SaraLK

retnemt.dk

23 indlæg i dette emne

Nogen der får måltidskasser derfra?

hvordan er det? er det gode retter? lever det op til dine forventninger? - og hvad spiser i "resten af ugen"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får fra Aarstiderne og det er vildt godt! Vi får til tre dage om ugen, og de resterende dage spiser vi bare "almindeligt". Det giver lidt fleksibilitet til at kunne spise ude eller få rugbrød en presset dag. Det fedeste er, at man får nogle nye og spændende retter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig haft kig på begge dele... men sys faktisk at kasserne fra Retnemt.dk virker mere "os", da man selv kan mikse, hvad man har lyst til i sin kasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft årstiderne. Vi fik kasse til 5 dage til 2 personer. Der var alt for meget mad og vi var super bundet af det. Og vi er ret impulse med mad og super lyst betonet - ikke super kombi. Maden var lækker. Men jeg blev vanvittig over at skulle følge en opskrift 5 dage om ugen. Jeg elsker at lave mad, men kigger ofte opskrift som inspiration kun og ikke slavisk, det blev det der.

Vi kunne sagtens finde på at få kasser igen engang, men så er det nok en anden kasse til færre dage. Det var fedt som inspiration og lækkert det kom lige til døren. Vil lige lure på det der ret nemt og se hvad det er for noget.

Da vi fik det sidst kørte jeg mega død i kalkun, kål og linser som der var mega meget af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fra ret nemt og er glade for det :) har også testet årstiderne, men ændrede alt for tit i retterne og så smed vi ting ud, det var lidt fjollet, ret nemt er mere os :)

 

Ja det er rigtig gode retter, og der er nok mad :) ja det lever bestemt op til forventningerne, det er altid god kvalitet og god mad. og resten af ugen spiser vi bare det vi plejer :p, dvs i sidste så vores mad sådan her

vi ret nemt onsdag, torsdag og fredag,

lørdag bestilte vi take away,

søndag lavede vi en hel kylling,

mandag: rester af kyllingen  

tirsdag lavede vi så suppe på benene fra kyllingen

og igår vi vi kasser igen, så der spiste vi thai taffel og i dag fik vi kylling i karry og kokosmælk 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fra ret nemt og er glade for det :) har også testet årstiderne, men ændrede alt for tit i retterne og så smed vi ting ud, det var lidt fjollet, ret nemt er mere os :)

Ja det er rigtig gode retter, og der er nok mad :) ja det lever bestemt op til forventningerne, det er altid god kvalitet og god mad. og resten af ugen spiser vi bare det vi plejer :p, dvs i sidste så vores mad sådan her

vi ret nemt onsdag, torsdag og fredag,

lørdag bestilte vi take away,

søndag lavede vi en hel kylling,

mandag: rester af kyllingen

tirsdag lavede vi så suppe på benene fra kyllingen

og igår vi vi kasser igen, så der spiste vi thai taffel og i dag fik vi kylling i karry og kokosmælk

Er der slet ikke mulighed for rester fra kasserne, eller er der simpelthen ikke nok til det?

Kan godt lide tanken om en "restedag" i hver uge, så man får ryddet ud til næste uge. + Så få dage som muligt, hvor man ikke får "kassemad"...

Hvad giver i, gennemsnitligt i ugen for kasserne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der slet ikke mulighed for rester fra kasserne, eller er der simpelthen ikke nok til det?

Kan godt lide tanken om en "restedag" i hver uge, så man får ryddet ud til næste uge. + Så få dage som muligt, hvor man ikke får "kassemad"...

Hvad giver i, gennemsnitligt i ugen for kasserne?

 

Nogen dage er der alt for meget så der kunne der sagtens være rester, andre dage passer det.. Nogen dage tilføjer jeg så også selv ekstra grønt til retterne, det er ikke altid jeg synes der er helt nok ;)..

Hov, så skal det nok nævnes at vi kun er to, mig og min kæreste :), men selv når Stormbassen på 4,5 mdr begynder at spise med har vi stadig kun tænkt os at købe kasserne til to :) 

Mellem 300 og 450 om ugen, nogen uger køber vi 2 og andre 3, enkelte gange har vi købt mad til 4 dage :), det kommer lidt an på hvad vi synes lyder godt af deres retter :)..  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! tak for svar! :) tror vi må prøve sådan en kasse! :)

regner med at bestille til 2, da Luna er ret småtspisende og Liff jo stadig får mad hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! tak for svar! :) tror vi må prøve sådan en kasse! :)

regner med at bestille til 2, da Luna er ret småtspisende og Liff jo stadig får mad hos mig :)

 

Det tror jeg altså også er fint og man kan kan jo altid tilføje lidt ekstra grønt eller ris, hvis det virker af lidt lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg altså også er fint og man kan kan jo altid tilføje lidt ekstra grønt eller ris, hvis det virker af lidt lidt ;)

Lige præcis! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fra ret nemt og er glade for det :) har også testet årstiderne, men ændrede alt for tit i retterne og så smed vi ting ud, det var lidt fjollet, ret nemt er mere os :)

Ja det er rigtig gode retter, og der er nok mad :) ja det lever bestemt op til forventningerne, det er altid god kvalitet og god mad. og resten af ugen spiser vi bare det vi plejer :p, dvs i sidste så vores mad sådan her

vi ret nemt onsdag, torsdag og fredag,

lørdag bestilte vi take away,

søndag lavede vi en hel kylling,

mandag: rester af kyllingen

tirsdag lavede vi så suppe på benene fra kyllingen

og igår vi vi kasser igen, så der spiste vi thai taffel og i dag fik vi kylling i karry og kokosmælk

Jeg kan ikke helt gennemskue hvor meget økologi, der er i kasserne. Er det noget man kan se fra gang til gang eller hvordan fungerer det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fra Aarstiderne og det er vildt godt! Vi får til tre dage om ugen, og de resterende dage spiser vi bare "almindeligt". Det giver lidt fleksibilitet til at kunne spise ude eller få rugbrød en presset dag. Det fedeste er, at man får nogle nye og spændende retter :)

Får I kassen hver uge? Og passer det nogenlunde til to?

Jeg har før fået kasser fra Årstiderne, dog altid grønt og frugt. Der fik bare så meget ged i leveringen, at jeg tøver med at blive abonnent igen.

Men ihhhhh, hvor det frister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke helt gennemskue hvor meget økologi, der er i kasserne. Er det noget man kan se fra gang til gang eller hvordan fungerer det?

 

Jeg ved ikke hvor meget økologi der er, mit gæt er ikke særlig meget, så ville de nok skrive det.. Det er helt klart en af ulemperne ved ret nemt for mig :).. Og nej, jeg synes ikke der står ved tingene om de er økologiske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får I kassen hver uge? Og passer det nogenlunde til to?

Jeg har før fået kasser fra Årstiderne, dog altid grønt og frugt. Der fik bare så meget ged i leveringen, at jeg tøver med at blive abonnent igen.

Men ihhhhh, hvor det frister :)

Vi får hver mandag, ja. Jeg synes, det passer rigtig fint med mængden. Der er næsten altid rester tilovers, så jeg vil ikke sige, der er for lidt i hvert fald ;)

Vores fungerer fint, og min søster får det også uden problemer :)

Jeg elsker at det er økologisk, og jeg er rigtig glad for at nogen bestemmer for mig og sørger for indkøbene i de tre dage. Man får noget andet, end man plejer, og især salaterne er rigtig gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik I prøvet det, SaraLK?

Vi har lige fået første levering så er spændt på hvad vi synes om mængde og kvalitet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fra dem, og vi elsker det! Lækker mad og gode opskrifter.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er SÅ glade for det! :yay

Får 4 kasser med 5 måltider i, hver onsdag og den første regning lå på 19xxkr det sys jeg sq er ret ok!

vi har oplevet 3 gange at maden lige præcist passede, men ellers er der altid en rest tilbage.

Mega fedt koncept! - mine svigerforældre er også hopoet med på vognen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er SÅ glade for det! :yay

Får 4 kasser med 5 måltider i, hver onsdag og den første regning lå på 19xxkr det sys jeg sq er ret ok!

vi har oplevet 3 gange at maden lige præcist passede, men ellers er der altid en rest tilbage.

Mega fedt koncept! - mine svigerforældre er også hopoet med på vognen ;)

Hvor mange bestiller i til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået kasser fra retnemt i 4 uger nu. Vi er ved at drukne i mad! Jeg har valgt 4 personers retter, fordi vi til daglig ofte er 3 voksne+2 børn, og der er rigeligt! børnene har ofte fået rester i madpakkerne dagen efter, og det er vel også fint. Næste uge har jeg så valgt nogle 2 personers retter også, fordi jeg tænker vi så kan kombinere det med rester, eller spise det de dage vi er færre. Der ser ud til at være masser alligevel.

 

Jeg syns kvaliteten er god, varerne virker meget friske, og jeg syns der er mange gode/spændede opskrifter imellem, hvor vi har fået positive overraskelser ifht hvad vi troede vi ku lide. Det var en del af ideen her, at vi skulle prøve flere nye ting og blive inspireret. På længere sigt vil jeg nok prøve selv at planlægge menu og indkøb, for jeg syns faktisk det er lidt dyrt. Vi gir ca 650,- kr om ugen for 4 stk 4 pers. måltider. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange bestiller i til?

To personer. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået kasser fra retnemt i 4 uger nu. Vi er ved at drukne i mad! Jeg har valgt 4 personers retter, fordi vi til daglig ofte er 3 voksne+2 børn, og der er rigeligt! børnene har ofte fået rester i madpakkerne dagen efter, og det er vel også fint. Næste uge har jeg så valgt nogle 2 personers retter også, fordi jeg tænker vi så kan kombinere det med rester, eller spise det de dage vi er færre. Der ser ud til at være masser alligevel.

Jeg syns kvaliteten er god, varerne virker meget friske, og jeg syns der er mange gode/spændede opskrifter imellem, hvor vi har fået positive overraskelser ifht hvad vi troede vi ku lide. Det var en del af ideen her, at vi skulle prøve flere nye ting og blive inspireret. På længere sigt vil jeg nok prøve selv at planlægge menu og indkøb, for jeg syns faktisk det er lidt dyrt. Vi gir ca 650,- kr om ugen for 4 stk 4 pers. måltider.

Jeg synes også som udgangspunkt at der er rigeligt med mad ;) jeg får som regel konsumeret nogle rester i løbet af dagene, så de ikke står og hober sig op i køleren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer det virkelig, for er virkelig træt af at skulle finde på hvad vi skal spise altid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer det virkelig, for er virkelig træt af at skulle finde på hvad vi skal spise altid.

Det er derfor vi prøver ;)

Man kan jo forsøge sig frem og finde ud af hvad der passer og om det er noget. Vi har bestemt ikke tænkt kun at bruge retnemt eller lignende tilbud. Det er for dyrt og har også retter vi gerne vil lave selv :)

Erfaring: næste gang skal det overvejes at bestille retten til 4 personer så der ikke skal laves mad fra bunden hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER