Mette

Børnestrik - hvad strikker I?

296 indlæg i dette emne

Den er da bare så sød!!! Den tror jeg da hellere du må finde et link til :-)

Den kan købes på ravelry. Søg på sukkerspinn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

RA4g3Sd.jpg

BkOHjl3.jpg

Jeg har lige færdiggjort denne. Mit tredje strikkeprojekt. Halsmønsteret er efter opskrift, men da det var en tunika, har jeg selv ændret, så det i stedet blev en sommerdragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op nogen flotte ting i strikker! :respekt

Jeg har givet mig i kast med mit allerførste strikkeprojekt: en djævlehue :)

Men nu er der noget jeg er lidt i tvivl om, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig? I opskriften står der:

"Der fortsættes i retstrik således: Tag 1 m ud i højre side på hver 4.p og 1 m ind i venstre side på hver 2.p til arb måler 15½-16½-17½ (18-19) cm (= den midterste spids som går ned i panden midt foran).

Videre fortsættes der i retstrik således: Tag 1 m ind i højre side på hver 4. p og tag 1 m ud i venstre side på hver 2.p til arb måler 20-21-22 (22-22) cm."

Vil det så sige at den første pind bare skal være retstrik, nr 2 pind skal jeg tage 1 m ind, nr 3 pind retstrik, nr 4 pind tage en maske ud i den ene side og en maske ind i den anden side? Eller hvad? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det som at du skal strikke retstrik hele vejen i det som står beskrevet her, men på hver anden pind tager du 1 maske ind i venstre side, og på hver fjerde pind tager du en maske ud i højre side ind til dit arbejde måler 15,5 (eller havd str du strikker) cm, herefter tager du 1 maske ud på hver anden pind i venstre side, og 1 maske ind på hver fjerde i højre side ca 4 cm til arbejdet måler eks 20 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogen flotte ting i strikker! :respekt

Jeg har givet mig i kast med mit allerførste strikkeprojekt: en djævlehue :)

Men nu er der noget jeg er lidt i tvivl om, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig? I opskriften står der:

"Der fortsættes i retstrik således: Tag 1 m ud i højre side på hver 4.p og 1 m ind i venstre side på hver 2.p til arb måler 15½-16½-17½ (18-19) cm (= den midterste spids som går ned i panden midt foran).

Videre fortsættes der i retstrik således: Tag 1 m ind i højre side på hver 4. p og tag 1 m ud i venstre side på hver 2.p til arb måler 20-21-22 (22-22) cm."

Vil det så sige at den første pind bare skal være retstrik, nr 2 pind skal jeg tage 1 m ind, nr 3 pind retstrik, nr 4 pind tage en maske ud i den ene side og en maske ind i den anden side? Eller hvad? :unsure

Jep, det er rigtigt forstået :) jeg ville lige sørge for at starte og slutte med en ret, så dine udtsgninger og indtagninger ikke ligger helt yderst på pinden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tusind tak for svar! :)

Er spændt på om jeg ender ud med en brugbar hue, eller om jeg ender med at gøre noget forkert :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lige hæftet ender på dette sæt, også en gave til min svigerinde :)

20151204_214216_zpsliathvgl_edit_1449261

Den er godt nok fin den hue! Hvor er opskriften fra? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok fin den hue! Hvor er opskriften fra? :)

Bogen babystrik på pind 3. Jeg har nemlig også bogen ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tusind tak for svar! :)

Er spændt på om jeg ender ud med en brugbar hue, eller om jeg ender med at gøre noget forkert :P

Jeg ville lave udtagningerne ved at ssmle lænken mellem to masker og strikke drejet ret. De indtagninger du laver i højre side ville jeg lave ved at tage en løs af, 1 ret og den løse over. I venstre side ville jeg strikke to ret sammen :) og jep, opskriften er fra Babystrik på pinde 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, den bog må jeg kigge lidt på :)

Og tusind tak for de gode råd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej - jeg er så vilde med alle jeres strikkede ting! i er simpelthen så seje!!! Jeg er derfor nu selv blevet inspireret til st gå i gang - men har ikke strikket som barn. Jeg har set videoer og kan nu slå masker op og ret og vrang. Jeg kunne godt tænke mig at strikke en meget simpel vest/pullover vest til at starte med.

Er der nogen af jer der kender til en nem opskrift, der kan forståes af en, der ikke er vant til at læse strikke opskrifter.

Jeg håber I vil hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej - jeg er så vilde med alle jeres strikkede ting! i er simpelthen så seje!!! Jeg er derfor nu selv blevet inspireret til st gå i gang - men har ikke strikket som barn. Jeg har set videoer og kan nu slå masker op og ret og vrang. Jeg kunne godt tænke mig at strikke en meget simpel vest/pullover vest til at starte med.

Er der nogen af jer der kender til en nem opskrift, der kan forståes af en, der ikke er vant til at læse strikke opskrifter.

Jeg håber I vil hjælpe

Hvor er du sej at begynde at strikke! :respekt DENNE vest fra farmorfabrikken er ganske nem. Og spørg endelig hvis du skal have hjælp med noget. Herinde er der altid hjælp at hente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den ser super fin ud!!! Og med masser af billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den ser super fin ud!!! Og med masser af billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jb04xt.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jb04xt.jpg

Den er sød. Må man se den på? For når den ligger der, synes jeg den er lidt tøset :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er sød. Må man se den på? For når den ligger der, synes jeg den er lidt tøset :blush

Jamen sødeste! Vidste du ikke at fredag var klæd-din-dreng-ud-i-pigetøj dag :P

Ej ok, ikke rigtigt! Her er et billede, men den er en del for stor, så lige nu ligner den faktisk lidt en kjole :lol

nyir2e.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen sødeste! Vidste du ikke at fredag var klæd-din-dreng-ud-i-pigetøj dag :P

Ej ok, ikke rigtigt! Her er et billede, men den er en del for stor, så lige nu ligner den faktisk lidt en kjole :lol

nyir2e.jpg

Nej det vidste jeg ikke :D :lol

Den er sød ^_^ Men stadig lidt piget til mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I et godt forslag til en hue til en lille bitte fyr? Djævlehue glider rundt når han ligger i barnevognen, og så er hans ene øre bart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I et godt forslag til en hue til en lille bitte fyr? Djævlehue glider rundt når han ligger i barnevognen, og så er hans ene øre bart!

Desværre. Astrid bruger en hue fra Føtex i uld. Der er knap i, så den er nem at få af og på. Så må hun få en strikket på når der ikke er så koldt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre. Astrid bruger en hue fra Føtex i uld. Der er knap i, så den er nem at få af og på. Så må hun få en strikket på når der ikke er så koldt ;)

Sådan en har vi faktisk fået i gave, den er bare alt for stor endnu :D han er så lillebitte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en har vi faktisk fået i gave, den er bare alt for stor endnu :D han er så lillebitte

Den er vi i hvert fald glade for :) Den sidder dejligt om hendes hoved i hvert fald ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb sådan en kyse med knap eller snor, det synes jeg sidder bedst som GND også skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER