fitnesskiz

Jeg er så ked af det. jeg har PCO. Ønsker en baby.

22 indlæg i dette emne

Hej piger jeg fik konstateret pco for 9 år siden kun på baggrund af højt mandlige hormoner og skægvækst ingen gynækologisk undersøgelse da jeg var jomfru. 

Jeg er nu 27 og 10 kg mindre vejer 64 kg og er 168 høj. Jeg har smidt ppillerne i sept.2014 for ca 6 mnd siden og er endnu ikke gravid. 

Min cyklus har været 28. 32. 27. 39 og 31 dage (startede på kiss kuren den måned hvor min cyklus var 39) tror det har haft en effekt på min mens da den jo kom på dag 31 altså samme dato som forrige gang. Jeg afventer nu min menst nr 6. 

Vi ønsker inderligt en bebs. Vi blev enige om jeg og min mand at vi skulle til gyn. Hvis ikke jeg bliver gravid denne måned. (Fik henvisning af min læge for 2 mnd siden) jeg er bare så bange og nervøs for hvad der skal ske til sådan en undersøgelse hos gyn. Jeg har læst om en vandscanning for at se om man har fri passage i æggelederne og det har så holdt mig for at få en tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er en gruppe herinde der hedder Barnløshed og Behandling. Prøv at læse lidt i den. Vi er mange med PCO herinde. Vandscanning er ikke rart men hurtigt overstået. Jeg har det sådan jeg hellere vil have hjælp end at undvære børn. Ja ikke alt er rart i den forbindelse men det er fødslen i sig selv heller ikke. Men man får et dejligt lille menneske ud af det. Men du/I skal self være klar til næste skridt.

Selv uden PCO er seks mdr helt inden for normalen. Kan sagtens gå et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en gruppe herinde der hedder Barnløshed og Behandling. Prøv at læse lidt i den. Vi er mange med PCO herinde. Vandscanning er ikke rart men hurtigt overstået. Jeg har det sådan jeg hellere vil have hjælp end at undvære børn. Ja ikke alt er rart i den forbindelse men det er fødslen i sig selv heller ikke. Men man får et dejligt lille menneske ud af det. Men du/I skal self være klar til næste skridt.

Selv uden PCO er seks mdr helt inden for normalen. Kan sagtens gå et år.

tak for svar vil prøve derinde. Men er bare så utålmodig når andre bliver gravide på 3 måneder osv. De der æl test gør mig også forvirret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pco piger kan normalt ikke bruge æl-test :) Jeg er nyopdaget pcos og jeg får rigtig meget hjælp af folk herinde fra. Kig evt i min tråd :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også pcos.. og vi fik rimelig hurtig behandling, da jeg ikke så nogen grund til og vente da min æl var meget uregelmæssig..

Jo vandscanning gør da lidt ondt, men ikke værre end mens smerter.

Vi var så heldige og blive gravide i 1. IUI forsøg.

Her var da hormoner der skulle til.. heldigvis har de høj succesrate med og behandle pco patienter i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden vi overhovedet forsøgte at få børn - sagde min gyn til mig.. at vi skulle vende retur når vi var blevet enige om at gå igang. For han var ikke i tvivl om vi skulle have hjælp.. og ja det var desværre rigtigt. 

 

Hvis man ønsker sig et barn inderligt... så er de "smerter" man udsættes for i forhold til behandling altså noget man lære at leve med. Om det er sig undersøgelser, sprøjter mv. - man vil jo nærmest give sin højre arm.. :) Så op med humøret og væk med frygten. Det kunne være så meget være.

Knus fra en der har været det hele igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro på, der er masser af PCO-piger der bliver mødre og du har i forhold til mange andre nogen fine og regelmæssige cyklusser hvilket er en klar fordel....

Jeg blev selv diagnosticeret for knapt 3 år siden (ikke i forbindelse med PB) og selvom vandscanninger ikke er ligefrem favoritbeskæftigelse så gør det ikke ondt synes jeg, det spænder under selve undersøgelsen, men det er hurtigt overstået....

Har du ikke gået til kontrol? For så synes jeg bestemt det må være på tide at de tager nogen nye prøver og ser hvordan dine værdier ligger samt laver en scanning så de kan se hvor mange cyster der er, synes det er underligt hvis det slet ikke er gjort i første omgang....

Idet du allerede er diagnosticeret så kan i komme hurtigere i gang med evt behandling, men jeg ville nok starte med en ny udredning af jer begge to når nu det er så lang tid siden....

Hvis du bor i hovedstadsområdet kan jeg varmt anbefale Svend Lindenberg inde på CFC, han er den ukronede PCO-konge, jeg har gået inde hos ham siden han stod for min udredning og det var også mening at vi skulle i behandling hos ham, men jeg nåede at blive naturligt gravid 2 uger før vores fertilitetssamtale derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro på, der er masser af PCO-piger der bliver mødre og du har i forhold til mange andre nogen fine og regelmæssige cyklusser hvilket er en klar fordel....

Jeg blev selv diagnosticeret for knapt 3 år siden (ikke i forbindelse med PB) og selvom vandscanninger ikke er ligefrem favoritbeskæftigelse så gør det ikke ondt synes jeg, det spænder under selve undersøgelsen, men det er hurtigt overstået....

Har du ikke gået til kontrol? For så synes jeg bestemt det må være på tide at de tager nogen nye prøver og ser hvordan dine værdier ligger samt laver en scanning så de kan se hvor mange cyster der er, synes det er underligt hvis det slet ikke er gjort i første omgang....

Idet du allerede er diagnosticeret så kan i komme hurtigere i gang med evt behandling, men jeg ville nok starte med en ny udredning af jer begge to når nu det er så lang tid siden....

Hvis du bor i hovedstadsområdet kan jeg varmt anbefale Svend Lindenberg inde på CFC, han er den ukronede PCO-konge, jeg har gået inde hos ham siden han stod for min udredning og det var også mening at vi skulle i behandling hos ham, men jeg nåede at blive naturligt gravid 2 uger før vores fertilitetssamtale derinde

min egen læge havde ikke fortalt mig at det hed pco. Det eneste hun sagde var at jeg skulle tage ppiller. Det fik jeg så. Jeg var 19 år og onskede ingen baby dengang. Jeg googlede mig selv frrem til at jeg nok havde pco pga hårvækst i ansigtet. Grunden til jeg ikke fik en gyn undersøgelse var at jeg var jomfru. Der blev ikke gjort mere ved det andet end ppiller og laserbeh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro på, der er masser af PCO-piger der bliver mødre og du har i forhold til mange andre nogen fine og regelmæssige cyklusser hvilket er en klar fordel....

Jeg blev selv diagnosticeret for knapt 3 år siden (ikke i forbindelse med PB) og selvom vandscanninger ikke er ligefrem favoritbeskæftigelse så gør det ikke ondt synes jeg, det spænder under selve undersøgelsen, men det er hurtigt overstået....

Har du ikke gået til kontrol? For så synes jeg bestemt det må være på tide at de tager nogen nye prøver og ser hvordan dine værdier ligger samt laver en scanning så de kan se hvor mange cyster der er, synes det er underligt hvis det slet ikke er gjort i første omgang....

Idet du allerede er diagnosticeret så kan i komme hurtigere i gang med evt behandling, men jeg ville nok starte med en ny udredning af jer begge to når nu det er så lang tid siden....

Hvis du bor i hovedstadsområdet kan jeg varmt anbefale Svend Lindenberg inde på CFC, han er den ukronede PCO-konge, jeg har gået inde hos ham siden han stod for min udredning og det var også mening at vi skulle i behandling hos ham, men jeg nåede at blive naturligt gravid 2 uger før vores fertilitetssamtale derinde

mht valg af gyn. Jeg har lædt mig frem til bjarne stigsby primært behandler med kisskosten hvorimod svend går direkte til graviditetsbehandling. Passer det ? Jeg har læst at svend er lidt en spøjs type og er faktisk nervøs for at besøge ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mht valg af gyn. Jeg har lædt mig frem til bjarne stigsby primært behandler med kisskosten hvorimod svend går direkte til graviditetsbehandling. Passer det ? Jeg har læst at svend er lidt en spøjs type og er faktisk nervøs for at besøge ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt er Svend bestemt ikke modstander af KISS han tager bare ikke udgangspunkt i det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo gået inde hos Svend med min PCOS altså udredning og kontroller i forhold til at normalisere mine blodprøver og vægttab og ikke i forbindelse med fertilitet, da vi i september bestemte os for at gå i gang med PB snakkede jeg med Svend og vi aftalte at hvis der ikke var sket noget i februar skulle vi komme ind til en fertilitetssamtale og undersøgelse af mandens sædkvalitet, meeeenn 2 uger før vores aftale stod vi med en positiv graviditetstest og en lille øko baby i maven :-)

Både Bjarne og Svend er lidt specielle på hver deres måde... Bjarne er 99 pct kiss kost og nogen synes han er svær hvis kiss kosten ikke lige virker indenfor overskuelig tid. Svend har en lidt ud-af-posen facon og kalder en spade for en spade og tager en masse pis på de ansatte (bare rolig han får tilbage i samme skuffe) han pakker ikke noget ind og det er ikke alle der synes det er vildt fedt....

Svend laver rigtig meget forskning ved siden af og derfor bruger han også alternative præparater og metoder end flertallet af gynækologer f.eks. har jeg før jeg blev gravid været på Victoza i stedet for metformin fordi det passede bedre til mine blodprøveværdier....

Når alt kommer til alt så er det begge to kompetente herrer og mit indtryk er at det mest er et spørgsmål om personlighed om man er til den ene snegl eller den anden ;-)

okay tror jeg heller mere til svend så. Fordi jeg orker ikke at se tiden an med kisskost osv. Hvor lang ventetid har svend? Og de der ubehaglige indersøgelser med vandscanning og klamydiatest urinrør virker virkelig ubehagligtqq. Jeg har sådan en lyst til at tude fordi jeg meget gerne vil udredes men samtidig er jeg pisse angst. Åhhh jeg kan ikke klare mere psykisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo gået inde hos Svend med min PCOS altså udredning og kontroller i forhold til at normalisere mine blodprøver og vægttab og ikke i forbindelse med fertilitet, da vi i september bestemte os for at gå i gang med PB snakkede jeg med Svend og vi aftalte at hvis der ikke var sket noget i februar skulle vi komme ind til en fertilitetssamtale og undersøgelse af mandens sædkvalitet, meeeenn 2 uger før vores aftale stod vi med en positiv graviditetstest og en lille øko baby i maven :-)

Både Bjarne og Svend er lidt specielle på hver deres måde... Bjarne er 99 pct kiss kost og nogen synes han er svær hvis kiss kosten ikke lige virker indenfor overskuelig tid. Svend har en lidt ud-af-posen facon og kalder en spade for en spade og tager en masse pis på de ansatte (bare rolig han får tilbage i samme skuffe) han pakker ikke noget ind og det er ikke alle der synes det er vildt fedt....

Svend laver rigtig meget forskning ved siden af og derfor bruger han også alternative præparater og metoder end flertallet af gynækologer f.eks. har jeg før jeg blev gravid været på Victoza i stedet for metformin fordi det passede bedre til mine blodprøveværdier....

Når alt kommer til alt så er det begge to kompetente herrer og mit indtryk er at det mest er et spørgsmål om personlighed om man er til den ene snegl eller den anden ;-)

 

Hi hi, Svend er sgu lidt speciel, ja. Man skal lige være indstillet på det, men det er også lidt hyggeligt. Da jeg skulle til tidlig scanning, da jeg var blevet gravid, havde jeg  min mor med (hun troede bare, jeg skulle undersøges præ behandling), og da han kom hen til os i venteværelset, gik han målrettet hen til min mor på 65 og spurgte, om det var hende, der gerne ville være gravid. Meget sigende for hans facon. Vi har været glade for vores heldigvis meget korte oplevelse af behandlingssystemet. Jeg frygtede det pga min overvægt, men jeg blev positivt overrasket, selvom det selvfølgelig ikke er en dans på roser at få vaginale undersøgelser, hormonbooster osv. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, Svend er sgu lidt speciel, ja. Man skal lige være indstillet på det, men det er også lidt hyggeligt. Da jeg skulle til tidlig scanning, da jeg var blevet gravid, havde jeg min mor med (hun troede bare, jeg skulle undersøges præ behandling), og da han kom hen til os i venteværelset, gik han målrettet hen til min mor på 65 og spurgte, om det var hende, der gerne ville være gravid. Meget sigende for hans facon. Vi har været glade for vores heldigvis meget korte oplevelse af behandlingssystemet. Jeg frygtede det pga min overvægt, men jeg blev positivt overrasket, selvom det selvfølgelig ikke er en dans på roser at få vaginale undersøgelser, hormonbooster osv. :rolleyes

Præcis, det er ret typisk Svend humor ;-)

Altså underlivsundersøgelser bliver jo aldrig vildt behagelige, men jeg har aldrig oplevet at det har gjort ondt når de har været derinde og rode.... Klamydiatest er jo bare en lille vatpind du skal kører rundt 10 gange så det er meget hurtigt overstået, den skal man også tage igen når man bliver gravid.... Faktisk vil jeg sige at diverse scanninger og halløj hos Svend er en fordel nu hvor jeg er gravid fordi jeg ligesom er vant til det og jeg slapper derfor mere af så det har været meget nemmere for JM at lave de tidlige scanninger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke :loveshower

Tusinde tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej piger jeg fik konstateret pco for 9 år siden kun på baggrund af højt mandlige hormoner og skægvækst ingen gynækologisk undersøgelse da jeg var jomfru. 

Jeg er nu 27 og 10 kg mindre vejer 64 kg og er 168 høj. Jeg har smidt ppillerne i sept.2014 for ca 6 mnd siden og er endnu ikke gravid. 

Min cyklus har været 28. 32. 27. 39 og 31 dage (startede på kiss kuren den måned hvor min cyklus var 39) tror det har haft en effekt på min mens da den jo kom på dag 31 altså samme dato som forrige gang. Jeg afventer nu min menst nr 6. 

Vi ønsker inderligt en bebs. Vi blev enige om jeg og min mand at vi skulle til gyn. Hvis ikke jeg bliver gravid denne måned. (Fik henvisning af min læge for 2 mnd siden) jeg er bare så bange og nervøs for hvad der skal ske til sådan en undersøgelse hos gyn. Jeg har læst om en vandscanning for at se om man har fri passage i æggelederne og det har så holdt mig for at få en tid. jeg er bange for alle de ting skal høre ondt. Er så frusteret og føler jeg er fanget i et stort tomt hul. 

Ps. Skal lige siges at jeg faktisk er i tvivl om jeg stadig har pco eller er kommet af med den da jeg har trænet rigtigt meget i en periode i 2012. Men bortsetfra det så er jeg ikke gravid endnu og de sidste 2 måneder har vi haft sex hver 2. Dag.

Har du prøvet zoneterapi? Der er stor succes med det og PCO. Mange får regelmæssig cyklus efter nogle gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet zoneterapi? Der er stor succes med det og PCO. Mange får regelmæssig cyklus efter nogle gange

Hun var blevet gravid og har fået en bens som er 9 mdr nu :)

Det er et gammelt indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Retter lige min bens fejl til bebs.

Det er trods alt en baby og ikke en bil vi snakker om ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER