Amber

Efterfødselsgener

153 indlæg i dette emne

Jeg tænkte, det måske kunne være en idé med en tråd, hvor vi kan skrive lidt om de gener, der evt måtte komme efter fødslen? Det kan være rart at høre, om andre har oplevet noget tilsvarende og evt kan komme med gode råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har simpelthen haft så ondt i min blære i går og i nat, så jeg slet ikke har sovet. Selvom det ofte kan findes en del skrækscenarier på Google, kan jeg ikke finde noget, der svarer til mine symptomer. Jeg ringede til fødegangen, og de ville gerne se mig, for sådan skal det selvfølgelig ikke være, siger de. Men av, av, av, og jeg er bare så træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg desværre ikke hørt om. Av av det lyder ikke rart. Er det ligesom blærebetændelse det gør ondt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det gør simpelthen ondt hele tiden og særligt, når jeg står eller ligger. Og indimellem kommer der nærmest kramper. Men det svider ikke. Det er bare rigtig træls :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder ikke ligefrem rart :-s håber da at de finder en løsning til dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :-) Nu er jeg blevet tjekket af en læge, og han mente alligevel, det kunne være en infektion, da der åbenbart også var blod i urinen. Så nu skal jeg starte på Selexid, og så håber jeg, det aftager :-)

Er også ked af at skulle slæbe lilletrunten med rundt til div. undersøgelser :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første døgnstid efter fødselen var jeg helt følelsesliv i mine balder, og meget brugt/øm i underlivet. Er stadig øm her 12 dage efter, men går da bedre og bedre.

Så har jeg tiltider efterveer, som føles som rigtige veer. I går måtte jeg sætte mig ned midt på gulvet fordi at det gjorde så ondt.

Derudover er jeg de senere dage begyndt at få smerter icmit højre lår, især når jeg rejser mig... Gør ondt præcis ligesom veerne i mine lår under fødslen, bare ikke lige så kraftigt. Aner dog ikke om det er normalt, og hvad det kan skyldes. Nogen som har prøvet lignende?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første døgnstid efter fødselen var jeg helt følelsesliv i mine balder, og meget brugt/øm i underlivet. Er stadig øm her 12 dage efter, men går da bedre og bedre.

Så har jeg tiltider efterveer, som føles som rigtige veer. I går måtte jeg sætte mig ned midt på gulvet fordi at det gjorde så ondt.

Derudover er jeg de senere dage begyndt at få smerter icmit højre lår, især når jeg rejser mig... Gør ondt præcis ligesom veerne i mine lår under fødslen, bare ikke lige så kraftigt. Aner dog ikke om det er normalt, og hvad det kan skyldes. Nogen som har prøvet lignende?:)

De der efterveer kan godt nok bide, men jeg synes da, de burde være væk nu 12 dage efter? Jeg har fået en varmepude, og det hjælper rigtig meget at sidde med den, når jeg ammer. Så nederst varmepude, derefter ammende og til sidst baby, så hun ikke bliver påvirket af varmen.

Synes ømheden i underlivet godt kan vare ved et godt stykke tid. Men der er jo virkelig også blevet rykket rundt dernede ;-) Tilgengæld lyder det da bare træls med låret. Nu skulle der jo netop ikke længere være noget, der presser på... Måske du kunne prøve med et par Panodiler? Det kan være, det er voldsomme efterspændinger, som har brug for hjælp til at slappe lidt af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der efterveer kan godt nok bide, men jeg synes da, de burde være væk nu 12 dage efter? Jeg har fået en varmepude, og det hjælper rigtig meget at sidde med den, når jeg ammer. Så nederst varmepude, derefter ammende og til sidst baby, så hun ikke bliver påvirket af varmen.

Synes ømheden i underlivet godt kan vare ved et godt stykke tid. Men der er jo virkelig også blevet rykket rundt dernede ;-) Tilgengæld lyder det da bare træls med låret. Nu skulle der jo netop ikke længere være noget, der presser på... Måske du kunne prøve med et par Panodiler? Det kan være, det er voldsomme efterspændinger, som har brug for hjælp til at slappe lidt af?

 

Ved virkelig ikke hvad det er med låret... men ikke så gode venner med Panodil, synes kun de virker på hovedpine så holder jeg mig fra :) Fik på sygehuset lov til at jeg gerne måtte tage lidt ipren pga. underlivet, og har jeg gjort en smule, men slet ikke i de mængder man må, og ved at være noget tid siden :). Så det er jo dejligt.

 

Det i låret er kun lige når jeg rejser mig og så i 2-3 minutter, så er jo til at holde ud, men bare ulogisk.

 

Jeg synes også at de efterveer burde være ved at stoppe nu, men ja kommer langt fra hver gang jeg ammer (måske hver eller hver anden dag 1 gang) og så sker det ret ofte når vi spiser rundstykker om morgenen (stadig ikke hver dag) og den lille ligge lige ved siden af hvor jeg kan se hende..... fik vidst hvad der svarede til 3 veer i går da vi spiste, men har intet set til det i dag. 

 

Men vil da netop synes at det er voldsomt at ligge med varmepude under hver amning når det er så sjældent jeg får veerne :). (selvom jeg elsker mine varmepuder:P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved virkelig ikke hvad det er med låret... men ikke så gode venner med Panodil, synes kun de virker på hovedpine så holder jeg mig fra :) Fik på sygehuset lov til at jeg gerne måtte tage lidt ipren pga. underlivet, og har jeg gjort en smule, men slet ikke i de mængder man må, og ved at være noget tid siden :). Så det er jo dejligt.

Det i låret er kun lige når jeg rejser mig og så i 2-3 minutter, så er jo til at holde ud, men bare ulogisk.

Jeg synes også at de efterveer burde være ved at stoppe nu, men ja kommer langt fra hver gang jeg ammer (måske hver eller hver anden dag 1 gang) og så sker det ret ofte når vi spiser rundstykker om morgenen (stadig ikke hver dag) og den lille ligge lige ved siden af hvor jeg kan se hende..... fik vidst hvad der svarede til 3 veer i går da vi spiste, men har intet set til det i dag.

Men vil da netop synes at det er voldsomt at ligge med varmepude under hver amning når det er så sjældent jeg får veerne :). (selvom jeg elsker mine varmepuder:P)

Hehe, det kan jeg godt se. Det er nok lidt overdrevet at tage forholdsregler hver gang, hvis ikke det er så tit, det kommer ;-) Men det er da pudsigt, det er under morgenmaden.

Håber, det bedres med lårene. Og mht Ipren har du helt ret. Det virker bare bedre på det med det muskulære. Det var også det, de rådede mig til i dag på fg :-) Så dejligt, at man må det igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det kan jeg godt se. Det er nok lidt overdrevet at tage forholdsregler hver gang, hvis ikke det er så tit, det kommer ;-) Men det er da pudsigt, det er under morgenmaden.

Håber, det bedres med lårene. Og mht Ipren har du helt ret. Det virker bare bedre på det med det muskulære. Det var også det, de rådede mig til i dag på fg :-) Så dejligt, at man må det igen ;-)

 

Ja var ret negativ under mine veer over at man måtte tage 1 panodil der hjemme, men ikke måtte tage ipren :S Har dårlig ryg normalt og eneste som virker er Ipren (har også haft fået nogle meget stærkere piller som også virker, men heldigvis ikke nødvendigt mere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet noget af det I beskriver.

Jo jeg havde nogle lettere efterveer, men de var heldigvis ikke så slemme...

Til gengæld er jeg ved at være træt af at bløde. Det er jo næsten som om, at når nu man ikke har haft menstruation i 9 måneder, så skal der rådes bod på det nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet noget af det I beskriver.

Jo jeg havde nogle lettere efterveer, men de var heldigvis ikke så slemme...

Til gengæld er jeg ved at være træt af at bløde. Det er jo næsten som om, at når nu man ikke har haft menstruation i 9 måneder, så skal der rådes bod på det nu!

Ditto til det med blødning. Har stået på i tre uger nu, nu må det da snart stoppe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder træls med blødningerne. Bløder I stadig meget? Jeg bløder også fortsat, men det har aftaget meget her fem dage efter. Og jeg kan ikke huske, hvor længe det varede ved min sidste fødsel, men jeg kan huske, det var voldsommere mængder, og så gjorde det rigtig ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder træls med blødningerne. Bløder I stadig meget? Jeg bløder også fortsat, men det har aftaget meget her fem dage efter. Og jeg kan ikke huske, hvor længe det varede ved min sidste fødsel, men jeg kan huske, det var voldsommere mængder, og så gjorde det rigtig ondt.

 

Jeg bløder stadig, men mindre end mens nu her 12 dage efter :) <så synes ikke at det er så slemt mere...

 

I starten måtte jeg bruge de kæmpe sygehusbleer... også i nogle dage efter at vi kom hjem, men er heldigvis ikke nødvendigt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg bløder ikke meget mere. Jeg kan nøjes med et par trusseindlæg om dagen nu.. men det må gerne snart stoppe helt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun trusseindlæg i nu, så mit er stort set stoppet her fem dage efter fødslen. Mit var det samme sidste gang.

Mht efterveer, så fik jeg at vide på Skejby, at de kun ska komme de første 2-3 dage. Så jer der stadig har dem ku her længe efter, så er det måske ik helt meningen? Eller..? Har I fået andet at vide?

Jeg havde kun efterveer den første dag og lidt dagen efter..

Jeg blev syet en del og har det stadig bedst med at ligge ned og stå lidt op ind imellem. Hvis jeg sidder eller står for meget begynder det at brænde ved syningerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun trusseindlæg i nu, så mit er stort set stoppet her fem dage efter fødslen. Mit var det samme sidste gang.

Mht efterveer, så fik jeg at vide på Skejby, at de kun ska komme de første 2-3 dage. Så jer der stadig har dem ku her længe efter, så er det måske ik helt meningen? Eller..? Har I fået andet at vide?

Jeg havde kun efterveer den første dag og lidt dagen efter..

Jeg blev syet en del og har det stadig bedst med at ligge ned og stå lidt op ind imellem. Hvis jeg sidder eller står for meget begynder det at brænde ved syningerne

Har ikke fået noget som helst at vide om efterveer, men hvis jeg får flere må jeg lige vende det med sundhedsplejersken når hun kommer tirsdag:) 

 

Jeg kan heller ikke sidde/stå ret længe i løbet af en dag da det så gør alt for ondt hvor jeg er blevet syet. Håber at det bliver bedre når syningerne forsvinder her om forhåbentlig snart:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres maveskind efter fødslen?

Min mave er da blevet mindre, men ikke helt normal størrelse endnu. Og så har jeg meget løs hud.

Har egentlig regnet med at jeg ville være ligeglad med maveskindet og strækmærker, men især mærkerne går mig på nu. Nogen som ved hvor meget de bleger og hvor hurtigt? :-)

Har desværre fået en del strækmærker både over og under navlen, og en del af dem er ret brede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en del strækmærker, fra da jeg var teenager, og de er alle helt hvide/alm. hudfarve. Man lægger faktisk kun mærke til dem, fordi de har en lidt anden struktur end den øvrige hud :)

Hvor lang tid, der gik, kan jeg desværre ikke huske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en del strækmærker, fra da jeg var teenager, og de er alle helt hvide/alm. hudfarve. Man lægger faktisk kun mærke til dem, fordi de har en lidt anden struktur end den øvrige hud :)

Hvor lang tid, der gik, kan jeg desværre ikke huske :)

 

Siger også til mig selv at det bliver pænere og manden siger også at de allerede er mindre tydelige end da jeg var gravid.

 

Har to små strækmærker på låret som jeg har haft i mange år og de er hvide, men er bare to små linjer på ca. 2 cm i længden... dem på maven er 15-20 cm lange og nogen af dem op til ½ cm brede:S så synes det er ret voldsomt :S Men må jo bare se tiden an :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige, at mine næsten ikke kan ses længere og vores datter er ikke en gang 4 måneder endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger også til mig selv at det bliver pænere og manden siger også at de allerede er mindre tydelige end da jeg var gravid.

 

Har to små strækmærker på låret som jeg har haft i mange år og de er hvide, men er bare to små linjer på ca. 2 cm i længden... dem på maven er 15-20 cm lange og nogen af dem op til ½ cm brede:S så synes det er ret voldsomt :S Men må jo bare se tiden an :)

Øv, det var da også nogle lange nogle du har reddet dig.

Håber de bliver blege hurtigt, og at du kan vænne dig til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres maveskind efter fødslen?

Min mave er da blevet mindre, men ikke helt normal størrelse endnu. Og så har jeg meget løs hud.

Har egentlig regnet med at jeg ville være ligeglad med maveskindet og strækmærker, men især mærkerne går mig på nu. Nogen som ved hvor meget de bleger og hvor hurtigt? :-)

Har desværre fået en del strækmærker både over og under navlen, og en del af dem er ret brede.

Jeg har også stadig en lille smule mave, men det er alligevel vildt, så hurtigt kroppen omstiller sig. Jeg synes, maveskindet følger godt med, og jeg tror, det er fordi, det 'kun' har været udspændt i ni måneder ;-) Det gjorde det i hvert fald også ved mine to tidligere fødsler. Så det skal nok komme :-)

Jeg har ikke haft strækmærker, men har hory, at de blegner rimelig hurtigt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det var da også nogle lange nogle du har reddet dig.

Håber de bliver blege hurtigt, og at du kan vænne dig til dem :)

 

Plejer ikke at gå op i mit udseende som sådan, så havde egentlig regnet med at være ligeglad.... det som undre mig mest:S Og min mor døde da jeg var barn så har ikke rigtig kunne vende det med hende:S lidt trist især under en graviditet ikke at have sin mor:S (har så talt en del med min svigermor, men hun har jo ikke mine gener) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER