baby15

Bækkenløsning? :-/

10 indlæg i dette emne

Hej piger.

 

Har i erfaring med bækkenløsning?

 

Jeg har hverdag smerter i den ene balle, som stråler med i bag låret. nogen dage værre end andre. Men om aften efter en 8 timers vagt, og for lidt søvn, (pga. barn syg) går smerterne op i lænden og fra udstråling i bag låret ned til under knæene.

 

Igår kom jeg til at tænkte på, det kunne være jeg skulle læse om bækkenlæsning og jeg synes selv, ud fra de hjemmesider jeg har læst på, passer lidt for godt. Det der gør mig usikker er, det er ""KUN"" i det ene ben!

 

Idag er en dårlig dag, selv at skulle sidde ned gør ondt eller kæresten lagende en hånd på hoften i nat, gjorde ondt :boo

 

Tænker i det kunne være begyndende bækkenløsning? har i evt nogen råd mod det? kom med erfaringer!!!

 

Jeg er glad for jeg skal til JM på mandag, fordi jeg forventer hun kan be eller afkræfte min frygt!

 

Knus til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre ingen erfaringerne hverken i den her graviditet eller den forrige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ingen erfaringerne hverken i den her graviditet eller den forrige.

Rart du ikke har prøvet det, hvis det er det jeg er ved at få ;-)

 

forstår det simpelthen ikke, jeg kan huske jeg var på hospitalet da jeg ventede Lukas, for at blive undersøgt for bækkenløsning, men det var heldigvis bare fordi jeg voksede så meget. Men de her er anderledes! ( efter hvad jeg husker, det er trosalt mere end 7 år siden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder desværre meget som da min bækkenløsning startede dengang med Freja. Der havde jeg nemlig også kun i lænden/venstre side det første stykke tid.

 

Synes absolut du skal få det tjekket og så kan du jo også godt begynde at prøve at tage lidt hensyn allerede og hvis det så ikke viser sig at være bækkenløsning, ja så har det i hvert fald ikke skadet noget.

 

Sørg så vidt muligt for at undgå løft og at sidde med ryggen så ret som muligt når du sidder på en stol.

Når du ligger ned, kan du med fordel have en pude mellem dine knæ når du ligger på siden og under dine knæe når du ligger på ryggen

 

Fordel din vægt ligeligt på dine ben når du står stille, det er hammer svært, men desværre nødvendigt og und at vride i hoften når du vender dig. Dvs vend hele kroppen i stedet for kun overkroppen.

Det gælder i øvrigt også ind og ud af seng/bil osv.

 

Hvis du er intereseret har jeg også nogle papirer med øvelser der skal styrke bækkenmuskulaturen som jeg kan scanne ind til dig, men det bliver nok ikke før mandag hvis det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ema, jeg vil rigtig gerne se dine papir med øvelser, vil du sende det på mail eller hvad synes du?

 

Jeg føler mig udfordret, læser til sosu-hjælper og er i min sidste praktik, og de råder til ikke at gøre rent, hvordan servere man lige den for sine kollegaerne, som allerede er presset i tid, fordi planlæggeren tæller mig med som fuld nominering! Må udtænke en pæn måde at sige det på, ellers må jeg tage fat i min kommune, hvis de ikke vil tage hensyn til mig!

Som elev bliver man tit spist af med en rengøring, tit = dagligt! 

 

Når jeg ligger en pude mellem mine ben, får jeg store smerter, er det normalt i starten?

 

Tænk jeg går og holder mine tåre tilbage :boo  Jeg kommer nok til at lufte ud her... skal nok opdatere efter JM på mandag 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort :kram til dig. Det er ikke sjovt at forholde sig til gener af nogen art og slet ikke når man bare har ONDT.

Men læs du bare af herinde.

Nej det er rigtig, den med rengøringen, den glemte jeg lige at få med. Støvsugning og gulvvask er noget nær det værste du kan gøre, fordi du vil komme til at vride i bækkenet hele tiden.

Kan godt se det er træls i fht arbejde, men der er nok ikke så meget at gøre andet end at prøve om snakke med dem.

Hvor stor en pude ligger du mellem benene? Jeg kan godt få ondt hvis den er for stor eller for lille. Det optimale for mig er ca 10 cm mellem knæene, måske lidt mindre, men skal ikke kunne sige om det er det samme for alle.

Hvis du sender mig en pb med din mail skal jeg nok sende de papirer til dig så hurtigt som muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådene :-)

 

Idag var vi i boblebad i DGI, jeg kunne sidde der dagen lang, mine smerter forsvandt næsten.... mon DGI har en fuldtidsstilling til at holde øje med boblebadet? Jeg søger gerne :-)

 

Har lånt en varmepude, jeg kan ligge på også har jeg prøvet forskellige str. i puder. 10 cm, det er da også en stor pude. Men så længe jeg ikke strækker benene eller ligger forkert, kan jeg reducere smerten en del!

 

Havde du samleje da du havde det?

Jeg er sindssyg bange for smerte, men den rigtige stilling gør underværker. 

 

Så idag er en bedre dag, men overvejer at gå i seng om 20 minutter for at koble fra og være klar til 8½ timers arbejde i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi havde samleje men jeg havde bækkenløsning (og har det også nu hvor jeg har det igen)

Det handler meget om stillingen som du selv er inde på. Missionæren skal man generelt holde sig fra.

Jeg har sådan en gravidpude, der er lang nok til støtte langs det meste af benet og op under maven. Det kan virkelig anbefales

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg var ved JM, sagde hun at det højst sandsynligt er en nerve der sidder i klemme, men skal derind igen om 2 uger, for at få tjekket op på det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER