige men mange følger kommunens lukkedage/perioder ;)

 

Der er Løkken og området omkring løkken. Men som tidligere skrevet er Løkken by tæt pakket om sommeren.

Så er der skallerup klit og områderne deromkring, der er også en del at lave for CE.

Tversted er også er godt sommerhus område.

Tornby har er godt sommerhus område og en børnevenlig strand.

Blokhus er et godt sommerhus område, men er ofte tæt pakket om sommeren.

Alt sammen er ved vestkysten, men som du selv skriver så er vestkysten lang.

Og så er der kaffe på kanden i hundelev(hos os) når i kommer herop af :P

Sejt med lidt flere områder jeg kan kigge på og mega sejt med kaffe på kanden. Kan man bestille the istedet  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved bare ikke om man kan "tillade sig" at vente når de nu skriver at kommunen ser at man holder 3 uger i sommerferieperioden. Men må som sagt lige kigge lidt nærmere på den seddel.

Vi har normalt rejst i august når det har været i sommerperioden men tør som sagt ikke rejse ud af landet pga CE. Måske det bliver bedre når jeg har fået talt med min læge om min angst i næste uge :)

Reglerne for private er meget forskellige men mange følger kommunens lukkedage/perioder ;)

Sejt med lidt flere områder jeg kan kigge på og mega sejt med kaffe på kanden. Kan man bestille the istedet :bunny

Man kan sagtens bestille the istedet :) og hvis vi er heldige alt efter hvornår i skal herop, vil haven være fyldt med bær :)

Der er også flere områder, men det er de områder jeg ved er nogenlunde børnevenlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vist meget an på formuleringen :) Forstår godt, I følger henstillingen - det ville jeg nok også selv have gjort.

Det lyder ikke rart med feberkramper :( Vi havde en hård oplevelse med vores da en simpel virus udviklede sig til voldsom dehydrering på grænsen til at skade de indre organer.

Vi var godt nok hjemme, men blev først henvist til børneafd. på Riget efter to besøg ved vagtlægen, utallige opkald til samme og et besøg ved egen læge, som så sendte os videre.

De oplevelser sætter sig i en!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vist meget an på formuleringen :) Forstår godt, I følger henstillingen - det ville jeg nok også selv have gjort.

Det lyder ikke rart med feberkramper :( Vi havde en hård oplevelse med vores da en simpel virus udviklede sig til voldsom dehydrering på grænsen til at skade de indre organer.

Vi var godt nok hjemme, men blev først henvist til børneafd. på Riget efter to besøg ved vagtlægen, utallige opkald til samme og et besøg ved egen læge, som så sendte os videre.

De oplevelser sætter sig i en!

Øv lyder heller ikke rart :( De oplevelser er bare ikke sjove. CE var livløs i flere minutter og så i Thailand hvor der ikke er hjælp af hente eller folk at ringe til :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sommerferieperioden/hovedferien er jo ifølge ferieloven fra 1 maj til 30 september mener jeg ;) :p

Mon ikke de bare mener, at de gerne ser at man holder 3 ugers sammenhængende ferie med sit barn :) Medmindre de har skrevet skolernes ferie, ville jeg sagtens kunne vælge at holde ferien i august :)

Vi var i Skagen i sommers, det var super hyggeligt, men var det strandferie ville jeg nok vælge en af de områder Maria nævner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens bestille the istedet :) og hvis vi er heldige alt efter hvornår i skal herop, vil haven være fyldt med bær :)

Der er også flere områder, men det er de områder jeg ved er nogenlunde børnevenlige.

Mmmmm bærjagt - evt på kage  :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sommerferieperioden/hovedferien er jo ifølge ferieloven fra 1 maj til 30 september mener jeg ;) :P

Mon ikke de bare mener, at de gerne ser at man holder 3 ugers sammenhængende ferie med sit barn :) Medmindre de har skrevet skolernes ferie, ville jeg sagtens kunne vælge at holde ferien i august :)

Vi var i Skagen i sommers, det var super hyggeligt, men var det strandferie ville jeg nok vælge en af de områder Maria nævner :)

Må lure på den seddel må jeg ;)

 

Tror vi vil satse på at kunne komme til stranden så jeg kigger lidt nærmere på dem Maria nævner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmmm bærjagt - evt på kage :sandie

Ja det er altid godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ELSKER Nordjylland som ferie mål. Men vi holder os også fra Løkken og Blokhus. Vi har fundet sommerhuse lige nord for fjorden men vil gerne lidt længere opad. Gerne nord for Ålborg.

Ferie hus mæssigt så se om der er et rum der er lidt væk fra stuen, det er rart at kunne sidde og spille og hygge uden at være bange for at vække.

Se om der er legeplads i nærheden og afstand til købmand og strand.

Men det er ikke sværere end at Google "sommerhus Nordjylland" og så finde noget i syntes ser godt ud! Vi elsker isolationen i et sommerhus! Vi skaber vores egen lille ferie verden.

Husk viskestykker, håndklæder, toilet papir og andet i ikke kan leve uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker sommerhus ferie i Nordjylland ❤️ Næst efter Samsø er det mit yndlings område. Jeg elsker både Blokhus, Løkken og Skagen. Når vi tager til Skagen har vi været i sommerhus i både gammel Skagen og sidst i bunken. Så tog vi toget fra bunken til Skagen og lejede cykler og kom rundt på den måde i Skagen ❤️ Men det gar aldrig været i industri ferien vi har været i hverken Skagen eller Løkken. Ville nok gå efter et mindre populært område.

Rigtig god ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er forresten også lønstrup området.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Området omkring Frederikshavn er også rigtig dejligt.....og her er stranden børnevenlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet kan slå Samså :biglove

Men mine svigerforældre har sommerhus i Klitmøller og det er også lækkert. Dog ikke SÅ nordligt.

Løkken har jeg besøgt. Synes det var alt for turister til min smag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker sommerhus ferier i Nordjylland. Har virkelig haft mange ture i sommerhus ved Vesterhavet omkring Løkken, Lønstrup og Blokhus sammen med min familie. Jeg er selv opvokset ved Mariager fjord i Himmerland. Østkysten har mere børnevenlige strande end vestkysten. Skulle jeg vælge, tænker jeg umiddelbart Øster Hurup eller Hou ved Hals.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker sommerhus ferier i Nordjylland. Har virkelig haft mange ture i sommerhus ved Vesterhavet omkring Løkken, Lønstrup og Blokhus sammen med min familie. Jeg er selv opvokset ved Mariager fjord i Himmerland. Østkysten har mere børnevenlige strande end vestkysten. Skulle jeg vælge, tænker jeg umiddelbart Øster Hurup eller Hou ved Hals.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER