Barbamama

Svimmelhed?

27 indlæg i dette emne

Puha, hvad fanden var dét?!

Jeg vågnede ved 4-tiden og syntes at hele soveværelset sejlede rundt for mig. Jeg brugte det gamle tømmermandstrick med at have en fod fast på gulvet og det hjalp lidt, men ikke heeeelt. Skulle på toilettet og det gik ok, selvom jeg følte mig lidt usikker på benene. Jeg lægger mig i sengen igen og så sejler det MEGA meget. Jeg når at få vækket Brian og fortælle, at det her er skidt, og så kan jeg konstatere at jeg skal kaste op, men ikke helt kan komme op og ud på toilettet. Jeg forsøger at kravle ud af sengen og falder ned på gulvet og kan ikke finde ud af at komme op. Brian springer op og løfter mig, så jeg får vaklet ud på toilettet. Jeg slipper tilsyneladende for at kaste op, men sidder pt på gulvet herude og har det liiiiiidt mærkeligt.

Og selvom det her nok lige har været det mest dramatiske tilfælde, så er det faktisk sket et par gange før, at soveværelset sejler, at jeg lige mister balancen kortvarigt på job, og når jeg er i bad, er jeg begyndt altid at sidde på en stol, fordi det ellers hurtigt flimrer for øjnene af mig. :unsure

Er der nogen, der oplever det samme og/eller ved hvad det er/hvad man kan gøre?

Jeg skal til 25 ugers ved lægen på fredag, så der spørger jeg også ham, men det her med decideret at falde ud af sengen, det forskrækkede mig sgu lige lidt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sov du på ryggen? For så kan baby have trykket på nerven lang rygraden.

Men pyh ha det lyder ikke rart.:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov du på ryggen? For så kan baby have trykket på nerven lang rygraden.

Men pyh ha det lyder ikke rart.:kram

Også min tanke, det gjorde mig rigtig syg et par gange i sidste graviditet, også hvor det hele sejlede og jeg besvimede. Det er hovedpulsåren der bliver presset og dermed bliver man dårlig. Det var helt no go for mig at hvile på ryggen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er rimeligt normalt, jeg får det også somme tider og JM siger at det er tegn på at jeg lige skal geare lidt ned..... Kan måske også være dit blodsukker som er lidt lavt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer altid at sove på siden :unsure

Årh "geare ned", ja det ved jeg jo godt :rolleyes :badgirl :blush

Blodsukker, hvad kan jeg gøre ved det? (Udover at spise?)

Og tak for kram! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med, har også haft perioder med meget svimmelhed. Mest når jeg stod op. (Resultat at jeg har fået min mand, eller en af hans venner til at flytte en stol hen i køkkenet til mig, når jeg laver aftensmad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være lav blod% eller for lidt væske... Altså jeg er på dobbel-op på jern fordi jeg var sløv, svimmel og bleg selvom jeg tog den anbefalede mængde... så det kan sagtens være en mulighed! men det med afklemning af pulsåren kan også være en mulighed, også hvis du ligger på den ene side (kan ikke lige huske hvilken af dem det er, men den ene kan være no go) hvor du kan ligge på den anden uden problemer... men når du også bliver svimmel når du står op, så tænker jeg at det måske nærmere må være en anden årsag...

God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baaaah! Jeg skulle være blevet hjemme med det <_< Sad på job og blev mere og mere ør. Gik bed til administrationen og fortalte, at nu tog jeg altså hjem igen, og så blev jeg helt konfus og fik "forbud" mod at køre af de søde mennesker. Så nu har B hentet mig og er ved at køre mig hjem, og så må min bil tilbringe weekenden på job <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, din stakkel! Godt, de passer lidt på dig på jobbet :kram2

Rigtig god bedring med det! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram. Det var rimelig heldigt, at B hentede mig, for endte med at sidde og kaste op i en Rema pose på motorvejen på vej hjem. Så har jeg også prøvet det :rolleyes Jeg havde nu nok nået ud i nødsporet, hvis jeg var kørt selv, men så havde jeg til gengæld nok ikke nået at finde en pose/kravle ud og det var sgu blevet noget klamt noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Det lyder bestemt ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lavt blodtryk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom til lægen 13.40.

Fint blodtryk, fin blodprocent, fine ører, ingenting at høre, ingenting at mærke på halsen = mysterium. :chin:

Jeg skal ringe igen, hvis det bliver værre, men ellers ser vi lige an. Jeg har jo alligevel en tid om en uge igen. Og lægen mente umiddelbart at sådan var det åbenbart bare at være gravid og være mig. Men han var ikke bekymret, så det er jeg heller ikke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det kunne lyde som lavt blodtryk.. Puh, hvor kan man blive dårlig :( føler med dig.

#Nå fik lige læst din besked med lægen. Mystisk.. Men det kan selvfølgelig være forbigående..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske en virus eller noget :) Men jeg blev godt nok også svimmel og konfus "uden grund" et par gange, da jeg ventede Valdemar :unsure

Nu må vi se. :) Jeg blev lige slæbt med i et par butikker af Brian og det gik ok, og nu har jeg smidt mig på sofaen og vil hvile :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en virus på balancenerven? Det har jeg selv lige døjet med et par uger (er dog ikke gravid), men havde det da jeg ventede den store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu sejler alting igen :boo Det er SÅ ubehageligt!!

Hvis det er en virus på balance nerven, kan jeg så gøre noget ved det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dog frygteligt med al den svimmelhed. Stakkels dig :kram2

Hvis det er en virus på balancenerven så er der desværre ikke andet at gøre end at slappe af så meget som muligt og vente på det går overw. Og det kan desværre godt tage noget tid. Tror det tog lige omkring 2 uger før mig inden jeg kunne fungere nogenlunde normalt igen og så blev jeg stadig svimmel, hvis jeg lavede for meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram. Jeg har lige kastet op igen også, så "håber" at det er en slags variation af maveinfluenza og væk på mandag. Orker virkelig ikke at have det sådan her ret længe :( Og har overhovedet ikke TID til at være væk fra job i to uger :unsure

Men jeg må vel bare tage det med ro :unsure Så går glip af børnefødselsdag idag :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kastede i hvert fald ikke op da jeg havde virus på balancenerverven, så håber det er noget andet.

Øv med fødselsdagen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjede meget med svimmelhed da jeg ventede ida. Og har også fået er par ture den her gang. Med Ida fandt de ud af at det var fordi jeg manglede jern, den her gang ved de ikke hvad det er der gør det.

Da mine prøver ligesom dine ikke viser noget unormalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer, der har døjet med svimmelhed, hvad har I gjort med job? :unsure Jeg kunne helt klart ikke arbejde igår og idag, men i perioder af dagen har jeg det rimeligt normalt, så der ville jeg jo godt kunne lave noget. Men mit job kræver uundgåeligt en del kørsel, og det duer jo ikke, når det hele pludselig sejler. :chin: :unsure Og det bekymrer mig lidt at nogen af jer nævner, at det kan stå på længe :unsure

Håber godt nok, at det bare er væk imorgen!! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også døjet med svimmelhed og deraf kvalme i denne graviditet.

 

Jeg har både spist jern, vitaminer og sund varieret kost, så det har i mit tilfælde intet med det at gøre.

 

Jeg har ofte haft det om morgenen, og det kommer promte hvis jeg lige bliver lidt presset med tid osv - i forhold til at aflevere Anna eller andre aftaler. Så har stået med hovedet mellem benene både ved puslebordet, over køkkenbordet og i butikker mv.

 

 

Så det må være nogle forskellige årsager der tricker det hos gravide, men umiddelbart et tegn på "at man skal slappe af", tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med henblik på arbejde, så tager jeg på arbejde trods svimmelhed, men jeg har selvfølgelig heller ikke så langt i bil som du har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Det sejlede ikke imorges :yay Er stadig ør i hovedet, men ikke så meget som igår :) Så jeg tror, jeg tager endnu en rolig dag idag og så satser jeg på at kunne komme afsted imorgen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER