Bamse&Kylling

Øjenbetændelse vs forkølet øje

6 indlæg i dette emne

hvor går grænsen mellem snot i øjet og decideret øjenbetændelse?

Julius er 8 dage gammel og hans ene øje løber i vand og bliver helt klistret/fuld af søvn.

Anabella har lige været forkølet med meget søvn og snask i øjnene, men ikke øjenbetændelse.

Mit øje har lige været rødt i to dage også pga snot, så det virker logisk, at det er det samme der har ramt Julius - han virker bare ik snottet..

Hvordan ved jeg, om det er det ene eller det andet ved en bette baby?

Er decideret øjenbetændelse farligt, når han er så lille?

Jeg har indtil videre taget snasket væk med kamillethe på en vatrondel, men ka jeg gøre andet?

Han var kun lige vågen en halv time, men virker ikke irriteret af det og øjet er ikke rødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist en dårlig ide at vaske i kamillete. Brug saltvand eller lunt vand i stedet.

Hvis det hvide i hans øje er rødt, så ska han i behandling ellers er det bare vand/saltvand du ska bruge.

Det ka ikk være unoden tårekanal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist en dårlig ide at vaske i kamillete. Brug saltvand eller lunt vand i stedet.

Hvis det hvide i hans øje er rødt, så ska han i behandling ellers er det bare vand/saltvand du ska bruge.

Det ka ikk være unoden tårekanal?

Enig.

 

Men giv lægen et kald hvis du er tvivl, når han ikke er ældre.

 

God bedring :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dryppet Noahs snask-oeje med slatvand til naesen og saa har jeg selvfoelgelig taget det snask og duppet det med samme og saa har jeg fjernet det, naar det ligesom var bloedt op. 

 

Hvis det hvide i oejet er roedt, saa er det bakterielt. Hvsi det hvide er hvidt og oejet har puds, saa er det virus og saa kan det ikke behandles. Kamillete er kun fraraadeligt, hvis ikke det sies godt, fordi det ellers kan indeholder mikrosmaa partikler. Jeg var lige ved at finde ork til at bade oahs oejne i kamillete, men saa stoppede det af sig selv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjet er ikke rødt, men jeg holder øje. De er stadig så små de øjne, så det er svært at se :)

Så bruger jeg ik mere kamillethe, godt jeg kun nåede at gøre det én gang så!

Tak piger! Jeg vil bruge saltvand i stedet for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dryppet Noahs snask-oeje med slatvand til naesen og saa har jeg selvfoelgelig taget det snask og duppet det med samme og saa har jeg fjernet det, naar det ligesom var bloedt op.

Hvis det hvide i oejet er roedt, saa er det bakterielt. Hvsi det hvide er hvidt og oejet har puds, saa er det virus og saa kan det ikke behandles. Kamillete er kun fraraadeligt, hvis ikke det sies godt, fordi det ellers kan indeholder mikrosmaa partikler. Jeg var lige ved at finde ork til at bade oahs oejne i kamillete, men saa stoppede det af sig selv.

Har du decideret dryppet det ind i øjet?

Jeg har kun lige brugt en vatrondel til at tørre det væk med. Tør næste ik dryppe sådan et bette øje...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER