Mistel

Gummistøvler eller ej?

25 indlæg i dette emne

Jeg tror måske, der allerede eksisterer gummistøvletråde, men nu spørger jeg alligevel :)

 

Vitus er så småt ved at vokse ud af sine vinterstøvler - desuden er det jo ved at være forår, så jeg tænker, at vinterstøvlerne under alle omstændigheder snart er for varme. Så jeg havde egentlig tænkt at købe nogle gummistøvler til ham, men er det en god ide? Er der andre rimelige alternativer? Gode mærker? Andre erfaringer eller ting, jeg bør vide?

Vitus er knap 1½ år, har gået siden han var 11 mdr, så han er ret sikker på benene....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Celavi er gode til smaa fusser, fordi de har en god stoette bagtil. 

 

Men de er ogsaa smalle og Noah bruger nu Bundgaard, som jeg er meget glad for til ham - de er nemlig brede fortil med ikke bagtil, synes jeg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Celavi er gode til smaa fusser, fordi de har en god stoette bagtil. 

 

Men de er ogsaa smalle og Noah bruger nu Bundgaard, som jeg er meget glad for til ham - de er nemlig brede fortil med ikke bagtil, synes jeg :)

Super - tak! :)

Køber du så med eller uden for? Med plads til en sok evt? Eller skal de bare passe til en alm. strømpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron fik gummistøvler da han havde gået en lille måneds tid fordi dp ville have dem. Det forventes at børn her i kommunen har gummistøvler med.

Vi har brugt Føtex, og så købt dem så de passer lige nu, med det sokkeværk han bruger lige nu. På den måde har vi råd til at smide dem ud efter kort tid fordi han er vokset, men de sidder også ok på foden.

Aron elskede sine gummistøvler med passion! Han ville ikke gå i andet, tog dem selv af og på, og blev flere gange hysterisk over at han ikke måtte få dem på i seng :lol

Nu skal vi snart have købt nye, tror jeg. Tror nemlig nok de gamle er str 23 eller 24, og han bruger ellers str 25.

Hvor er det synd for Aron, at han har sådan en ond, ond mor, der tydeligvis ikke har forstået gummistøvlens inderste væsen!

 

Jeg tror måske, hun på mange måder minder om Vitus mor, der ikke kan se pointen i at kravle på sofabordet! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super - tak! :)

Køber du så med eller uden for? Med plads til en sok evt? Eller skal de bare passe til en alm. strømpe?

 

Jeg ville koebe med for, hvis det stadig er koldt, for de vil stoette bedre end nogle med plads til sok. Men det er jo snart varmt, saa kig paa maalede og se, om der er noget med 0,5-0,8 cm, hvis uden sok og mellem 0,7 og 1 cm, hvis det skal vaere med plads til sok. Sok fylder og Noah er ikke glad for det, men har dog med plads til sok - men han er jo ogsaa to-et halvt aar. 

 

Gummistoevler stoetter ikke ret godt og endnu vaerre, hvis det er med stort voksetillaeg. Jeg har derfor altid haft med 0,5-0,8 til Noah. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er for koldt, har jeg brugt vinterstøvlerne i stedet - de er rigeligt vandtætte. 

 

Vi har været glade for celavi. Jeg købte et par i vores superbrugsen sidste sommer, som var sat ned fra 200 kr til 25, men de var utætte, så det fik vi ikke ret meget ud af. 

 

Vi brugte ikke gummistøvler ret meget sidste efterår, fordi Karlas sko var fint vandtætte. Det var kun til "hoppe i vandpytter", hvor de almindelige sko ikke kunne følge med. Men fornøjelsen af at hoppe i kæmpestore vandpytter er så tæt på indbegrebet af barndom, at jeg for alt i verden ikke ville undvære et sæt gode gummistøvler i hendes garderobe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William har ikke haft gummistøvler endnu. Jeg købte og returnerede i efteråret, for han gik mega mærkeligt i dem. Så jeg var ikke et sekund i tvivl om at de var dumme for ham.

Nu vil jeg købe igen. Uforrede (for jeg vil ikke købe nye til maj hvor forede er for varme. En tynd uldsok må klare overgangen.

Jeg mangler bare lige at regne ud hvilke det skal være, for de fødder mit barn er udstyret med, er temmelig vanskelige at finde fodtøj til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har haft gummistøvler fra Bilka siden han var lidt over et år, de har fungeret upåklageligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille havde også gummistøvler fra Bilka :)

Det får hun igen.. Det er minimalt hvor ofte hun bruger dem - det er jo kun når de hopper i vandpytter.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi startede med nogle helt korte gummistøvler købt i Kvickly, tror de var ca10 cm høje og han elskede dem. men da de blev for små fik han gummistøvler fra bilka og dem har han også brugt meget.. han havde gået i 1-2 mdr før han fik de første gummistøvler..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga har fået sine første gummistøvler i dag, hun er 20 mdr. Sidste efterår synes jeg hun var for lille selvom hun gik godt og da dagplejen også synes vi skulle vente blev det sådan. Mn nu skal det være ;) har købt pom pom. De passer til alm fod bredde. Er i tvivl om størrelsen men for at de ikke skal blive for sjoskede at gå i har jeg købt et nr mindre end hendes sko...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga har fået sine første gummistøvler i dag, hun er 30 mdr. Sidste efterår synes jeg hun var for lille selvom hun gik godt og da dagplejen også synes vi skulle vente blev det sådan. Mn nu skal det være ;) har købt pom pom. De passer til alm fod bredde. Er i tvivl om størrelsen men for at de ikke skal blive for sjoskede at gå i har jeg købt et nr mindre end hendes sko...

Hvordan blev hun ældre end W lige pludselig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi startede med nogle helt korte gummistøvler købt i Kvickly, tror de var ca10 cm høje og han elskede dem. men da de blev for små fik han gummistøvler fra bilka og dem har han også brugt meget.. han havde gået i 1-2 mdr før han fik de første gummistøvler..

Min datter havde også korte gummistøvler i efteråret, mener at de var fra celavi. Hun kunne slet ikke gå i "rigtige" gummistøvler!

Hun har lige taget hendes nye Bundgaard gummistøvler i brug i går, og nu går hun rigtig fint i dem selvom se har højt skaft :)

Jeg ville nok ikke købe støvler med foer i på denne årstid. Jeg tror at de hurtigt bliver for varme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Er i tvivl om størrelsen men for at de ikke skal blive for sjoskede at gå i har jeg købt et nr mindre end hendes sko...

 

Det wer nemlig lige det, de nemt bliver, medmindre man koeber dem ret praecist passende... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det wer nemlig lige det, de nemt bliver, medmindre man koeber dem ret praecist passende...

Mener også at de plejer at sige at gummistøvler skal være et nr mindre end den str de bruger, netop pga mindre voksetillæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lunas første gummestøvle var med foer og fra Tretorn. - jeg valgte at der skulle være en god og ordenlig bund i dem hun skulle have.. nr. 2. Var korte fra Reima, også med foer. Begge har vi været rigtig glade for!

hen over sommeren har hun haft uden foer... bl.a. fra Disney... stadig med en god bund i.

Dette efterår/vinter/forår har hun forede fra Bundgaard og de er altså på højde med Tretorn i kvalitet og hun ELSKER dem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lunas første gummestøvle var med foer og fra Tretorn. - jeg valgte at der skulle være en god og ordenlig bund i dem hun skulle have.. nr. 2. Var korte fra Reima, også med foer. Begge har vi været rigtig glade for!

hen over sommeren har hun haft uden foer... bl.a. fra Disney... stadig med en god bund i.

Dette efterår/vinter/forår har hun forede fra Bundgaard og de er altså på højde med Tretorn i kvalitet og hun ELSKER dem :-)

Så har I brugt forede gummistøvler i stedet for vinterstøvler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har I brugt forede gummistøvler i stedet for vinterstøvler?

Hva er vintergummistøvler? Altså termostøvler? - Luna har aldrig haft termostøvler ;)

Men har altid haft vinterstøvler også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er forede gummistøvler og termostøvler ikke det samme? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er forede gummistøvler og termostøvler ikke det samme? :unsure

 

Nej. 

 

Gummistoevler er gummistoevler med foer og termostoevler er ofte baade tungere og mere forede - og i mine oejne baade grimme og klodsede... 

 

Noah skal have et par vinterstoevler laeder/raagummisaal vinterstoevler igen naeste aar(har haft RAP), som de to sidste vintre. Saa vil jeg naeste vinter supplere med et par forede gummistoevler fra Bundgaard. Jeg overvejede dem her sidst paa vinteren, men vi kan begynde at bruge sko uden for nogle dage, saa det ville vaere lidt spild ad penge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har pompom, de passer bare rigtig godt til hendes fod. Hun kan slet ikke gå i dem fra Bilka.

Min erfaring er at de helst kun skal være 0,5 cm for stor ellers går hun ikke ordentlig i dem. Det gør at vi har købt støvler lidt oftere, men hellere det end nogle hun ikke kan/vil gå i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er forede gummistøvler og termostøvler ikke det samme? :unsure

Jeg synes de traditionelle termostøvler er mere klodsede og stiv end en foret gummistøvle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. 

 

Gummistoevler er gummistoevler med foer og termostoevler er ofte baade tungere og mere forede - og i mine oejne baade grimme og klodsede... 

 

Noah skal have et par vinterstoevler laeder/raagummisaal vinterstoevler igen naeste aar(har haft RAP), som de to sidste vintre. Saa vil jeg naeste vinter supplere med et par forede gummistoevler fra Bundgaard. Jeg overvejede dem her sidst paa vinteren, men vi kan begynde at bruge sko uden for nogle dage, saa det ville vaere lidt spild ad penge.

Aaah, så har jeg måske slet ikke set hvordan termostøvler ser ud :unsure ihvertfald har jeg aldrig lagt mærke til dem...

Min datter havde også RAP vinterstøvler sidste år, og de har passet perfekt hele sæsonen og er først blevet for små nu her hvor det alligevel er tid til at skifte over til alm sko og gummistøvler :)

Jeg tror ikke at jeg vil købe forede gummistøvler, behovet for dem er så småt det er jo kun ganske kort tid at det er lunt/koldt nok til at bruge dem, inden det er tid til at finde vinterstøvlerne frem. Men måske ændrer jeg mening når efteråret kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan blev hun ældre end W lige pludselig :lol

Haha så er den rettet til 20 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaah, så har jeg måske slet ikke set hvordan termostøvler ser ud :unsure ihvertfald har jeg aldrig lagt mærke til dem...

Min datter havde også RAP vinterstøvler sidste år, og de har passet perfekt hele sæsonen og er først blevet for små nu her hvor det alligevel er tid til at skifte over til alm sko og gummistøvler :)

Jeg tror ikke at jeg vil købe forede gummistøvler, behovet for dem er så småt det er jo kun ganske kort tid at det er lunt/koldt nok til at bruge dem, inden det er tid til at finde vinterstøvlerne frem. Men måske ændrer jeg mening når efteråret kommer :)

 

Nej, det vil jeg heller ikke, men jeg overvejde det for en lille maaned siden, hvor jeg skulle have sko og gummistoevler og M syntes, at det skulle vaere med for og jeg egentlig ogsaa taenkte saadan, velvidende at der saa skulle koebes gummistoevler lige om lidt. 

 

Jeg synes ikke, man skal koebe saa meget oftere af at koebe med mindre voksetillaeg... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER