girly1988

start på skemad?

11 indlæg i dette emne

Nå nu nærmer vi os de 4 mdr som er på lørdag ;-) SP kommer i morgen og snakker skemad..

Hvad ville i starte med og hvordan?

Har fundet opskrifter på babykogebogen som ser nemme ud...nogen der har prøvet noget fra den side ?

Skal jeg købe noget færdiglavet hvor er det største udvalg så? For vores fakta har ikke meget til dem på 4 mdr...

Kom frisk med gode råd tak ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå nu nærmer vi os de 4 mdr som er på lørdag ;-) SP kommer i morgen og snakker skemad..

Hvad ville i starte med og hvordan?

Har fundet opskrifter på babykogebogen som ser nemme ud...nogen der har prøvet noget fra den side ?

Skal jeg købe noget færdiglavet hvor er det største udvalg så? For vores fakta har ikke meget til dem på 4 mdr...

Kom frisk med gode råd tak ;-)

Jeg startede ud med pulvergrød fordi det er så lidt de skal starte med... og så med sveskemos ovenpp! :) evt. Majsgrød!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer majs grød og så lidt sveske mos da vi jo har lidt on off maveproblemer....pt fungerer maven...men ja det er op og ned med det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer majs grød og så lidt sveske mos da vi jo har lidt on off maveproblemer....pt fungerer maven...men ja det er op og ned med det ;-)

Så skal du i hvert fald holde dig langt væk fra risgrød! - det sad som en prop i maven på Luna!

sveskemos er rigtig godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil bare lige tilføje at bare fordi han blir 4 mdr, så SKAL man jo ikk nødvendigvis begynde. Det er mere om han selv er klar til det.

Min gider ikke hjemmelavet grød. Så jeg køber de færdige - lige pt. Majsgrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grød af boghvedemel er et hit her. Jeg har brugt babykogebogen holdt op med bogen fra sst mad til spædbørn og småbørn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige tilføje at bare fordi han blir 4 mdr, så SKAL man jo ikk nødvendigvis begynde. Det er mere om han selv er klar til det.

Min gider ikke hjemmelavet grød. Så jeg køber de færdige - lige pt. Majsgrød.

Det er rigtig men hvordan ved jeg om han er klar hvis ikke jeg prøver ? Vi spiser ikke til aften hver aften pga mandens arbejde så kan ikke lure om han synes det er spændende da han kun ser os spise om dagen eller på mandens fridage hvis ikke han sover ved den tid....hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er i tvivl om han er interesseret ... så er mit bud at det er han nok ikke endnu. :)
Min søn på 4,5mdr er kun lige begyndt at lægge mærke til at vi spiser, men jeg kan mærke at han stadig ikke er helt klar. Det er sådan en mor-mave-fornæmmelse ;)
I den bog der linkes til fra SST står der lidt om det på side 11. og ellers tal med din SP når hun kommer.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er i tvivl om han er interesseret ... så er mit bud at det er han nok ikke endnu. :)

Min søn på 4,5mdr er kun lige begyndt at lægge mærke til at vi spiser, men jeg kan mærke at han stadig ikke er helt klar. Det er sådan en mor-mave-fornæmmelse ;)

I den bog der linkes til fra SST står der lidt om det på side 11. og ellers tal med din SP når hun kommer.

Han har nu fået lidt smags prøver de sidste par dage her og det er gået fint...han er dog ikke begejstret endnu men han afviser heller ikke fuldstændig ;-)

Men har nu lagt mærke til når jeg spiser morgenmad der holder han øje med at jeg spiser...har jeg bare ikke tænkt over før nu...men ja tager det roligt og så ser vi hvornår det for alvor fanger ham ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår tog han mere end blot smags prøver af majs grøden med en smule pære/sveskemos i..havde lavet en lille portion af 30ml vand og ned røg det...såå det var klart en succes :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER